MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2013

zoeken in:
Zowel het nummer: The Harlem Shake als het 'nieuwe' genre: Trap vind ik erg overschat.
En in één woord: walgelijk. Vroeger heette trap in de volksmond gewoon: "Johny" muziek hoor. Vreselijk die rattelende snares en bombastische synths.

Wat een strenge beoordelingen voor Harlem Shake. Ik vond die filmpjes wel erg grappig eigenlijk. In de VS is het nummer op 1 binnengekomen en dat gebeurt daar niet zo vaak geloof ik. Met Trap (niet zo heel nieuw meer trouwens, bestaat ook alweer bijna 10 jaar) is ook weinig mis.

Die #1 entry daar komt omdat de USA sinds deze week YouTube streams meeteld in de samenstelling van de lijst. Zouden ze hier ook moeten gaan doen.

Ben ik het niet mee eens. Als het eerder was ingevoerd dan was dat nummer van Rebecca Black nog daadwerkelijk een hit geworden ook . Bovendien hoort het om de muziek te gaan en niet om de video's (of ben ik nu erg conservatief?). Een video mag best meehelpen om het nummer te verkopen, maar dan op de manier dat men het nummer daadwerkelijk gaat kopen als de video leuk is. Niet omdat het vaak wordt bekeken op YT.

Week 8:

#19. Rihanna feat. Mikky Ekko - Stay
Ik begin Rihanna steeds meer te waarderen. Haar vorige single Diamonds vond ik een goed nummer en het laatste album Unapologetic is haar eerste album dat ik goed genoeg vond voor een voldoende. Stay is een nummer waar Rihanna eindelijk eens een keer echt oprecht overkomt, alle platte dancemeuk is hier achterwege gelaten en dat doet het nummer alleen maar goed.
Cijfer: 6,5

#23. Baauer - Harlem Shake
De Harlem Shake is momenteel de nieuwste hype. De rare dansjes duiken overal op, en er word maandag zelfs een Harlem Shake op mijn school georganiseerd. Het nummer van Baauer vind ik erg saai en eentonig, 3 minuten lang hetzelfde en dat maakt me niet echt vrolijk. Dit nummer verveelt al erg snel, en dat is geen goed teken voor een nummer van 3 minuten.
Cijfer: 2

#26. Danny de Munk - Tuig van de Richel
Weer zo'n Nederlandse zanger met wie ik niets heb. Dit is zeker beter dan Gerard Joling een paar weken terug, maar dit is niet goed. Erg vervelende zang, en geen nummer dat ik vaker zal draaien.
Cijfer: 2,5

#33. Justin Timberlake - Mirrors
Mirrors is weer een erg aanstekelijk nummer van TImberlake. Suit & Tie beviel me al erg goed, maar Mirrors vind ik misschien nog wel beter. Het nummer heeft een fijne melodie die goed blijft hangen, en ondanks de wat langere speelduur verveelt het nummer niet. Ik kijk nu al erg uit naar zijn nieuwe album, als dat van hetzelfde niveau is als de eerste twee singles gaat dat een erg sterk album worden.
Cijfer: 7,5

#37. The Partysquad feat. Jayh, Reverse and Sjaak - Helemaal naar de Klote
Dit is dan het nieuwste nietzeggende dancenummer. Iedere week is er wel weer zo'n nummer als deze, het doet me helemaal niks en volgende week is iedereen het weer vergeten. Erg jammer dat dit soort zooi de toplijsten blijven binnenkomen.
Cijfer: 1

#39. Outlandish - Warrior // Worrier
Ja, dit vind ik dan wel weer erg mooi! Mooie tekst, goed gezongen, goede melodie, kortom: een erg sterk nummer, de laagste binnenkomer is de beste van week 8!
Cijfer: 8

@Sam: Gisteren organiseerde mijn school ook een Harlem Shake.

NewYorkCityLight schreef:
Ben ik het niet mee eens. Als het eerder was ingevoerd dan was dat nummer van Rebecca Black nog daadwerkelijk een hit geworden ook . Bovendien hoort het om de muziek te gaan en niet om de video's (of ben ik nu erg conservatief?). Een video mag best meehelpen om het nummer te verkopen, maar dan op de manier dat men het nummer daadwerkelijk gaat kopen als de video leuk is. Niet omdat het vaak wordt bekeken op YT.

Het bekijken van een YouTube video geeft veel beter aan wat er populair is. Sales stellen bijna niks meer voor (zeker in Nederland niet) en de playlists van de radio worden vooraf bepaald. Hebben wij als luisteraar geen enkele zeggenschap in. Wil je de lijst als weerspiegeling krijgen wat er nou echt populair is: laat de YouTube en Spotify streams meetellen.

Week 8:

Ik kan Rihanna de laatste jaren goed hebben (al zitten er vaak ook wel de nodige missers tussen haar singles). Maar ik ben absoluut geen liefhebber van popballads. Ik luister niet naar de top 40 om ontroerd te worden. Toch vind ik dit nummer zo slecht nog niet. Ze laten zich niet verleiden tot te veel bombast, dat kan ik wel waarderen. Die zeikerige gast had van mij wel weg mogen blijven en uiteindelijk is dit soort gekweel niet echt aan mij besteed. Als Rihanna indruk op mij wil maken (en laten we wel wezen: dat wil ze natuurlijk) kan ze volgende keer beter aankomen met lekkere clubtracks als Man Down en Rude Boy (mijn favoriete popsingle van de afgelopen jaren).
Cijfer: 5

Ik kan op zich nog best lachen om die Harlem Shake-filmpjes, maar het nummer heeft toch iets te weinig om het lijf. Ik mis vooral een beetje afwisseling in de opbouw van het nummer. Een echte climax bijvoorbeeld, had het nummer goed gedaan.
Cijfer: 3

Ik heb Danny de Munk altijd wel een sympathiek mannetje gevonden. Lijkt me wel een authentieke man. Maar daar krijg je natuurlijk geen punten voor. Hij heeft van de classic van Lil Kleine een echte Amsterdamse smartlap gemaakt. Ik vind het best geinig, maar hij is natuurlijk geen Hazes. Toch kan ik dit best aanhoren en is het nog catchy ook.
Cijfer: 4,5

Ik ben een liefhebber van JT, maar deze single vind ik toch een beetje tegenvallen. Waar Timbaland op Suit & Tie wel met een lekker frisse sound kwam, valt hij hier terug op zijn trademark-sound en die is voor mij wel een beetje uitgewerkt. Het is nog steeds wel een bovengemiddeld popnummer, maar het klinkt toch teveel als een mindere kopie van Justin's vroegere werk. Hopelijk blijft JT met zijn komende singles niet teveel in deze gedateerde Timbaland-sound hangen en zet hij de frisse weg van Suit & Tie voort. Bovendien is 8 minuten veel te lang voor een nummer als dit.
Cijfer: 6

Dit is echt een gruwelijk slechte doorsnee clubtrack. Ene oor in, andere weer uit. Normaal zou ik een 1,5 geven, maar een extra puntje voor Sjaak.

Outlandish herinner ik me nog wel van een verschrikkelijke versie van Aicha zo'n 10 jaar geleden. Dit is wel een stukje beter, hij kan ook best zingen. Bovendien is het best smaakvol geproduceerd (vooral dat trompetje op het einde). Daar staat een vreselijk spoken word-stukje tegenover. Maar zoals ik al bij RIhanna meldde, ik zit niet echt te wachten op dit soort zeikerige popballads.
Cijfer: 4,5

Week 7 - 16 februari 2013

Binnenkomers in de Top 40:

#24. Duke Dumont feat. A*M*E - Need U (100%) V
#34. Johannes Rypma - Play Me V
#39. Passenger - Holes V

We zijn het hier thuis eens met Herman: Need U klinkt lekker retro, alsof het van 20 jaar geleden is.
Het heeft iets gezelligs maar ook iets spannends en de vocalen klinken ditmaal ook eens behoorlijk.
Van mijn part mag dit een nieuwe trend worden. Helemaal niets mis mee! [8,5].

'Fake wannabee-rock' is het oordeel waar m'n lieve vrouwtje mee komt. Ik zou er in zake Johannes Rypma nog een schepje bovenop doen: Gladgestreken Jeroen-Van-Der-Boom-rock waar geen enkele rechtgeaarde rockfan ooit in zou trappen. Erger dan Kane vind ik het nog niet; Ik heb hier niet de indruk dat de zanger zichzelf zodanig serieus neemt dat ie écht denkt dat ie het coolste rockbeest op aarde is, maar daar krijg ik m'n verloren vier minuten niet mee terug [1,5].

Passenger heeft zich natuurlijk geschaard onder wat hier in Nederland 'verantwoorde IKEA-muziek' kan worden genoemd en komt daar nog glansrijk mee weg ook. Elk haartje blijft hier dus op z'n plek, want enige vorm van eigenwijsheid, enige vorm van rock 'n roll, dat is vies, dat moet keurig weggecoiffeerd worden. Passenger vertegenwoordigd perfect waar instrumentaal georiënteerde popmuziek vandaag de dag voor staat: Luchtkussentjes-pop. De Libelle-lezeres heeft er weer een held op sokken bij [2].

--------------------

Week 8 - 23 februari 2013

Binnenkomers in de Top 40:

Het pianoakkoord van Rihanna's nieuwste klinkt best veelbelovend, maar alleen daarmee redt je het niet. Het liedje gaat echt helemaal nergens heen en haar geconstipeerde stemgeluid brengt vakkundig elke poging tot geloofwaardigheid om zeep. Een halfvol glas blijft een halfleeg glas [3].

Ook eens iets gehoord waarvan je bij voorbaat al weet dat je het niks vind en nooit iets zal vinden en waarvan je weet dat het ongetwijfeld weer een dikke, vette #1-hit wordt? Join the line!
Harlem Shake is wat je krijgt als je 10-jarige neefje net een computer heeft gekregen met een te gek gaaf sample-programmaatje erop met allerlei te gekke bliepjes, blopjes en weet ik wat.
Het klinkt als 3 minuten in een achternamiddag van iemand die zich te pletter verveelt. Meer hoor ik er écht niet in [1].

Dan Danny De Munk's eerste hit in pakweg 60 jaar. Als ik het clipje zie lopen de rillingen meteen over de spreekwoordelijke rug. Volledig BN-proof dus, dit zoveelste staaltje over-achieving piece-o-crap van de zoveelste Nederlandse artiest met teveel naamsbekendheid.
Hazes nadoen is hier het hoogst haalbare, de onverbiddelijke Grammy voor eenieder die poogt een zangcarrière na te streven. Met een schuin blik op onze cd-collectie bekruipt me een gevoel van euforie; hier hoef ik niet naar te luisteren, maar dan besef ik me tegelijk dat Edwin Evers een vaak gehoorde dj op het werk is... [2].

Volgens mij was het pakweg een week of twee terug dat Timberlake met de vorige single in de Top 40 verscheen, maar al goed... Mirrors klinkt als het opgewarmde prakkie van tenminste vijf andere Timberlake-hits. Totaal niet bijzonder [5].

Om comazuipers van een te jonge leeftijd tevreden te stellen mag The Partysquad even hun truukje doen [1]. Liever luister ik naar iets met meer diepgang, zoals Outlandish's Warrior/Worrier.
Die vreselijke cover van Aïcha vergeef ik ze bij deze, want dit mag er zeker wezen.
Dit soort weemoedigheid bevalt me wel, en de blazers bij de drie minuten tillen het een halfje omhoog [8].

tnf
kaztor schreef:

Passenger heeft zich natuurlijk geschaard onder wat hier in Nederland 'verantwoorde IKEA-muziek' kan worden genoemd en komt daar nog glansrijk mee weg ook. Elk haartje blijft hier dus op z'n plek, want enige vorm van eigenwijsheid, enige vorm van rock 'n roll, dat is vies, dat moet keurig weggecoiffeerd worden. Passenger vertegenwoordigd perfect waar instrumentaal georiënteerde popmuziek vandaag de dag voor staat: Luchtkussentjes-pop. De Libelle-lezeres heeft er weer een held op sokken bij [2].

Treffend omschreven.

Vakkundig gemaakt, dát zeker. Maar om nou te zeggen dat het bij mij veel meer emotie teweeg brengt dan wanneer ik ga lopen bestuderen hoe het gras groeit?

Het spreekt nog in hun voordeel dat er zowaar iets 'muzikaals' in zit.

En ik voorspel ter plekke dat ik dit nummer zo'n beetje elke aflevering ga horen in de eerstvolgende reeks van 'The Voice', daar vréten ze dit soort deuntjes.

Justin had een nieuwe hit, die een beetje op de oude Timberlake

Overigens vind ik de Harlem Shake geniaal. Heeft alles wat een hit anno 2013 moet hebben.

Pff dat belooft weer weinig goeds: Caro Emerald, The Script, maar ik vrees vooral om die link van One Direction aan te klikken. One Direction die in één nummer zowel Blondie als The Undertones gaan verkrachten Mijn hoop is dus gevestigd op de voor mij onbekende nieuwkomers Sharon Doorson en The Lumineers (hoewel die Ho Hey-titel het ergste doet vrezen).

Nou van die Sharon Doorson word je ook niet vrolijk, dat kan ik je alvast beloven

Sharon Doorson heeft al eerder in de Top 40 gestaan met: Fail in Love. Komt overigens uit The Voice of Holland en meidengroepje Raffish (kennen we ze nog?)

Nee, dit meen je niet. One Direction kan ik nog hebben maar niet als ze twee van de leukste punknummers coveren. Waarom nou?

Sharon Doorson heeft weer net zo'n nietszeggend dancepopnummer als d'r vorige single. Het klinkt allemaal vrij standaard, ergens wel aardig, maar ook dertien in een dozijn. Om nog een beetje op te vallen heeft ze felrood haar in de clip, net zoals ze in d'r vorige clip aparte pakjes aanhad. Maar weten jullie nog hoe die vorige ging? Ik niet meer. Ik vind je haar in allerlei kleuren verven en dat soort dingen altijd overkomen als een poging tot opvallen omdat je van jezelf niet interessant/opvallend genoeg bent. Dit is er een goed voorbeeld van.

Dan The Lumineers die ein-de-lijk hier de hitlijsten halen. Het was één van de grootste hits van 2012 in de VS. Een simpel, vrolijk liedje. Niks bijzonders. Beetje nietszeggend.

Nieuwe single van Caro Emerald was ik benieuwd naar, maar dit vind ik haar minste single tot nu toe. De ietwat exotische invloeden zijn leuk, maar verder is het wel heel erg hetzelfde als haar voorgaande singles maar dan net wat minder. Ik heb veel plezier beleefd aan haar singles maar dit vind ik een soort slappe herhalingsoefening, als een opnieuw opgewarmd kliekje.

The Script, tsja, moet ik daar nog woorden aan vuil maken?

Ik dacht dat Ho Hey allang in de hitlijsten stond Verder vind ik die van The Script weer prima, een nummer dat is opgedragen aan de overleden vader van de zanger. De rest ken ik nog niet.

tnf
Arrie schreef:

Nieuwe single van Caro Emerald was ik benieuwd naar, maar dit vind ik haar minste single tot nu toe. De ietwat exotische invloeden zijn leuk, maar verder is het wel heel erg hetzelfde als haar voorgaande singles maar dan net wat minder. Ik heb veel plezier beleefd aan haar singles maar dit vind ik een soort slappe herhalingsoefening, als een opnieuw opgewarmd kliekje.

Maar ik kan me zo voorstellen dat (vanwege de enorme verkopen van haar vorige album) de druk vanuit de platenmaatschappij ENORM is, dat Caro nog nét niet het mes op de keel gezet wordt om wéér zoiets op te nemen.

Het voelt alsof het heel erg liefdeloos gemaakt is, als een verplicht nummertje.

Arrie schreef:
Nee, dit meen je niet. One Direction kan ik nog hebben maar niet als ze twee van de leukste punknummers coveren. Waarom nou?

Is dit niet een single in het kader van Red Nose Day?

Dat maakt het niet minder erg.

Week 9:

#17. One Direction - One Way or Another (Teenage Kicks)
Ik heb in principe niet zo'n probleem met One Direction, maar van Blondie en The Undertones moeten ze afblijven. Het is eigenlijk gewoon een übergelikte versie van Blondie's nummer. Het positieve is dat ze van Teenage Kicks grotendeels afblijven (buiten een lelijke bridge). Maar dit soort muzikale misdaden kan ik natuurlijk niet tolereren.
Cijfer: 1,5

#28. Sharon Doorson - High on Your Love
Het wekelijkse anonieme dancepop nummer. Al zullen die synths in het refrein het goed doen in de clubs. Het blijft niet hangen maar echt slecht vind ik het ook weer niet.
Cijfer: 3,5

#33. The Lumineers - Ho Hey
Ik begin een beetje een sik te krijgen van dit soort folkpop. Ik vond het in het begin wel een leuk fenomeen, maar het klinkt nu wel allemaal exact hetzelfde. Een versnellinkje in het refrein, de samenzang, de epische drums. Ik heb het onderhand wel gehoord.
Cijfer: 4

#37. Caro Emerald - Tangled Up
Tja wat kan ik hier over zeggen, het klinkt als elke andere single van Caro Emerald. Die sound kan ik echter niet goed hebben. Ik vind het wel haar minst slechte single tot nu toe, misschien omdat het nummer wat ongrijpbaarder is dan haar vorige singles. Echt typisch van die muziek voor mensen die eigenlijk niets met muziek hebben.

#39. The Script - If You Could See Me Now
Haha hoe verzinnen ze het: The Script, rappen, met een nep Amerikaans accent! Plaatsvervangende schaamte. Dan moeten ze er natuurlijk nog even hun trademark zeikerig refrein uitgooien. Doet mee voor de slechtste single van 2013.
Cijfer: 1

#17. One Direction - One Way or Another (Teenage Kicks)
Tja je kunt zeggen wat je wil, maar ze hebben het wel lekker gecovered hoor! Cijfer: 8

#28. Sharon Doorson - High on Your Love
Ik vond Fail In Love wel leuker, maar dit vind ik zo slecht nog niet hoor! Cijfer: 6,5

#33. The Lumineers - Ho Hey
Overal is het al een hit geweest, lijkt wel, en nu komt Nederland er even achteraan hobbelen. Ik snap niet dat dit nummer het overal zo goed doet. Het is gewoon niet zuiver en gewoon een flauw, saai liedje. Cijfer: 1,5

#37. Caro Emerald - Tangled Up
Welcome back! Dit nummer had zo op haar debuutplaat erbij gepast, omdat de sound nog precies hetzelfde is, maar het is wel lekker! Cijfer: 7

#39. The Script - If You Could See Me Now
Sinds wanneer rapt The Script???????? Cijfer: 1

Oeps vorige week vergeten:

Dit klinkt weer een stuk beter dan we de laatste tijd van Rihanna voorgeschoteld krijgen! Rustig, mooi nummer! Cijfer: 8

Stom nummer en stomme dansjes. Cijfer: 1

Hier heb ik geen woorden voor. Cijfer: 1

Beter dan Suit & Tie. Cijfer: 6,5

Oke....... Cijfer: 1

Hebben zij niet ooit Aisha gezongen? Anyway, dit klinkt erg lekker! Cijfer: 8

Week 8:
19. Rihanna feat. Mikky Ekko - Stay
Dit is een mooi gezongen nummer, maar het weet me niet echt te raken. Tussen alle bagger die we in de Top 40 tegenkomen is dit een welkome afwisseling, misschien groeit het nog.
Cijfer: 6,0

23. Baauer - Harlem Shake
Ik geef niet veel nummers een één, maar deze ontkomt daar niet aan. Wat een vreselijke plaat! Ik kan hier werkelijk niks muzikaals in ontdekken, ook nog heel erg eentonig.
Cijfer: 1,0

26. Danny de Munk - Tuig van de Richel
Het Nederlandse levenslied is niet echt mijn ding, daar gaat dit nummer niks aan veranderen. Niet zo erg als Baauer, maar een tweede keer beluisteren is wel te veel gevraagd.

33. Justin Timberlake - Mirrors
Wat mij betreft een doorsnee Top 40 hitje, niet vervelend om naar te luisteren, maar het boeit niet echt, ook weinig origineel.
Cijfer: 5,5

37. The Partysquad feat. Jayh, Reverse and Sjaak - Helemaal naar de Klote
Zes binnenkomers deze week, dan mag je toch wel verwachten dat daar wat leuks tussenzit. Tot nu toe is de score, twee platen die het beluisteren enigszins waard zijn. Bij deze plaat had ik geen hoge verwachtingen en die waren dan ook niet nodig. Misschien net iets minder irritant als de Harlem Shake, maar het komt wel aardig in de buurt. Bij de Harlem Shake is de irritatiegrens binnen 20 seconden bereikt, bij dit nummertje duurde dat net iets langer. Daarom een halve punt hoger.
Cijfer: 1,5

39. Outlandish - Warrior // Worrier
Blij verrast met deze new entry. Had eigelijk een disco hitje verwacht. Leuk om in de Top 40 leuke nummers tegen te komen die mij nog onbekend waren. Het nummer nodigt gelijk uit om nogmaals te beluisteren
Cijfer: 8,0

Week 9:
17. One Direction - One Way or Another (Teenage Kicks)
Niet zo’n hele slechte cover, al blijft het kinderpop. Het klinkt best wel aanstekelijk, maar het origineel is natuurlijk ook een erg lekkere plaat.
Cijfer: 5,0

28. Sharon Doorson - High on Your Love
Nietszeggend plaatje, ook weinig origineel.
Cijfer: 4,0

33. The Lumineers - Ho Hey
Dit vind ik best een leuke plaat, al snap ik niet waarom dit zo’n grote hit in Engeland en Amerika is geworden. Voor ons landje heeft het wel even geduurd, maar dan komt ie nu dan toch eindelijk binnen. De waardering is echter bij mij wel wat gedaald sinds ik dit voor het eerst hoorde.
Cijfer: 6,5

37. Caro Emerald - Tangled Up
Ik heb niet zo heel veel met Caro Emerald. Dit plaatje doet me ook niet zo heel veel, maar is op zich niet vervelend om aan te horen. Pluspunt is, dat het weer even een ander geluid is dat uit je radio komt.
Cijfer: 5,5

39. The Script - If You Could See Me Now
En dan de laatste binnenkomer alweer. The Script is al niet m’n favoriete bandje, maar dit is nog zelfs onder hun eigen niveau.
Cijfer: 3,5

Week 9:

17. One Direction - One Way or Another (Teenage Kicks)
Een cover van Blondie met daartussen Teenage Kicks van Undertones in verwerkt. Aan deze twee legendarische bands kunnen deze watjes van One Direction in de verste verte niet tippen, laat ik het maar houden bij de originelen.

28. Sharon Doorson - High on Your Love
Erg banaal en doorsnee dancepopnummer met gemaakte vrolijkheid. Het mist duidelijk inspiratie en eigenheid, het probleem met dit soort nummers.

33. The Lumineers - Ho Hey
Dit nummer ken ik allang en hoewel mijn waardering een tikkeltje gedaald is blijf ik dit een fris, vrolijk en vlot zij het simpel folkpopnummer vinden, een verademing in de top-40.
Cijfer: 7,5

37. Caro Emerald - Tangled Up
Caro Emerald is ook één van de betere hitleveranciers de laatste jaren en zingen kan ze beslist. Vakkundige jazzy pop maar het komt mij eerder routinematig dan enthousiast over.
Cijfer: 6

39. The Script - If You Could See Me Now
The Script op de raptoer ... duidelijk bedoeld om in de VS voet te krijgen maar komt mij geforceerd en nep over en het refrein is ook niet best. Alleen die piano is de moeite waard.

Grappig dat iedereen struikelt over het rappen in nummers van The Script. Dit doen ze namelijk al sinds hun debuutalbum uit 2008. Ik hoor de gitarist toch liever rappen dan Will.I.Am op Hall of Fame, dat is echt een van de minsten van The Script.

Gloeilamp schreef:
Grappig dat iedereen struikelt over het rappen in nummers van The Script. Dit doen ze namelijk al sinds hun debuutalbum uit 2008. Ik hoor de gitarist toch liever rappen dan Will.I.Am op Hall of Fame, dat is echt een van de minsten van The Script.

Verandert niks aan het feit dat ze absoluut niet kunnen rappen. Dat ze dat rappen dan ook nog in een aangeleerd dik Amerikaans accent doen maakt het alleen maar triester.

Ben ik niet met je eens. Ik vind ook dit weer een prima nummer van The Script. Het is zeker geen originele band, maar in mijn ogen maken ze toch best vermakelijke albums.

Dat je het een leuk nummer vindt geloof ik wel, maar wil je echt met droge ogen hier beweren dat ze goed kunnen rappen? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Gast
geplaatst: vandaag om 03:30 uur

geplaatst: vandaag om 03:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.