Muziek / Algemeen / Is de muziek van Oasis vernieuwend?
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2005, 12:09 uur
Bij Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002):
En dan zwijg ik nog over de meest overgewaardeerde en overgepromoten band van de jaren 90 alias Oasis.....................................
En dan zwijg ik nog over de meest overgewaardeerde en overgepromoten band van de jaren 90 alias Oasis.....................................
0
geplaatst: 20 november 2005, 12:18 uur
battlemeister schreef:
Wat een lulkoek!
Oasis wordt helemaal niet overgewaardeerd, ik zou niet weten door wie? Ze hebben een paar fantastisch albums gemaakt (Definitely Maybe, Morning Glory) en die zijn ook hoog gewaardeerd, maar de 3 albums die daarna kwamen zijn echt niet hoog gewaardeerd, dus hoezo overgewaardeerd? Kijk, je kunt het ermee eens of oneens zijn dat de 1e 2 platen van Oasis ontzettend goed en verniewend waren maar dan is het niet meteen overgewaardeerd natuurlijk.
0
geplaatst: 20 november 2005, 12:42 uur
0
geplaatst: 20 november 2005, 12:47 uur
Music4ever schreef:
Alweer vergeten dat ze het hele britpop gebeuren hebben opgezet?
(quote)
Alweer vergeten dat ze het hele britpop gebeuren hebben opgezet?
O.a. Oasis heeft ervoor gezorgd dat er Britpop ontstond. Op zich nieuw, maar qua muziek lijkt mij het totaal niet vernieuwend.
0
geplaatst: 23 november 2005, 20:21 uur
HiLL schreef:
O.a. Oasis heeft ervoor gezorgd dat er Britpop ontstond. Op zich nieuw, maar qua muziek lijkt mij het totaal niet vernieuwend.
(quote)
Hoe kan je ontkennen dat ze een nieuwe, eigen sound hebben, als je toegeeft dat ze een genre gesticht hebben??
0
geplaatst: 23 november 2005, 20:25 uur
A whisper, a whisper, a whisper, a whisper!
I hear the sound of the ticking of clocks
Who remembers your face
Who remembers you when you are gone
I hear the sound of the ticking of clocks
Who remembers your face
Who remembers you when you are gone
Hadden ze maar besloten A Whisper niet op het album te zetten... dan had het helemaal perfect geweest!
0
geplaatst: 23 november 2005, 21:14 uur
JJ_D schreef:
Hoe kan je ontkennen dat ze een nieuwe, eigen sound hebben, als je toegeeft dat ze een genre gesticht hebben??
(quote)
Oasis is meer de groep die echte bekendheid/hype heeft gesticht met britpop. Andere bands hebben daar al veel meer de basis voorgelegd. Dat begon al in de jaren '60. Maar ook in de jaren '70 en '80. De britpop bands vormen hun muziek door 'terug te vallen' op hun voorbeelden/helden uit met name de jaren
'60. Zoals de Beatles en the Stones en b.v. the Who.
Echt puur qua muziek maken is het naar mijn mening verre van vernieuwend. Wel de hele act en de performance eromheen misschien.
Overigens ontken ik niet dat ze geen eigen sound hebben.
0
geplaatst: 23 november 2005, 21:35 uur
Volgens mij is Oasis wel degelijk vernieuwend. Baanbrekend is het misschien niet, maar wat wel tegenwoordig?
0
geplaatst: 24 november 2005, 00:20 uur
Er zijn best baanbrekende acts te noemen, alleen zijn dat niet de bekende bands. Supersilent, Books, M83, Orthrelm, onze eigen Solex, etc. En Oasis is trouwens m.i. allerminst vernieuwend.
0
geplaatst: 24 november 2005, 00:29 uur
En wat te denken van de Fiery Furnaces? Of je het nou goed vind of niet, origineel en baanbrekend is het toch zeker wel.
0
geplaatst: 24 november 2005, 09:23 uur
De discussie liep al een beetje bij een een of ander album van Coldplay, maar gaat hier verder..wel zo netjes.
Is de muziek van Oasis nu echt vernieuwend (geweest)?
Is de muziek van Oasis nu echt vernieuwend (geweest)?
0
geplaatst: 24 november 2005, 10:48 uur
Welke vernieuwing in de pop-/rockmuziek heeft Oasis dan
gebracht? Ze keken wel naar The Beatles maar hebben ze ooit iets anders gedaan dan dat?
Ik ken Oasis eigenlijk niet dus ik kan daar niet over oordelen.
gebracht? Ze keken wel naar The Beatles maar hebben ze ooit iets anders gedaan dan dat?
Ik ken Oasis eigenlijk niet dus ik kan daar niet over oordelen.
0
Sietse
geplaatst: 24 november 2005, 12:04 uur
Nee, niks vernieuwend en in mijn opinie nog erger dan het grote voorbeeld The Beatles
0
titan (crew)
geplaatst: 24 november 2005, 12:11 uur
Nee, maar ze waren wel 1 van de katalysatoren van de Britpop en hebben in ieder geval 2 meesterwerken afgeleverd. Iedereen roept trouwens altijd erg makkelijk dat het op The Beatles lijkt, maar er zitten nog veel meer verwijzeringen naar andere Britse bands in (The Beatles zijn trouwens wel de duidelijkste verwijzing).
0
geplaatst: 24 november 2005, 12:12 uur
Ik heb mijn stelling ook al eerder in andere fora geplaatst één band kan niet vernieuwend zijn, het is altijd een zo dat een periode of een groepje bands vernieuwend kan zijn, maar nooit een band, om vernieuwend te zijn heb je volgers nodig en dat maakt het al onmogelijk om alleen vernieuwend te zijn.
0
geplaatst: 24 november 2005, 12:20 uur
Tja, als 1 + 1 = 1, is het onmogelijk om ooit twee kippen te kopen. Waarom heb je volgers nodig om vernieuwend te zijn 
Vind The Beatles vergelijking met Oasis trouwens ietwat vreemd. De sfeer van de nummers is bij beide groepen toch net wat anders vind ik. The Beatles maakten cheesy pop/rock, terwijl Oasis toch echt een bak ellendig gezeur is. Hoewel ik niets liever zou hebben dat de broertjes G hun beste geven op "We all live in a yellow submarine". Over humor gesproken

Vind The Beatles vergelijking met Oasis trouwens ietwat vreemd. De sfeer van de nummers is bij beide groepen toch net wat anders vind ik. The Beatles maakten cheesy pop/rock, terwijl Oasis toch echt een bak ellendig gezeur is. Hoewel ik niets liever zou hebben dat de broertjes G hun beste geven op "We all live in a yellow submarine". Over humor gesproken

0
geplaatst: 24 november 2005, 12:39 uur
Oasis vernieuwend? 
Dat is echt één van de grappigste dingen die ik de laatste tijd heb gehoord..

Dat is echt één van de grappigste dingen die ik de laatste tijd heb gehoord..
0
geplaatst: 24 november 2005, 12:41 uur
Vernieuwend is het inderdaad niet.
Maar het is zeker wel goede muziek.
Maar het is zeker wel goede muziek.
0
geplaatst: 24 november 2005, 13:00 uur
Oasis is net zo vernieuwend als pindakaas op je boterham, maar daarom niet minder lekker 

0
dutch2
geplaatst: 24 november 2005, 13:01 uur
Onderhond schreef:
Vind The Beatles vergelijking met Oasis trouwens ietwat vreemd. De sfeer van de nummers is bij beide groepen toch net wat anders vind ik. The Beatles maakten cheesy pop/rock, terwijl Oasis toch echt een bak ellendig gezeur is.
Vind The Beatles vergelijking met Oasis trouwens ietwat vreemd. De sfeer van de nummers is bij beide groepen toch net wat anders vind ik. The Beatles maakten cheesy pop/rock, terwijl Oasis toch echt een bak ellendig gezeur is.
Het gebeurt niet iedere dag dat ik het met onderhond eens ben, maar vandaag is het zover (afgezien van dat woordje 'cheesy' dan). Ik heb die Beatlesvergelijking in ieder geval ook altijd wat vreemd gevonden.
Edit: En ik gruw van pindakaas.
0
geplaatst: 24 november 2005, 13:09 uur
"Let it beeeee, let it be, let it beeee, let it beeee, speaking words of wisdom, let it beeeeeeeeee".
Cheesy
Cheesy

0
dutch2
geplaatst: 24 november 2005, 13:12 uur
Mmm, nou pik je er ook weer net het juiste nummer uit. Maar vooruit, cheesy.
0
geplaatst: 24 november 2005, 13:17 uur
Hoewel ik Onderhond bepaald niet volg qua muzieksmaak en beleving, kan ik weinig anders dat het volledig met hem eens zijn hier.
0
geplaatst: 24 november 2005, 13:41 uur
Onderhond schreef:
"Let it beeeee, let it be, let it beeee, let it beeee, speaking words of wisdom, let it beeeeeeeeee".
Cheesy
Cheesy

en dit dan:
"When I get to the bottom
I go back to the top of the slide
Where I stop and turn
and I go for a ride
Till I get to the bottom and I see you again
Yeah, yeah, yeah"
0
titan (crew)
geplaatst: 24 november 2005, 13:47 uur
Jeetje, dit topic gaat wel heel erg gauw off-topic omdat enkele heren zonodig hun bedenkingen bij The Beatles weer eens menen te moeten uiten
.
.* denotes required fields.