MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2015

zoeken in:
Week 12:

#19. Major Lazer & DJ Snake ft. MØ - Lean On
Een groeiplaat wellicht, Get free was een knaller en dit lijkt een light versie ervan, al is de vocal hier een stuk minder. maar met de lente in aankomst kan ik hier nog enthousiaster over worden, voor nu:
Cijfer 6

#32 LunchMoney Lewis – Bills
De vergelijking met Psy heb ik gelukkig niet, dit zit nog wat luchtiger in elkaar en heeft een hoog ochtendshow lulligmuziekje gehalte-kan me er niet aan storen maar het blijft novelty
Cijfer: 4

#37. Zedd ft. Selena Gomez - I Want You To Know
Zedd gaat na Ariana nu met Selena in zee en komt met een kermisplaatje dat in de massa niet opvalt. Bovendien zit Zedd aan de kitschkant van dance met een hoog euro gehalte. Dit mist een eigen smoel
Cijfer: 4.5 dankzij Selena

en een aanpassing
James Bay: Hold back the river van 6.5 naar 7
Avicci-The nights van 4 naar 3

Week 13

#26. Carly Rae Jepsen - I Really Like You
Huppelplaatje van Jepsen, die niet echt aansluit bij Katy, Taylor en Rihanna en een soort C categorie 80's dansplaatje levert. Zo'n wereldhit als Call me maybe, wat ik ook niks vond zal dr wel niet meer inzitten. En vreselijke clip met Tom Hanks

#31. Christine and the Queens - Christine
Vakantieplaat op zn Frans, niet aan mij besteedt
Cijfer: 2
#34. Mumford and Sons - Believe
En dit is helemaal slaapverwekkend, categorie Passenger/IKEA commercial, ik stap bij de volgende halte wel uit:
Cijfer: 2

#39. Jason Derülo - Want to Want Me
Jason Derulo wint met gemak deze week, vlotte popsingle, geen nutteloze raps of geluidjes, maar wel inwisselbaar
Cijfer: 6.5

Week 15:

#9. Kenny B - Parijs
#36. Martin Garrix - Forbidden Voices
#38. Natalie La Rose feat. Jeremih - Somebody

Plus Major Lazer heeft de #1 positie overgenomen van OMI na 11 weken.

Natalie La Rose

Arrie schreef:
Natalie La Rose

Is afgelopen week ook door Q-Music op de playlist gezet. Nu nog 3FM en 538 overstag...

catdog schreef:
(quote)

Is afgelopen week ook door Q-Music op de playlist gezet. Nu nog 3FM en 538 overstag...

Q-Music doet niet zo moeilijk wat R&B en hiphop betreft, heb ik gemerkt. Ik heb nooit naar die zender geluisterd, dus er ook nauwelijks een beeld van, maar toen ik op watiseropderadio.nl op de nieuwe Wiz Khalifa zocht, zag ik dat Q-Music hem als enige al had opgepikt. Met OMI waren ze ook al als eerste.

Die Kenny B is trouwens een beetje de Jayh (Mooie Dag) van dit jaar. Verbaast me wel dat dat meteen zo enorm aanslaat.

Week 14:

#26 Martin Garrix feat. Usher - Don't Look Down
Niet een heel vervelende plaat, maar niet storend. Voegt echter weinig toe aan het genre. De zang valt me alleszins mee.
Cijfer: 5,0

#34 Kygo feat. Parson James - Stole the Show
Kygo timmert behoorlijk aan de weg. Ook deze is niet heel vervelend, de start lijkt zelfs veelbelovend. Toch komen dan al snel de inmiddels bekende geluidjes op de proppen. De zang is prima, maar er had meer in gezeten. Het refrein verveelt snel.

#38 Feder feat. Lyse - Goodbye
Tja, deze heb ik inmiddels erg veel gedraaid. Heel erg lekker nummer, vooral als hij keihard aanstaat. Verslavend nummer.
Cijfer: 9,0

Na Feder liep Youtube bij mij door naar Nu met Man o To.
Lekker hoor!

Week 15:

#9 Kenny B - Parijs
Nieuw binnen op nummer 9, weet niet waar dit opeens vandaan komt. Heb dit nummer al eens voorbij horen komen en het klinkt niet onaardig, je komt er alvast van in vakantiestemming. Maar verder, heel geweldig vind ik dit niet. Leuk plaatje, maar zeker niet te vaak horen, hetgeen waarschijnlijk als het aan de radiozenders ligt wel gaat gebeuren (tot oktober denk ik).
Cijfer: 6,0

#36 Martin Garrix - Forbidden Voices
Standaard werk dit instrumentaaltje van Martin Garrix. Kan er weinig over zeggen, doet me niet veel. Is niet mijn genre.
Cijfer: 3,5

#38 Natalie La Rose feat. Jeremih - Somebody
Deze had ik eigenlijk niet meer in de Top40 verwacht, doet het al vrij lang goed op Spotify maar is door de radiozenders nooit opgepakt. Ik hoor wat Whitney Houston, maar het doet mij weinig. Zal dit nooit zelf opzetten.

Week 12:

#19. Major Lazer & DJ Snake, feat. MØ - Lean On
Op een goede manier luchtig, fijne melodie. Werkt goed!
Cijfer: 8

#32. LunchMoney Lewis - Bills
Dit klinkt ook leuk, iets aanstekelijker en ook heel zomers. Niet echt heel bijzonder, weet ook niet hoe lang het leuk blijft, maar voor nu lekker.
Cijfer: 8,5

#37. Zedd feat. Selena Gomez - I Want You to Know
Nee
Cijfer: 3

Week 13:

#26. Carly Rae Jepsen - I Really Like You
Suf popplaatje.

#31. Christine and the Queens - Christine
Niet slecht, maar wel wat saai. Blijft wat eentonig.
Cijfer: 5

#34. Mumford and Sons - Believe
Je voelt meteen dat er een 'uitbarsting' aan gaat komen, maar uieindelijk blijft het vrij magertjes. Doe dan de banjo maar weer. Dit voelt meer geforceerd 'emotioneel'. En het blijft ook gewoon saai.
Cijfer: 3,5

#39. Jason Derülo - Want to Want Me
Wat en vreemd abrupt einde. Ineens viel het me op dat de muziek al een aantal seconden was afgelopen. Indruk heeft het ook niet gemaakt.

Geen beste week.

Dat Bills van vorige week/gisteren gaat trouwens ook maar een vol punt omlaag.

Thomas91 schreef:

Dat Bills van vorige week/gisteren gaat trouwens ook maar een vol punt omlaag.

Je opmerking dat het nummer niet erg bijzonder was, rijmde ook niet erg met het hoge cijfer: 8.5.

Ik vind het best jammer dat we hier Right Here en Clean Bandits Real Love een beerje hebben overgeslagen wat betreft Jess Glynne. Die vind ik allebei een stuk sterker dan Hold My Hand.

Verder fijn dat er dankzij The Fast and the Furious (heb het nog nooit gezien) weer wat hiphop in de top 40 komt, al ligt het hiphopgehalte natuurlijk wel bijzonder laag, ik had het al voorspeld dar deze van Wiz het wel kon gaan halen, beetje in de lijn van een B.o.B. of bepaalde nummers van Eminem.

En ach, Calvin Harris, die heeft tegenwoordig een abonnement op de top 40. Pray to God is wel stukken leuker dan een Summer of een Blame, toegegeven, maar ik word al lange tijd niet meer warm van zijn muziek.

Volgende week hopelijk Bitch Better Have My Money

catdog schreef:
Volgende week hopelijk Bitch Better Have My Money

Dat lijkt me ijdele hoop... (ik ben ook voorstander hoor!)

See you Again

Arrie schreef:
(quote)

Dat lijkt me ijdele hoop... (ik ben ook voorstander hoor!)

Hij staat al Top 30 Spotify inmiddels en ik zie momenteel geen andere kanshebbers (de Alarmschijf van deze week staat er nu al in).

catdog schreef:
(quote)

Hij staat al Top 30 Spotify inmiddels en ik zie momenteel geen andere kanshebbers (de Alarmschijf van deze week staat er nu al in).

Maar wel nul airplay...

Week 14:
oei ik begin weer langzaam achter te lopen :S

#26. Martin Garrix feat. Usher - Don't Look Down
dit is gewoon een David Guetta achtig plaatje, een stuk beter te verteren dan het usual Garrix gebeuk. Jammer dat Usher alleen hits heeft met dit soort werk terwijl Good kisser van vorig jaar compleet genegeerd werd-wat naar mijn mening 1 van zijn beste singles was
Cijfer: 5

#34. Kygo feat. Parson James - Stole the Show
de zoveelste Kygo hit, het begint rustig en dan komt de slome beat er weer in en dezelfde trukendoos, beetje inspiratieloos

#38. Feder feat. Lyse - Goodbye
Dit klinkt wel apart voor top 40 begrippen, kan me wederom niet voorstellen dat je dit op 538 hoort overdag (niet dat ik van plan ben om te controleren ). Het lijkt een beetje op The Avener-Fade out lines van vorig jaar. De stem gaat me wel een beetje tegenstaan als ik dit te vaak zou horen, voor nu:
Cijfer: 6

en even de top 10 over het eerste kwartaal 2015

1.Paolo Nutini-Iron sky (9)
2.DJ Snake & Aluna George-You know you like it (7)
3.Sam Smith-Like I can
4.Taylor Swift-Style
5.James Bay-Hold back the river
6.The Weeknd-Earned it
7.Vance Joy-Riptide (6.5)
8.Bakermat-Teach me
9.Jason Derulo-Want to want me
10.Pitbul/Ne-yo-Time of our lives

de beerput:

1.Gavin James-The book of love (2)
2.Anouk/Douwe Bob-Hold me
3.Mumford and Sons-Believe
4.Christine and the Queens-Christine
5.Lost Frequencies-Are you with me (3)

top-5 eerste kwartaal (tot week 11)

1. Paolo Nutini- Iron Sky- 9
2. James Bay- Hold Back the River 7.5
3. Og3Ne- Magic- 7.5
4. Seinabo Sey- Younger (Kygo Remix)- 7.3
5. Galantis- Runaway (You&I)- 7.0

Flop-3

1. Avicii- The Nights- 2.0
2. Maroon 5- Sugar 3.5
3. David Guetta ft. Emeli Sande- What I did for love- 4.0
'Ik zoek alleen mezelf' mag hier in ieder geval aansluiten.

Ik doe voorlopig even geen stukjes en cijfers, kost te veel tijd in verhouding tot de hoeveelheid nummers die ik echt de moeite waard vind. Daarnaast heb ik het ook druk zat met andere dingen. De binnenkomers volg ik sowieso door eens in de zoveel tijd itunes te updaten.

Mijn top-10 na het eerste kwartaal moest ik ook nog geven.

1. Paolo Nutini - Iron Sky
2. Christine and the Queens - Christine
3. Dotan - Hungry
4. James Bay - Hold Back the River
5. Vance Joy - Riptide
6. Mumford and Sons - Believe
7. Taylor Swift - Blank Space
8. OMI - Cheerleader [Felix Jaehn Mix]
9. Sam Smith - Like I Can
10. Bakermat - Teach Me

Flop-5:

1. Martin Solveig & GTA - Intoxicated
2. Zedd feat. Selena Gomez - I Want You to Know
3. Flo Rida feat. Lookas & Sage the Gemini - G.D.F.R.
4. Maroon 5 - Sugar
5. Miss Montreal & Paskal Jakobsen - Ik Zoek Alleen Mezelf

Week 14:

#26. Martin Garrix feat. Usher - Don't Look Down
Alle huidige top-40-clichés zijn in dit nummer ondergebracht: de afgeknepen stem, het rustig begin overgaand tot een standaardbeat, die ooh-ooh's ... OK, het is tegenwoordig moeilijk om nog origineel uit de hoek te komen maar doe tenminste een poging.

#34. Kygo feat. Parson James - Stole the Show
Kygo heeft een vrij aparte stem maar ook dit nummer is niet gevrijwaard van clichés en begint na een tijd begint het te vervelen. Heeft ook geen eeuwigheidswaarde.
Cijfer: 4,5

#38. Feder feat. Lyse - Goodbye
De arrangementen zijn hier wel origineel en zorgen voor een wat Oosters aandoende sfeer, jammer van de wat lompe beat en de zang spreekt mij ook niet echt aan. Maar kom, een voldoende hier.
Cijfer: 6

Laat ik ook eens eerste kwartaal-lijstjes doen:

Top 10

1. DJ Snake & AlunaGeorge - You Know You Like It
2. Vance Joy - Riptide
3. Taylor Swift - Blank Space
4. Christine and the Queens - Christine
5. Taylor Swift - Style
6. OMI - Cheerleader (Felix Jaehn Remix)
7. Flo Rida (ft. Sage the Gemini & Lookas) - G.D.F.R.
8. Ariana Grande - One Last Time
9. The Weeknd - Earned It
10. Years & Years - King

Flop 5

1. Gavin James - The Book of Love
2. Causes - Teach Me How to Dance with You
3. Miss Montreal & Paskal Jakobsen - Ik Zoek Alleen Mezelf
4. James Bay - Hold Back the River
5. Mumford and Sons - Believe

Van het tweede kwartaal zijn Feder en Natalie La Rose alvast de toppers

catdog schreef:
(quote)

Ondertussen alweer weggezakt naar 38... Ik vraag me echt af of ie gaat binnenkomen.

Feder is Paolo Nutini wat mij betreft voorbij als beste binnenkomer dit jaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.