MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2015

zoeken in:
Week 15:

#9. Kenny B - Parijs
Kenny B heeft wel een mooie stem maar de sound is veel te gelikt. Wel leuk is het zingen in verschillende talen en de zomerse sfeer.
Cijfer: 5,5

#36. Martin Garrix - Forbidden Voices
Weeral Garrix met weer een nummer dat zo plat en leeg als een dubbeltje is (nog erger dan die van vorige week). Kan er geen verbod komen op dit soort troep?
Cijfer: 2

#38. Natalie La Rose feat. Jeremih - Somebody
Kende ik ook een tijd, doet mij ook een beetje aan Whitney Houston denken maar die had nog iets soul in haar body. Dit hier heeft te weinig gevoel en gaat langs mij heen.
Cijfer: 4

Arrie schreef:
(quote)

Ondertussen alweer weggezakt naar 38... Ik vraag me echt af of ie gaat binnenkomen.

Ik verwacht het niet eigenlijk. Misschien maakt 'American Oxygen' nog een kansje maar ook daar verwacht ik eigenlijk niks van. Ze heeft weer een knaller nodig!

Arrie schreef:
Ik vind het best jammer dat we hier Right Here en Clean Bandits Real Love een beerje hebben overgeslagen wat betreft Jess Glynne. Die vind ik allebei een stuk sterker dan Hold My Hand.

'Hold My Hand' vind ik verrassend leuk, nu ik hem zo'n 5x voorbij heb horen komen.

Denk dat dit (ook) in Nederland wel eens een #1 hit zou kunnen zijn.

Ja, maar Bitch Better Have My Money ís toch een knaller?

Wat dat betreft ben ik het wel met catdog eens dat het teveel gericht is op US urban radio's om echt te scoren. Ik vind het zeker een leuk nummer maar niet zo pakkend en hitgevoelig als haar grootste hits.

Ik ben het daar ook mee eens hoor. Niet dat zij ermee zal zitten, de Amerikaanse urban-hoek is een behoorlijk grote markt.

Week 15:

#9. Kenny B - Parijs
pfff dit klinkt vrij vervelend maar lang niet zo erg als Mooie dag wat uiteindelijk een 1 van mij kreeg.
Zo laag wil ik hier niet gaan maar dit moet je niet vaak horen
Cijfer: 3

En meteen nog een new entry voor Garrix, dit wijkt ook weer af van het beukwerk, maar ook niet in het straatje van het nummer met Usher. Een soort nikszeggend kort nummer

Men neme een zangeresje; men neme een zanger die dezelfde stem als Chris Brown heeft;men neemt een refrein dat aan I wanna dance with somebody herinnert;men heeft bijna alle cliches aangetikt voor een strontvervelend rnb nummer

Pff 'See You Again' vind ik echt vreselijk (hoor het net voor het eerst). Geef mij dan maar 1000x liever 'I'll Be Missing You' en 'One Sweet Day' (zelfde thema en ook megahits).

#1 in de UK en de US al, hopelijk niet hier ook.

NewYorkCityLight schreef:
Pff 'See You Again' vind ik echt vreselijk (hoor het net voor het eerst). Geef mij dan maar 1000x liever 'I'll Be Missing You' en 'One Sweet Day' (zelfde thema en ook megahits).

#1 in de UK en de US al, hopelijk niet hier ook.

Hij komt hier waarschijnlijk tot nummer twee. De reden? Kenny B.

Denk dat je gelijk hebt

Kenny B. ken ik nog niet. Maar aan de reacties te lezen weet ik niet of dat zo heel veel beter is als Wiz Khalifa.

Where Are Ü Now

Die heeft ook een tijd nog gehad om tot hit uit te groeien. Ook in Engeland en Amerika, een beetje een sleeper-hit. Wellicht omdat veel mensen aanvankelijk afhaken op de naam Justin Bieber, en uiteindelijk toch weer aanhaken omdat het gewoon een tof nummer is.

Ik weet niet of ik inmiddels gehersenspoeld ben door dat soort muziek maar dat nummer van Tiësto en Vassy vind ik niet eens zo slecht. Wel erg 593 in een dozijn, en lang niet zo leuk als Tiësto klassiekers, maar toch...

Vind 'm ook niet heel verkeerd. Prima voor op de radio of op een festival. Maar zelf zal ik m niet snel opzetten

Kenny B staat ondertussen bovenaan. Hij is trouwens al 54, wat best oud is om je eerste top 40-hit te scoren, en ook best oud om een nummer 1-hit te scoren.

Week 16:

#21 Wiz Khalifa feat. Charlie Puth - See You Again
Als het nummer van start gaat, denk je met een single van Sam Smith te maken te hebben, maar dat blijkt niet het geval. Het nummer heeft alles in zich om een hele grote hit te worden, de hit potentie druipt er van af. Het klinkt ook zeker niet onaardig, al ben ik niet kapot van de raps in dit nummer, de rest is ook net een beetje te gelikt om op een dikke voldoende uit te komen.
Cijfer: 6,5

#34 Calvin Harris feat. HAIM - Pray to God
Wederom een nieuwe Calvin Harris, nu met medewerking van HAIM (If I Could Change Your Mind). HAIM klinkt niet verkeerd, maar muzikaal vind ik het niet heel erg spannend. Toch wel een leuke Top40 hit. Een ruime zeven.
Cijfer: 7,0

#37 Jess Glynne - Hold My Hand
De eerste luisterbeurt deed deze plaat me helemaal niks. Nu, een paar luisterbeurten later vind ik dit best ok. Jess Glynne heeft een goede stem en al is dit geen opzienbarende track, het is toch een ruime voldoende waard.
Cijfer: 7,0

Week 17:

#33 Tiësto & KSHMR, feat. Vassy – Secrets
Beide nieuwkomers deze week zijn ook echt nieuw voor mij. Ik luister waarschijnlijk te weinig naar 538 of Q-music, daar zullen ze wel airplay krijgen. De vocalen op dit nummer zijn wel in orde, maar de beats zijn me net wat te voorspelbaar, waardoor de single mij echt te plat wordt, jammer.
Cijfer: 3,5

#39 Skrillex & Diplo feat. Justin Bieber - Where Are Ü Now
Een beetje huiverig hiervoor was ik wel, maar het valt alleszins mee, in elk geval geen platte beats en toch een vrij verrassend nummer. Al is dit niet mijn muzieksmaak, het is zeker niet slecht.
Ik ben in elk geval weer helemaal bij.

Ff een inhaalslagje maken

Week 13:

#26 Carly Rae Jepsen - I Really Like You
Afgrijselijke tekst dat een werkelijk heel irritant nummer opvult. Carly Rae Jepsen was al niet een artiest waarvan ik vurig hoopte dat ze in de lijst zou terugkeren, en met wat ze nu brengt hoop ik dat ze zo snel mogelijk weer uit de top 40 vertrekt.
Cijfer: 2

#31 Christine and the Queens - Christine
Vind Frans een prachtige taal, en de afgelopen jaren is het fantastisch vertegenwoordigt door onder andere Maitre Gims en met name Stromae. Deze kan ik dan weer helemaal niet waarderen. Saai en langzaam, ene oor in ander weer uit.
Cijfer: 4

#34 Mumford & Sons - Believe
Alternatieve band met een veel belovend begin aan het eind. Toen ik dit begon te luisteren leek dit de opmaat te vormen voor een zeer sterk nummer. Maar dat is er toch niet echt uit gekomen en de song blijft niet echt overeind gedurende het luisteren. Al bij al matig.
Cijfer: 5

#39 Jason Derulo - Want To Want Me
En ook de vierde plaat van de week kan het belabberde niveau niet omhoog trekken. Jason Derulo wisselt aardige nummers af met hele slechte, en deze is er één van de laatste categorie. Want to want me bezit niets speciaals en maakt met totaal niet enthousiast. Teleurstellende week.
Cijfer: 4,5

Week 14:

#26 Martin Garrix ft. Usher - Don't Look Down
Martin Garrix is heel aangenaam bezig de laatste tijd, en brengt de ene na andere sterke productie, als ook interessante samenwerking naar buiten. We hebben collabs met Tiesto en Ed Sheeran straks nog in het verschiet, en als die van hetzelfde niveau zijn als deze met Usher, dan ziet de toekomst er als maar mooier uit. Vrolijke, zomerse plaat met een kenmerkend Garrix' geluid. Erg lekker.
Cijfer: 8

#34 Kygo ft. Parson James- Stole The Show
Kygo is hot, en daarmee ook zijn tropical house. Ik kan het genre wel waarderen, maar een echte fan zal ik nooit worden. Redelijke productie.
Cijfer: 6

#38 Feder ft. Lyse - Goodbye
Heel chill nummer, dat opvalt tussen al de rest. Degelijk.
Cijfer: 7

Week 15:

#9 Kenny B - Parijs
Kenny B is een leuke vent die belangrijke dingen heeft gedaan voor zijn land. Er is elk jaar wel minstens één Nederlandstalig plaatje dat het tot grote hit schopt, en Parijs is zeker niet onaangenaam. Makkelijk mee te zingen, en de afwisseling met het Frans vind ik ook erg leuk. Zijn Surinaams accent maakt het af.

#36 Martin Garrix - Forbidden Voices
Vreemd dat deze niet al veel eerder binnengekomen was, maar ben allang blij dat ie het uberhaupt nog gehaald heeft, geheel terecht overigens. Degelijke en met originele effecten, ook al gaat het nummer nooit echt goed los. Niet zo goed als Don't Look Down
Cijfer: 6,5

#38 Natalie La Rose ft. Jeremih - Somebody
Het blijft opmerkelijk hoe zwaar hiphop en r&b het in Nederland toch hebben om de hitlijst te halen, ook al verdienen de platen dat zeer zeker wel. Somebody is zeer aanstekelijk en verfrissend voor de lijst. Topplaatje.

Week 16:

#21 Wiz Khalifa ft. Charlie Puth - See You Again
Het nummer draagt emotie en is aangenaam om naar te luisteren. Wiz Khalifa is bij zijn prestaties doorgaans nogal wisselvallig, maar levert hier sterk werk af, evenals Charlie Puth.
Cijfer: 7,5

#34 Calvin Harris ft. HAIM - Pray To God
Calvin staat al sinds eind 2013 aan een stuk door in de top 40. Na zijn spectaculaire bewerking van Eat, Sleep, Rave, Repeat volgde het geweldige Summer, waarna het niveau telkens een stapje omlaag ging en eindigde in het ronduit teleurstellend Outside. Pray To God is een veel minder opvallend nummer dan het voorgaande werk van Harris, het mist het unieke element dat doorgaans succesvol uitpakt. Toch is dit wel een hele degelijke productie die ik graag nog maanden op de radio voorbij hoor komen.

#37 Jess Glynne - Hold My Hand
Haar bijdrage aan Rather Be en My Love was geweldig. Vorig jaar bracht ze het ijzersterke Right Here uit, waarvan ik nog altijd niet begrijp dat het hier geen hit geworden is. Hold My hand is niet zo sterke als laatstgenoemde, maar wederom laat Glynne haar talent horen. Hoop dat hier een succesvolle carrière uit voortvloeit.

Week 17:

#33 Tiesto & KSHMR ft. Vassy - Secrets
Wat mij betreft de beste artiest van allemaal en zeker de grootste DJ aller tijden. Al sinds 2001 een vaste klant in de top 40, en ook bij dit Secrets waarbij hij samenwerkt met de talentvolle KSHMR gaan de handjes weer de lucht in. Worden we vrolijk van.

#39 Skrillex and Diplo pres. Jack U ft. Justin Bieber - Where Are U Now
Skrillex is zo'n beetje de laatste grote naam uit de DJ-scene die nog nooit een top-40 hit gescoord had, en bij deze is dit dan toch gerealiseerd. Diplo is lekker bezig de laatste tijd, en Justin Bieber keert ook na een hele tijd weer terug met wat opvallend genoeg pas zijn derde hit ooit is. Leuk, uniek en verfrissend nummer dat helaas wel niet al te veel airplay zal krijgen.

Top 5 tot nu toe:

1 Major Lazer & DJ Snake ft. Mo - Lean On
2 Martin Solveig & GTA - Intoxicated
3 Flo Rida ft. Sage The Gemini & Lookas - G.D.F.R.
4 Tiesto & KSHMR ft. Vassy - Secrets
5 Martin Garrix ft. Usher - Don't Look Down

Slechtste 3:
1 Carly Rae Jepsen - I Really Like You
2 Anouk & Douwe Bob - Hold Me
3 Miss Montreal & Paskal Jakobsen - Ik Zoek Alleen Mezelf

Arrie schreef:
Kenny B staat ondertussen bovenaan. Hij is trouwens al 54, wat best oud is om je eerste top 40-hit te scoren, en ook best oud om een nummer 1-hit te scoren.

Hij is 53 dezelfde leeftijd toen Rob de Nijs en Freek de Jonge op 1 stonden

Frankly schreef:
(quote)

Hij is 53 dezelfde leeftijd toen Rob de Nijs en Freek de Jonge op 1 stonden

Ik zeg niet dat het nooit eerder is voorgekomen. Rob de Nijs had toen overigens al een behoorlijke muzikale carrière achter de rug.

Bedankt voor de correctie trouwens, 53 inderdaad.

Ik was er vrijwel zeker van dat ik dit rijtje al beoordeeld had, maar toch.

En Sundance, ja, mijn cijfers hier zijn érg relatief.

Week 14:

#26. Martin Garrix feat. Usher - Don't Look Down
Best goed. Ik vond Animals heel tof, maar daarna viel alles van Martin Garrix eigenlijk tegen. Dit is weer een stap in de goede richting. Ja, vind hem wel lekker. (En als ik hem al eerder beoordeeld had, zou het inderdaad kunnen zijn dat mijn cijfer flink afwijkt van toen).

#34. Kygo feat. Parson James - Stole the Show
Deze is iets rustiger en beter vind ik. Fijne geluiden, lekker relaxed. Bij deze weet ik het zeker; ik heb dit eerder beoordeeld, maar misschien niet op versturen gedrukt; ik zie hem niet meer.
Cijfer: 8.5

#38. Feder feat. Lyse - Goodbye
Goed.
Cijfer: 8.5

Week 15:

#9. Kenny B - Parijs
Hier vind ik niet zo veel aan. Ik vind de stem iets te dominant.

Blijft een beetje saai, ik voel het niet.

Een of ander willekeurig nummer dat echt compleet langs me heen is gegaan tijdens het luisteren. En de momenten waar het wel wat meer binnenkwam, was het niet positief.

Dat vind ik de leukste van de drie.

Is afkomstig van het New Wave-project. Daarbij heeft hiphoplabel Topnotch allerlei jonge rappers en producers bij elkaar gegooid in een huis op Schiermonnikoog (of was het nou een ander waddeneiland?). Die kenden elkaar vaak nog niet, maar er is een hoop creativiteit ontstaan. Natuurlijk, het zijn geen hoogstaande teksten, maar men had daar ook gewoon veel plezier, dat moet kunnen!

Lil' Kleine is verder ook niet mijn favoriete rapper met zijn Amsterdamse accent, maar kom op, lekkere productie, lekker refreintje, niet zo zuur doen hoor. Ik ben zelf blij verrast dat dit toch wordt toegelaten tot de top 40, ondanks het hoge hiphopgehalte. Terecht natuurlijk, het hele New Wave-project is waanzinnig populair onder de jeugd, kijk maar eens naar het aantal YouTube-views.

Mijn favoriet van dat project is overigens Dikke Gun!

New Wave vind ik eigenlijk gewoon een lekker fris project. Stukken leuker dan die veel te serieuze folk-dance van Axwell & Ingrosso.

Arrie schreef:
Dat vind ik de leukste van de drie.

Is afkomstig van het New Wave-project. Daarbij heeft hiphoplabel Topnotch allerlei jonge rappers en producers bij elkaar gegooid in een huis op Schiermonnikoog (of was het nou een ander waddeneiland?). Die kenden elkaar vaak nog niet, maar er is een hoop creativiteit ontstaan. Natuurlijk, het zijn geen hoogstaande teksten, maar men had daar ook gewoon veel plezier, dat moet kunnen!

Lil' Kleine is verder ook niet mijn favoriete rapper met zijn Amsterdamse accent, maar kom op, lekkere productie, lekker refreintje, niet zo zuur doen hoor. Ik ben zelf blij verrast dat dit toch wordt toegelaten tot de top 40, ondanks het hoge hiphopgehalte. Terecht natuurlijk, het hele New Wave-project is waanzinnig populair onder de jeugd, kijk maar eens naar het aantal YouTube-views.

Mijn favoriet van dat project is overigens Dikke Gun!

Precies dat Amsterdamse accent is juist zo vervelend. Plus die Ronnie Flex is een vervelende "zanger". Beat is wel oke verder, dus dat heeft het dan nog wel mee, maar ik kom gewoon niet door dat accent.

Ik heb dan liever Bitch Better Have My Money

Ja, ik heb ook liever Bitch Better Have My Money, dat wel. Maar dit vind ik ook lekker verfrissend voor de top 40.

Arrie schreef:
Is afkomstig van het New Wave-project. Daarbij heeft hiphoplabel Topnotch allerlei jonge rappers en producers bij elkaar gegooid in een huis op Schiermonnikoog (of was het nou een ander waddeneiland?).

De locatie is juist, en dit is vervolgens fijn leesvoer:

Let maar op: de volgende hiphopsensatie komt van Schiermonnikoog - decorrespondent.nl

Week 16:

#21. Wiz Khalifa feat. Charlie Puth - See You Again
Een pianoballad in combinatie met hiphop, geen onaardige poging en hitgevoelig is het zeker wel maar te gelikt en de raps vind ik niet bijster sterk. Dan liever een pure ballad zonder poespas.

#34. Calvin Harris feat. HAIM - Pray to God
Redelijk nummer in die zin dat het een degelijke melodie heeft die enigszins blijft hangen maar verder wat te gewoontjes vooral door de standaardbeat.

#37. Jess Glynne - Hold My Hand
Dit is wederom een nummer dat ik aardig vind zonder meer, ik vind het in zijn geheel best te pruimen maar opzienbarend en memorabel is het allerminst en ik denk niet dat velen dit nummer na zo'n 10 jaar nog zullen herinneren.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.