Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 1 mei 2015, 19:55 uur
Week 17:
#33. Tiësto & KSHMR, feat. Vassy - Secrets
Wellicht de grootste DJ op het moment maar het doet mij niets. Ik heb liever muziek met een ziel dan dat het van de bits en beats moet hebben. Swingen doet het ook niet en de synthesizerklanken vind ik ronduit lelijk.
Cijfer: 2,5
#39. Skrillex & Diplo feat. Justin Bieber - Where Are Ü Now
Dit zegt mij ook niets, het is meer een productioneel broddelwerkje dan een song. Ook hier mis ik bezieling en emotie, dit gaat het ene oor in en het andere uit.
Wellicht de grootste DJ op het moment maar het doet mij niets. Ik heb liever muziek met een ziel dan dat het van de bits en beats moet hebben. Swingen doet het ook niet en de synthesizerklanken vind ik ronduit lelijk.
Dit zegt mij ook niets, het is meer een productioneel broddelwerkje dan een song. Ook hier mis ik bezieling en emotie, dit gaat het ene oor in en het andere uit.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 23:53 uur
Week 16:
#21. Wiz Khalifa feat. Charlie Puth - See You Again
Sorry maar ik vind Wiz Khalifa totaal niet interessant (begreep dat zijn album reikhalzend werd afgewacht vorig jaar) en dit erg gekunstelde eerbetoon laat mij volledig koud (net zoals Fast and the furious)
Cijfer: 2
#34. Calvin Harris feat. HAIM - Pray to God
Haim komt de Top 40 alleen in via Calvin Harris wat zowel jammer als toch goed is. Een veel housier track van Harris met een 80's opbouw en de zusjes die hun gebruikelijke zang doen, lang niet zo bombastisch. Check ook de Pickering remix
Cijfer: 7
#37. Jess Glynne - Hold My Hand
Een beetje een truttenplaat na de Clean Bandit bijdragen en het geweldige Right here. Zeker vergankelijk en een beetje safe
Cijfer: 4.5
Sorry maar ik vind Wiz Khalifa totaal niet interessant (begreep dat zijn album reikhalzend werd afgewacht vorig jaar) en dit erg gekunstelde eerbetoon laat mij volledig koud (net zoals Fast and the furious)
Cijfer: 2
Haim komt de Top 40 alleen in via Calvin Harris wat zowel jammer als toch goed is. Een veel housier track van Harris met een 80's opbouw en de zusjes die hun gebruikelijke zang doen, lang niet zo bombastisch. Check ook de Pickering remix
Een beetje een truttenplaat na de Clean Bandit bijdragen en het geweldige Right here. Zeker vergankelijk en een beetje safe
Cijfer: 4.5
0
geplaatst: 4 mei 2015, 20:13 uur
Week 18:
#32. Flo Rida feat. Robin Thicke & Verdine White - I Don't Like It, I Love It
Zoutloos en vervelend nummer dat bovendien ook erg gelikt klinkt. Vitaliteit en emotie, dat mis ik hier, het kabbelt geruisloos voorbij.
Cijfer: 3,5
#36. Axwell /\ Ingrosso - On My Way
Dit nummer begint niet onaardig maar vervalt snel in clichés door het refrein en de (voorspelbare) beat. Veel productietrucs maar te weinig inhoud om overeind te blijven, de clip vind ik interessanter.
Cijfer: 3
#39. Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet
Ik zou dat niet willen zeggen maar ook dit nummer zegt mij niets. Flauwe raps en dito tekst, vreselijke (vervormde) stem.
Mumford and Sons (week 13) verlaag ik naar 5,5 na meermaals gehoord te hebben, blijkt uiteindelijk vrij snel te vervelen ondanks de koerswijziging (teveel in het vaarwater van Coldplay).
Zoutloos en vervelend nummer dat bovendien ook erg gelikt klinkt. Vitaliteit en emotie, dat mis ik hier, het kabbelt geruisloos voorbij.
Cijfer: 3,5
Dit nummer begint niet onaardig maar vervalt snel in clichés door het refrein en de (voorspelbare) beat. Veel productietrucs maar te weinig inhoud om overeind te blijven, de clip vind ik interessanter.
Ik zou dat niet willen zeggen maar ook dit nummer zegt mij niets. Flauwe raps en dito tekst, vreselijke (vervormde) stem.
Mumford and Sons (week 13) verlaag ik naar 5,5 na meermaals gehoord te hebben, blijkt uiteindelijk vrij snel te vervelen ondanks de koerswijziging (teveel in het vaarwater van Coldplay).
0
geplaatst: 8 mei 2015, 08:52 uur
Week 19:
#29. Armin van Buuren feat. Mr. Probz - Another You
#32. Kensington - Riddles
#36. Robin Schulz feat. Ilsey - Headlights
0
geplaatst: 8 mei 2015, 09:12 uur
Pff, weer de zoveelste Kensington, en nog steeds geen King Kunta te bekennen... 

0
geplaatst: 8 mei 2015, 09:18 uur
Je weet hoe anti- HipHop de lijsten hier zijn, helaas. Zonder full-on emotioneel/ catchy refrein is de kans 0,0. 3FM draait hem echter wel. 

0
geplaatst: 8 mei 2015, 09:40 uur
Dat weet ik, het was de 3FM Megahit.
En als er een nummer catchy is, is het King Kunta wel.
En als er een nummer catchy is, is het King Kunta wel.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 10:10 uur
Mwah, catchy voor hit-maatstaven is I Really Like You. King Kunta vind ik een ander soort catchy.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 10:46 uur
Week 13 t/m 19
#26. Carly Rae Jepsen - I Really Like You
Met Tom Hanks in de videoclip en hele slechte sync. Goed voer voor sky radio. Cijfer: 5.0
#31. Christine and the Queens - Christine
Cijfer: 6.0
#34. Mumford and Sons - Believe
De kaasmaker onder de folk-pop of wat je het ook wilt noemen: Mumford & Sons. Ik val er altijd van in slaap. Cijfer: 5.0
#39. Jason Derülo - Want to Want Me
Cijfer: 5.5
#26. Martin Garrix feat. Usher - Don't Look Down Waarom moeten die teksten erbij in de clip?
Cijfer: 4.0
#34. Kygo feat. Parson James - Stole the Show
Ben een beetje klaar met je, Kygo. Cijfer: 5.0
#38. Feder feat. Lyse - Goodbye
#9. Kenny B - Parijs
Ook goed voer voor sky radio. Deze is best geslaagd daarvoor. Die Nederlandse uitspraak is natuurlijk wel om te huilen, hoe goed Kenny B ook z’n best doet om ABN te zingen. Cijfer: 7.0
#36. Martin Garrix - Forbidden Voices
:’) x9999 Wat erg dit. Cijfer: 4.0
#38. Natalie La Rose feat. Jeremih - Somebody
De basis is goed, de lyrics zijn kut. Cijfer: 5.0
Cijfer: 5.0
Dat ik dit nog mag zeggen, bedankt Calvin Harris … door jou heb ik HAIM ontdekt.
Hoppa. Dat album van HAIM is echt een aanrader. Jammer dat ze worden begeleidt door Calvin H. Cijfer: 7.0
Tja. Weinig mis mee. Cijfer: 6.0
Best ok. Cijfer: 6.0
Weer een bak anthem house-herrie. Cijfer: 4.0
nmd. Cijfer: 4.0
Gisteren zaten ze samen bij Humberto. Armin van Buuren maakte mooie trance, ooit, zo ongeveer tussen 1998 en 2005. Daar is niets meer van over. Cijfer: 4.0
Misschien moet ik het album maar eens downloaden. Erg gelikt in elkaar geknutselt weer, maar Kensington doet precies wat ik graag hoor in muziek. Fijne ritmes, accentjes, liedjes bouwen ergens naartoe, zanger met goede zangstem. Cijfer: 6.5
#26. Carly Rae Jepsen - I Really Like You
Met Tom Hanks in de videoclip en hele slechte sync. Goed voer voor sky radio. Cijfer: 5.0
#31. Christine and the Queens - Christine
#34. Mumford and Sons - Believe
De kaasmaker onder de folk-pop of wat je het ook wilt noemen: Mumford & Sons. Ik val er altijd van in slaap. Cijfer: 5.0
#39. Jason Derülo - Want to Want Me
#26. Martin Garrix feat. Usher - Don't Look Down Waarom moeten die teksten erbij in de clip?
#34. Kygo feat. Parson James - Stole the Show
Ben een beetje klaar met je, Kygo. Cijfer: 5.0
#38. Feder feat. Lyse - Goodbye
#9. Kenny B - Parijs
Ook goed voer voor sky radio. Deze is best geslaagd daarvoor. Die Nederlandse uitspraak is natuurlijk wel om te huilen, hoe goed Kenny B ook z’n best doet om ABN te zingen. Cijfer: 7.0
#36. Martin Garrix - Forbidden Voices
:’) x9999 Wat erg dit. Cijfer: 4.0
#38. Natalie La Rose feat. Jeremih - Somebody
De basis is goed, de lyrics zijn kut. Cijfer: 5.0
Dat ik dit nog mag zeggen, bedankt Calvin Harris … door jou heb ik HAIM ontdekt.
Hoppa. Dat album van HAIM is echt een aanrader. Jammer dat ze worden begeleidt door Calvin H. Cijfer: 7.0
Tja. Weinig mis mee. Cijfer: 6.0
Best ok. Cijfer: 6.0
Weer een bak anthem house-herrie. Cijfer: 4.0
nmd. Cijfer: 4.0
Gisteren zaten ze samen bij Humberto. Armin van Buuren maakte mooie trance, ooit, zo ongeveer tussen 1998 en 2005. Daar is niets meer van over. Cijfer: 4.0
Misschien moet ik het album maar eens downloaden. Erg gelikt in elkaar geknutselt weer, maar Kensington doet precies wat ik graag hoor in muziek. Fijne ritmes, accentjes, liedjes bouwen ergens naartoe, zanger met goede zangstem. Cijfer: 6.5
0
geplaatst: 9 mei 2015, 18:31 uur
Week 17:
Tiësto heeft niet echt een eigen identiteit meer-dit klinkt als een kliekje van David Guetta dat nog in de koelkast stond. Maar het is niet mega storend verder, gewoon meer van hetzelfde
Cijfer: 4
Dit klinkt best aardig, vooral dat Oosterse geluidje maakt het af. Bieber als vocalist is ok, misschien dat hij uiteindelijk een Timberlake doet als alle schandalen ophouden. Zeker aangenamer dan de overgewaarde Skrillex releases van het begin
Cijfer: 6.5
en mag dit aub een dikke vette zomerhit worden:
Alesha Dixon - The Way We Are (Official Audio) - YouTube
Tiësto heeft niet echt een eigen identiteit meer-dit klinkt als een kliekje van David Guetta dat nog in de koelkast stond. Maar het is niet mega storend verder, gewoon meer van hetzelfde
Dit klinkt best aardig, vooral dat Oosterse geluidje maakt het af. Bieber als vocalist is ok, misschien dat hij uiteindelijk een Timberlake doet als alle schandalen ophouden. Zeker aangenamer dan de overgewaarde Skrillex releases van het begin
Cijfer: 6.5
en mag dit aub een dikke vette zomerhit worden:
Alesha Dixon - The Way We Are (Official Audio) - YouTube
0
geplaatst: 15 mei 2015, 13:28 uur
0
geplaatst: 15 mei 2015, 14:49 uur
Hoewel het niet mijn genre is, klinkt Eva Simons toch echt niet onaardig. Listenbee is weer zo 'n visje uit de vijver waaruit al zoveel wordt gevist, ik ben verzadigd op dat gebied.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 16:33 uur
Policeman klinkt gewoon als een Major Lazer-kopie. Diplo kan haast een rechtszaak aanspannen.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 16:38 uur
Arrie schreef:
Policeman klinkt gewoon als een Major Lazer-kopie. Diplo kan haast een rechtszaak aanspannen.
Alsof die stijl eigen is van Diplo.
. Daarnaast krijgt Diplo ook vaak hulp van bijv. onze eigen Boaz van de Beats in dit stijltje.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 18:00 uur
Tsja, het klinkt voor mij vooral als een kopie van een kopie van een kopie van een leuk nummer.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 18:56 uur
Qua originaliteit haalt Eva toch echt wel meer punten dan Listenbee.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 18:57 uur
Mijn bericht had inderdaad net zo goed op Listenbee van toepassing kunnen zijn. 

0
geplaatst: 15 mei 2015, 19:47 uur
Listenbee is overigens dezelfde gast die wel eens onder de naam GoonRock werkt. Jeweetwel, bekend van het produceren van het o zo leuke Party Rock Anthem. 

0
geplaatst: 16 mei 2015, 16:32 uur
Week 19:
Moet het vooral hebben van de platte beat en herhaling van dezelfde tekst en synthesizerriedels maar verder stelt het weinig voor. Het ontbeert in dit soort nummers aan inventiviteit en gevoel.
Eindelijk eens een rocknummer in de top-40 maar het is wel derderangsrock. Te glad gestreken en teveel nadruk op het goedkope meezingrefrein, dit zal nooit brokken maken.
Dit heeft al iets meer inhoud maar het komt mij te gekunsteld en gemaakt over, met name de zang. En dan moet er weer een banale beat erbij.
Cijfer: 4,5
Moet het vooral hebben van de platte beat en herhaling van dezelfde tekst en synthesizerriedels maar verder stelt het weinig voor. Het ontbeert in dit soort nummers aan inventiviteit en gevoel.
Eindelijk eens een rocknummer in de top-40 maar het is wel derderangsrock. Te glad gestreken en teveel nadruk op het goedkope meezingrefrein, dit zal nooit brokken maken.
Dit heeft al iets meer inhoud maar het komt mij te gekunsteld en gemaakt over, met name de zang. En dan moet er weer een banale beat erbij.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 16:43 uur
Week 20:
#28. Listenbee feat. Naz Tokio - Save Me
Eindelijk terug een goed nummer in de top-40. Dit heeft tenminste gevoel en de stem is vrij apart. Behoorlijke tekst ook en vrij subtiele, niet te overdadige productie.
#36. Eva Simons feat. Konshens - Policeman
Ik heb hier eveneens een déja-vu-gevoel bij. Verder is dit broddelwerk met flauwe zang en ergerlijke productietrucs die mij zenuwachtig maken.
#28. Listenbee feat. Naz Tokio - Save Me
Eindelijk terug een goed nummer in de top-40. Dit heeft tenminste gevoel en de stem is vrij apart. Behoorlijke tekst ook en vrij subtiele, niet te overdadige productie.
#36. Eva Simons feat. Konshens - Policeman
Ik heb hier eveneens een déja-vu-gevoel bij. Verder is dit broddelwerk met flauwe zang en ergerlijke productietrucs die mij zenuwachtig maken.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 13:05 uur
Week 18:
Well, I don't like it either. Irritant Pitbull achtig deuntje zit hierin , maar dan erger dan Pitbull.
Er hangt wel een uitgesproken zomerse sfeer in en het blijft wel hangen.
Weer van die singer songwriter dance met saaie male vocal, het wordt echt alleen gered door de synth aanval
De beat en instrumentatie zijn best lekker, maar de raps hoef ik niet te horen, al zijn er zeker ergere nederlandstalige raps (Het land van bijvoorbeeld)\
Cijfer: 3.5
Well, I don't like it either. Irritant Pitbull achtig deuntje zit hierin , maar dan erger dan Pitbull.
Er hangt wel een uitgesproken zomerse sfeer in en het blijft wel hangen.
Weer van die singer songwriter dance met saaie male vocal, het wordt echt alleen gered door de synth aanval
De beat en instrumentatie zijn best lekker, maar de raps hoef ik niet te horen, al zijn er zeker ergere nederlandstalige raps (Het land van bijvoorbeeld)\
Cijfer: 3.5
0
geplaatst: 23 mei 2015, 01:05 uur
Wat aanpassingen:
Tiesto & KSHMR ft. Vassy – Secrets verhoog ik van 3,5 naar 4,0
Dotan – Hungry verhoog ik van 6,5 naar 7,5
Christine and the Queens – Christine verhoog ik van 8,0 naar 8,5
Mumford and Sons – Believe verlaag ik van 8,0 naar 7,5
Kenny B – Parijs verhoog ik van 6,0 naar 7,0
Week 18:
#32 Flo Rida feat. Robin Thicke & Verdine White - I Don't Like It, I Love It
Dit nummer klinkt niet heel vervelend, maar doet me verder ook niks.
#36 Axwell /\ Ingrosso - On My Way
Dit nummer is eigenlijk wel vrij vervelend. Zowel de zang als de beats zijn niet interessant, de tekst evenmin. Vrij voorspelbaar niemendalletje.
Cijfer: 2,0
#39 Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet
Tja, geen beste week, ook dit nummer is aan mij niet besteed. Qua originaliteit worden er wat punten verdiend, maar verder is dit niet mijn soort muziek.
Cijfer: 4,0
Tiesto & KSHMR ft. Vassy – Secrets verhoog ik van 3,5 naar 4,0
Dotan – Hungry verhoog ik van 6,5 naar 7,5
Christine and the Queens – Christine verhoog ik van 8,0 naar 8,5
Mumford and Sons – Believe verlaag ik van 8,0 naar 7,5
Kenny B – Parijs verhoog ik van 6,0 naar 7,0
Week 18:
#32 Flo Rida feat. Robin Thicke & Verdine White - I Don't Like It, I Love It
Dit nummer klinkt niet heel vervelend, maar doet me verder ook niks.
#36 Axwell /\ Ingrosso - On My Way
Dit nummer is eigenlijk wel vrij vervelend. Zowel de zang als de beats zijn niet interessant, de tekst evenmin. Vrij voorspelbaar niemendalletje.
#39 Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet
Tja, geen beste week, ook dit nummer is aan mij niet besteed. Qua originaliteit worden er wat punten verdiend, maar verder is dit niet mijn soort muziek.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 01:31 uur
Week 19:
#29 Armin van Buuren feat. Mr. Probz - Another You
Mr. Probz heeft twee hele dikke hits op rij gescoord. Dat is makkelijk scoren, moet Armin van Buuren gedacht hebben. Een simpele tekst met lekker veel herhaling en daarbij wat standaardbeats, en wat we krijgen, helaas een nietszeggende vervelende plaat.
#32 Kensington - Riddles
Wederom dezelfde kleurplaat met dezelfde kleurtjes ingekleurd (wel netjes binnen de lijntjes). Ik zou zeggen, pak eens een andere kleurplaat.
#36 Robin Schulz feat. Ilsey – Headlights
De minst vervelende van de drie, maar ook deze is niet erg spannend. Niet heel onaardig gezongen, maar klinkt inderdaad te gekunsteld. De beats zijn weer vrij standaard.
Week 20:
#28 Listenbee feat. Naz Tokio - Save Me
Dit concept wordt echt teveel uitgemolken, best leuk gezongen, maar verder te standard om echt interessant te worden. In elk geval minder slecht dan de binnenkomers van de afgelopen twee weken.
Cijfer: 5,0
#36 Eva Simons feat. Konshens - Policeman
Niet helemaal mijn stijl, maar ik kan hier wel naar luisteren. Sommige soundeffects hebben we eerder gehoord, maar goed. Toch een voldoende wat mij betreft.
Cijfer: 6,0
#29 Armin van Buuren feat. Mr. Probz - Another You
Mr. Probz heeft twee hele dikke hits op rij gescoord. Dat is makkelijk scoren, moet Armin van Buuren gedacht hebben. Een simpele tekst met lekker veel herhaling en daarbij wat standaardbeats, en wat we krijgen, helaas een nietszeggende vervelende plaat.
#32 Kensington - Riddles
Wederom dezelfde kleurplaat met dezelfde kleurtjes ingekleurd (wel netjes binnen de lijntjes). Ik zou zeggen, pak eens een andere kleurplaat.
#36 Robin Schulz feat. Ilsey – Headlights
De minst vervelende van de drie, maar ook deze is niet erg spannend. Niet heel onaardig gezongen, maar klinkt inderdaad te gekunsteld. De beats zijn weer vrij standaard.
Week 20:
#28 Listenbee feat. Naz Tokio - Save Me
Dit concept wordt echt teveel uitgemolken, best leuk gezongen, maar verder te standard om echt interessant te worden. In elk geval minder slecht dan de binnenkomers van de afgelopen twee weken.
Cijfer: 5,0
#36 Eva Simons feat. Konshens - Policeman
Niet helemaal mijn stijl, maar ik kan hier wel naar luisteren. Sommige soundeffects hebben we eerder gehoord, maar goed. Toch een voldoende wat mij betreft.
Cijfer: 6,0
0
geplaatst: 23 mei 2015, 02:01 uur
Week 21:
#24 James Bay - Let It Go
Oók deze single van James Bay kan ik wel waarderen. Het heeft wel veel weg van Ben Howard, alleen is dit nog net wat gladder. Sky Radio zal hier dus wel geen moeite mee hebben. Ook al klinkt het wat glad, hier kan ik prima naar luisteren, niet interessant genoeg om de cd in huis te halen trouwens.
Cijfer: 7,0
#29 Felix Jaehn feat. Jasmine Thompson - Aint Nobody (Loves Me Better)
Het origineel van Rufus & Chaka Khan in een modern jasje. Jasmine Thompson kan echter niet tippen aan het strotje van Chaka Kahn en muzikaal is het er allemaal ook niet interessanter op geworden. Voor mij een totaal overbodige cover.
#34 The Common Linnets - We Don't Make the Wind Blow
Het nummer opent vrij stevig met een niet onaardig intro. De hele single verrast me trouwens in positieve zin, toch een andere sound als ik verwacht had.
#38 David Guetta & Afrojack, feat. Bebe Rexha & Nicki Minaj - Hey Mama
Nicki Minaj heb ik altijd wat moeite mee, maar in dit nummer kan ik haar best hebben. Deze single is een beetje in de stijl van DJ Snake en ik hoor gelukkig geen platte beats of lelijke synths. Absoluut niet onaardig.
#24 James Bay - Let It Go
Oók deze single van James Bay kan ik wel waarderen. Het heeft wel veel weg van Ben Howard, alleen is dit nog net wat gladder. Sky Radio zal hier dus wel geen moeite mee hebben. Ook al klinkt het wat glad, hier kan ik prima naar luisteren, niet interessant genoeg om de cd in huis te halen trouwens.
#29 Felix Jaehn feat. Jasmine Thompson - Aint Nobody (Loves Me Better)
Het origineel van Rufus & Chaka Khan in een modern jasje. Jasmine Thompson kan echter niet tippen aan het strotje van Chaka Kahn en muzikaal is het er allemaal ook niet interessanter op geworden. Voor mij een totaal overbodige cover.
#34 The Common Linnets - We Don't Make the Wind Blow
Het nummer opent vrij stevig met een niet onaardig intro. De hele single verrast me trouwens in positieve zin, toch een andere sound als ik verwacht had.
#38 David Guetta & Afrojack, feat. Bebe Rexha & Nicki Minaj - Hey Mama
Nicki Minaj heb ik altijd wat moeite mee, maar in dit nummer kan ik haar best hebben. Deze single is een beetje in de stijl van DJ Snake en ik hoor gelukkig geen platte beats of lelijke synths. Absoluut niet onaardig.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 09:20 uur
Ben het eens wat Ain't Nobody betreft. Van een krachtige funkplaat is een zouteloos Sky Radio-liedje gemaakt.
Common Linnets is weer enorm degelijk, en daarmee zeker niet slecht maar ook niet heel interessant. Ik moet trouwens een beetje aan (Don't Fear) the Reaper denken.
Common Linnets is weer enorm degelijk, en daarmee zeker niet slecht maar ook niet heel interessant. Ik moet trouwens een beetje aan (Don't Fear) the Reaper denken.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 15:24 uur
Ja, echt het meest overbodige nummer in tijden, zo vaak al een hit geweest (en al die versies zijn ook nog vaak te horen op de radio)
.
.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 16:56 uur
Als ik een remix wil horen zet ik wel de Richard X/ Liberty X mash up op: Being Nobody. 

* denotes required fields.