MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2015

zoeken in:
Week 19:

#29. Armin van Buuren feat. Mr. Probz - Another You
Dit begint een beetje als I gotta feeling en dan komt er zo'n typische Guetta synth. Net zoals Tiesto is Armin van Buuren ook lichtelijk identiteitsloos anno 2015. Plus de overrated Mr Probs
Cijfer: 2.

#32. Kensington - Riddles
Alle singles van Kensington zijn vrij inwisselbaar en erg glad. Toch vind ik dat de zanger wel een fijn stemgeluid heeft. Dit is 1 mindere track vergeleken met vorige singles
Cijfer: 5

#36. Robin Schulz feat. Ilsey - Headlights
Ook Robin Schulz heeft een abonnement op hetzelfde truukje en de afgeknepen stem van Ilsey klinkt vrij vervelend. Hoog lopende bandwerk gehalte
Cijfer: 2

en een aanpassing
Years & Years-King van 6 naar 3.5

Voor het eerst sinds november 2013 hebben we een Ed Sheeran-loze top 40.

Arrie schreef:
Voor het eerst sinds november 2013 hebben we een Ed Sheeran-loze top 40.

Niet als het aan mij had gelegen

De Rudimental versie van Bloodstream had gewoon een hit moeten worden

Daar ben ik het wel mee eens, ja. Raar ook dat die geflopt is. Het is niet dat we hier moeite met Rudimental zouden hebben want die hebben hier ook al twee aardig grote hits gescoord.

Overigens is de volgende hit wel al in aantocht, namelijk Photograph.

Beide binnenkomers zijn vrij onopvallend. Måns Zelmerlöw met Heroes zou de laatste van Avicii kunnen zijn. Adam Lambert krijgt denk ik net wat meer punten, maar ook dit is niet erg origineel.

De komende weken kunnen trouwens verassende binnenkomers opleveren. Gregory Porter (weliswaar in een remix), Fifth Harmony, Nicky Jam en Loic Nottet lopen allemaal vrij lekker. Zal wat meer variatie aan de lijst gaan geven hopelijk.

catdog schreef:
De komende weken kunnen trouwens verassende binnenkomers opleveren. Gregory Porter (weliswaar in een remix), Fifth Harmony, Nicky Jam en Loic Nottet lopen allemaal vrij lekker. Zal wat meer variatie aan de lijst gaan geven hopelijk.

Hmm, die zie ik eerlijk gezegd allemaal niet zo snel binnenkomen. Liquid Spirit is alweer over z'n hoogtepunt heen, heb ik het idee. Nicky Jam verwacht ik helemaal niet. Loïc Nottet zou nog wel een klein hitje kunnen worden. Fifth Harmony heeft ook de potentie, als de radio het gaat draaien...

Nee, het zullen wel Madcon, Ed Sheeran, Avicii en Anouk worden, de komende weken... Niet al te interessant dus.

Arrie schreef:
(quote)

Hmm, die zie ik eerlijk gezegd allemaal niet zo snel binnenkomen. Liquid Spirit is alweer over z'n hoogtepunt heen, heb ik het idee. Nicky Jam verwacht ik helemaal niet. Loïc Nottet zou nog wel een klein hitje kunnen worden. Fifth Harmony heeft ook de potentie, als de radio het gaat draaien...

Liquid Spirit moet het ietsjes beter gaan doen op Spotify dan zal het wel lukken, want de radio speelt hem voldoende. Nicky Jam is snel aan t groeien op Spotify plus wordt al door sommige radio stations gedraaid. Fifth Harmony hoorde ik gisteravond toevallig op de radio, al heb ik geen flauw idee welke zender opstond plus staat ook hoog in de Shazam charts dus daar is wel iets mee aan de hand.

Ed Sheeran heeft 0,0 buzz op Spotify dus verwacht ik niet zo snel in de lijst. Ook al omdat ie al bijna 2 maanden op de playlist van 3FM staat en er nog niks mee is gebeurd. Ongeveer zelfde verhaal als Bloodstream.

Hopelijk ook nog de nieuwe Taylor/Kendrick al is het wat mij betreft alleen maar om wat Kendrick in de lijst te krijgen.

Ja, ik vraag me dus af of Bad Blood het gaat halen. Style deed het ook al aanzienlijk minder dan de twee singles ervoor.

Nicky Jam en Fifth Harmony worden alleen door Q Music gedraaid...

Wat betreft Ed Sheeran, die is nog twee weken terug als single uitgebracht, met een YouTube-clip die het erg goed doet. Ik zie niet hoe het relevant is dat 3FM hem blijkbaar twee maanden terug al draaide (geen idee waarom).

Arrie schreef:
Nicky Jam en Fifth Harmony worden alleen door Q Music gedraaid...

Wat betreft Ed Sheeran, die is nog twee weken terug als single uitgebracht, met een YouTube-clip die het erg goed doet. Ik zie niet hoe het relevant is dat 3FM hem blijkbaar twee maanden terug al draaide (geen idee waarom).

Als 3FM hem al twee maanden op de playlist heeft staan maar er komt dan weinig tot geen reactie vervolgens op af, waarom zou het dan nu ineens wel gebeuren? De video kan inderdaad wat extra impulsen geven maar ik heb nu niet het gevoel dat de kwestie veel veranderd is. En uitbrengen als single maakt niet meer uit aangezien verkopen niet meer meetellen.

Arrie schreef:
Ja, ik vraag me dus af of Bad Blood het gaat halen. Style deed het ook al aanzienlijk minder dan de twee singles ervoor.

Helpt ook niet mee dat ze niet meer op Spotify te vinden is. Style vond ik overigens ook haar beste single tot nu toe.

Liquid Spirit mag van mij binnenkomen. Lekkere plaat is dat. Gaat echter waarschijnlijk niet gebeuren.

Week 20:

#28. Listenbee feat. Naz Tokio - Save Me
Typische Sky Radio dance waar je geen buil aan kan vallen-het is net geen knallende plaat maar het prikkelt genoeg om niet TE sloom te zijn, uit de categorie Robin Schulz, The Avener, Alle Farben, Stolen Dance. Dit zijn geen platen die we over 10 jaar nog aanhalen vermoed ik
Cijfer: 4

#36. Eva Simons feat. Konshens - Policeman
Deze had ik nog nooit gehoord en het valt me mee, ondanks het hoge "ik doe een Rihanna kopie door de Major Lazer blender" en het kan zomaar dat ze hier ook buiten de grenzen weer een hit mee krijgt
Cijfer: 6

Goh, wat een verrassing.

Madcon deze keer tenminste met een eigen nummer, en niet met een regelrechte kopie. Helemaal geen onaardig nummer overigens, gewoon een prima, gezellig deuntje, niet meer, niet minder.

De plaatjes van Avicii worden echt steeds minder interessant en, denk ik, ook steeds minder grote hits.

Arrie schreef:
Goh, wat een verrassing.

Madcon deze keer tenminste met een eigen nummer, en niet met een regelrechte kopie. Helemaal geen onaardig nummer overigens, gewoon een prima, gezellig deuntje, niet meer, niet minder.

De plaatjes van Avicii worden echt steeds minder interessant en, denk ik, ook steeds minder grote hits.

Het is jammer dat de lijst zo "vast" staat. Een Galantis die van #36 naar #39 zakt in de 23e week of een Kensington van #39 naar #40 in de 29e (!!) week kunnen toch makkelijk vervangen worden door wat nieuws in de lijst?

Spotify is hier natuurlijk deels aan te danken. Maar ook de radio stations. Die een Kygo 'Firestone' en een Walk the Moon 'Shut Up and Dance' (!!) nog steeds op de playlist hebben staan.

Avicii is totaal niet meer interessant. Waar hij vroeger nog leuk uit de hoek kon komen heb ik nu echt 0,0 interesse in zijn nieuwe singles. Frapant ook dat wanneer hij een leuke single uitbrengt (Lay Me Down met Nile Rodgers en Adam Lambert) het niet door de radio gedraaid wordt.

Hoewel ik van rockmuziek hou, kan ik Kensington werkelijk niet meer aanhoren en werkelijk iedere keer als ik de radio heb aanstaan komen ze weer voorbij. Vreselijk!

Week 22:

#34 Adam Lambert - Ghost Town
De vervanger van Freddie Mercury in de rockband Queen, behaalt z’n tweede hitsucces na het niet onaardige ‘Whataya Want From Me’ uit april 2010. Heel bijzonder is het allemaal niet, maar het luistert aardig weg.
Cijfer: 6,0

#38 Måns Zelmerlöw - Heroes
De winnaar van het songfestival 2015 komt uit Zweden en is voorlopig de enige hitnotering die we aan dit festival overhouden (misschien gaan we Loïc Nottet binnenkort nog verwelkomen). Het refrein is erg zwak, (wel heel commercieel), en vooral het begin doet me denken aan Avicii. Met name door het vervelende refrein kan ik dit niet met een voldoende beoordelen.
Cijfer: 5,0

Week 23:

#33 Madcon feat. Ray Dalton - Don't Worry
Madcon blijkt geen eendagsvlieg te zijn, na de cover van Beggin’, komt er toch een opvolger. Dit klinkt wel aardig, in elk geval zomers. Geen straf om dit op de radio voorbij te horen komen.
Cijfer: 6,5

#38 Avicii - Waiting for Love
De laatste nummers van Avicii vond ik vrij vervelend en deze is niet anders. Overbodige hitparadeshit.
Cijfer: 3,0

Week 21:

#24. James Bay - Let It Go
Het klinkt wat glad en zijn stem een beetje afgeknepen maar geloofwaardig en niet zonder passie en met prachtig melodieus gitaarwerk.
Cijfer: 7

#29. Felix Jaehn feat. Jasmine Thompson - Aint Nobody (Loves Me Better)
Een tamme versie die de soul mist van het nummer van Rufus and Chaka Khan (zie week 17 van de top-40 van 1984). Niettegenstaande de verzorgde arrangementen een overbodige cover.

#34. The Common Linnets - We Don't Make the Wind Blow
Een jaar na het Eurovisie- en hitsucces van Calm After the Storm komen Common Linnets wederom in de hitlijsten. Wat steviger gitaarwerk en dus vrij verrassend wederom een sterke song met sublieme samenzang.
Cijfer: 8

#38. David Guetta & Afrojack, feat. Bebe Rexha & Nicki Minaj - Hey Mama
Met deze 'artiesten' heb ik niets maar het is nog niet zo erg als ik verwachtte al is dit natuurlijk wegwerppop dat na een jaar vergeten is.
Cijfer: 3,5

LucM schreef:

Met deze 'artiesten' heb ik niets maar het is nog niet zo erg als ik verwachtte al is dit natuurlijk wegwerppop dat na een jaar vergeten is.
Cijfer: 3,5

Dat slaat nergens op. Alsof de oude David Guetta-nummers al vergeten zijn...

Week 22:

#34 Adam Lambert - Ghost Town
Dit doet mij weinig door de dunne stem en de zwakke tekst, ook de verzorgde arrangementen kunnen het nummer niet redden.

#38 Måns Zelmerlöw - Heroes
De winnaar van het ESF, het nummer moet het toch wel meer van de act en het goedkope refrein hebben dan van de compositorische kwaliteiten.
Cijfer: 5

Week 23:

#33. Madcon feat. Ray Dalton - Don't Worry
Klinkt zomers en het swingt lekker met funky ritme en fijne blazers. Niet erg bijzonder maar in zijn geheel een aardig nummer.
Cijfer: 6,5

#38. Avicii - Waiting for Love
Avicii wordt hoe langer hoe voorspelbaarder, dit is enkel de automatische piloot hanteren en niets meer.
Cijfer: 3

Week 21:

#24. James Bay - Let It Go
Dit is lang niet zo catchy als Hold back the river maar deze James Bay is door zijn klankkleur op 1 of andere manier niet zo zeikerig als de vele andere singer songwriters met Hoedje op die men over ons uitstort, herinnert aan naamgenoot James Morrison op dit nummer
Cijfer: 5.5

#29. Felix Jaehn feat. Jasmine Thompson - Aint Nobody (Loves Me Better)
De zoveelste poging om dit nummer te coveren, nu in de downtempo house van Felix Jaehn, met enorm slechte vocalen, als je aan dit nummer wilt moet je minimaal een strot op kunnen zetten om je nog te kunnen meten met het origineel op zn minst
Cijfer: 2

#34. The Common Linnets - We Don't Make the Wind Blow
Een vlot nummer van The Common Linnets, ja dat kan ook. beetje Fleetwood Mac-kerrig, geen idee of dit nog met Waylon is en van dat album komt, vind het wel lekker doortikken
Cijfer: 6

Geen idee wat de bijdrage van Bebe Rexha is, maar mevrouw Minaj is weer de ster hier, Guetta doet hier aan wat pseudo hippop en wederom is er weer meer sprake van een pakkend liedje dan een platte stamper
Cijfer: 5.5

pureshores, Bebe Rexha zingt het refrein,

Arrie schreef:
pureshores, Bebe Rexha zingt het refrein,

thanks Arrie, ik beluister de nummers meestal via Video (Lyrics on screen) op youtube, maar ik meende ook niemand buiten Minaj te horen zal nog eens checken

tnf
Die van Felix Jaehn zit inderdaad niet ver boven het niveau 'miauwende kat'. *diepe zucht*

Gast
geplaatst: vandaag om 15:10 uur

geplaatst: vandaag om 15:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.