Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 17:31 uur
Lekker nieuw nummer van The Weeknd trouwens! Heb helemaal niets met zijn werk voor zover ik het ken, vind het ongelooflijk naar en glad zelfs, maar Can't Feel My Face is daar een mooie uitzondering op - heerlijk dansbaar refrein.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 19:27 uur
Glad is niet erg als het maar goed is. Earned It heb ik ook veel gedraaid, zit gewoon goed in elkaar.
Ik hoorde Can't Feel My Face vandaag voor het eerst op Sky Radio
Hij is vandaag blijkbaar op de playlist gezet:
The Weeknd - watiseropderadio.nl
Ik hoorde Can't Feel My Face vandaag voor het eerst op Sky Radio
Hij is vandaag blijkbaar op de playlist gezet:
The Weeknd - watiseropderadio.nl
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 17:05 uur
Sky Radio draait gelukkig ook best wel goede muziek. Jammer dat je alleen nooit nieuwe muziek hoort, maar daar hebben meerdere radiostations last van.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 17:14 uur
Leuk linkje trouwens. Ik zie dat Fade Away van loz Netto's Bzar de afgelopen drie jaar zes keer is gedraaid. Was ik altijd al benieuwd naar. Kensington is vandaag alleen al 20x (tot 16:05) voorbijgekomen, populair bandje, met nog maar een paar hits. Wat Kensington met Loz Netto te maken heeft, weet ik ook niet, kwam allebei zo maar in me op.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 18:49 uur
Bij mij is vorige week ook eindelijk het kwartje gevallen bij Can't Feel My Face. En dat terwijl ik toch best wel een beetje fan ben. The Hills, Often en het duet met Ariana Grande zijn ook smullen. Alleen zijn nummers voor Fifty Shades of Grey zijn matig voor zijn doen. Ervan uitgaande dat dat zijstapjes waren kijk ik weer erg uit naar zijn volgende album.
0
geplaatst: 19 augustus 2015, 20:36 uur
Week 31:
#29. Calvin Harris & Disciples - How Deep Is Your Love
Zoutloos nummer zonder emotie dat enkel als behangmuziek dienst kan doen. De titel wordt in den treure herhaald dat het irritant wordt.
Cijfer: 3
#36 Sam Feldt - Show Me Love (EDX's Indian Summer Remix)
Van het origineel is alle soul operatief verwijderd dat je enkel een geluid krijgt dat het ene oor in en het andere uitgaat. Inspiratie- en bloedeloos.
Cijfer: 2,5
#29. Calvin Harris & Disciples - How Deep Is Your Love
Zoutloos nummer zonder emotie dat enkel als behangmuziek dienst kan doen. De titel wordt in den treure herhaald dat het irritant wordt.
Van het origineel is alle soul operatief verwijderd dat je enkel een geluid krijgt dat het ene oor in en het andere uitgaat. Inspiratie- en bloedeloos.
Cijfer: 2,5
0
geplaatst: 19 augustus 2015, 20:50 uur
Week 32:
#29 Axwell & Ingrosso - Sun Is Shining
Een tekst dat met behulp van een rijmwoordenboek is geschreven zoals vele schlagers vroeger (karamellenmuziek heb ik het altijd genoemd). Voeg daarbij nog een voorspelbare en platte beat en je krijgt een draak die kan tellen.
Cijfer: 1,5
#33 Nico & Vinz, feat. Bebe Rexha & Kid Ink - That's How You Know
Inderdaad een vervelend nummer - er wordt geen moeite gedaan om een degelijke melodie en tekst te brengen - en de vocalen kunnen het ook niet redden.
#38 Silentó - Watch Me (Whip / Nae Nae)
Dit soort gelikte R&B met vierkante beats doet mij ook niets - het is niet meezingbaar noch swingend - maar en gaat ook snel vervelen maar het is in zijn geheel de minst slechte van de drie.
Cijfer: 3,5
#29 Axwell & Ingrosso - Sun Is Shining
Een tekst dat met behulp van een rijmwoordenboek is geschreven zoals vele schlagers vroeger (karamellenmuziek heb ik het altijd genoemd). Voeg daarbij nog een voorspelbare en platte beat en je krijgt een draak die kan tellen.
Cijfer: 1,5
#33 Nico & Vinz, feat. Bebe Rexha & Kid Ink - That's How You Know
Inderdaad een vervelend nummer - er wordt geen moeite gedaan om een degelijke melodie en tekst te brengen - en de vocalen kunnen het ook niet redden.
#38 Silentó - Watch Me (Whip / Nae Nae)
Dit soort gelikte R&B met vierkante beats doet mij ook niets - het is niet meezingbaar noch swingend - maar en gaat ook snel vervelen maar het is in zijn geheel de minst slechte van de drie.
Cijfer: 3,5
0
geplaatst: 19 augustus 2015, 21:29 uur
Memphis Depay deed gisteren een move van Whip / Nae Nae na na zijn eerste doelpunt. Hij kan het beter bij doelpunten maken houden. 

0
geplaatst: 21 augustus 2015, 08:45 uur
Week 34:
# 33. Major Lazer ft. Ellie Goulding & Tarrus Riley - Powerful
# 36. Sharon Doorson - Something Beautiful
# 33. Major Lazer ft. Ellie Goulding & Tarrus Riley - Powerful
# 36. Sharon Doorson - Something Beautiful
0
geplaatst: 21 augustus 2015, 10:03 uur
Week 33:
#28 One Direction - Drag Me Down
Wederom geen plaatje dat blijft hangen, deze nieuwe single van One Direction. Het nummer gaat geruisloos voorbij, irriteert niet, maar dat hoeft niet altijd een pre te zijn. Helaas, de jongens kunnen prima zingen, maar komen niet met songs die er uit springen.
Cijfer: 4,0
#36 Disclosure feat. Sam Smith - Omen
Dit is al beter, al wordt ik niet van m’n stoel geblazen. Al vaak gehoord, maar ik blijf toch iets missen om echt een goed cijfer hiervoor gegeven. Gelukkig nog altijd wel veel beter dan veel andere Top40 nummers.
Cijfer: 7,5
#39 Jason Derulo - Cheyenne
Ik ben nooit weg geweest van Jason Derulo, maar zijn vorige single vond ik alleraardigst. Deze is al weer een stuk minder, al zijn de beats best wel lekker.
Cijfer: 6,5
Week 34:
#33 Major Lazer ft. Ellie Goulding & Tarrus Riley - Powerful
Lekkere plaat wederom van Major Lazer. Deze klinkt weer heel anders dan Lean On, dat inmiddels de grootse hit van 2015 is. Zo goed als ik hem de eerste luisterbeurten vond, vind ik hem niet meer, maar desondanks een prima nummer.
Cijfer: 8,0
#36 Sharon Doorson - Something Beautiful
Ook deze nieuwe single van de Nederlandse Sharon Doorson doet me erg weinig. Op zich wel goed gezongen, maar een totaal onopvallend nummer.
Cijfer: 4,5
#28 One Direction - Drag Me Down
Wederom geen plaatje dat blijft hangen, deze nieuwe single van One Direction. Het nummer gaat geruisloos voorbij, irriteert niet, maar dat hoeft niet altijd een pre te zijn. Helaas, de jongens kunnen prima zingen, maar komen niet met songs die er uit springen.
Cijfer: 4,0
#36 Disclosure feat. Sam Smith - Omen
Dit is al beter, al wordt ik niet van m’n stoel geblazen. Al vaak gehoord, maar ik blijf toch iets missen om echt een goed cijfer hiervoor gegeven. Gelukkig nog altijd wel veel beter dan veel andere Top40 nummers.
Cijfer: 7,5
#39 Jason Derulo - Cheyenne
Ik ben nooit weg geweest van Jason Derulo, maar zijn vorige single vond ik alleraardigst. Deze is al weer een stuk minder, al zijn de beats best wel lekker.
Cijfer: 6,5
Week 34:
#33 Major Lazer ft. Ellie Goulding & Tarrus Riley - Powerful
Lekkere plaat wederom van Major Lazer. Deze klinkt weer heel anders dan Lean On, dat inmiddels de grootse hit van 2015 is. Zo goed als ik hem de eerste luisterbeurten vond, vind ik hem niet meer, maar desondanks een prima nummer.
Cijfer: 8,0
#36 Sharon Doorson - Something Beautiful
Ook deze nieuwe single van de Nederlandse Sharon Doorson doet me erg weinig. Op zich wel goed gezongen, maar een totaal onopvallend nummer.
Cijfer: 4,5
0
geplaatst: 21 augustus 2015, 10:06 uur
Ja, totaal onopvallend, dat heb ik dus ook bij die van Sharon Doorson. Ik heb hem al meerdere keren beluisterd, maar ik kan nog steeds niet bedenken hoe ie ook alweer gaat. Hoeft niet altijd erg te zijn trouwens, maar ik vind hem ook nog eens totaal oninteressant.
0
geplaatst: 21 augustus 2015, 10:19 uur
Zal wel aan mij liggen dus. Vind het iig stukken beter dan haar voorgaande singles. 

0
geplaatst: 21 augustus 2015, 10:44 uur
Ook de nieuwste van Shaggy doet me niks.
Opvallend trouwens dat er 25 nummers in de Top40 staan die 10 weken of langer staan genoteerd. Zo extreem heb ik het nog niet eerder gezien.
Opvallend trouwens dat er 25 nummers in de Top40 staan die 10 weken of langer staan genoteerd. Zo extreem heb ik het nog niet eerder gezien.
0
geplaatst: 21 augustus 2015, 10:57 uur
Sundance schreef:
Is ook nauwelijks een Shaggy-nummer trouwens. Hij doet een klein stukje mee en zijn naam is er als leadartiest opgeplakt voor de publiciteit, aangezien niemand Faydee en Costi kent. Ik vind het wel een leuk nummer, waarschijnlijk vanwege de kleine rol van Shaggy.

0
geplaatst: 21 augustus 2015, 11:17 uur
Ik blijf nog hopen op een binnenkomst voor Selena Gomez. Als die radio stations nou eens een risico nemen. 

0
geplaatst: 21 augustus 2015, 11:20 uur
catdog schreef:
Ik blijf nog hopen op een binnenkomst voor Selena Gomez. Als die radio stations nou eens een risico nemen.
Risico en commerciëel staat haaks op elkaar, dus dat gaat niet gebeuren. Maar ik hoop met je mee.
Deze is nog minder geschikt voor de radio dan The Heart Wants What It Wants (want meer R&B en een rapper) en ook daar lukte het niet mee.
0
geplaatst: 23 augustus 2015, 12:39 uur
Week 31:
#29 Calvin Harris & Disciples - How Deep Is Your Love
Harris gaat door in de lijn van Pray to God, meer house en geen bombastische anthem EDM.
Misschien iets te eentonig maar ik vind het wel lekker en zomers. Hopelijk gaan de bandwagon jumpers ook meer die kant op zodat wat hieronder volgt uitsterft.
Cijfer: 7.5
De suffe trend van verzorgingshuis dance is waarschijnlijk nog lang niet voorbij, de beats zijn zo zacht ingemixt dat je een vlinder nog voorbij hoort klapwieken in de tuin, dan neme men een vocalist die zo'n vervelende hijgerige zachte puberstem heeft dat er totaal geen pit in de zang zit en vanwege totaal geen inspiratie pakt men een house classic die al 900x gereleased is om die vervolgens extra te verkrachten
Cijfer: 1
#29 Calvin Harris & Disciples - How Deep Is Your Love
Harris gaat door in de lijn van Pray to God, meer house en geen bombastische anthem EDM.
Misschien iets te eentonig maar ik vind het wel lekker en zomers. Hopelijk gaan de bandwagon jumpers ook meer die kant op zodat wat hieronder volgt uitsterft.
Cijfer: 7.5
De suffe trend van verzorgingshuis dance is waarschijnlijk nog lang niet voorbij, de beats zijn zo zacht ingemixt dat je een vlinder nog voorbij hoort klapwieken in de tuin, dan neme men een vocalist die zo'n vervelende hijgerige zachte puberstem heeft dat er totaal geen pit in de zang zit en vanwege totaal geen inspiratie pakt men een house classic die al 900x gereleased is om die vervolgens extra te verkrachten
Cijfer: 1
0
geplaatst: 23 augustus 2015, 12:43 uur
De laatste releases van Calvin zijn inderdaad een stuk beter te verteren.
Fijn trouwens die nieuwe Major Lazer. Scoort hier wel een 8 ofzo.
Fijn trouwens die nieuwe Major Lazer. Scoort hier wel een 8 ofzo.

0
geplaatst: 23 augustus 2015, 12:57 uur
Ik vind die van Major Lazer juist niet zo leuk. 'Lean On' deed mij ook niet veel. Heb dan toch liever hun oude releases. Misschien moet ik deze nog wat vaker horen.
Die van Calvin vind ik wel leuk
.
Die van Calvin vind ik wel leuk
.
0
geplaatst: 23 augustus 2015, 13:03 uur
Hij is hier wel gegroeid de afgelopen maanden, in eerste instantie vond ik hem ook niet zo. Maar zou hem nu wel in mijn top 5 over 2015 zetten in dit topic.
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 10:57 uur
Sundance schreef:
Hoorde ik net voor het eerst en die vond ik eigenlijk best leuk.
Ook 'Sun Is Shining' van Axwell hoorde ik net voor het eerst en vond ik erg fijn om 1 of andere reden.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 23:11 uur
catdog schreef:
Heel tof nummer, beide versies trouwens (al heb ik een voorkeur voor die met A$AP Rocky, want die is een baasch). Zou wat mij betreft ook heel prima op de radio kunnen; zo 'moeilijk' vind ik 'm niet.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 23:47 uur
Dat niet per se maar de Nederlandse radio lijkt liever geen urban te draaien overdags (afgezien van af en toe 3FM). Kijk maar bijv hoe laat de radio stations Fancy, Somebody of Can't Feel My Face oppikten. Nadat het al een hit was en ze niet anders konden. 

0
geplaatst: 28 augustus 2015, 15:19 uur
Week 21:
#24. James Bay - Let It Go
James Bay.
Heb ik niets mee.
Cijfer: 4
#29. Felix Jaehn feat. Jasmine Thompson - Aint Nobody (Loves Me Better)
Wel aardig om eens te horen, maar ook niet echt bijzonder.
Cijfer: 6.5
#34. The Common Linnets - We Don't Make the Wind Blow
Dit vind ik oprecht een heel tof nummer. Fijne melodie, klinkt erg goed.
Cijfer: 8.5
#38. David Guetta & Afrojack, feat. Bebe Rexha & Nicki Minaj - Hey Mama
Stiekem nog wel lekker, maar ook niet iets wat ik echt ga onthouden.
Week 22:
#34. Adam Lambert - Ghost Town
Tof nummer.
Cijfer: 8
#38. Måns Zelmerlöw - Heroes
Songfestival dus. Heb het nummer wel eens gehoord, maar valt me echt alles mee. Best aardig.
Cijfer: 7
#24. James Bay - Let It Go
James Bay.
Heb ik niets mee.Cijfer: 4
#29. Felix Jaehn feat. Jasmine Thompson - Aint Nobody (Loves Me Better)
Wel aardig om eens te horen, maar ook niet echt bijzonder.
#34. The Common Linnets - We Don't Make the Wind Blow
Dit vind ik oprecht een heel tof nummer. Fijne melodie, klinkt erg goed.
Cijfer: 8.5
#38. David Guetta & Afrojack, feat. Bebe Rexha & Nicki Minaj - Hey Mama
Stiekem nog wel lekker, maar ook niet iets wat ik echt ga onthouden.
Week 22:
#34. Adam Lambert - Ghost Town
Tof nummer.
Cijfer: 8
#38. Måns Zelmerlöw - Heroes
Songfestival dus. Heb het nummer wel eens gehoord, maar valt me echt alles mee. Best aardig.
Cijfer: 7
0
geplaatst: 28 augustus 2015, 15:20 uur
Slowgaze schreef:
Heel tof nummer, beide versies trouwens (al heb ik een voorkeur voor die met A$AP Rocky, want die is een baasch). Zou wat mij betreft ook heel prima op de radio kunnen; zo 'moeilijk' vind ik 'm niet.
(quote)
Ik vind A$AP Rocky ook erg tof, maar hij voelt voor mij nogal 'out of place' op dat nummer. Bovendien is de video-versie, zonder Rocky, net wat anders geproduceerd, en wat mij betreft sterker. Hij blijft wat meer ingetogen ofzo, wat de sensualiteit ten goede komt.
En wat mij betreft heeft Fresku absoluut gelijk. Edit: nu ook het artikel gelezen. Erg interessant!
0
geplaatst: 29 augustus 2015, 09:03 uur
* denotes required fields.