MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2015

zoeken in:
En waar staat Dotan in de Spotify top 100.

Op 91...

Puur op airplay dus?

adri1982 schreef:
Hij als artiest en zijn nummers zijn vele malen beter geworden in vergelijking met de 'My world'-periode (2009 - 2011), en ik denk dat hij nu wel dat hij een echte superster gaat worden (voor een publiek is hij dat al).

Er is één artiest die van een erg succesvol kindersterretje tot een grote superster is geëvolueerd en dat is Michael Jackson (maar dat is een uitzonderlijk talent). Ik geloof nooit dat Bieber zulke status zal bereiken.

Week 35:

# 24. Shaggy feat. Mohombi, Faydee, Costi - Habibi (I need Your love)
Elk nummer met Shaggy erbij kan sowieso bij mij al niet boven een drie uitkomen, maar dit drammerige I need your love maakt het helemaal ondraaglijk
Cijfer: 1.5

# 34. Thomas Jack - Rivers
Zomerse nietzeggende V&D achtergrond muzak
Cijfer: 3

2 aanpassingen

Jess Glynne-Hold my hand van 4.5 naar 3
Fifth Harmony-Worth it van 5.5 naar 6.5

Arrie schreef:
En waar staat Dotan in de Spotify top 100.

Op 91...

Puur op airplay dus?

Gelukkig hoor ik dit nooit op de radio zal wel kapotgedraaid worden op 3FM

LucM schreef:
(quote)

Er is één artiest die van een erg succesvol kindersterretje tot een grote superster is geëvolueerd en dat is Michael Jackson (maar dat is een uitzonderlijk talent). Ik geloof nooit dat Bieber zulke status zal bereiken.
Ja, dit is iets waar wij nog jaren op moeten zullen wachten. Ik durf er in ieder geval geen uitspraak (meer) over te doen, omdat van alles mogelijk is. Vier a vijf jaar geleden waren heel veel mensen ervan waaronder ik (zelfs ruim een jaar geleden nog) ervan overtuigd dat het een afgelopen zaak met zijn carrière zou zijn. Wij hebben ons daarin allemaal vergist.

Week 32:

#29. Axwell & Ingrosso - Sun Is Shining
Een beetje een simpele edm-plaat met feel-good-refrein. Het nummer is plat en is niet echt pakkend. Heb dit al eerder gehoord, maar het is totaal niet blijven hangen. Geen goed teken.
Cijfer: 2

#33. Nico & Vinz, feat. Bebe Rexha & Kid Ink - That's How You Know
Nog een nummer dat ik wel een paar keer heb gehoord, maar nooit blijft hangen. Am I Wrong vond ik nog wel aardig, maar dit heeft helemaal niets eigenlijk.
Cijfer: 3,5

#38. Silentó - Watch Me (Whip / Nae Nae)
Bij het Wikipedia-artikel over dit nummer staat het genre 'snap' genoemd. Nooit van gehoord... het doet mij een beetje aan een soort vriendelijke versie Soulja Boy's Crank That denken. Van dit drietal vind ik deze de leukste, omdat deze wel catchy en dansbaar is, maar het is toch niet iets dat ik regelmatig zou opzetten.
Cijfer: 5,5

Week 33:

#28. One Direction - Drag Me Down
Dit laat me ook behoorlijk koud. One Direction is groot, maar eigenlijk kan ik me geen enkele single van hen voor de geest halen (op een cover na dan). Dit klinkt als een soort tweedehands Maroon 5 ofzo.
Cijfer: 3,5

#36. Disclosure feat. Sam Smith - Omen
Hmm, in deze context klinkt dit nog best prima. En Sam Smith heeft gewoonweg een goede stem, al maakt ie af en toe wel enorme zeiknummers. Maar toch is dit lang geen Latch, de single die Disclosure een paar jaar terug met Sam Smith opnam. En Latch is eigenlijk weer lang geen WhiteNoise of You&Me. Disclosure lijkt een beetje de x-factor kwijt te zijn die hun oudere werk zo goed maakte.
Cijfer: 6

#39. Jason Derulo - Cheyenne
De singles van Jason Derülo vind ik eigenlijk wel prima radiopop. Ik hoor vrijwel dagelijks Want To Want Me en dat is best goed te doen. Cheyenne blijft na 2, 3 keer horen nog niet echt hangen, maar de jaren '80 synthpopbasistrack is ok. Ik zou deze ook wel vaker kunnen horen, zonder dat ik het nu echt geweldig vind.

Week 34:

# 33. Major Lazer ft. Ellie Goulding & Tarrus Riley - Powerful
De singles van Major Lazer vind ik dit jaar allemaal raak. Deze heb ik behoorlijk vaak gedraaid en ben hem nog niet echt zat, al is ie wel over zijn hoogtepunt heen. De stem van Ellie past er ook goed bij.
Cijfer: 8

# 36. Sharon Doorson - Something Beautiful
En ook deze vind ik dik in orde. Mooie electronische r&b-plaat die niet onderdoet voor soortgelijke internationale producties. Sharon mag ook wel een keertje met Major Lazer gaan zingen.
Cijfer: 7

Week 35:

# 24. Shaggy feat. Mohombi, Faydee, Costi - Habibi (I need Your love)
Deze hoor ik nu voor het eerst. Waar ik Shaggy in de jaren '90 leuke aanstekelijke en originele popplaatjes vond maken met Oh Carolina en Mr. Boombastic, word ik hier niet echt blij van. Een oosters motiefje, maar verder wel gewoon door de top40gehaktmolen gedraaid, zodat het productioneel ook weer niet teveel afwijkt. Authenticiteit is weer ver te zoeken.
Cijfer: 4

# 34. Thomas Jack - Rivers
Hetzelfde laken en pak als Lost Frequencies en al die andere parasolletjeshouseplaatjes. Ene oor in, andere weer uit. Ik zal blij zijn als deze trend weer is overgewaaid.

Week 39:

#22. Anouk - Dominique
Een Nederlandstalig nummer van Anouk, dat is toch wel wennen. Ze brengt het niet slecht vanaf door de zang maar het zal niet dadelijk één van mijn favoriete Anouk-nummers worden.
Cijfer: 6,5

#39. Dotan - Let The River In
Net zijn album beluisterd en het is toch één van de meest veelbelovende talenten van Nederland. Al is het meer een albumtrack maar mooie zang en sfeervol, misschien mocht het nummer iets langer duren.
Cijfer: 7,5

Top-20 na 3 kwartalen:

1. Paolo Nutini - Iron Sky
2. Christine and the Queens - Christine
3. Dotan - Hungry
4. The Common Linnets - We Don't Make the Wind Blow
5. Lost Frequencies feat. Janieck Devy - Reality
6. OMI - Cheerleader [Felix Jaehn Mix]
7. Ed Sheeran - Photograph
8. Alvaro Soler - El Mismo Sol
9. Dotan - Let The River In
10. Major Lazer ft. Ellie Goulding & Tarrus Riley - Powerful

11. James Bay - Hold Back the River
12. Vance Joy - Riptide
13. Listenbee feat. Naz Tokio - Save Me
14. Avicii - For a Better Day
15. James Bay - Let It Go
16. John Newman - Come & Get It
17. Pharrell Williams - Freedom
18. Jason Derülo - Want to Want Me
19. Kygo feat. Ella Henderson - Here for You
20. Major Lazer & DJ Snake, feat. MØ - Lean On

Flop-10:

1. Axwell & Ingrosso - Sun Is Shining
2. Martin Garrix - Forbidden Voices
3. Tiësto & KSHMR, feat. Vassy - Secrets
4. Skrillex & Diplo feat. Justin Bieber - Where Are Ü Now
5. Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet
6. Eva Simons feat. Konshens - Policeman
7. Fifth Harmony feat. Kid Ink - Worth It
8. Zedd feat. Selena Gomez - I Want You to Know
9. Ali B & Ruben Annink - Terwijl Jullie Nog Bij Me Zijn
10. Armin van Buuren feat. Mr. Probz - Another You

Gemiddelde = 4,99

Week 36:

#31. Justin Bieber - What Do You Mean
Dit is een stuk minder dan Where are you now, maar we kunnen wel vaststellen dat Bieber nu eindelijk echt hits scoort, iets wat in de beginperiode niet zo was. Net als Arrie
vind ik Confident een gemiste kans, dat klonk ook een stuk volwassener, dit is te simpel

#36. Zara Larsson - Lush Life
Toen dit begon klonk het als Rihanna en dat verdwijnt iets naarmate het vordert. De produktie neigt naar de slappe beats zoals ook de huidige standaard ze gebruikt (Felix Jaen anyone?)
Maar het beklijft totaal niet

#39. Years & Years - Desire
Dit klinkt praktisch hetzelfde als King en was in de UK de eerste hit. Luchtig maar ook erg standaard

Ronnie Flex gaat heel hard op Spotify, ken het nummer niet , maar zal wel binnenkomen deze week. Heb de indruk dat er de laatste weken wel meer en grotere verschuivingen zijn in die charts. Heeft wellicht ook een positief effect op de doorstroming in de Top 40.

Reken er maar niet op. Anders had Selena er inmiddels wel ingestaan. Zelfs met een #2 positie in Spotify zie ik ze nog wel raar gaan doen.

Ja, en Dyna zou er ondertussen ook wel in moeten staan. De Mega Top 50 heeft hem wel binnen laten komen, dus daar zal Ronnie Flex ook wel binnen gaan komen.

Niet te geloven, wat een aantal. Ik ken ze geloof ik allemaal nog niet, alleen van naam.

Ha, ze hebben Ronnie Flex en Dyna toch laten binnenkomen.

Naughty Boy is wel één van de toppers van het jaar.

Lang geleden dat we 5 binnenkomers hadden.

Blijft wel absurd dat Good for You de Top 40 gewoon niet gaat halen.

Good For You staat nu ook niet meer in de tipparade. De nieuwe Kensington wel

De clip van 'Runnin'' is vooral mooi. En normaal ben ik niet zo dol op Beyoncé d'r stem maar hier geeft ze echt een goede performance.

Trouwens, nog even over Sugar van Robin Schulz: dat is heel erg gebaseerd op Suga Suga van Baby Bash. Een Amerikaanse top 10-hit van tien jaar geleden. Wel grappig, ik was dat nummer totaal vergeten.

Oh, die had ik toevallig recentelijk al een aantal keren afgespeeld dus ik vind die Sugar van Schulz eigenlijk niet veel aan. Beetje een slome remix.

Week 37:

#21. Sigala - Easy Love
Tja, in de 90's zou ik dit nog kunnen begrijpen, maar ik vind het anno 2015 eigenlijk een enorm suf idee om zo'n afgezaagde Jackson 5 sample te gebruiken, vooral als je er niet echt iets creatiefs van maakt. Dit klinkt niet 2015 dus volkomen overbodig wegwerp nummer

#27. Sam Hunt - Take Your Time
Als je al bijna slaapt en dit aanzet kan dat net het ene zetje geven. Zeker niet een genre waar ik naar luister, maar dit brave hendrik gebeuren is een pure kwelling

#31. Oliver Heldens & Shaun Frank, feat. Delaney Jane - Shades of Grey
Ik had bij de naam Oliver Heldens weer zo'n prulnummer als Gecko verwacht, maar blijkbaar heeft de heer Heldens gedacht: doe maar een groot schepje Calvin Harris erbij. Een redelijk house nummer zonder de lelijke nu-synths en geen storende zang

Week 40:

#19. Ellie Goulding - On My Mind
Een aardig en radiovriendelijk nummer maar één die eeuwig zal bijblijven ... dat ook niet, daarvoor is het te doorsnee.

#34. James Morrison - Demons
Dat bevalt mij meer door soulvolle zang (je zou denken dat het een zwarte zanger is), een beetje retro maar toch met eigentijdse productie.
Cijfer: 7,5

#38. Robin Schulz feat. Francesco Yates - Sugar
Dit mag er ook zijn al heb ik hier een beetje déja-vu-gevoel bij. Ook weer een radiovriendelijk deuntje dat geen kwaad doet al begon het mij te vervelen na meerdere luisterbeurten.

Zo hé, anderhalf jaar na de release komt My Silver Lining nog eens binnen. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Over anderhalf jaar dan "Good for You" er ook in?

Had First Aid Kit niet verwacht, kan ik eindelijk weer eens een hoog cijfer weggeven. Heerlijk nummer!
Dese nieuwe van Kensington irriteert me minder dan hun vorige singles. Ik moet hem denk ik vaker horen.

aanpassing:
Disclosure ft. Sam Smith-Omen van 7 naar 7.5

Tot week 37 is dit mijn top 20, verwacht weinig verandering nog bovenin

1 Paolo Nutini-Iron sky (9)
2 Calvin Harris ft. HAIM-Pray to God (8)
3 Disclosure ft. Sam Smith-Omen (7,5)
4 The Weeknd-Can't feel my face
5 Calvin Harris-How deep is your love
6 Pitbull ft. Chris Brown-Fun (7)
7 Taylor Swift-Style
8 DJ Snake & Aluna George-You know you like it
9 Disclosure ft. Gregory Porter-Holding on
10 Sam Smith-Like I can
11 James Bay-Hold back the river
12 The Weeknd-Earned it
13 Adam Lambert-Ghost town (6,5)
14 Jason Derulo-Want to want me
15 David Guetta ft. Afrojack/Nicki Minaj-Hey mama
16 Bakermat-Teach me
17 Maroon 5-This summer
18 Fifth Harmony-Worth it
19 Justin Bieber-Where are you now?
20 Pitbull/Ne-Yo-Time of our lives

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.