Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 15:11 uur
Where Are U Now is van Skrllex & Diplo, met Justin Bieber als featuring. 
Beetje lullig om Skrillex & Diplo helemaal niet te noemen.

0
geplaatst: 17 oktober 2015, 15:28 uur
Gelukkig staat het wel op het komende album van Justin Bieber. Ben benieuwd geworden naar het album, hopelijk zijn 'Where Are U Now?' en 'What Do You Mean?' geen twee vreemde eenden in de bijt.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 19:44 uur
Arrie schreef:
Where Ate U Now is van Skrllex & Diplo, met Justin Bieber als featuring.
Where Ate U Now is van Skrllex & Diplo, met Justin Bieber als featuring.

Dat klopt helemaal, dank
Al zal positie 19 zeker niet veilig zijn om de uiteindelijke top 20 te halen
0
geplaatst: 18 oktober 2015, 01:15 uur
Hedser schreef:
Zo hé, anderhalf jaar na de release komt My Silver Lining nog eens binnen. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Zo hé, anderhalf jaar na de release komt My Silver Lining nog eens binnen. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Beter niet dan zo extreem laat. Radiostations hadden het gewoon eerder moeten oppikken. Vind het gewoon stom dat nu opeens wel kan enkel omdat Renault het nummer in een reclame gebruikt.Nota bene gewoon megahit vorig jaar augustus. Hoeft maar 1 andere grote zender het op de playlist te zetten en het slaat al aan. Maar extreem veilig programmeren is in Nederland blijkbaar de mode.
0
geplaatst: 18 oktober 2015, 20:06 uur
Arrie schreef:
Hij zit volgens mij inderdaad in een reclame. Daardoor al ie vast iets meer op de radio gedraaid worden, maar ik heb niet het idee dat het in zo'n mate is dat ie de Top 40 binnen zou komen. Bovendien wordt ie nauwelijks gestreamd...
Dus toch... nouja, kan ik in ieder geval weer een behoorlijk cijfer uitdelen.(quote)
Hij zit volgens mij inderdaad in een reclame. Daardoor al ie vast iets meer op de radio gedraaid worden, maar ik heb niet het idee dat het in zo'n mate is dat ie de Top 40 binnen zou komen. Bovendien wordt ie nauwelijks gestreamd...
0
geplaatst: 22 oktober 2015, 16:44 uur
Heel apart om my silver lining nu ineens op 34 binnen te zien komen. Hierboven lees ik er al eea over
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 10:29 uur
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 11:20 uur
P!nk mag wel met pensioen. Die wannabe rebelse poprock nummers van haar lijken allemaal op elkaar en een echte knaller als 'Just Like a Pill' zal er wel niet meer inzitten.
Drake komt binnen in de top 40 het mag in de krant. Lekker nummer en leuke clip die al overal opduikt vanwege de memes die worden gemaakt.
Andere nummer ken ik niet.
Drake komt binnen in de top 40 het mag in de krant. Lekker nummer en leuke clip die al overal opduikt vanwege de memes die worden gemaakt.
Andere nummer ken ik niet.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 11:30 uur
Ja, dit klinkt wel héél erg als een dertien in een dozijn Pink-nummer. Alsof ze een oud B-kantje heeft opgefrist ofzo.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 11:34 uur
Spreekt zich ook wel uit. Is nergens ter wereld echt een hit. Red het hier vanwege airplay want duh het is P!nk dan moeten we het draaien!
Gelukkig gaat het hier niet om een "nieuwe" single van een nieuw album maar is dit een promo single omdat deze song de nieuwe theme song vormt voor de Ellen Degeneres show
Gelukkig gaat het hier niet om een "nieuwe" single van een nieuw album maar is dit een promo single omdat deze song de nieuwe theme song vormt voor de Ellen Degeneres show
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 11:50 uur
catdog schreef:
Spreekt zich ook wel uit. Is nergens ter wereld echt een hit. Red het hier vanwege airplay want duh het is P!nk dan moeten we het draaien!
Ja, precies dat dus.

Jammer dat de radiozenders niet eens wat gewaagder programmeren.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 11:54 uur
Gelukkig draait Q het niet want ik heb het nog niet gehoord
(of ik heb niet goed opgelet).
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 12:40 uur
NewYorkCityLight schreef:
(of ik heb niet goed opgelet). Het is zo'n single die regelrecht langs je heengaat als het op de achtergrond staat dus het zou me niks verbazen als ie ook daar gewoon op de playlist staat.

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 12:56 uur
Week 38:
#24. Kygo feat. Ella Henderson - Here for You
Weer met die kitscherige geluidjes uiteraard. Toch vind ik dit een stuk minder slecht dan die vele eerdere singles al gaat dat whoohoo wel snel irriteren. Henderson duikt opeens wel bij een hoop dance acts op.
Cijfer: 5
#26. Avicii - For a Better Day
Dit begint een beetje suf en dan komen die "jazzy pianopartijen" erbij en gaat het toch los.
Niks nieuws onder de zon natuurlijk
Cijfer: 5.5
#37. Macklemore & Ryan Lewis, feat. Eric Nally, Grandmaster Caz, Kool Moe Dee & Melle Mel - Downtown
Tja, je kan wel allerlei hiphop grootheden uit de mottenballen halen, maar dat garandeert niks.
Uptown funk vond ik in het begin mwa maar vind ik nu toch geweldig. bij deze zal dat zeker niet gebeuren, de raps van Macklemore vind ik erg matig en dat geschreeuw in het refrein super irritant
Cijfer: 2
#24. Kygo feat. Ella Henderson - Here for You
Weer met die kitscherige geluidjes uiteraard. Toch vind ik dit een stuk minder slecht dan die vele eerdere singles al gaat dat whoohoo wel snel irriteren. Henderson duikt opeens wel bij een hoop dance acts op.
Cijfer: 5
#26. Avicii - For a Better Day
Dit begint een beetje suf en dan komen die "jazzy pianopartijen" erbij en gaat het toch los.
Niks nieuws onder de zon natuurlijk
Cijfer: 5.5
#37. Macklemore & Ryan Lewis, feat. Eric Nally, Grandmaster Caz, Kool Moe Dee & Melle Mel - Downtown
Tja, je kan wel allerlei hiphop grootheden uit de mottenballen halen, maar dat garandeert niks.
Uptown funk vond ik in het begin mwa maar vind ik nu toch geweldig. bij deze zal dat zeker niet gebeuren, de raps van Macklemore vind ik erg matig en dat geschreeuw in het refrein super irritant
Cijfer: 2
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 18:49 uur
Hello en Sorry, de nieuwste singles van Adele, resp. Justin Bieber uit het niets op 1 en 2 op Spotify. Gaan wel heel erg hard, wellicht volgende week al in de Top40, anders de week erop. Beide nummers niet onaardig en voor Bieber de derde leuke single op rij.
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 20:39 uur
Week 41:
#31. Kensington - Done with It
Zowaar een goede single van Kensington. Originaliteit is ver te zoeken maar het is een vlot nummer met veel ritme en degelijk gitaar- en drumwerk.
Cijfer: 7
#34. First Aid Kit - My Silver Lining
First Aid Kit kende ik van naam maar heb er nooit iets van beluisterd ... ten onrechte. Dit is een gevoelige akoestische popsong met prachtige melodie en gepaste arrangementen met heerlijke viool. First Aid Kit komt meteen in mijn lijst van 'te beluisteren albums'.
Cijfer: 9
#36. Adam Lambert - Another Lonely Night
Dit krijgt ook een ruime voldoende ondanks de wat goedkope beat, ik geloof dat het een tijd geleden is dat ik alle nieuwkomers goed vond. Maar hij heeft een mooie gevoelige stem en songmatig mag het er ook zijn met een refrein die blijft hangen.
Cijfer: 6,5
#31. Kensington - Done with It
Zowaar een goede single van Kensington. Originaliteit is ver te zoeken maar het is een vlot nummer met veel ritme en degelijk gitaar- en drumwerk.
#34. First Aid Kit - My Silver Lining
First Aid Kit kende ik van naam maar heb er nooit iets van beluisterd ... ten onrechte. Dit is een gevoelige akoestische popsong met prachtige melodie en gepaste arrangementen met heerlijke viool. First Aid Kit komt meteen in mijn lijst van 'te beluisteren albums'.
Cijfer: 9
#36. Adam Lambert - Another Lonely Night
Dit krijgt ook een ruime voldoende ondanks de wat goedkope beat, ik geloof dat het een tijd geleden is dat ik alle nieuwkomers goed vond. Maar hij heeft een mooie gevoelige stem en songmatig mag het er ook zijn met een refrein die blijft hangen.
Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 20:58 uur
Week 42:
#26. Shawn Mendes - Stitches
Een aanstekelijke melodie en ritme en goede zang, dat wil ik op de eerste plaats hebben bij een hit en dit nummer voldoet daaraan, het is alleszins een fijne radiohit.
#34. Drake - Hotline Bling
Ik heb gelukkig een andere clip gevonden. Overigens gebaseerd op Why Can't We Live Together van Timmy Thomas (soulklassieker uit 1972) en als ik die twee nummers vergelijk valt dat duidelijk in het nadeel van Drake, zeker wat de zang betreft.
Cijfer: 4,5
#37. P!nk - Today's the Day
P!nk heeft haar beste tijd duidelijk gehad. Dit nummer klinkt te druk en te doorsnee en blijft nergens hangen, dat leuke gitaartje tussen de refreinen en coupletten ten spijt.
Cijfer: 4
Een aanstekelijke melodie en ritme en goede zang, dat wil ik op de eerste plaats hebben bij een hit en dit nummer voldoet daaraan, het is alleszins een fijne radiohit.
Ik heb gelukkig een andere clip gevonden. Overigens gebaseerd op Why Can't We Live Together van Timmy Thomas (soulklassieker uit 1972) en als ik die twee nummers vergelijk valt dat duidelijk in het nadeel van Drake, zeker wat de zang betreft.
Cijfer: 4,5
#37. P!nk - Today's the Day
P!nk heeft haar beste tijd duidelijk gehad. Dit nummer klinkt te druk en te doorsnee en blijft nergens hangen, dat leuke gitaartje tussen de refreinen en coupletten ten spijt.
Cijfer: 4
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 21:44 uur
LucM schreef:
Een aanstekelijke melodie en ritme en goede zang, dat wil ik op de eerste plaats hebben bij een hit
Een aanstekelijke melodie en ritme en goede zang, dat wil ik op de eerste plaats hebben bij een hit
Ligt wellicht aan mij, maar alle top 40-hits hebben toch ritme? Een aritmisch liedje in de Top 40 lijkt me vrij bijzonder.
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 21:47 uur
LucM schreef:
Overigens gebaseerd op Why Can't We Live Together van Timmy Thomas (soulklassieker uit 1972)
Overigens gebaseerd op Why Can't We Live Together van Timmy Thomas (soulklassieker uit 1972)
Ha leuk, dat wist ik niet. Zo te horen heeft ie inderdaad de intro ervan gesamplet. Leuk gedaan.

0
geplaatst: 29 oktober 2015, 14:58 uur
0
geplaatst: 29 oktober 2015, 15:03 uur
Ik heb nog 4 CD's van P!nk in de kast staan... mogen allemaal de prullenbak in (vooruit... 'Try This' is wel leuk
).
0
geplaatst: 29 oktober 2015, 15:06 uur
Arrie schreef:
Ligt wellicht aan mij, maar alle top 40-hits hebben toch ritme? Een aritmisch liedje in de Top 40 lijkt me vrij bijzonder.
Als ik het goed lees is er sprake van een samentrekking, en bedoelt Luc met 'ritme' 'aanstekelijk ritme'.
0
geplaatst: 29 oktober 2015, 15:37 uur
Slowgaze schreef:
Als ik het goed lees is er sprake van een samentrekking, en bedoelt Luc met 'ritme' 'aanstekelijk ritme'.
(quote)
Hmm, ja oké. Maar dan wat anders; bij Kensington heeft ie het over veel ritme. Is dat dan een nummer vol ritmewisselingen?
0
geplaatst: 29 oktober 2015, 16:05 uur
Ik heb het nummer nog eens beluisterd, en volgens mij bedoelt ie gewoon dat er veel nadruk ligt op de ritmesectie. De drums zijn behoorlijk nadrukkelijk aanwezig in het nummer. Maar het is wel wat ongelukkig verwoord. 

0
geplaatst: 29 oktober 2015, 18:34 uur
NewYorkCityLight schreef:
Ik heb nog 4 CD's van P!nk in de kast staan... mogen allemaal de prullenbak in (vooruit... 'Try This' is wel leuk
).
(quote)
). 'Try This' is veruit haar beste werk.

0
geplaatst: 29 oktober 2015, 21:26 uur
Krijgen we gratis en voor niks ook nog eens Nederlandse les. 

0
geplaatst: 29 oktober 2015, 21:50 uur
Adele binnen op 1, gebeurt niet vaak. 34ste keer dat dit gebeurt in 50 jaar.
0
geplaatst: 29 oktober 2015, 22:15 uur
Sundance schreef:
Maar ook de dertigste keer in de laatste twintig jaar.
Tussen '68 en '97 gebeurde het gewoon nooit.
* denotes required fields.