MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Flac streaming abonnement: Tidal

zoeken in:
Kon een proefabonnement nemen van 60 dagen voor 2 euro. Maar om eerlijk te zijn hoor ik de meerwaarde t.o.v. Spotify nog niet. Sowieso heeft mijn telefoon (Samsung) geen AptX lossless via bluetooth en ook geen koptelefooningang.

chevy93 schreef:
Kon een proefabonnement nemen van 60 dagen voor 2 euro. Maar om eerlijk te zijn hoor ik de meerwaarde t.o.v. Spotify nog niet. Sowieso heeft mijn telefoon (Samsung) geen AptX lossless via bluetooth en ook geen koptelefooningang.

Neem een bedrade telefoon of In Ear Monitor (IEM) van enige naam en faam, dan hoor je wel een duidelijk verschil.

Mssr Renard
Ik hoor het verschil ook niet. Maar Tidal biedt geen onderdak aan extreem-rechtse podcasters. Dus de keuze was voor mij zeer snel gemaakt.

Geluidskwaliteit is prima, maar ik hoor geen wonderen.

Kwaliteitsverschillen openbaren zich pas met enige apparatuur (en je oren) die dat kunnen laten horen, bijvoorbeeld via mijn Grado hoofdtelefoon, dan hoor je wel degelijk het verschil dan ga ik liever naar Tidal.

Mssr Renard
Ik geloof het echt. Ik trek het niet in twijfel. Absoluut niet.

Maar voor mij is het niet te horen. Ik moet (gedwongen) met bluetooth naar muziek luisteren, waarbij ik me niet kan voorstellen dat dat in de hoogste kwaliteit is. En thuis heb ik een simpele mixer die aangesloten is op een tablet van 10 jaar oud en dat afgespeeld door simpele producers-speakers (van die speakers die producers gebruiken in hun controlroom).

Ik ben altijd van mening dat een geluidsinstallatie alleen een volumeknop nodig heeft. Een album is namelijk al afgemixt, dus waarom nog aan de slag met equalizers en bass/treble-knoppen? Maar goed, ik kan dat fout hebben. Vandaar dus gewoon een simpele mixer met simpele speakers. Ik geniet prima van mijn de muziek, maar vraag me wel af of het allemaal hi-res audiofiel is. Ik denk het niet. Ik heb er volgens mij ook geen behoefte aan, want ik ben altijd bezig met iets, dus luister nooit 100% geconcentreerd naar muziek. Dat kan ik ook niet.

vivalamusica schreef:
(quote)

Neem een bedrade telefoon of In Ear Monitor (IEM) van enige naam en faam, dan hoor je wel een duidelijk verschil.
Dat geloof ik graag. Of het het waard is, is weer een tweede vraag.

chevy93 schreef:
(quote)
Dat geloof ik graag. Of het het waard is, is weer een tweede vraag.

Wat is iets waard? Als het erop aankomt, is het allemaal heel betrekkelijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:17 uur

geplaatst: vandaag om 07:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.