MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2016

zoeken in:
herman schreef:
(quote)

Heb hem wel een paar keer gehoord, maar zoveel hoorde ik er niet in... Jammer dat Qmusic (onze werkradio...) hem niet draait, dan zou ik hem wel vaker horen.

Toevallig hoor ik nu net 'Pillowtalk' voorbij komen terwijl ik dit lees (op Q-Music)

Hmm, dan is ie langs me heengegaan...

tnf
herman schreef:
(quote)

Deze link werkt helaas niet (meer?). Misschien kun je hem nog eens plaatsen? Ben wel benieuwd.

De user heet iig 'Riazop' (en in oudere posts zeer waarschijnlijk 'Metaan'), dat zoekt vast wat makkelijker. Een van z'n topics: http://forum.fok.nl/topic/1693900/1/50

herman, als je die link volgt, staat er linksboven dan niet 'postgeschiedenis van riazop'?

Arrie schreef:
herman, als je die link volgt, staat er linksboven dan niet 'postgeschiedenis van riazop'?

Nee, misschien moet je daarvoor ingelogd zijn? Als ik vanuit het forum op zijn postgeschiedenis klik, ga ik ook weer naar de indexpagina.

herman schreef:
(quote)

Nee, misschien moet je daarvoor ingelogd zijn? Als ik vanuit het forum op zijn postgeschiedenis klik, ga ik ook weer naar de indexpagina.

Ah, dan zal dat het inderdaad zijn, dat je ingelogd moet zijn. Ik kom er af en toe dus ben er standaard ingelogd.

Week 7:

#14. ZAYN - PILLOWTALK: 6
#24. G-Eazy feat. Bebe Rexha - Me, Myself & I: 7
#26. Anouk - Run Away Together: 3.5
#35. Maan - Perfect World: 2.5
#37. Dua Lipa - Be the One: 5.5
#39. The Chainsmokers feat. ROZES - Roses: 7

Week 8:

#16. Rihanna feat. Drake - Work: 6
#33. Coldplay feat. Beyoncé - Hymn for the Weekend: 7.5
#34. Lil' Kleine feat. Ronnie Flex - Niet Omdat het Moet: 6.5
#37. Charlie Puth - One Call Away: 4

Week 9:

#6. Lil' Kleine feat. Ronnie Flex - 1, 2, 3: 8.5. Jammer dat het niet zo groot lijkt te worden als Drank & Drugs.
#38. Tiësto & Oliver Heldens, feat. Natalie La Rose - The Right Song: 4

Mijn kwartaal top 10:

1. Rihanna feat. Drake - Work (8.5)
2. Fifth Harmony feat. Ty Dollar $ign - Work from Home
3. Dua Lipa - Be the One (8.0)
4. Broederliefde feat. KaliBwoy & SBMG - Alaka
5. The Weeknd - In the Night (7.5)
6. Ariana Grande - Dangerous Woman
7. Coldplay - Hymn for the Weekend
8. Selena Gomez - Hands to Myself
9. Jonas Blue feat. Dakota - Fast Car
10. Snakehips feat. Chance the Rapper & Tinashe - All My Friends (7.0)

Of ik ben veel soepeler geworden dan een jaar geleden, of het is best wel een prima begin van het jaar.

Even inhalen ...

Week 11:

#27. Sia feat. Sean Paul - Cheap Trills
Een leuk ritme, beetje reggae-achtig maar voor de rest heeft dat te weinig om het lijf, ik heb de indruk dit eerder en beter gehoord te hebben.
Cijfer: 4,5

#31. DNCE - Cake by the Ocean
Het swingt lekker mede dankzij de baslijn en de zang is ook niet onaardig maar tekstueel stelt dit weinig voor. Een gemiddeld cijfer dan maar.
Cijfer: 6

#33. Marco Borsato feat. Matt Simons - Breng Me naar het Water
Deze combinatie werkt voor geen meter, Marco Borsato had het beter sober gehouden en enkel in het Nederlands.
Cijfer: 3,5

#39. AlunaGeorge feat. Popcaan - I'm in Control
Nog niet slecht, misschien wat kinderlijk maar het heeft wel een zwoele en tevens melancholieke sfeer. Een beetje in de stijl van Sia feat. Sean Paul maar dit is in zijn geheel beter.
Cijfer: 6,5

Adele - When We Were Young (week 4) verlaag ik naar 6.
Xavier Rudd - Follow the Sun (week 5) verhoog ik naar 6.
Rihanna feat. Drake - Work (week 8 ) verhoog ik naar 4.

Week 12:

#26. Douwe Bob - Slow Down
De Nederlandse inzending voor het ESF en geen slechte. Zeker naar ESF-maatstaven een degelijke popsong (vocaal en melodisch toch wel, tekst is minder).

#29. Fifth Harmony feat. Ty Dolla $ign - Work from Home
Klinkt op het eerste gehoor formulematig maar heeft toch wat meer te bieden, met name de toch wel fijne melodie die blijft hangen en ditmaal een redelijke tekst.

#34. Jay Sean feat. Sean Paul - Make My Love Go
Dit bevalt mij minder, het wil exotisch klinken maar is te clichématig met een stukje gejat van Close to You van Maxi Priest.
Cijfer: 3,5

#36. Snakehips feat. Chance the Rapper & Tinashe - All My Friends
Dit nummer lijkt artistiek meer in huis te hebben maar het boeit mij niet echt, het blijft op de vlakte en is wat te zoutloos.
Cijfer: 5

Een voldoende van Luc voor Fifth Harmony. Die had ik nooit zien aankomen.

Week 13:

#27. Ariana Grande - Dangerous Woman
Klinkt allesbehalve gevaarlijk, vrij slap zelfs met te weinig passie, het kabbelt voort zonder bij te blijven en die gitaar kan er ook niets aan verhelpen.
Cijfer: 4

#32. Fais feat. Afrojack - Hey
Zijn soul komt mij te gemaakt over, verder is dit een eerder plat dance-nummertje met te weinig swung en originaliteit.

#34. Cheat Codes x Kris Kross Amsterdam - Sex
Een totaal overbodige cover van een nummer van Salt 'n Pepa. Dat was een guilty pleasure, deze cover daarentegen mist alles wat het origineel aanstekelijk maakt (zoals het spelplezier) en moet het enkel hebben van productietrucs.
Cijfer: 2,5

Top-5 na eerste kwartaal:

1. David Bowie - Lazarus (met ruime afstand!)
2. Dua Lipa - Be the One
3. Anouk - Run Away Together
4. twenty one pilots - Stressed Out
5. Duke Dumont - Ocean Drive

Flop-5:

1. Jonas Blue feat. Dakota - Fast Car
2. Broederliefde feat. KaliBwoy & SBMG - Alaka
3. SFB feat. Broederliefde & Ronnie Flex - Nu Sta Je Hier
4. Cheat Codes x Kris Kross Amsterdam - Sex
5. Ronnie Flex - Wij Zijn Altijd

Gemiddelde = 4,78

Week 1:

#32. Shaun Frank & KSHMR, feat. Delaney Jane - Heaven
Fijne dance-tussendoortje. Het wiel wordt hiermee niet opnieuw uitgevonden maar doet prima wat het moet doen. De vocals passen prima op de track en de track luistert lekker weg.
Cijfer: 6,0

#37. Mike Posner - I Took a Pill in Ibiza [SeeB Mix]
De tekst vind ik best geinig, erg tongue-in-cheek, en de muzikale begeleiding hierbij is een verbetering ten opzichte van het, toch best saaie, origineel. De Kygo bliepjes blijven gelukkig achterwege en de track doet lekker zomers aan. Ik mis alleen net dat beetje extra's bij dit nummer. Heb je de eerste anderhalve minuut gehoord, ken je het vervolg van de track ook al, en dat is jammer. Er had nog wel een extra staartje bij gemogen.

Week 2:

#25. The Weeknd - In the Night
Jammer genoeg is de spannende urban van The Weeknd een beetje weggevaagd. Op zijn laatste album zijn daar zo hier en daar nog wat flirts naartoe maar het moge duidelijk zijn: Abel is nu een pop-artiest. In dat genre doet hij het echter prima. Prima compositie en prima geproduceerd. Alleen gaf The Weeknd ons in het verleden altijd net dat beetje extra's. Dat scherpe randje is er vanaf en dat komt de track uiteindelijk niet ten goede. Een lange houdbaarheid krijg je dus niet.

#29. SFB feat. Broederliefde & Ronnie Flex - Nu Sta Je Hier
Vorig jaar had ik vrij weinig met dit soort muziek, maar ik begin er langzaamaan doorheen te komen. Sowieso doen dit soort platen het goed op menig feestje en daar kan ik ze ook waarderen. Thuis zet ik het echter nooit op en dat is zonde. Een feest-plaatje kan meer zijn dan alleen dat. Het is net iets teveel nonsens en net iets te weinig muzikaliteit. Maar verder best leuk voor wat het moet doen.
Cijfer: 5,5

Week 3:

#26. Sigala feat. Bryn Christopher - Sweet Lovin'
Easy Love vond ik een leuk zomers plaatje maar bleek geen lange houdbaarheid te hebben. Ligt dat aan de sample, die misschien toch wel iets te bekend was? Wellicht, want Sweet Lovin' vind ik een stuk leuker. Ik ben wel te vangen voor de vrolijkheid in de tracks van Sigala en dat is waar Sweet Lovin', voor mij, dan ook in uitblinkt. De vocalen zijn lekker over de top 90's en ik kan dan ook niet wachten op het festivalseizoen. Net iets te vroeg uitgebracht deze track eigenlijk. Had het perfect gedaan in de zomer.
Cijfer: 7,0

#29. Justin Bieber - Children
Deze Bieber track lijkt niet echt de warme ontvangst te krijgen als zijn overige singles afgelopen jaar. Vind ik zelf vreemd. Dit was voor mij gelijk al één van de stand-outs van het album. (Met What Do You Mean en Love Yourself had ik uiteindelijk niet zoveel.) Toegegeven, de tekst is mierzoet en siert Bieber eigenlijk niet, maar de productie van Skrillex vind ik weer enorm lekker gedaan. Swingt waar het moet en heeft genoeg toeters en bellen om het tegelijkertijd muzikaal interessant te houden. De drop valt er zeer vakkundig in en daar merk je wel bij dat Skrillex één van de betere producers is van de laatste tijd. Eigenlijk had het dan ook simpelweg een Skrillex feat. Bieber track kunnen zijn.
Cijfer: 7,5

#32. David Bowie - Lazarus
Schitterend. De track had ik voor Bowie's dood nog niet beluisterd (single Blackstar wel) dus deze single diende zich mij pas voor het eerst aan nadat ik het album Blackstar voor het eerst in zijn geheel afspeelde. En wat een trip was dat. Spanning en emotie houden elkaar in balans en elke seconde blijft intrigerend om naar te luisteren. Elk onderdeel van de muziek vervult hier zijn doel. Hier is over nagedacht. Met name de blazers zijn prachtig.
Cijfer: 9,5

#37. Matt Simons - Catch and Release [Deepend Mix]
Ondanks dat de originaliteit in dit soort remixes ver te zoeken is, heb ik dit veel liever dan de saaie 'singer-songwriter' originelen. De zeurderigheid wordt er namelijk uitgehaald en het dringt zich niet zo op. "Kijk eens hoe gevoelig ik een liedje kan schrijven". Deze remix is overigens best prima geproduceerd. Zitten een paar leuke vondsten in. Maar ik moet dit niet te vaak horen. Toevallig hoorde ik deze plaat al 3x voorbij komen afgelopen week op de radio stations toen ik de auto startte. Wat ben ik blij dat ik de radio zoveel mogelijk vermijd. Matt Simons kan zich daardoor nog gelukkig prijzen met een voldoende van mijn kant.
Cijfer: 6,0

Week 12:

#26. Douwe Bob - Slow Down
Vrij standaard en beetje 3fm. Als het doorkomt zou het wel vrij hoog kunnen eindigen misschien
Cijfer: 5

#29. Fifth Harmony feat. Ty Dolla $ign - Work from Home
Misschien zijn dit wel een beetje de nieuwe Pussycat Dolls, al vond ik die een stuk catchier tracks maken. Dit klinkt al wat gladder dan Worth it. Iedereen WORKED erop los nu
Cijfer: 6.5

#34. Jay Sean feat. Sean Paul - Make My Love Go
Ik vind dit best een leuk nummer eigenlijk, dat Maxi Priest nummer is er goed in verwerkt en toch maar duidelijk een 90's klassieker. Zal wel door mijn leeftijd komen, maar ik vind het leuk dat hedendaagse artiesten nu in de 90's graaien terwijl de 90's acts vaak jaren 70 en 80 funknummers gebruikten. En ook opmerkelijk dat Jay Sean weer een hit scoort in dit streaming tijdperk, aangezien die vooral rond 2003 scoorde
Cijfer: 7

#36. Snakehips feat. Chance the Rapper & Tinashe - All My Friends
Ik zag sommige anderen hier erg lyrisch over, maar ik vind dit vrij voortkabbelend.
Misschien moet het kwartje nog vallen.

en nog een aanpassing

Twenty One Pilots-Stressed out van 5 naar 4

Fifth Harmony de nieuwe Pussycat Dolls, da's eigenlijk best een goede vergelijking!

Week 10:

#34. Duke Dumont - Ocean Drive: 7
#38. Selena Gomez - Hands to Myself: 4

Week 11:

#27. Sia feat. Sean Paul - Cheap Trills: 6
#31. DNCE - Cake by the Ocean: 8
#33. Marco Borsato feat. Matt Simons - Breng Me naar het Water: 3
#39. AlunaGeorge feat. Popcaan - I'm in Control: 6.5

Op SkyRadio draaien ze een versie van 'Work from Home' zonder de 'rap' Want dat is natuurlijk veel riskant voor SkyRadio. Terwijl ik Ty Dollar $ign juist het leukst aan het nummer vind.

en radio Gelderland draait het origineel van I took a pill in Ibiza, wat een verschrikkelijk niksnummer is, die remix was wel hard nodig ja

NewYorkCityLight
Ik kan me nog herinneren dat Sky Radio Gangsta's paradise draaide, maar dan 5x het refrein achter elkaar, en Dilemma van Nelly en Kelly Rowland, maar dan alleen haar gedeelte, draai dan niks als je het toch niet aan kan

pureshores schreef:

Ik kan me nog herinneren dat Sky Radio Gangsta's paradise draaide, maar dan 5x het refrein achter elkaar, en Dilemma van Nelly en Kelly Rowland, maar dan alleen haar gedeelte, draai dan niks als je het toch niet aan kan

Ik wist niet dat het al vaker gebeurd was. Dan kan je inderdaad beter de tracks helemaal niet draaien.

Oh dat is een bekend fenomeen idd.

Price Tag van Jessie J zonder B.o.B kan ik me nog herinneren. Wat is er nu 'riskant' aan die rap?

Ze zullen wss ook wel Cheap Trills draaien zonder Sean Paul

catdog schreef:

Price Tag van Jessie J zonder B.o.B kan ik me nog herinneren. Wat is er nu 'riskant' aan die rap?

Dan zal dat bij Umbrella destijds ook wel zonder Jay-Z zijn geweest

Das nog sneuer dan al die toplijsten die Empire State of Mind zonder Jay-Z in de keuzelijst zetten...

Ze deden hetzelfde met de bijdrage van Juicy J op Dark Horse. Echt een non-zender, dat Skyradio...

catdog schreef:

Ik heb op Radio Gelderland verschillende keren 'Wake Up Everybody' van The Roots langs horen komen, waarop de rap van Common gewoon afgeknipt is. Gers Pardoel, Diggy Dex (maar alleen mét JW Roy) en dat hitje van The Babysitters Circus doen ze dan wel weer met raps. Tja, blijkbaar te veel om weg te knippen.

yay Tinie Tempah haalt de Top 40

Haha ja, meestal haalt ie het net niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:06 uur

geplaatst: vandaag om 03:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.