Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2016, 13:15 uur
Volgens mij ken ik ze alledrie niet.
Ik zie dat 'Army' van Ellie al een tijdje in de tipparade staat. Hopelijk blijft het daar!! Daarentegen mag 'Kiss It Better' doorstormen
Ik zie dat 'Army' van Ellie al een tijdje in de tipparade staat. Hopelijk blijft het daar!! Daarentegen mag 'Kiss It Better' doorstormen

0
geplaatst: 8 april 2016, 16:09 uur
NewYorkCityLight schreef:
Best leuke nummers alle 3! Vooral die van Rochelle vind ik verassend. Duidelijk geleend van de Major Lazer rage.

0
geplaatst: 8 april 2016, 18:29 uur
Die coupletten en de productie van 'Girls Like' zijn wel erg lekker inderdaad.
0
geplaatst: 9 april 2016, 19:30 uur
ik sla even week 13 over (ken alleen Adriana tot nu toe)
Week 14:
#34. Ali B feat. Diggy Dex - Ik Huil Alleen bij Jou
Die Diggy Dex hoor je nu overal lijkt wel, maar ik vind het maar een matige rapper/zanger.
De simpele beat samen met de gitaar kabbelt lekker door en zelfs Ali B's gedeelte vind ik ok.
Maar dat refrein...
Cijfer: 4
#39. Robin Schulz & J.U.D.G.E. - Show Me Love
Gelukkig niet de 400ste cover (met die titel weet je het maar nooit), maar daarvoor in de plaats een beetje een suffe singer songwriter achtige sky radio dance plaat.
Meneer Schulz kan veel leukere plaatjes produceren dan dit
Cijfer: 5
Week 14:
Die Diggy Dex hoor je nu overal lijkt wel, maar ik vind het maar een matige rapper/zanger.
De simpele beat samen met de gitaar kabbelt lekker door en zelfs Ali B's gedeelte vind ik ok.
Maar dat refrein...
Cijfer: 4
Gelukkig niet de 400ste cover (met die titel weet je het maar nooit), maar daarvoor in de plaats een beetje een suffe singer songwriter achtige sky radio dance plaat.
Meneer Schulz kan veel leukere plaatjes produceren dan dit
0
geplaatst: 9 april 2016, 19:47 uur
Ik vind Diggy Dex een erg sterke rapper, maar dan wel op zijn eerste paar albums. Afgelopen jaar ook live gezien en ook daar bewees hij een sterke rapper te zijn. Helaas is hij nu overgegaan op een softe sound waar ik ook helemaal niks mee kan. Pijnlijk, want zoals gezegd, zijn eerste twee albums vind ik hartstikke goed.
0
geplaatst: 10 april 2016, 18:41 uur
Week 14:
Cijfer: 3.5
Vooral de video laat hier een positieve indruk achter. Het nummer duurt eigenlijk te lang.
Cijfer: 6.5
Week 15:
#31. Tinie Tempah feat. Zara Larsson - Girls Like
'I could make a honey give away her last rolo'
(en Tinie Tempah mag wel eens een beschuitje komen eten).
Cijfer: 8.0
#34. The Chainsmokers feat. Daya - Don't Let Me Down
Cijfer: 4.5
#39. Rochelle - All Night Long
Cijfer: 6.0
Cijfer: 3.5
Vooral de video laat hier een positieve indruk achter. Het nummer duurt eigenlijk te lang.
Week 15:
'I could make a honey give away her last rolo'
(en Tinie Tempah mag wel eens een beschuitje komen eten).Cijfer: 8.0
Cijfer: 4.5
0
geplaatst: 11 april 2016, 06:51 uur
Week 6:
#32. Twenty One Pilots - Stressed Out
Erg leuk alternatief rockhitje. Doen lekker hun eigen ding, maar wel enorm catchy (waardoor het ook zó'n grote hit kon worden). Leuke sfeervolle synthesizers erdoorheen, fijn sfeertje, prima tekst.
Cijfer: 7,5
#34. Ellie Goulding - Something in the Way You Move
Aardig synthpop-deuntje met een eighties-vibe, maar klinkt toch wat te doorsnee. On My Mind viel juist zo lekker op, maar dit voelt als onopvallende radiovulling. In dat genre is het niet onaardig, maar daar is alles mee gezegd.
Cijfer: 5,5
#39. Broederliefde feat. KaliBwoy & SBMG - Alaka
Voor mij dé guilty pleasure van het jaar, vrees ik. Nu Sta Je Hier van SFB vond ik al leuk maar deze gaat er nog overheen. Heerlijke opzwepende dancehall-beat, en de vocalen vullen die wat mij betreft uitstekend aan. Zitten wat rappers met een lekker uitgesproken stijl tussen. De melodie van het refrein vind ik ook ontzettend fijn. Ik snap wel dat mensen hier moeite mee hebben, maar ik vind het echt een tof nummer. En volledig terecht dat Broederliefde en SBMG, met hun enorme populariteit, eens de Top 40 halen.
Cijfer: 8
Week 7:
#14. ZAYN - PILLOWTALK
Fijn geproduceerde R&B. Was voor mij wel een groeier, vond de compositie aanvankelijk wat zwak, maar alles is voor mij wel op z'n plaats gevallen. De subtiele instrumentatie zorgt voor veel sfeer, maar de zang mag er ook zijn. Uiteindelijk werkt de compositie voor mij ook wel, mooi hoe het in het refrein openbreekt. Erg toffe clip ook! Het nummer valt voor mij in het genre ook op door zijn melancholiek, en daar hou ik wel van.
Cijfer: 8,3
#24. G-Eazy feat. Bebe Rexha - Me, Myself & I
De beat is aardig, refreintje is wel oké, maar ik vind G-Eazy niet zo'n boeiende rapper. Maar er is ook niet zoveel mis mee en ik heb er ook niet echt problemen mee. Zou het niet zelf opzetten, maar als radiohit niks mis mee.
Cijfer: 6,4
#26. Anouk - Run Away Together
Ik vond Anouk de laatste tijd wel goed bezig, maar helaas, deze pakt me wat minder. Al moet ik zeggen, nu ik hem weer draai, het is best een fraaie ballad. Sfeervol, een theatraal randje, maar nergens té en ook niet oversentimenteel. Ik geloof haar wel (en dat is wel eens anders geweest).
Cijfer: 6,8
#35. Maan - Perfect World
Volgens mij is er veel geld en moeite ingestoken om deze The Voice-winnares een groot succes te laten worden. Een nieuwe popster moet ze worden. Ik vind haar echter nauwelijks uitstraling hebben en haar stem is niet slecht maar weinig onderscheidend. Voor de eerste single meteen een grote naam als producer maar ik heb Hardwell ook nog nooit iets fatsoenlijks horen produceren. Platte EDM met sentimentele coupletten. Ik hoor hier helemaal niks in. De nieuwe single, geproduceerd door Jack $hirak, vind ik trouwens al stukken leuker.
Cijfer: 3,0
#37. Dua Lipa - Be the One
Tsja, ik snap alle hosanna rondom dit liedje niet. In mij oren gewoon een doorsnee popliedje dat nergens in uitblinkt. Gewoon een gezellig liedje, lekker opgewekt, meer kan ik er niet van maken. Stoort niet maar verder valt het voor mij in dezelfde categorie als Ellie Gouldings Something in the Way You Move. En dan vind ik die nog net wat leuker.
Cijfer: 5,0
#39. The Chainsmokers feat. ROZES - Roses
Dan voelt dit ineens een stuk frisser en inventiever. Valt verder mee, maar voor Top 40-begrippen klinkt het wel lekker afwijkend. Doet me aan van alles denken, dat wel. Er zitten synthesizergeluiden in die me aan CHVRCHES doen denken, de drop doet me dan weer aan Flume denken. De zangeres heeft vergeleken met de vorige twee tenminste wat eigenheid. Lekker speels popliedje, ik mag het wel.
Cijfer: 7,3
#32. Twenty One Pilots - Stressed Out
Erg leuk alternatief rockhitje. Doen lekker hun eigen ding, maar wel enorm catchy (waardoor het ook zó'n grote hit kon worden). Leuke sfeervolle synthesizers erdoorheen, fijn sfeertje, prima tekst.
#34. Ellie Goulding - Something in the Way You Move
Aardig synthpop-deuntje met een eighties-vibe, maar klinkt toch wat te doorsnee. On My Mind viel juist zo lekker op, maar dit voelt als onopvallende radiovulling. In dat genre is het niet onaardig, maar daar is alles mee gezegd.
#39. Broederliefde feat. KaliBwoy & SBMG - Alaka
Voor mij dé guilty pleasure van het jaar, vrees ik. Nu Sta Je Hier van SFB vond ik al leuk maar deze gaat er nog overheen. Heerlijke opzwepende dancehall-beat, en de vocalen vullen die wat mij betreft uitstekend aan. Zitten wat rappers met een lekker uitgesproken stijl tussen. De melodie van het refrein vind ik ook ontzettend fijn. Ik snap wel dat mensen hier moeite mee hebben, maar ik vind het echt een tof nummer. En volledig terecht dat Broederliefde en SBMG, met hun enorme populariteit, eens de Top 40 halen.
Week 7:
#14. ZAYN - PILLOWTALK
Fijn geproduceerde R&B. Was voor mij wel een groeier, vond de compositie aanvankelijk wat zwak, maar alles is voor mij wel op z'n plaats gevallen. De subtiele instrumentatie zorgt voor veel sfeer, maar de zang mag er ook zijn. Uiteindelijk werkt de compositie voor mij ook wel, mooi hoe het in het refrein openbreekt. Erg toffe clip ook! Het nummer valt voor mij in het genre ook op door zijn melancholiek, en daar hou ik wel van.
Cijfer: 8,3
#24. G-Eazy feat. Bebe Rexha - Me, Myself & I
De beat is aardig, refreintje is wel oké, maar ik vind G-Eazy niet zo'n boeiende rapper. Maar er is ook niet zoveel mis mee en ik heb er ook niet echt problemen mee. Zou het niet zelf opzetten, maar als radiohit niks mis mee.
Cijfer: 6,4
#26. Anouk - Run Away Together
Ik vond Anouk de laatste tijd wel goed bezig, maar helaas, deze pakt me wat minder. Al moet ik zeggen, nu ik hem weer draai, het is best een fraaie ballad. Sfeervol, een theatraal randje, maar nergens té en ook niet oversentimenteel. Ik geloof haar wel (en dat is wel eens anders geweest).
Cijfer: 6,8
#35. Maan - Perfect World
Volgens mij is er veel geld en moeite ingestoken om deze The Voice-winnares een groot succes te laten worden. Een nieuwe popster moet ze worden. Ik vind haar echter nauwelijks uitstraling hebben en haar stem is niet slecht maar weinig onderscheidend. Voor de eerste single meteen een grote naam als producer maar ik heb Hardwell ook nog nooit iets fatsoenlijks horen produceren. Platte EDM met sentimentele coupletten. Ik hoor hier helemaal niks in. De nieuwe single, geproduceerd door Jack $hirak, vind ik trouwens al stukken leuker.
#37. Dua Lipa - Be the One
Tsja, ik snap alle hosanna rondom dit liedje niet. In mij oren gewoon een doorsnee popliedje dat nergens in uitblinkt. Gewoon een gezellig liedje, lekker opgewekt, meer kan ik er niet van maken. Stoort niet maar verder valt het voor mij in dezelfde categorie als Ellie Gouldings Something in the Way You Move. En dan vind ik die nog net wat leuker.
#39. The Chainsmokers feat. ROZES - Roses
Dan voelt dit ineens een stuk frisser en inventiever. Valt verder mee, maar voor Top 40-begrippen klinkt het wel lekker afwijkend. Doet me aan van alles denken, dat wel. Er zitten synthesizergeluiden in die me aan CHVRCHES doen denken, de drop doet me dan weer aan Flume denken. De zangeres heeft vergeleken met de vorige twee tenminste wat eigenheid. Lekker speels popliedje, ik mag het wel.
Cijfer: 7,3
0
geplaatst: 11 april 2016, 11:36 uur
Tja. Maan. T'is (als je door de styling e.d. heen kijkt) gewoon je best knappe doch tegelijkertijd doodsaaie buurmeisje, waarbij het team erachter de illusie probeert te wekken dat ze wél speciaal is. Ik voel 'het' niet. 
Kijk en luister vervolgens naar het Nederlandse meisje dat nu in de finalereeks van de Duitse Idols staat (Laura Van Den Elzen, en dan specifiek dit optreden), en het valt nog meer op wat er aan Maan ontbreekt.

Kijk en luister vervolgens naar het Nederlandse meisje dat nu in de finalereeks van de Duitse Idols staat (Laura Van Den Elzen, en dan specifiek dit optreden), en het valt nog meer op wat er aan Maan ontbreekt.
0
Ikhouvandansen
geplaatst: 11 april 2016, 15:17 uur
Ah tof dit top 40 topic, ik luister teveel pop muziek om hier niet mijn mening neer te zetten. Maan's stem is doodsaai, het heeft die vlakke Engelse 'delivery' die veel mensen hebben waarvan Engels een tweede taal is. Wat ook niet mee helpt is hoe erg geproduceerd haar stem klinkt op opnames. De live versies die ik snel even heb geluisterd zijn een stuk menselijker en warmer.
Maan's buurmeisje uiterlijk is charmant zeker met de bruine-zwart geverfde haren die ze nu heeft en een beetje basic look maar dat past bj haar. Ze lijkt op de meisjes waar ik in middelbare school een beetje verliefd op was, niet 'hollywood knap' maar charmant en aandoenlijk in uitstraling. Het is niet erg de norm nu ofzo in pop wereld maar ik vind haar uiterlijk en houding nog het beste aan heel het maan persona.
De Jack $hirak's productie op Ride It is wel weer goed met de kale synth-pop beats en catchy fluitje. Ik zit alleen nog steeds te wachten op weer zo heerlijke stamp beat die hij maakte voor Murda's geweldige Dat Doen We Niet Meer.
Maan's buurmeisje uiterlijk is charmant zeker met de bruine-zwart geverfde haren die ze nu heeft en een beetje basic look maar dat past bj haar. Ze lijkt op de meisjes waar ik in middelbare school een beetje verliefd op was, niet 'hollywood knap' maar charmant en aandoenlijk in uitstraling. Het is niet erg de norm nu ofzo in pop wereld maar ik vind haar uiterlijk en houding nog het beste aan heel het maan persona.
De Jack $hirak's productie op Ride It is wel weer goed met de kale synth-pop beats en catchy fluitje. Ik zit alleen nog steeds te wachten op weer zo heerlijke stamp beat die hij maakte voor Murda's geweldige Dat Doen We Niet Meer.
0
geplaatst: 13 april 2016, 13:06 uur
"Panda" van Desiigner staat gewoon op #25 in Spotify. Het lijkt bijna de early 2000's. Lang geleden dat 'Hip-Hop' hier nog scoorde.
0
geplaatst: 15 april 2016, 10:16 uur
Week 16:
#28. Willy William - Ego
#34. Kygo feat. Kodaline - Raging
#38. Walking on Cars - Speeding Cars
#28. Willy William - Ego
0
geplaatst: 15 april 2016, 12:31 uur
Ah, Willy William, raar eigenlijk dat 'ie er nog niet in stond. Hoor hem al een maand of 2 dagelijks op de radio voorbij komen.
0
geplaatst: 15 april 2016, 22:42 uur
Week 4:
#26 Jonas Blue feat. Dakota - Fast Car
Vreselijke cover.
Cijfer: 2,5
#31 Fleur East - Sax
Ik hoor hier geen Sax in, maar vind het nummer wel aardig.
Cijfer: 6,0
#33 Shawn Mendes & Camilla Cabello - I Know What You Did Last Summer
Waarschijnlijk enkel een Top40 notering vanwege z’n grote hit die hieraan voorafging. Ik hoor hier weinig in.
#36 Adele - When We Were Young
Dit nummer doet me weinig. Haar stem is mooi, maar ik zal dit nummer niet snel in m’n playlist zetten.
Week 5:
#22 Alan Walker - Faded
Dit zal Herman wel bedoelen met ‘Tropical House’. Ik kan er mee leven, maar genoeg is genoeg. Deuntje verveelt snel.
#29 David Guetta feat. Fetty Wap & Sia - Bang My Head [Remix]
Niet mijn ding, maar eigenlijk wel weer wat origineler dan bijvoorbeeld Faded.
#32 Ronnie Flex – Wij Zijn Altijd
Next.
Cijfer: 3,5
#34 Xavier Rudd – Follow The Sun
Een hit dankzij de reclame, maar ik vind het een prima plaat, wellicht wel wat zoet.
#37 Meghan Trainor feat. John Legend – Like I’m Gonna Lose You
Brrr.
Week 6:
#32 Twenty One Pilots – Stressed Out
Ik dacht dat deze plaat me snel zou gaan vervelen, maar ik hoor hem nog steeds graag.
Cijfer: 8,5
#34 Ellie Goulding – Something In The Way You Move
#39 Broederliefde feat. KaliBwoy & SBMG - Alaka
Eigenlijk best wel aardig.
Cijfer: 6,5
#26 Jonas Blue feat. Dakota - Fast Car
Vreselijke cover.
#31 Fleur East - Sax
Ik hoor hier geen Sax in, maar vind het nummer wel aardig.
#33 Shawn Mendes & Camilla Cabello - I Know What You Did Last Summer
Waarschijnlijk enkel een Top40 notering vanwege z’n grote hit die hieraan voorafging. Ik hoor hier weinig in.
#36 Adele - When We Were Young
Dit nummer doet me weinig. Haar stem is mooi, maar ik zal dit nummer niet snel in m’n playlist zetten.
Week 5:
#22 Alan Walker - Faded
Dit zal Herman wel bedoelen met ‘Tropical House’. Ik kan er mee leven, maar genoeg is genoeg. Deuntje verveelt snel.
#29 David Guetta feat. Fetty Wap & Sia - Bang My Head [Remix]
Niet mijn ding, maar eigenlijk wel weer wat origineler dan bijvoorbeeld Faded.
#32 Ronnie Flex – Wij Zijn Altijd
Next.
#34 Xavier Rudd – Follow The Sun
Een hit dankzij de reclame, maar ik vind het een prima plaat, wellicht wel wat zoet.
#37 Meghan Trainor feat. John Legend – Like I’m Gonna Lose You
Brrr.
Week 6:
#32 Twenty One Pilots – Stressed Out
Ik dacht dat deze plaat me snel zou gaan vervelen, maar ik hoor hem nog steeds graag.
#34 Ellie Goulding – Something In The Way You Move
#39 Broederliefde feat. KaliBwoy & SBMG - Alaka
Eigenlijk best wel aardig.
0
geplaatst: 16 april 2016, 20:05 uur
Week 16:
#28. Willy William - Ego
Heb hem op werk veel langs horen komen maar merk nu pas op dat het nummer in het Frans is
Eigenlijk vind ik zijn remix van 'Cut Your Teeth' het enige echt leuke dat Kygo heeft gedaan.
Cijfer: 5.5
Vooral tekstueel interessant. Jammer van dat 'heya, heya' maar dit kan nog best groeien.
#28. Willy William - Ego
Heb hem op werk veel langs horen komen maar merk nu pas op dat het nummer in het Frans is

Eigenlijk vind ik zijn remix van 'Cut Your Teeth' het enige echt leuke dat Kygo heeft gedaan.
Vooral tekstueel interessant. Jammer van dat 'heya, heya' maar dit kan nog best groeien.
0
Ikhouvandansen
geplaatst: 16 april 2016, 22:10 uur
catdog schreef:
"Panda" van Desiigner staat gewoon op #25 in Spotify. Het lijkt bijna de early 2000's. Lang geleden dat 'Hip-Hop' hier nog scoorde.
In Nederland dan, billboard staat er vol mee. Jammerlijke zaak blijf ik het vinden dat het Nederlands pop publiek hiphop nog steeds wat ontwijkt behalve als het toegankelijk en Nederlands is zoals New Wave of Typhoon.
Week 16 dus:
#28. Willy William - Ego
Ugh, autotune en de Franse taal blijft een van de meest spuug lelijke combinaties ooit. De spuuglelijk beat en irritante drum claps maken dit een van de meest vreselijke nummers nu in de hitparade.
1*
10 in een dozijn mid tempo balearic beat van Kygo met wat aardige vocalen van Kodaline. Nergens storend maar ook totaal niks zeggend en snel vergeten.
1,5*
'Gevoelige' radio rock waar ik spontaan neigingen krijg om dingen naar een muur te gooien. Nog meer door het ge-hey-ya-ya-ya van de zanger en compleet kapot gemixte productie.
1*
0
geplaatst: 16 april 2016, 23:04 uur
0
geplaatst: 17 april 2016, 04:51 uur
Ikhouvandansen schreef:
'Gevoelige' radio rock waar ik spontaan neigingen krijg om dingen naar een muur te gooien. Nog meer door het ge-hey-ya-ya-ya van de zanger en compleet kapot gemixte productie.
1*
1*
*Gooit mee*
Typische 'rock' die doelbewust voor Sky Radio-achtige zenders geschreven is.

0
geplaatst: 18 april 2016, 15:00 uur
tnf schreef:
Die Laura, dat is inderdaad een echt talent.
Vele malen overtuigender dan al die net-niet gevallen uit de Nederlandse talentreeksen (Maan, O'G3NE, Van Nieuwland, Saunders, Kroes etc.) .
0
geplaatst: 18 april 2016, 15:10 uur
even in de achteruit en nu alsnog:
Week 13:
#27. Ariana Grande - Dangerous Woman
Lekker groeinummer, ik hoor hem nooit op de radio dus geen overkill. De subtiele gitaar die er doorheen snerpt. Ze vult prima het gat dat openligt sinds het vertrek van Pop Beyoncé en Jennifer Lopez '00 jaren: het neigt allemaal naar rnb, maar is nooit edgy genoeg om het top 40 publiek af te stoten, heel slim. Op Break free na zijn alle singles echt erg leuk
#32. Fais feat. Afrojack - Hey
Vervelende zangstem en weer een vrij fletse standaard produktie, wordt door anderen 100x beter gedaan
Cijfer: 3
#34. Cheat Codes x Kris Kross Amsterdam - Sex
Kinderlijke bewerking van Salt n Pepa die 2x leuk is en dan slaat de verveling toe
Cijfer: 2
Week 13:
#27. Ariana Grande - Dangerous Woman
Lekker groeinummer, ik hoor hem nooit op de radio dus geen overkill. De subtiele gitaar die er doorheen snerpt. Ze vult prima het gat dat openligt sinds het vertrek van Pop Beyoncé en Jennifer Lopez '00 jaren: het neigt allemaal naar rnb, maar is nooit edgy genoeg om het top 40 publiek af te stoten, heel slim. Op Break free na zijn alle singles echt erg leuk
#32. Fais feat. Afrojack - Hey
Vervelende zangstem en weer een vrij fletse standaard produktie, wordt door anderen 100x beter gedaan
Cijfer: 3
#34. Cheat Codes x Kris Kross Amsterdam - Sex
Kinderlijke bewerking van Salt n Pepa die 2x leuk is en dan slaat de verveling toe
Cijfer: 2
0
geplaatst: 22 april 2016, 10:40 uur
0
geplaatst: 22 april 2016, 10:41 uur
Drake
Die andere twee ken ik nog niet, of gaan steeds langs me heen als ik ze op de radio hoor.
Die andere twee ken ik nog niet, of gaan steeds langs me heen als ik ze op de radio hoor.
0
geplaatst: 22 april 2016, 22:36 uur
Dat nummer van Drake is wel ok. Die van Maan heb ik twee keer gehoord en is niet echt slecht, maar ben niet overtuigd. 'NO' heb ik nog niet gehoord, maar heb geen hoge verwachtingen. Drake denk ik over twee weken op '1'.
0
geplaatst: 23 april 2016, 08:40 uur
Week 17:
#25. Drake feat. Kyla & Wizkid - One Dance
Ik vind Drake eigenlijk helemaal niet zo goed maar dit nummer staat samen met 'Hold On, We're Going Home' en 'Hotline Bling' toch wel in mijn Drake top 3.
Cijfer: 7.5
#34. Maan - Ride It
Ze proberen Maan in ieder geval tot een succes te maken en dat mag wel eens gebeuren want een artiest met meer dan 1 of 2 succesvolle singles heeft The Voice nog niet voortgebracht. Dit nummer klinkt alsof het aan kan slaan. En het is al stukken beter dan die platte vorige plaat van haar.
#38. Meghan Trainor - NO
Nah to the ah to the no no no. Ik luister liever naar de mashup met 'Overprotected' van Britney Spears.
Cijfer: 5.0
Ik vind Drake eigenlijk helemaal niet zo goed maar dit nummer staat samen met 'Hold On, We're Going Home' en 'Hotline Bling' toch wel in mijn Drake top 3.
Cijfer: 7.5
#34. Maan - Ride It
Ze proberen Maan in ieder geval tot een succes te maken en dat mag wel eens gebeuren want een artiest met meer dan 1 of 2 succesvolle singles heeft The Voice nog niet voortgebracht. Dit nummer klinkt alsof het aan kan slaan. En het is al stukken beter dan die platte vorige plaat van haar.
#38. Meghan Trainor - NO
Nah to the ah to the no no no. Ik luister liever naar de mashup met 'Overprotected' van Britney Spears.
Cijfer: 5.0
0
Ikhouvandansen
geplaatst: 25 april 2016, 01:38 uur
Week 17:
Drake in de top 40 met een soort onderkoeld club nummer, ik trek dit prima. Sterke productie met een geweldige sample uit Paleface's ondergewaardeerde Do You Mind dat alweer uit 2007 komt. Prima nummer dat zeker bij de beste in de top 40 hoort op dit moment maar ver van zijn beste single.
7,0*
#34. Maan - Ride It
Ik typte hierboven al mijn mening over Ride It.
4,5*
#38. Meghan Trainor - NO
Trainor is van irritante blije pop naar een slechte poppy 90's R&B gegaan. Haar stem blijft gigantisch vlak en de productie klinkt als een 4de rangs 90's Britney nummer.
2*
Drake in de top 40 met een soort onderkoeld club nummer, ik trek dit prima. Sterke productie met een geweldige sample uit Paleface's ondergewaardeerde Do You Mind dat alweer uit 2007 komt. Prima nummer dat zeker bij de beste in de top 40 hoort op dit moment maar ver van zijn beste single.
7,0*
#34. Maan - Ride It
Ik typte hierboven al mijn mening over Ride It.
4,5*
#38. Meghan Trainor - NO
Trainor is van irritante blije pop naar een slechte poppy 90's R&B gegaan. Haar stem blijft gigantisch vlak en de productie klinkt als een 4de rangs 90's Britney nummer.
2*
0
geplaatst: 25 april 2016, 20:46 uur
Week 7:
#14 Zayn - Pillowtalk
Onverwacht goede plaat.
Cijfer: 7,0
#24 G-Eazy feat. Bebe Rexha – Me, Myself & I
#26 Anouk – Run Away Together
#35 Maan – Perfect World
Door die vreselijke beat wordt het een duidelijke onvoldoende.
#37 Dua Lipa – Be The One
Ik mag deze plaat graag horen. Prima nummer.
#39 The Chainsmokers feat. Rozes - Roses
Week 8:
#16 Rihanna feat. Drake - Work
Cijfer: 8,0
#33 Coldplay feat. Beyoncé – Hymn For The Weekend
#34 Lil’ Kleine feat. Ronnie Flex – Niet Omdat Het Moet
Cijfer: 4,0
#37 Charlie Puth – One Call Away
#14 Zayn - Pillowtalk
Onverwacht goede plaat.
#24 G-Eazy feat. Bebe Rexha – Me, Myself & I
#26 Anouk – Run Away Together
#35 Maan – Perfect World
Door die vreselijke beat wordt het een duidelijke onvoldoende.
#37 Dua Lipa – Be The One
Ik mag deze plaat graag horen. Prima nummer.
#39 The Chainsmokers feat. Rozes - Roses
Week 8:
#16 Rihanna feat. Drake - Work
Cijfer: 8,0
#33 Coldplay feat. Beyoncé – Hymn For The Weekend
#34 Lil’ Kleine feat. Ronnie Flex – Niet Omdat Het Moet
Cijfer: 4,0
#37 Charlie Puth – One Call Away
0
geplaatst: 25 april 2016, 21:56 uur
Week 14.
Het nummer is op zichzelf niet onaardig met rustige beat en combinatie van gitaar en piano. Jammer van het abominabele refrein ...
Een singer-songwritersnummer voorzien van een dancebeat. een combinatie die niet erg gelukkig uitpakt al zit er wel sfeer in. Maar het is in zijn geheel iets te zoutloos.
Het nummer is op zichzelf niet onaardig met rustige beat en combinatie van gitaar en piano. Jammer van het abominabele refrein ...
Een singer-songwritersnummer voorzien van een dancebeat. een combinatie die niet erg gelukkig uitpakt al zit er wel sfeer in. Maar het is in zijn geheel iets te zoutloos.
0
geplaatst: 25 april 2016, 22:27 uur
Week 15:
Is dit de eerste top 40 hit voor Tinie Tempah? Deze man is zo waanzinnig populair in Engeland, zelfs de omaatjes in de grubby eetcafeetjes weten over wie je het hebt. Dit nummer is uiteraard rete commercieel en met Zara wordt de aandacht ook getrokken, maar ik vind het een heerlijk pretentieloos zomers plaatje
The Chainsmokers stellen eigenlijk ook niet teleur, na het belachelijke #Selfie wat toch grappig was lijkt men nu creatievere normen en waarden na te streven. Ondanks de Nu Synth break is dit niet echt superplat en ook een groeinummer
Bij de naam Rochelle dacht ik dat het een Voice of Idols huppeltrutje zou zijn want de titel zei me niks, maar dit is gewoon een zoveelste zangeresje met een eigentijds lowtempo dance plaatje a la Zara Larsson en Hailee Steinfeld. Lekker niks aan de hand
Cijfer: 7
Is dit de eerste top 40 hit voor Tinie Tempah? Deze man is zo waanzinnig populair in Engeland, zelfs de omaatjes in de grubby eetcafeetjes weten over wie je het hebt. Dit nummer is uiteraard rete commercieel en met Zara wordt de aandacht ook getrokken, maar ik vind het een heerlijk pretentieloos zomers plaatje
The Chainsmokers stellen eigenlijk ook niet teleur, na het belachelijke #Selfie wat toch grappig was lijkt men nu creatievere normen en waarden na te streven. Ondanks de Nu Synth break is dit niet echt superplat en ook een groeinummer
Bij de naam Rochelle dacht ik dat het een Voice of Idols huppeltrutje zou zijn want de titel zei me niks, maar dit is gewoon een zoveelste zangeresje met een eigentijds lowtempo dance plaatje a la Zara Larsson en Hailee Steinfeld. Lekker niks aan de hand
Cijfer: 7
0
geplaatst: 26 april 2016, 04:01 uur
pureshores schreef:
Is dit de eerste top 40 hit voor Tinie Tempah?
Is dit de eerste top 40 hit voor Tinie Tempah?
Nee joh, al de derde (na Written in the Stars en Love Suicide) en hij had er ook nog een met Swedish House Mafia.
Overigens is Rochelle een X-Factor-huppeltrutje.

0
geplaatst: 26 april 2016, 08:23 uur
hahaha ok, bijna goed.
Love suicide zegt mij niks, die Miami 2 Ibiza wel.
En hij heeft ook meegedaan op een remix van Tsunami die in Engeland op 1 heeft gestaan, waarschijnlijk stond in NL het origineel in de top 40
Love suicide zegt mij niks, die Miami 2 Ibiza wel.
En hij heeft ook meegedaan op een remix van Tsunami die in Engeland op 1 heeft gestaan, waarschijnlijk stond in NL het origineel in de top 40
* denotes required fields.