MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2016

zoeken in:
Valt mee idd. Maar dacht dat die gitaren richting het einde niet direct met 538 zouden matchen. Gelukkig, na enkele weken, toch nog opgepikt. Dus dat wordt een Top 40 notering

Week 34:

#21. The Chainsmokers feat. Halsey - Closer
Snap niet waarom dit zo'n grote hit is (voorlopig vooral in de US) maar het zal wel.
Cijfer: 6.0

#23. DJ Snake feat. Justin Bieber - Let Me Love You
Zie hierboven (maar dan vooral in de UK).
Cijfer: 6.0

#29. Dotan - Shadow Wind
Is shadow wind uberhaupt een begrip of hebben ze twee woorden samengevoegd en dachten ze dat het wel 'cool' en mysterieus klonk? Zelfs voor Dotan is dit een slecht nummer.
Cijfer: 2.0

#37. Lil' Kleine - Vakantie
Cijfer: 5.5

Week 35:

#31. Imany - Don't Be So Shy [Filatov & Karas Mix]
Ik heb het idee dat deze al weeeeken lang zeer veelvuldig op de radio langs komt. Beetje late binnenkomst.

#34. Jason Derulo - Kiss the Sky
Jason heeft het allemaal. De looks, de performance skills en een goede stem (ook live). Zijn muziek blijft helaas een beetje achter. Ik heb het idee dat hij een beter team nodig heeft om van popster naar wereldster te transformeren. Want ik geloof echt dat hij het wel in zich heeft. Zijn vorige nummer 'If It Ain't Love' vond ik heerlijk, deze vind ik niet zo bijzonder.

#39. Charlie Puth feat. Selena Gomez - We Don't Talk Anymore
Charlie Puth mag snel verdwijnen.
Cijfer: 4.0

NewYorkCityLight schreef:
#29. Dotan - Shadow Wind
Is shadow wind uberhaupt een begrip of hebben ze twee woorden samengevoegd en dachten ze dat het wel 'cool' en mysterieus klonk? Zelfs voor Dotan is dit een slecht nummer.
Cijfer: 2.0

Die titel heeft een hoog 'Langs de schaduw van jouw wanhoop'-gehalte.

Week 28:

#31. Bastille - Good Grief
Meer van hetzelfde voor Bastille, Pompeii halen ze niet meer qua hitsucces, maar de meeste opvolgers blijven daarnaar neigen
Cijfer: 5

#36. Kent Jones - Don't Mind
Beetje van alles wat plaatje, intro zet me meteen op het verkeerde been en dan blijkt het een loom zomerplaatje
Cijfer: 6

#38. twenty one pilots - Ride
Erg vervelend nummer, hoog 3Fm gehalte en die schreeuw naar het einde toe, heel onnodig
Cijfer: 3

Week 36:

#34. Ellie Goulding - Still Falling for You
Weg. Met. Ellie. Goulding.
Cijfer: 3.0

#38. Lost Frequencies feat. Sandro Cavazza - Beautiful Life
Van dit soort plaatjes stonden er nog niet genoeg in de top 40 het afgelopen jaar.

Ik mis een beetje het niveau van de eerste helft van het jaar. In de tipparade staat ook niet veel waar ik vrolijk van word. Hopelijk komt 'Side to Side' er snel aan

Het wordt er de komende weken echt niet beter op... De nieuwe Kygo en Kensington zijn in aantocht

Week 33:

#21. Martin Garrix feat. Bebe Rexha - In the Name of Love
Zij heeft geen aangename stem en haar emoties komen fake over, songmatig stelt dat ook niet veel voor en verveelt het snel.

#33. Sevn Alias feat. BKO, Jairzinho & Jason Futuristic - Gass
Productioneel en ritmisch is dit OK maar verder doet het mij niet veel, ik wil eerst en vooral melodie en van de tekst versta ik niet veel (is dat misschien de bedoeling?), dit is geen muziek van blijvende waarde.

#39. Cheat Codes & Dante Klein - Let Me Hold You (Turn Me On)
Wederom een nummer met allerhande clichés (het ritme, tekst en synthesizerklanken) en geveinsde emotie, originaliteit of eigenheid is ook hier ver te zoeken.

Week 34:

#21. The Chainsmokers feat. Halsey - Closer
Erg vervelend en monotoon nummer, dit straalt totaal niets uit, het is voor de huidige hitmakers blijkbaar o zo moeilijk om een aanstekelijk nummer te brengen. Rommel zonder meer ...
Cijfer: 2

#23. DJ Snake feat. Justin Bieber - Let Me Love You
Clichématige en doodse song zonder bezieling of ideeën maar met ergerlijke synthesizerklanken, dit kan ook de prullenbak in.
Cijfer: 2,5

#29. Dotan - Shadow Wind
Dotan kan ik globaal wel waarderen maar dit nummer stelt mij teleur. De beoogde sfeer komt niet naar voren, het is in zijn geheel te vlak en te zoutloos.
Cijfer: 4

#37. Lil' Kleine - Vakantie
Drank & Drugs versie zoveel, dit is niet meer dan uitmelken van hun succesformule, het lijkt alsof je dezelfde mop voor de zoveelste keer vertelt.

Ik mis een beetje het niveau van de eerste helft van het jaar. In de tipparade staat ook niet veel waar ik vrolijk van word. Hopelijk komt 'Side to Side' er snel aan

helemaal mee eens! (eerste zin)

Week 29:

#27. Sam Feldt x Lucas & Steve, feat. Wulf - Summer on You
Het tempo ligt gelukkig iets hoger hier. Die Wulf klinkt als een jonger broertje van Gotye.
Ik had het nog nooit gehoord
Cijfer: 6,5

#32. MØ - Final Song
Lean on was 1 van de tophits van 2015, die pas op latere tijd echt bij mij is gaan groeien.
Natuurlijk een springbord mogelijkheid voor deze MØ om verder te opereren, maar mij doet het niks, haar stem kirt a la Britney en klinkt ook een beetje kleuterig en productioneel gaat dit in de lopende band mode van slowtempo en dezelfde geluidjes als iedereen.

#36. Jonas Blue feat. JP Cooper - Perfect Strangers
Ondanks dat het een hele grote hit is heb ik hem blijkbaar ook weer niet vaak gehoord hier (op de radio op het werk), wel 2 weken terug in Southampton waar hij 78x per dag voorbij kwam op Kiss FM en lokale zender bij mijn tante thuis. Het lijkt niet op een doordrukje van Fast car, maar wel net als MØ op 35 andere "tropical" acties

en weer een aanpassing:
Fleur East-Sax van 7.5 naar 6.5

#31. Imany - Don't Be So Shy [Filatov & Karas Mix]
Ik heb het idee dat deze al weeeeken lang zeer veelvuldig op de radio langs komt. Beetje late binnenkomst.

Vond het begin dit jaar wel vreemd dat ie niet in de hitlijsten stond, omdat ie toen veel op de radio kwam. Nu hoor ik hem nog een enkele keer en komt ie ineens alsnog binnen. Erg vreemd. Verder best een lekker nummer trouwens (wordt tijd dat ik hier eens even in ga halen met beoordelingen).

Week 30:

#28. Fifth Harmony feat. Fetty Wap - All in My Head (Flex)
Nog steeds overheerst het Pussycat Dolls gevoel, rnb pop met rappers die hip zijn die een gastbijdrage doen, klinkt weer lekker een zomer lang maar over 3 jaar ben je dit totaal vergeten
Cijfer: 6.5

#36. Sak Noel & Salvi, feat. Sean Paul - Trumpets
Voor Sean Pauls bijdragen heb ik wel een zwak, zijn stem haal je er overal uit. Dit nummer gaat echter nergens over, weer zo'n verkouden beat die vooral niet mag storen en wat startraps waarna ik heel wat verwachtte maar niet dus

#38. OneRepublic - Wherever I Go
Deze schuiven ook weer wat verder het Avicii kamp op, het komt nu allemaal uit de produktie unit en alleen de stem van Ryan Tedder laat je dan weer herinneren dat het One Republic is

heb ik mooi 1/3 van week 37 al gehad gelijk

Week 37:

#24. twenty one pilots - Heathens
Cijfer: 7.0

#37. Imagine Dragons, Lil' Wayne & Wiz Khalifa, with Logic, Ty Dolla $ign & X Ambassadors - Sucker for Pain
Best lekker nummer. Het enige dat het een beetje naar beneden haalt is het refrein.
Cijfer: 7.5

Week 38:

#24. Kensington - Do I Ever
Nieuwe singles van Kensington en Dotan zo snel na elkaar doet wel een erg groot beroep op m'n mentale welzijn.
Cijfer: 3.0

#31. Kygo feat. Julia Michaels - Carry Me
Cijfer: 5.0

#38. Ariana Grande feat. Nicki Minaj - Side to Side
Yessss één van de leukste popsongs van dit jaar. Het ziet er naar uit dat dit een grotere hit gaat worden dan 'Dangerous Woman' en 'Into You' en dat is geheel terecht. Wel een beetje genant dat Nicki's rap beter wordt gedaan door Ariana bij Jimmy Fallon dan door Nicki zelf bij de VMAs. Oeps.
Cijfer: 9.0

voordat we het laatste stuk ingaan nog even een tussenstand van mijzelf, er moet wel een hoop gebeuren om iets de zwakke tweede helft te laten passeren

1.Red Hot Chili Peppers-Dark necessities (8)
2.Justin Timberlake-Can't stop the feeling
3.David Bowie-Lazarus
4.Tinie Tempah/Zara Larsson-Girls like
5.Ariana Grande-Dangerous woman
6.Rihanna-Work
7.Mike Posner-I took a pill in Ibiza-SeeB remix
8.Dua Lipa-Be the one (7,5)
9.Desiigner-Panda
10.Drake ft. Kyla & Wizkid-One dance

Ikhouvandansen
Ik loop ook achter en doe weer snel eens mee. Maar Ariana Grande's nieuw single is geweldig, net als de rest van haar nieuwe plaat. De nieuwe Gaga heeft nu een oer simpele maar toffe video clip waarin duidelijk te zien is dat ze een beetje probeert af te wijken van haar nogal over the top uiterlijk wat een prima idee is.

Kendrick in de top 40

Jammer dat het niet zo'n goed nummer is alleen....

En jammer dat Kendrick echt maar een heel klein stukje heeft. En dat dat stukje niet eens in de clip zit.

'The Greatest' is een beetje een herhalingsoefening van 'Cheap Thrills'.

'Perfect Illusion' doet het niet heel goed in de tipparade. In de top 100 ook al na 1 week uit de charts verdwenen. En dan te bedenken dat 'Born This Way' toentertijd nog op #1 binnenkwam. Gelukkig heeft ze haar Little Monsters nog

Week 39:

#18. Sia feat. Kendrick Lamar - The Greatest
Beetje gelijkwaardig aan 'Cheap Thrills'. Wel leuk maar niet bijzonder. De twee zinnen van Kendrick zijn wel echt een toevoeging (not).

#26. Rag'n'Bone Man - Human
Vervelend.

#33. Hailee Steinfeld & Grey, feat. Zedd - Starving
Ook vervelend maar minder.
Cijfer: 4.5

Week 31:

#29. Major Lazer feat. Justin Bieber & MØ - Cold Water
ik zei een paar weken terug dat ik die carnavalesque reggae blerparty kant van Major Lazer niet zo leuk vind voor gewoon gehoor, maar er is nu dus nog een andere kant van ML, de Ed Sheeran hoek. Dit klinkt heel erg Bieber en ik zou Major Lazer nooit als produktieteam geraden hebben.
Magertjes,

#36. Katy Perry - Rise
Toch best wel een flopsingle geworden, ik hoor ook niet wat het met de Olympische Spelen te maken heeft. Ik hoor er wel een Bond thema in, de produktie is heel statisch met een soort dreiging die er verder niet uit komt. Laat haar maar gewoon een dance pop nummer doen
Cijfer: 4.5

#39. Clean Bandit feat. Louisa Johnson - Tears
Het schiet echt niet op met de 2e helft van 2016 , hier weer de kleurplaatdance van Clean Bandit, het intro zet je wel op het verkeerde been, maar dan komt toch die safe beat er weer in van Rather be. Deze yuppen scoren wel grote hits maar het is allemaal wel erg binnen de lijntjes, voor Louise Johnson natuurlijk wel goed op het CV, beter dan zo'n MOR ballad na X factor.
Clean Bandit is toch nog steeds de M People van de 2010's

Week 40:

#19. Frenna feat. Emms & Jonna Fraser - My Love
Productie is best wel nice maar de uitvoering en tekst is best wel slecht. Bovendien duurt het veel te lang.

#24. Calvin Harris - My Way
Ik vind deze wel leuk eigenlijk. Simpel en vrolijk.

#29. The Weeknd feat. Daft Punk - Starboy
The Weeknd komt eind november met een nieuw album wat betekent dat alle 3 mijn favoriete (pop)artiesten dit jaar een nieuw album hebben uitgebracht. 'Starboy' is alvast een leuk voorproefje. Prima nummer, maar vooralsnog vind ik de singles van 'Beauty Behind the Madness' eigenlijk leuker. Al betrap ik mijzelf er wel op dat hij hier al veelvuldig op repeat staat. De video geeft echt meerwaarde aan het nummer en het nieuwe kapsel wordt ook gewaardeerd .
Cijfer: 8.0

#32. Shawn Mendes - Mercy
Nee. Gewoon niet doen.

#37. Gavin James - Nervous (The Ooh Song) [Mark McCabe Mix]
Cijfer: 5.0

#39. Zara Larsson - Ain't My Fault
Raar nummer. Niet helemaal mijn ding. Denk niet dat dit de grote hit gaat worden die ze nodig heeft om haar carrière ècht van de grond te krijgen.

Week 32:

#33. Seeb feat. Neev - Breathe
Klinkt niet verkeerd, iets vlotter dan de meeste "tropical", blijft hangen
Cijfer: 7

#36. Ali B feat. Brace & Kenny B - Let's Go
De bijdrage van Kenny B vind ik wel leuk, maar voor de rest is dit niet echt iets wat me aanspreekt, dan is Broederliefde toch beter hierin

#38. Mike Perry feat. Shy Martin - The Ocean
En weer wat lopende band werk met een irritant helium zangeresje en alle zelfde geluidjes en tempo

Gast
geplaatst: vandaag om 02:36 uur

geplaatst: vandaag om 02:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.