Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 10:20 uur
Ik ben ook wel benieuwd, de tekst is me nooit zo opgevallen. Wel de muziek, want in vergelijking met haar frisse singles van een jaar of 3 terug (Waste of Time, XXX 88) is dit een wel heel erg doorsnee top40-plaatje.
0
geplaatst: 12 augustus 2016, 13:19 uur
Yes, Gass in de top 40! LucM kan zijn 1 alvast klaarzetten maar ik vind het een heerlijk nummer. 

0
geplaatst: 12 augustus 2016, 17:30 uur
Mag wel duidelijk zijn dat ze opzettelijk bezig zijn met Mi No Lob buiten de lijst te houden. De Top 40 wordt namelijk samengesteld op een combinatie van Airplay, Streams, Social Media en Consumentenonderzoek. Bij de streams staan ze al een tijdje in de Top 20 en als we kijken naar hoeveel views ze hebben op YouTube (en dit natuurlijk bijna alleen maar van Nederlandse afkomst kan zijn) scoren ze ook op het platform van Social Media erg hoog. Airplay krijgen ze niet maar is dat dan genoeg om geen notering te krijgen? Want zo ja, dan is het aandeel van airplay vééls te hoog.
0
geplaatst: 12 augustus 2016, 18:58 uur
catdog schreef:
Mag wel duidelijk zijn dat ze opzettelijk bezig zijn met Mi No Lob buiten de lijst te houden. De Top 40 wordt namelijk samengesteld op een combinatie van Airplay, Streams, Social Media en Consumentenonderzoek. Bij de streams staan ze al een tijdje in de Top 20 en als we kijken naar hoeveel views ze hebben op YouTube (en dit natuurlijk bijna alleen maar van Nederlandse afkomst kan zijn) scoren ze ook op het platform van Social Media erg hoog. Airplay krijgen ze niet maar is dat dan genoeg om geen notering te krijgen? Want zo ja, dan is het aandeel van airplay vééls te hoog.
Precies dit.
Overigens wordt consumentenonderzoek sinds januari niet meer meegerekend (gelukkig maar, vond ik veel te vaag).
0
geplaatst: 12 augustus 2016, 19:06 uur
LucM schreef:
#32. MØ - Final Song
Hier heb ik wat minder mee door de tekst, hoe goed bedoeld ook. Zingen kan ze niet onaardig maar veel gevoel zit er niet in en de arrangementen lijken mij teveel geënt op andere huidige hits.
Cijfer: 4,5
#32. MØ - Final Song
Hier heb ik wat minder mee door de tekst, hoe goed bedoeld ook. Zingen kan ze niet onaardig maar veel gevoel zit er niet in en de arrangementen lijken mij teveel geënt op andere huidige hits.
Wat is er zo raar aan die tekst dan? En kun je aangeven op welke hits dit nummer lijkt dan? Hoor het niet.
0
geplaatst: 12 augustus 2016, 19:13 uur
Arrie schreef:
Precies dit.
Overigens wordt consumentenonderzoek sinds januari niet meer meegerekend (gelukkig maar, vond ik veel te vaag).
(quote)
Precies dit.
Het is me ontzettend duidelijk dat waarschijnlijk SoundAware al tijden sjoemelt met de onderzoeksresultaten. Nooit een antwoord gekregen op de vraag in welke verhoudingen de onderdelen meewegen, en kan dit ook nergens terugvinden op het internet. Dat ze over de wegingsfactoren zo gesloten over zijn geeft ze de macht om te spelen met de resultaten. Niemand die immers kan controleren of het wel klopt. Bijvoorbeeld al die grote hits die heel toevallig via plek 40 de lijst weer verlaten.
Bij een normale hitlijst zou altijd moeten kunnen gecontroleerd worden of de lijst correct is samengesteld. Dan ga ik er wel vanuit dat streaming- en downloadstatistieken gewoon correct zijn, Spotify, YouTube, iTunes e.a. hebben er geen voordeel aan om deze voor 1 bepaald nummer te manipuleren.
0
geplaatst: 12 augustus 2016, 19:25 uur
Overigens is Mi No Lob ook in de Mega Top 50 niet binnengekomen, maar komt daar wel vrijwel elke 3FM Mega Hit binnen, terwijl ik ze zelden terugzie in de Spotify charts. Dit doet me niet alleen vermoeden dat voor de Mega Top 50 ook airplay erg zwaar wordt meegerekend, maar dat ze zelfs de airplay van hun eigen zender, 3FM, erg zwaar meetellen. Geen haar beter dus.
Liever Te Dik in de Kist van Stef Ekkel & René Karst lieten ze dan wel weer binnenkomen, wat dan toch weer de indruk heeft dat ze wel een eerlijke lijst proberen te maken.
Liever Te Dik in de Kist van Stef Ekkel & René Karst lieten ze dan wel weer binnenkomen, wat dan toch weer de indruk heeft dat ze wel een eerlijke lijst proberen te maken.
0
geplaatst: 13 augustus 2016, 10:53 uur
Week 32:
#33. Seeb feat. Neev - Breathe
Cijfer: 6.5
#36. Ali B feat. Brace & Kenny B - Let's Go
Wow Brace leeft nog. Who knew? Onverwacht best oké nummer.
#38. Mike Perry feat. Shy Martin - The Ocean
Ik zou zweren dat dit nummer al eerder is binnengekomen. Anonimiteit ten top, al is het niet vervelend en heeft mevrouwtje best een prima stem.
Cijfer: 6.0
Week 33:
#21. Martin Garrix feat. Bebe Rexha - In the Name of Love
Productioneel vind ik dit niks maar Bebe Rexha heeft toch wel wat. Met betere/meer eigenzinnige producers kan zij best een grote naam worden.
Cijfer: 5.5
#33. Sevn Alias feat. BKO, Jairzinho & Jason Futuristic - Gass
Hoor ik nu voor het eerst maar ik snap wel dat Arnout er zo enthousiast over is. Heerlijk geproduceerd.
Cijfer: 8.5
#39. Cheat Codes & Dante Klein - Let Me Hold You (Turn Me On)
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Eén van mijn favoriete clubhits geript, geraped en vermoord. Foei.
Cijfer: 4.0
Wow Brace leeft nog. Who knew? Onverwacht best oké nummer.
Ik zou zweren dat dit nummer al eerder is binnengekomen. Anonimiteit ten top, al is het niet vervelend en heeft mevrouwtje best een prima stem.
Cijfer: 6.0
Week 33:
#21. Martin Garrix feat. Bebe Rexha - In the Name of Love
Productioneel vind ik dit niks maar Bebe Rexha heeft toch wel wat. Met betere/meer eigenzinnige producers kan zij best een grote naam worden.
Cijfer: 5.5
#33. Sevn Alias feat. BKO, Jairzinho & Jason Futuristic - Gass
Hoor ik nu voor het eerst maar ik snap wel dat Arnout er zo enthousiast over is. Heerlijk geproduceerd.
Cijfer: 8.5
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Eén van mijn favoriete clubhits geript, geraped en vermoord. Foei.
0
geplaatst: 13 augustus 2016, 14:37 uur
Week 26:
#14. Deorro feat. Elvis Crespo - Bailar
Beetje kinderlijke plaat, herinnert me aan JCA Shingaling, een latin nummer in combi met een synth refrein, wel een zomerplaatje
Cijfer: 4
#31. Broederliefde - Jungle
De singles van Broederliefde volgen elkaar snel op terwijl het album het helemaal goed doet.
Qua catchyness weer heel sterk, maar ik vind hem minder dan Do or die
Cijfer: 5
#34. Shawn Mendes - Treat You Better
Shawn Mendes vist in dezelfde vijver als Justin Bieber, met het verschil dat Bieber hippe producers met gemak meekrijgt tegenwoordig, terwijl Mendes een beetje typisch Amerikaans klinkende popnummers brengt, die een heel stuk veiliger zijn. Dat geknepen stemmetje komt weer in het refrein terug en dit nummer wil ik dan ook niet te vaak horen
#39. Major Lazer & MOTi, feat. Kranium, Ty Dolla $ign & Wizkid - Boom
een erg magere week, dit is weer de kant van Major Lazer waar ik niks mee heb, prima voor op de dansvloer en op een feestje maar niet voor gewoon consumptief gebruik
Cijfer: 3
#14. Deorro feat. Elvis Crespo - Bailar
Beetje kinderlijke plaat, herinnert me aan JCA Shingaling, een latin nummer in combi met een synth refrein, wel een zomerplaatje
#31. Broederliefde - Jungle
De singles van Broederliefde volgen elkaar snel op terwijl het album het helemaal goed doet.
Qua catchyness weer heel sterk, maar ik vind hem minder dan Do or die
Cijfer: 5
#34. Shawn Mendes - Treat You Better
Shawn Mendes vist in dezelfde vijver als Justin Bieber, met het verschil dat Bieber hippe producers met gemak meekrijgt tegenwoordig, terwijl Mendes een beetje typisch Amerikaans klinkende popnummers brengt, die een heel stuk veiliger zijn. Dat geknepen stemmetje komt weer in het refrein terug en dit nummer wil ik dan ook niet te vaak horen
#39. Major Lazer & MOTi, feat. Kranium, Ty Dolla $ign & Wizkid - Boom
een erg magere week, dit is weer de kant van Major Lazer waar ik niks mee heb, prima voor op de dansvloer en op een feestje maar niet voor gewoon consumptief gebruik

0
geplaatst: 13 augustus 2016, 14:38 uur
catdog schreef:
das dan mooi treurig

0
geplaatst: 13 augustus 2016, 18:28 uur
NewYorkCityLight schreef:
Ja, hier kan ik me bij aansluiten. Nouja, ik vind vooral alle karakter eruit is gehaald.
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 23:23 uur
Week 27:
#29. Timeflies - Once in a While
Sky radio nummer dat het ene oor in gaat en het andere uit
#32. Tiësto feat. John Legend - Summer Nights
John Legend mag iets terug doen na de remix van All of you. Enorm poppy en 90's dance achtig, in de verte moest ik aan Dreamer van Livin' Joy denken.
Cijfer: 6
#34. Janieck - Feel the Love [Sam Feldt Mix]
Sam Feldt was die zanger die Show me love ver (ont)krachtte vorig jaar. Dit lijkt inderdaad op Lost Frequencies en heeft niks origineels te melden
#39. Mr. Polska & Teske - Samen
Toen die Teske de eerste zin zei wist ik al dat dit niks kon worden. Muzikaal aansluitend bij de slowtrend, tekstueel en zangmatig verschrikkelijk
Cijfer: 2
#29. Timeflies - Once in a While
Sky radio nummer dat het ene oor in gaat en het andere uit
#32. Tiësto feat. John Legend - Summer Nights
John Legend mag iets terug doen na de remix van All of you. Enorm poppy en 90's dance achtig, in de verte moest ik aan Dreamer van Livin' Joy denken.
#34. Janieck - Feel the Love [Sam Feldt Mix]
Sam Feldt was die zanger die Show me love ver (ont)krachtte vorig jaar. Dit lijkt inderdaad op Lost Frequencies en heeft niks origineels te melden
#39. Mr. Polska & Teske - Samen
Toen die Teske de eerste zin zei wist ik al dat dit niks kon worden. Muzikaal aansluitend bij de slowtrend, tekstueel en zangmatig verschrikkelijk
Cijfer: 2
0
geplaatst: 18 augustus 2016, 02:20 uur
Sam Feldt is een DJ/ producer. Kimberly Anne deed de vocals voor zijn versie van Show Me Love. 

0
geplaatst: 19 augustus 2016, 12:16 uur
Week 34:
#21. The Chainsmokers feat. Halsey - Closer
#23. DJ Snake feat. Justin Bieber - Let Me Love You
#29. Dotan - Shadow Wind
#37. Lil' Kleine - Vakantie
#21. The Chainsmokers feat. Halsey - Closer
#23. DJ Snake feat. Justin Bieber - Let Me Love You
#29. Dotan - Shadow Wind
#37. Lil' Kleine - Vakantie
0
geplaatst: 24 augustus 2016, 20:06 uur
Week 31:
#29. Major Lazer feat. Justin Bieber & MØ - Cold Water
Het zijn steeds dezelfden die in de hitparade komen, er mag eens wat nieuw bloed komen. Productioneel misschien vakkundig maar zo zoutloos en bloedeloos zonder vitaliteit of emotie dat ik het al na enkele minuten vergeten ben.
Cijfer: 3,5
#36. Katy Perry - Rise
Kate Perry is geen grootse zangeres maar is op vocaal vlak verbeterd en dit nummer zit niet onaardig in elkaar, weliswaar met bombast maar zij weet ook wat passie in te steken.
#39. Clean Bandit feat. Louisa Johnson - Tears
Net als dat nummer van Kate Perry lijkt dit gepast voor de huidige eurovisiesongfestival met drama, tempowisselingen en vrij gelikte productie. Ook dit is best te pruimen maar echt opzienbarend is het ook niet.
#29. Major Lazer feat. Justin Bieber & MØ - Cold Water
Het zijn steeds dezelfden die in de hitparade komen, er mag eens wat nieuw bloed komen. Productioneel misschien vakkundig maar zo zoutloos en bloedeloos zonder vitaliteit of emotie dat ik het al na enkele minuten vergeten ben.
#36. Katy Perry - Rise
Kate Perry is geen grootse zangeres maar is op vocaal vlak verbeterd en dit nummer zit niet onaardig in elkaar, weliswaar met bombast maar zij weet ook wat passie in te steken.
#39. Clean Bandit feat. Louisa Johnson - Tears
Net als dat nummer van Kate Perry lijkt dit gepast voor de huidige eurovisiesongfestival met drama, tempowisselingen en vrij gelikte productie. Ook dit is best te pruimen maar echt opzienbarend is het ook niet.
0
geplaatst: 24 augustus 2016, 20:19 uur
Week 32:
Melodisch best aardig maar te gelikt en het is mij teveel geënt op eerdere hits dit jaar, zeker als die voorspelbare beat invalt.
Die huidige Nederhiphopnummers in de top-40 lijken sterk op elkaar: matige raps, dat accent en autotune al is dit ritmisch en instrumentaal ietsje anders. Maar niettemin mag dit van mij in de vergeethoek.
Weer een nummer dat begint als een ballad en na een tijd vervalt in een vrij banale beat en hippe maar lelijke synthesizerklanken. Jammer ...
Melodisch best aardig maar te gelikt en het is mij teveel geënt op eerdere hits dit jaar, zeker als die voorspelbare beat invalt.
Die huidige Nederhiphopnummers in de top-40 lijken sterk op elkaar: matige raps, dat accent en autotune al is dit ritmisch en instrumentaal ietsje anders. Maar niettemin mag dit van mij in de vergeethoek.
Weer een nummer dat begint als een ballad en na een tijd vervalt in een vrij banale beat en hippe maar lelijke synthesizerklanken. Jammer ...
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 09:09 uur
Week 35:
#31. Imany - Don't Be So Shy [Filatov & Karas Mix]
#34. Jason Derulo - Kiss the Sky
#39. Charlie Puth feat. Selena Gomez - We Don't Talk Anymore
Gomez!
#31. Imany - Don't Be So Shy [Filatov & Karas Mix]
#34. Jason Derulo - Kiss the Sky
#39. Charlie Puth feat. Selena Gomez - We Don't Talk Anymore
Gomez!

0
geplaatst: 26 augustus 2016, 11:26 uur
LucM schreef:
Week 32:
Week 32:
Welke hits precies?
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 12:07 uur
Alleen al dat gitaartje in de intro doet al meteen aan een stuk of tien eerdere hits van dit jaar denken. 

0
geplaatst: 27 augustus 2016, 17:45 uur
Op basis waarvan zou 'Love on the Brain' in de tipparade staan? Het staat niet in de Spotify top 200, niet in de iTunes top 100 en op de radio heb ik het ook nog niet gehoord (en wordt het ook niet gedraad volgens watiseropderadio.nl).
Volgens mij klopt er vaak weinig van de tipparade (en de top 40 zelf heb ik regelmatig ook ernstig m'n twijfels over).
Ellie zal volgende week helaas binnenkomen maar dan kan ik tenminste ook weer wat echte haat spuwen
Volgens mij klopt er vaak weinig van de tipparade (en de top 40 zelf heb ik regelmatig ook ernstig m'n twijfels over).
Ellie zal volgende week helaas binnenkomen maar dan kan ik tenminste ook weer wat echte haat spuwen

0
geplaatst: 27 augustus 2016, 18:28 uur
De tipparade wordt ook niet op een specifieke manier samengesteld, voor zover ik weet. Volgens mij wordt er gewoon ingezet wat ze er in willen zetten.
0
geplaatst: 27 augustus 2016, 18:34 uur
Lijkt mij dat het argument zal zijn: het is van Rihanna. Dan hoeft de track an sich nog niets gepresteerd te hebben; op naamsbekendheid komt hij binnen.
0
geplaatst: 27 augustus 2016, 19:43 uur
Verklaart ook weer gelijk waarom Needed Me er niet in heeft gestaan. Die wilden ze het liefst mijden natuurlijk. Te urban
0
geplaatst: 27 augustus 2016, 23:35 uur
Zo kwam afgelopen donderdag ook Fired Up van Di-Rect binnen in de tipparade terwijl ie nog nergens te beluisteren was en nog maar net zijjn radioprimeur had gehad.
0
geplaatst: 27 augustus 2016, 23:43 uur
ranboy schreef:
Lijkt mij dat het argument zal zijn: het is van Rihanna. Dan hoeft de track an sich nog niets gepresteerd te hebben; op naamsbekendheid komt hij binnen.
Dat argument bleek bij haar vorige single, Needed Me, toch niet sterk genoeg, en ook het argument dat het meerdere maanden in de Amerikaanse top 10 heeft gestaan niet...
Het voelt wel raar, officieel is Rihanna, qua puntenaantal, de succesvolste artiest in de Top 40, maar tegelijkertijd heeft ze genoeg singles gehad die hier niet zo aansloegen. Het is echt niet zo dat iets van Rihanna hier automatisch een hit wordt. Em dat terwijl ik Needed Me ijzersterk nummer vind...
0
geplaatst: 27 augustus 2016, 23:51 uur
Wat dacht je van Kiss It Better (al haalde die wel de tip)?
Het is trouwens niet iets van deze tijd. Kan me nog herinneren ten tijde van de Beyoncé hype in 2008-2009 met If I Were a Boy en Halo, dat Diva ook compleet genegeerd werd terwijl hij wel voldoende langskwam op TMF.
Het is trouwens niet iets van deze tijd. Kan me nog herinneren ten tijde van de Beyoncé hype in 2008-2009 met If I Were a Boy en Halo, dat Diva ook compleet genegeerd werd terwijl hij wel voldoende langskwam op TMF.
0
geplaatst: 28 augustus 2016, 22:58 uur
catdog schreef:
Heathens is wel wat ruiger richting het einde toe. Denk dat 538 daar niet echt blij mee is.
Heathens is wel wat ruiger richting het einde toe. Denk dat 538 daar niet echt blij mee is.
Verkozen tot alarmschijf dus dat valt wel mee. Kan er zelf ook niks ruigs aan ontdekken.
* denotes required fields.