menu

Genres / Hip-Hop / 50 Cent: Artistiek Genie of Commerciële Geldverdienerij

zoeken in:
avatar van Reijersen
Vaak onderwerp van discussie op deze site. Dus dan maar even een topicje over man.

avatar van Vizzle
Moehahhaha... je was me voor man... stond net op het punt om deze topic ook aan te maken! Maareuh....... als je het mij vraagt is het geldverdienerij... wat 50 Cent trouwens ook niet onder stoelen of banken steekt. Ik zag een interview met hem op Mtv waarin hij verkondigde dat hij er was zolang hij betaald kreeg, betaal je niet "ben ik weg"........

bah bah

avatar van BoordAppel
Commerciël genie. Artistiek stelt het niet veel voor, alhoewel ik sommige nummers wel leuk vind. Ik moet Power of the Dollar nog maar eens een keer pindakazen want How to Rob is wel een goed nummer. Daar klinkt hij tenminste ook nog normaal.

avatar van Reijersen
BoordAppel schreef:
Commerciël genie.




Maak er maar weer een mengeling van

moviefreak#1
Artistiek Genie en 50 Cent in één zin

Haha inderdaad, dat moet grappig bedoeld zijn

avatar van Reijersen
Flauw...

avatar van Word_Play
Commercieel genie, inderdaad. Geweldig oor voor beats en super in het schrijbven van aanstekelijke hooks. Is lyrical trouwens ECHT niet zo slecht als iedereen hier zegt, check Many Men maar:

Every night I talk to god, but he don't say nothing back
I know he protecting me, but I still stay with my gat
In my nightmares, niggaz keep pulling techs on me
Psych says some bitch dumb, put a hex on me
The feds didn't know much, when Pac got shot
I got a kite from the pens that told me, Tuck got knocked
I ain't gonna spell it out for you motherfuckers all the time
Are you illiterate nigga? You can't read between the lines
In the bible it says, what goes around, comes around
Almost shot me, three weeks later he got shot down
Now it's clear that I'm here, for a real reason
'Cause he got hit like I got hit, but he ain't fucking breathing


Zoals BoordAppel ook al zei, How To Rob is echt een geweldige track, hilarische tekst. Je moet zijn en de rest van G-Unit's albums een beetje vergelijken met de Die Hard-films: niet al te geloofwaardig, maar wel een flinke dosis entertainment.

avatar van brooklyn
Hij noemt zich 50 cent. Zijn film en cd heet get rich or die tryin; wat denk je zelf dus?

avatar van HiLL
Ik heb geen verstand van Hipper de Hop (muziek) maar 50 cent een genie, dat lijkt me verre van. Commercieel gezien is ie erg goed bezig. Of hij dat doet..

Ik vond het altijd wel mooi dat 50 Cent in het nummer P.I.M.P. zegt: "You can't get a dollar out of me" oid. Dat is nou leuke zelfspot

avatar van Word_Play
50 Cent is hiphop, geen R&B, HiLL. Da's een ander hokje.

50 is het voorbeeld van de commercieele hiphop van tegenwoordig... beetje pronken met je bulletholls... en je bent binnen.. wil nog niet zeggen dat je goed bent!! of een artistieke genie..

Toine Rorije
Jezus, die titel tautologeerd (?) wel dat het hem een lieve lust is, zeg. En dan nog, ik heb niet het idee dat we hier een heikel puntje te pakken hebben.

avatar van Reijersen
Toine Rorije schreef:
Jezus, die titel tautologeerd (?) wel dat het hem een lieve lust is, zeg. En dan nog, ik heb niet het idee dat we hier een heikel puntje te pakken hebben.


50 Cent is in menig topic onderdeel van discussie. En deze topictitel mag je best breed zien.

Toine Rorije
Reijersen schreef:
50 Cent is in menig topic onderdeel van discussie.

Echt waar? Nou, dan mogen die 50cent-aanhangers wel eens met wat stevige argumenten komen. Of zouden die al slapen?

ik denk ik t wel..

avatar van HiLL
Of zouden die al slapen?


avatar van Exfrozen
Hij gaat trouwens een kinderboek schrijven!

avatar van Vizzle
HiLL schreef:
50 cent een genie, dat lijkt me verre van. .



De eerste keer ( en waarscheinlijk ook de laatste hehe ) dat ik het hier op Musicmeter met Hill eens ben! Dat ik dat nog mag meemaken

Word_Play schreef:
Commercieel genie, inderdaad. Geweldig oor voor beats en super in het schrijbven van aanstekelijke hooks. Is lyrical trouwens ECHT niet zo slecht als iedereen hier zegt, check Many Men maar:

Every night I talk to god, but he don't say nothing back
I know he protecting me, but I still stay with my gat
In my nightmares, niggaz keep pulling techs on me
Psych says some bitch dumb, put a hex on me
The feds didn't know much, when Pac got shot
I got a kite from the pens that told me, Tuck got knocked
I ain't gonna spell it out for you motherfuckers all the time
Are you illiterate nigga? You can't read between the lines
In the bible it says, what goes around, comes around
Almost shot me, three weeks later he got shot down
Now it's clear that I'm here, for a real reason
'Cause he got hit like I got hit, but he ain't fucking breathing


Zoals BoordAppel ook al zei, How To Rob is echt een geweldige track, hilarische tekst. Je moet zijn en de rest van G-Unit's albums een beetje vergelijken met de Die Hard-films: niet al te geloofwaardig, maar wel een flinke dosis entertainment.



Volledig mee eens .... lyricaal komt 50 soms dope uit de hoek , misschien wat cliché af en toe maar lyrics zoals voorgenoemd gebracht met een fijne flow en stemgeluid ( daar blijf ik bij ) op een dikke aftermath - beat ... daar is niets mis mee. Toch krijg ik de indruk dat hij met het overmatige overbevolken van G Unit, geen goede weg aan het opgaan is ... Alle haters binnen het hiphopgenre zijn totaal belachelijk bezig .... 50 cent is de man die het gebracht heeft tot een punt waar 100 procent van de medio - bekende gangstarappers van dromen ... Ik ga niet beweren dat hij erg hoogstaande hiphop brengt maar op een fuif in da club of just a little bit uit de boxen horen knallen apprecieer ik meer als de laatse pakweg mf doom - track ... Waarmee ik niets negatiefs zeg over mf doom.

avatar van Kos
Kos
Wat maakt het uit, als het maar lekker klinkt toch?

avatar van Reijersen
En dat doet het niet

Reijersen schreef:
En dat doet het niet


dat doet het juist wel

Kos : 50 cent's pompende beats en trage , sissende flow doen het beter op een feestje dan Doom's ireële cartoon - lyrics . Waarmee ik niets slecht zeg over Doom , uitermate goed artiest , maar brengt een ander soort hiphop dan 50 cent.

moviefreak#1
Beter op een feestje

Mag ik je er op wijzen dat we dadelijk tijdens Carnaval weer een hoop dingen hebben die het best goed op een feestje maar waar je je een week na Carnaval nog steeds voor doodschaamt. Op feestjes zingt ook iedereen de nieuwe Frans Bauer of Jan Smit mee, dat wil toch niet zeggen dat die nummers goed zijn

avatar van Reijersen
sn@ke schreef:
(quote)


dat doet het juist wel


Ik kan er dus echt neit inkomen dat dat gemurmel van 50 cent goed klinkt, sorry. En als die positiviteit over de beats vat ik ook niet helemaal. Eentonige simpele beats, nee jippie!

avatar van psychonaatje
Ja, precies. Dat is ook mijn grootste bezwaar tegen The Massacre. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles gehoord heb, maar ik viel echt bijna in slaap terwijl ik er naar aan het luisteren was. Die monotome stem van 50 Cent is veel te saai om te boeien. Hij legt ook (expres) geen emotie in zijn stem tijdens het rappen, waarschijnlijk om nonchalant, want stoer over te komen, maar dan moet op zijn minst de beats leuk zijn. Zo'n nummer als P.I.M.P. (en ook veel andere nummers van Get Rich or Die Tryin') trok ik nog, omdat de beats nog enigszins wat in zich hadden en dan past de stem van 50 Cent daar wel bij. Maar dat had ik bij The Massacre dus niet. En de laatste paar singles zorgen nou ook niet echt voor puf om nog meer van 'm te gaan luisteren. Window Shopper vind ik ook een enorm saai nummer. De beat van Hustler's Ambition is best goed, maar dat refrein wordt dan weer verkloot door 50.

avatar van bloempje24
hapklaar, makkelijk om te luisteren. Zo'n muziek is inderdad gemaakt voor mensen die geentertaind willen worden op het moment zelf. De meeste "goede/kwaliteits" muziek heeft meerdere luisterbeurten nodig om volledig tot zijn recht te komen. Dit soort muziek niet. Leuk voor cafe's en feestjes of andere plekken waar veel mensen samen komen die geentertaind willen worden.

Puur entertainment dus en niets mis mee wanneer het niet als méér dan entertainment bestempeld wordt. Er is wel wat mis is dit soort muziek als representatief, hoogstaand, werkelijk, beste van nu etc. wordt bestempeld. Helaas zijn de platenmaatschappijen en het team achter bijvoorbeeld een 50cent wél in staat om die indrukken te wekken. en dat levert de irritatie op.

Althans, dat is mijn mening.

avatar van Cath
´´ Inmiddels lijkt 50 Cent aan zijn in zijn videoclips zelfgeschapen universum van blote wijven en seksuele toespelingen te onder te gaan´´

(sorry voor het moeilijk taal gebruik, het stond in de krant vandaar..)

Ik ben het hier ergens wel mee eens, ik bedoel er is niks mis met zijn beats, en opzich is ie niet de slechste rapper ooit, maar zijn ´´imago´´ en ´´flow´´ bevallen me gewoon niet.
En iind ook het feit dat ze bij TMF doen alsof hij dé rapper van het moment is en alles..

avatar van BoordAppel
Ook heel slim van m om Mase op te nemen in zijn collectief, dan lijkt het al meteen alsof 50 een rapgod is .

Gast
geplaatst: vandaag om 08:48 uur

geplaatst: vandaag om 08:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.