Genres / Hip-Hop / 50 Cent: Artistiek Genie of Commerciële Geldverdienerij
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juni 2006, 20:06 uur
VeX- schreef:
50 cent is een (bovengemiddelde) rapper Tuurlijk heeft hij talent, maar dat hebben duizenden andere ghettoklanten ook.
50 cent is een (bovengemiddelde) rapper Tuurlijk heeft hij talent, maar dat hebben duizenden andere ghettoklanten ook.
Met dat eerste ben ik het absoluut niet eens, met dat 2e wel. Er zijn tig rappers die even goed of zelfs beter zijn. Al die rappers kunnen zijn plaats zo overnemen. Wat een bullshit als je denkt dat 50 goed is, dan ken je maar weinig echte rappers

0
geplaatst: 30 augustus 2006, 19:23 uur
Ik vind 50 cent best dope, in da club en dat nummer met The Game...ja erg dope allemaal.
ik zeg, een Artistiek Genie
ik zeg, een Artistiek Genie
0
geplaatst: 30 augustus 2006, 19:25 uur
Iedereen die 50 Cent goed vind luisteren alleen naar de beats en die maakt ie niet dus geen enkel punt hem een genie te noemen. Noem dan de producers geniën.
0
geplaatst: 30 augustus 2006, 19:30 uur
geweldig dat je precies weet waar ik naar luister bij een nummer.
0
geplaatst: 30 augustus 2006, 20:03 uur
Ik luisterde in de tijd van GRODT ook wel is naar 50, daar na niet meer. Ik denk dat de meeste mensen inderdaad vooral naar (dr.dre's) beats luisteren, maar wat ook veel (jongere) mensen aanspreekt is die hele gangsta/gettho new york vibe die 50 cent met zich mee brengt(met zijn achtergrondverhaal, 9 keer beschoten, wie weet dat niet) , dat was het bij mij teminste. Als je daar overheen ben en verder dan alleen de beat luistert kom je er pas achter hoe simpel zijn teksten zijn, en hoe saai zijn flow.
0
geplaatst: 30 augustus 2006, 20:22 uur
Commercieele geldverdienerij is het, GRODT was wel goed maar elk nummer die hij nu uitbrengt slaat gewoon totaal nergens op
0
geplaatst: 2 september 2006, 10:54 uur
0
geplaatst: 2 september 2006, 11:01 uur
Geweldig
. Perfect uitgebeeld, maar dat ''programma'' geldt meer voor Scott Stortch.
. Perfect uitgebeeld, maar dat ''programma'' geldt meer voor Scott Stortch.
0
geplaatst: 2 september 2006, 12:15 uur
Klumpie schreef:
Zo maakt 50 Cent zijn muziek

http://img177.imageshack.us/img177/587/rnbcreator2od9.jpg

Prachitg
! Beeld precies uit wat ik van 50 vind 
0
geplaatst: 3 september 2006, 17:21 uur
Klumpie schreef:

Hehe, toffe afbeeldingZo maakt 50 Cent zijn muziek

0
raffael77
geplaatst: 23 december 2006, 20:41 uur
hij is een van de grootste neppers samen met kanye west
0
raffael77
geplaatst: 26 december 2006, 11:48 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Met dat eerste ben ik het absoluut niet eens, met dat 2e wel. Er zijn tig rappers die even goed of zelfs beter zijn. Al die rappers kunnen zijn plaats zo overnemen. Wat een bullshit als je denkt dat 50 goed is, dan ken je maar weinig echte rappers
(quote)

ik ben het zeker met jou eens dat ze helaas iets moeten zeggen in een forum van 50 ct hij is superslecht en zeker alleen op geld uit lol
0
Improvision
geplaatst: 26 december 2006, 14:12 uur
raffael77 schreef:
Wat is er mis met Kanye West, hij is bekend, so?
0
|Joël|
geplaatst: 26 december 2006, 14:19 uur
Klumpie schreef:

0
raffael77
geplaatst: 26 december 2006, 19:25 uur
Improvision schreef:
(quote)
dat is het juist, hij denkt dat hij de beste is en dat is ie niet en hij denkt dat hij net als J Dilla(R.I.P.) en madlib kan produceren en ook nog goed kan rappen maar dat is net zo.
Daarnaast heeft hij af en toe wat leuke producties maar als je een beetje van die soulfull producties houdt luister dan naar werk van 9th Wonder. hij is van little brother,luister ook naar j dilla a.k.a. jay dee, pete rock, lone catalysts enz.
0
Improvision
geplaatst: 26 december 2006, 20:51 uur
raffael77 schreef:
dat is het juist, hij denkt dat hij de beste is en dat is ie niet en hij denkt dat hij net als J Dilla(R.I.P.) en madlib kan produceren en ook nog goed kan rappen maar dat is net zo.
Daarnaast heeft hij af en toe wat leuke producties maar als je een beetje van die soulfull producties houdt luister dan naar werk van 9th Wonder. hij is van little brother,luister ook naar j dilla a.k.a. jay dee, pete rock, lone catalysts enz.
(quote)
Kanye West > 9th Wonder
Ok, ik kan je redenering begrijpen. Maar waarom is het dan één van de grootste neppers? Dat vind ik dan weer wel sterk overdreven.
0
raffael77
geplaatst: 27 december 2006, 19:49 uur
Improvision schreef:
Kanye West > 9th Wonder
Ok, ik kan je redenering begrijpen. Maar waarom is het dan één van de grootste neppers? Dat vind ik dan weer wel sterk overdreven.
(quote)
Kanye West > 9th Wonder
omdat hij denkt dat hij boven iedereen staat.
je ebt hem waarschijnlijk niet goed genoeg gevolgd anders wist je dat wel.
0
Improvision
geplaatst: 28 december 2006, 09:22 uur
Ik weet wel dat hij arrogant is, maar zoals BoordAppel zei betekent dat niet dat zn muziek ineens slechter is. Ik beoordeel muzikanten op hun muziek, niet op hun persoonlijkheid.
0
Dr.Greenthump
geplaatst: 28 december 2006, 15:26 uur
Tja iedereen beoordeeld een artiest natuurlijk op een andere manier, maar ik vind persoonlijkheid net zo belangrijk. En dan heb ik het vooral over geloofwaardigheid, want wat heeft het voor zin om over je Lincoln Navigator te rappen, terwijl je iedere dag met de trein gaat. Het zou toch een hoop veranderen als blijkt dat Tupac opeens in een suburb geboren is 

0
Improvision
geplaatst: 28 december 2006, 16:51 uur
Dr.Greenthump schreef:
Tja iedereen beoordeeld een artiest natuurlijk op een andere manier, maar ik vind persoonlijkheid net zo belangrijk. En dan heb ik het vooral over geloofwaardigheid, want wat heeft het voor zin om over je Lincoln Navigator te rappen, terwijl je iedere dag met de trein gaat. Het zou toch een hoop veranderen als blijkt dat Tupac opeens in een suburb geboren is

Door arrogant te zijn verlies je geen geloofwaardigheid.
0
Dr.Greenthump
geplaatst: 28 december 2006, 17:10 uur
Oei scherp hoor! nee dat klopt inderdaad, maar arrogant heeft toch wel degenlijk met persoonlijkheid te maken. En aan karakter eigenschappen hecht ook wel wat minder waarden, maar ik vind persoonlijkheid toch best belangrijk. Imago telt bij mij net zo goed mee in een beoordeling. Dat is ook een beetje het probleem met The Game, maar dat terzijde. Een mc moet natuurlijk geloofwaardig overkomen en zeker als de kracht bij het inhoudelijke gedeelte ligt.
0
raffael77
geplaatst: 13 februari 2007, 20:11 uur
Hij is 1 van de slechtste rappers op dit moment.
Zelfs acteren doet ie beter.
En hij denkt zeker alleen maar aan geld, want hij heeft al meerdere malen moeten vluchten voor boze fans die het niet leuk vonden dat hij vertelde dat hij de ghetto wack vond en er nooit meer terug zou gaan.
Dat is nou typisch beverly hills nigger.
Zelfs acteren doet ie beter.
En hij denkt zeker alleen maar aan geld, want hij heeft al meerdere malen moeten vluchten voor boze fans die het niet leuk vonden dat hij vertelde dat hij de ghetto wack vond en er nooit meer terug zou gaan.
Dat is nou typisch beverly hills nigger.
0
geplaatst: 20 maart 2007, 17:18 uur
Tsja, als 12 jarige vond ik Get rich or die tryin echt wel een goed album, en als ik er ook aan terugdenk zaten er nou niet echt vervelende beats tussen, en tsja, hij flowed hem niet heeel gek en zn teksten zijn niet heeel goed. Maar het eerste album was te doen.Niet dat ik hem nu ooit nog op zou zetten heb wel wat betere muziek liggen.
En tsja The Massacre was bagger, face it, want hier kregen we een whacke 50 en whacke beats.
En tsja The Massacre was bagger, face it, want hier kregen we een whacke 50 en whacke beats.
0
geplaatst: 20 maart 2007, 17:39 uur
Ten eerste is 50, even afgezien van smaak, absoluut geen artistiek genie: daarvoor zou hij op z'n minst iets nieuws aan het genre toegevoegd moeten hebben.
Als rapper heeft ie me persoonlijk nooit kunnen boeien.
Als zakenman is ie duidelijk wel erg geslaagd, maar dat is nou net weer iets wat mij totaal niet interesseert.
GRODT was op zich geen slecht album, maar dat kwam naar mijn mening vooral door de sterke beats. Maar wat die gast te zeggen heeft... nee sorry. Het is mij allemaal net even teveel gebaseerd op imago en bovendien is zijn extreme oppervlakkige materialisme en de bijbehorende arrogantie nou net wat mij het meest irriteert aan hip-hop, of iig wat mainstream hip-hop cultuur langzamerhand is geworden.
Als rapper heeft ie me persoonlijk nooit kunnen boeien.
Als zakenman is ie duidelijk wel erg geslaagd, maar dat is nou net weer iets wat mij totaal niet interesseert.
GRODT was op zich geen slecht album, maar dat kwam naar mijn mening vooral door de sterke beats. Maar wat die gast te zeggen heeft... nee sorry. Het is mij allemaal net even teveel gebaseerd op imago en bovendien is zijn extreme oppervlakkige materialisme en de bijbehorende arrogantie nou net wat mij het meest irriteert aan hip-hop, of iig wat mainstream hip-hop cultuur langzamerhand is geworden.
0
geplaatst: 20 maart 2007, 17:48 uur
Hopenlijk tekent Rakim niet bij G-Unit... Het deed pijn aan mijn ogen toen ik hem in dat G-Unit shirt zag rappen op een G-Unit modeshow.
0
geplaatst: 20 maart 2007, 18:44 uur
G-Unit is niks voor mij, nu kan je zeggen dat 50 Cent slecht is, maar je kan in elk geval dat hij een gigantische invloed heeft. Hij is een erg begaafde populist, om het zo maar te stellen.
Hij weet kinderen/tieners er van te overtuigen dat gangster zijn net zoiets is als bijvoorbeeld Nietsche zijn "übermensch" neerzette(later volledig verkeerd geinterpeteerd door de Nazis, maar dat terzijde). Hij laat, net als Nietsche, zien dat de mens aan bepaalde kwaliteiten moet voldoen om het goed te doen. Waar het bij Nietschze ging om het brein gaat het bij 50 om hoe goed je ben in het "gangsta"-zijn, wat inhoud dat je veel "bitches/ho's" hebt en veel geld hebt en dat al die bitches in hun welgevormde asser moet nemen met jouw magische stok.
Het probleem is dan ook niet dat hij dit denkt, maar dat hij ervoor zorgt dat andere mensen dit geloven. De "Kids" denken dat alles wat 50 Cent doet "dope" en "cool" is, de commerciele, op het grote publiek gerichte media portretteren hem als het rolmodel der rappers, waar 50 Cent goed op inspeeld, en ziedaar, de reden waarom ik hem(en zijn management) een begaafde populist noem.
Nogmaals, het is niet probleem dat hij dit denkt, want ieder dorp heeft zijn dorpsgek. 50 Cent vind ik misschien ook wel de dorpsgek van de hiphop-industrie, in het begin zijn zijn vreemde uitspraken wel leuk, daarna begint het je mateloos te irriteren, maar toch overtuigt het mensen(Wilders is een ander voorbeeld van een omhooggeschoten dorpsgek). Dat stadium heeft 50 Cent, of althans zijn managementteam nu bereikt, en daarmee kan ik ze feliciteren.
Dat er nog veel jongetjes van 10 mogen rondlopen die hun vriendjes 'gangsta's' noemen en hun vriendinnetjes 'ho's'
Hij weet kinderen/tieners er van te overtuigen dat gangster zijn net zoiets is als bijvoorbeeld Nietsche zijn "übermensch" neerzette(later volledig verkeerd geinterpeteerd door de Nazis, maar dat terzijde). Hij laat, net als Nietsche, zien dat de mens aan bepaalde kwaliteiten moet voldoen om het goed te doen. Waar het bij Nietschze ging om het brein gaat het bij 50 om hoe goed je ben in het "gangsta"-zijn, wat inhoud dat je veel "bitches/ho's" hebt en veel geld hebt en dat al die bitches in hun welgevormde asser moet nemen met jouw magische stok.
Het probleem is dan ook niet dat hij dit denkt, maar dat hij ervoor zorgt dat andere mensen dit geloven. De "Kids" denken dat alles wat 50 Cent doet "dope" en "cool" is, de commerciele, op het grote publiek gerichte media portretteren hem als het rolmodel der rappers, waar 50 Cent goed op inspeeld, en ziedaar, de reden waarom ik hem(en zijn management) een begaafde populist noem.
Nogmaals, het is niet probleem dat hij dit denkt, want ieder dorp heeft zijn dorpsgek. 50 Cent vind ik misschien ook wel de dorpsgek van de hiphop-industrie, in het begin zijn zijn vreemde uitspraken wel leuk, daarna begint het je mateloos te irriteren, maar toch overtuigt het mensen(Wilders is een ander voorbeeld van een omhooggeschoten dorpsgek). Dat stadium heeft 50 Cent, of althans zijn managementteam nu bereikt, en daarmee kan ik ze feliciteren.
Dat er nog veel jongetjes van 10 mogen rondlopen die hun vriendjes 'gangsta's' noemen en hun vriendinnetjes 'ho's'

* denotes required fields.