Genres / Hip-Hop / 50 Cent: Artistiek Genie of Commerciële Geldverdienerij
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2006, 12:35 uur
Ik geef eerlijk toe, 1 jaar geleden was ik ook fan van 50. Maar toen ging ik ECHTE hiphop luisteren en besefte ik dat deze man en zijn G-unit vriendjes een grote grap waren
0
eazyfan
geplaatst: 19 mei 2006, 20:22 uur
50 en G-Unit warren egt goed voor Get Rich Or Die Trying.
die miljoentjes hebben hun raptalent vernietigd
die miljoentjes hebben hun raptalent vernietigd
0
geplaatst: 20 mei 2006, 11:30 uur
Alleen geld maakt niet gelukkig. Waar komt die rare mythe toch vandaan?
0
geplaatst: 22 mei 2006, 09:55 uur
fifty moet opassen dat het hem niet zoals Eminem vergaat, aan talent geen gebrek.
Moet wel zeggen dat zijn Attitude laatste sterk aan het veranderen is, als zijn arrogantie de overhand krijgt zal hij daaraan ten onder gaan omdat mensen hier niet op zitten te wachtten.
50 wil produceren, in films spelen en zelf albums droppen.
Hij heeft wel succes, cker zijn eerste 2 albums zijn ok. Ook zijn film is best aardig vind ik.
Maar zijn muziekwerk van de laatste tijd ( Album Mobb deep, soundtrack film, aantal mixtapes ) is wel wat minder ondanks de hoge verwachtingen. Probleem, te druk met allerlei dingen waardoor toch afgeraffeld werk word geleverd.
Mensen zien hem als commercieel, en dat krijg je door een eigen platenlabel, films maken en hits droppen die in top 10 van de hitlijsten komen. Je kan het hem niet kwalijk nemen, zijn bestsellers zijn in onze ogen misschien commercieel , juist omdat ze zo goed verkopen creeren wij zelf die mening. En dat komt omdat die teksten over alledaagse onderwerpen gaan( snoepwinkel) , beetje simpel en wat vriendelijker zijn dan de echte gansta shit. Wat hij absoluut nog niet vergeten is, ben ervan overtuigd dat hij commerciele tracks zal blijven maken, maar net zo goed gansta tracks blijft droppen.
Een ander probleem wat ik wel voorzie is dat G-Unit records veel te veel arteisten in 1 keer heeft aangetrokken, Fifty wil op elk album zijn stem laten horen en zich met de productie bemoeien, hierdoor moeten sommige lang wachtten met hun album droppen. Als albums zoals die van Mobb Deep dan slecht verkopen denk ik wel dat er op den duur een onteverdenheid gaat onstaan ( artiesten met slechte verkoopcijfers, artiesten zonder uberhaupt een album) dit is wel een tijdbom die gaat springen ben ik bang voor. Ma ja, darom ben ik van mening dat fifty gewooon lekker plaatje s moet maken met mensen als Dre, Scoot Torch en Kayne West i.p.v. zich op te werpen als producer terwijl pas net komt kijken.
HIj is echt wel een artistiek genie, maar moet dat wel op de goede manier gebruiken.
Moet wel zeggen dat zijn Attitude laatste sterk aan het veranderen is, als zijn arrogantie de overhand krijgt zal hij daaraan ten onder gaan omdat mensen hier niet op zitten te wachtten.
50 wil produceren, in films spelen en zelf albums droppen.
Hij heeft wel succes, cker zijn eerste 2 albums zijn ok. Ook zijn film is best aardig vind ik.
Maar zijn muziekwerk van de laatste tijd ( Album Mobb deep, soundtrack film, aantal mixtapes ) is wel wat minder ondanks de hoge verwachtingen. Probleem, te druk met allerlei dingen waardoor toch afgeraffeld werk word geleverd.
Mensen zien hem als commercieel, en dat krijg je door een eigen platenlabel, films maken en hits droppen die in top 10 van de hitlijsten komen. Je kan het hem niet kwalijk nemen, zijn bestsellers zijn in onze ogen misschien commercieel , juist omdat ze zo goed verkopen creeren wij zelf die mening. En dat komt omdat die teksten over alledaagse onderwerpen gaan( snoepwinkel) , beetje simpel en wat vriendelijker zijn dan de echte gansta shit. Wat hij absoluut nog niet vergeten is, ben ervan overtuigd dat hij commerciele tracks zal blijven maken, maar net zo goed gansta tracks blijft droppen.
Een ander probleem wat ik wel voorzie is dat G-Unit records veel te veel arteisten in 1 keer heeft aangetrokken, Fifty wil op elk album zijn stem laten horen en zich met de productie bemoeien, hierdoor moeten sommige lang wachtten met hun album droppen. Als albums zoals die van Mobb Deep dan slecht verkopen denk ik wel dat er op den duur een onteverdenheid gaat onstaan ( artiesten met slechte verkoopcijfers, artiesten zonder uberhaupt een album) dit is wel een tijdbom die gaat springen ben ik bang voor. Ma ja, darom ben ik van mening dat fifty gewooon lekker plaatje s moet maken met mensen als Dre, Scoot Torch en Kayne West i.p.v. zich op te werpen als producer terwijl pas net komt kijken.
HIj is echt wel een artistiek genie, maar moet dat wel op de goede manier gebruiken.
0
geplaatst: 22 mei 2006, 10:36 uur
Misty44 schreef:
En dat komt omdat die teksten over alledaagse onderwerpen gaan( snoepwinkel)
En dat komt omdat die teksten over alledaagse onderwerpen gaan( snoepwinkel)
Dat alledaagse onderwerpen klopt wel, maar Candyshop gaat écht niet over een snoepwinkel
.
0
geplaatst: 22 mei 2006, 11:02 uur
voor mensen die zich niet in Hip Hop en Rap verdiepen wel, en daarom slaat zo`n plaat juist massaal aan bij het grote publiek.
Het deuntje klinkt goed, leuk refrein, huppa dikke miljoenen... een plaat die meer mensen pakt dan alleen een hip hop generatie.
Het deuntje klinkt goed, leuk refrein, huppa dikke miljoenen... een plaat die meer mensen pakt dan alleen een hip hop generatie.
0
geplaatst: 4 juni 2006, 01:25 uur
Commerciele Troep komt puur en alleen doordat er geld mee te verdienen is. Zo zit de Westerse wereld in elkaar, ze moeten geld. Ik haat het om te zien hoe mensen hier al die dingen normaal vinden. Je hebt geen auto nodig, geen tv, geen computer, geen telefoon, Only oerbehoeften als je hoeft te leven.. Je wordt rijk als je mensen iets aansmeert wat ze als een oerbehoefte gaan zien.. want zoiets moet je echt hebben. En wedden dat zo'n liedje als candyshop niet aan slaat in Afrika.. allhoewel dat allemaal aan het verwesteren is. 50 Cent maakt Troep .. Nada Noppes.. Money shit.. Of je doet het voor Rap of je bent een Fake. Geld is een bijzaak. Behalve als je arm bent of gretig zoals 50..
0
geplaatst: 4 juni 2006, 12:07 uur
Misty44 schreef:
voor mensen die zich niet in Hip Hop en Rap verdiepen wel, en daarom slaat zo`n plaat juist massaal aan bij het grote publiek.
Ga je nou eindelijk toegeven dat je 50 goedvind?
0
geplaatst: 4 juni 2006, 12:19 uur
Origineel door Misty:
fifty moet opassen dat het hem niet zoals Eminem vergaat, aan talent geen gebrek.
Ik wil niet flauw overkomen, maar ik denk dat dat juist zijn enige gebrek is, zijn gebrek aan talent. Dat verhaal over produceren is inderdaad lachwekkend. Kijk, 50 krijgt een beat en rapt daarover. Af en toe (In Da Club, Outta Control, If I Can't ) is zo'n beat nog best leuk. Maar 50 cent hoeft alleen te rappen, en dat kan hij gewoon niet zo heel goed. Zijn gebrek aan talent is voor mij de grootste reden om er niet naar te luisteren, de commerciële circus eromheen intereseert me niet.
In het AD stond een keer een verhaal over het afscheid van Eminem. Er stond dat Eminem met gerust hart kon stopppen met rappen omdat hij met 50 Cent zijn opvolger al had afgeleverd. Zo'n journalist heeft dus echt nog nooit naar hiphop geluisterd
Ik wil niet flauw overkomen, maar ik denk dat dat juist zijn enige gebrek is, zijn gebrek aan talent. Dat verhaal over produceren is inderdaad lachwekkend. Kijk, 50 krijgt een beat en rapt daarover. Af en toe (In Da Club, Outta Control, If I Can't ) is zo'n beat nog best leuk. Maar 50 cent hoeft alleen te rappen, en dat kan hij gewoon niet zo heel goed. Zijn gebrek aan talent is voor mij de grootste reden om er niet naar te luisteren, de commerciële circus eromheen intereseert me niet.
In het AD stond een keer een verhaal over het afscheid van Eminem. Er stond dat Eminem met gerust hart kon stopppen met rappen omdat hij met 50 Cent zijn opvolger al had afgeleverd. Zo'n journalist heeft dus echt nog nooit naar hiphop geluisterd

0
geplaatst: 6 juni 2006, 08:31 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Moet ik dat dan? Massacre staat in mijn top 10, ik vind het wel een relaxte cd ja.
En 50 heeft het talent echt wel, wil iemand zeggen dat je In Da Club slecht vond? en daarna Get rich or die tryin niet heb gekocht?
Zeg niet dat alles wat ie doet te waarderen valt, maar hij heb echt wel goede hits gemaakt.
Moet wel toegeven dat zijn dingen van de laatste tijd slecht zijn, want album van Mobb Deep is echt niet om over na huis te schrijven, staan 3 of vier goede tracks op. Ook de cd van zijn film heb ik eens gelusiterd, en die heb ik net zo goed laten liggen, ma ja die man word op dit moment een mediakannon gemaakt en dat is wat ik nou net nie wil zien, want fifty past daar zijn attitude op aan, het streelt zijn ego iets teveel.
En dan die beef met The Game, slaat ook helemaal nergens op, ma 50 zal wel bang zijn voor Game, omdat ie van de Westcoast komt en misschien wel meer talent heb dan hemzelf.
0
geplaatst: 6 juni 2006, 13:06 uur
Misty44 schreef:
Moet ik dat dan? Massacre staat in mijn top 10, ik vind het wel een relaxte cd ja.
En 50 heeft het talent echt wel, wil iemand zeggen dat je In Da Club slecht vond? en daarna Get rich or die tryin niet heb gekocht?
Zeg niet dat alles wat ie doet te waarderen valt, maar hij heb echt wel goede hits gemaakt.
Moet wel toegeven dat zijn dingen van de laatste tijd slecht zijn, want album van Mobb Deep is echt niet om over na huis te schrijven, staan 3 of vier goede tracks op. Ook de cd van zijn film heb ik eens gelusiterd, en die heb ik net zo goed laten liggen, ma ja die man word op dit moment een mediakannon gemaakt en dat is wat ik nou net nie wil zien, want fifty past daar zijn attitude op aan, het streelt zijn ego iets teveel.
(quote)
The Massacre is van de ''laatste tijd'', en the GRODT Soundtrack ook en je zegt dat hij de laatste tijd slecht bezig is... beetje raar dus..
En iedereen (ook ik) vind In Da Club gewoon een goed clubnummertje waar 50 dik werd opgehypt door Dre, maar zelf heeft ie geen enekel bijdrage in dat nummer, zijn flow is echt matig daar zoals gewoonlijk. En ik heb Get rich or Die Tryin' ook gekocht, maar dat was mijn 1e rap-album en ik kende in die tijd maar 2 rappers: hij dus en Eminem (ja ik luister nog niet zo'n lange tijd naar goede hiphop).
Maar als je dan zegt dat 50 Cent talent heeft ga ik daar verder niet op in...

0
geplaatst: 6 juni 2006, 15:33 uur
Als je Massacre van laatste tijd noemt leef je ook nogal in the past vriend.
Massacre stamt alweer uit begin vorig jaar, voor mij is dat niet de laatste tijd.
Ma ben benieuwd wat ie met een nieuwe album gaat doen, als ie dat ook verneukt heb ik em ook wel afgeschreven, want 50 scoort minpnten de laatste tijd.
Alleen Hustlers Ambition vind ik een topper wat ie heeft uitgebracht de laatste tijd ( pak en beet een half jaartje).
zijn flow vind ik in bepaalde tracks juist de meest uitgesproken, dat kan gewoon niemand ( ik noem het knauwen van woorden) erg knap, en misschien wel alleen mogelijk na een kogel door je wang.
Mensen die nummer 1 hits hebben gescoord en daarna niet als 1 dagsvliegje verdwijnen vind ik allemaal talent hebben, ik kan het ze niet nadoen. Heb cker veel bewondering voor mensen die muzikaal zijn aangelegd, daarom download ik ook alleen als het echt nodig is of als het remixes betreft.
WIl je zeggen dat jij meer talent hebt dan? dan w8 ik met smart op je eerste cd MJ!
Massacre stamt alweer uit begin vorig jaar, voor mij is dat niet de laatste tijd.
Ma ben benieuwd wat ie met een nieuwe album gaat doen, als ie dat ook verneukt heb ik em ook wel afgeschreven, want 50 scoort minpnten de laatste tijd.
Alleen Hustlers Ambition vind ik een topper wat ie heeft uitgebracht de laatste tijd ( pak en beet een half jaartje).
zijn flow vind ik in bepaalde tracks juist de meest uitgesproken, dat kan gewoon niemand ( ik noem het knauwen van woorden) erg knap, en misschien wel alleen mogelijk na een kogel door je wang.
Mensen die nummer 1 hits hebben gescoord en daarna niet als 1 dagsvliegje verdwijnen vind ik allemaal talent hebben, ik kan het ze niet nadoen. Heb cker veel bewondering voor mensen die muzikaal zijn aangelegd, daarom download ik ook alleen als het echt nodig is of als het remixes betreft.
WIl je zeggen dat jij meer talent hebt dan? dan w8 ik met smart op je eerste cd MJ!
0
geplaatst: 6 juni 2006, 15:34 uur
Talent heeft hij zeker, dat kun je duidelijk horen op Power Of The Dollar waarop hij zeer goed werk aflevert. Denk ook dat je zonder talent Eminem en Dre niet overtuigt. Maar de laatste tijd is hij neit goed bezig. Bovendien neem ik het hem kwalijk dat Noyd niet op de nieuwste Mobb Deep cd aanwezig was.
0
geplaatst: 6 juni 2006, 15:41 uur
WIl je zeggen dat jij meer talent hebt dan
Nee, jij dan wel?
Ken je Power of The Dollar? 50's eerste CD. Daar flowt ie pas goed. Voor de kogels. Daarna is het helemaal niks meer geworden met zijn flow. Ik denk dat je de enige bent op heel de site die vind dat 50 goed kan rappen.
En misschien moet je vragen of ik talent herken ipv dat ik het heb. Ik ga wel naar echte hiphop luisteren en dat aanbidden en niet een zielige commerciële artiest met het IQ van een stoeptegel. Maar jij zal nooit verder komen dan standaard-rap en wat Greastest hits albums.
En mocht je dat wel aan doen, w8 een paar maandjes een spreek me dan pas tegen want op bepaalde momenten kan ik me lach niet meer inhouden.
0
geplaatst: 6 juni 2006, 15:41 uur
Conway, das een goede, zonder talent overtuig je Dre en Em niet punt
En wij zijn het eens dat ie niet goed bezig is de laatste tijd, das iets anders dan de man zijn hele carriere meteen de grond in te boren vanwege 2 slechte albums.
wat versta jij dan onder ``een tijdje```trouwens?
En wij zijn het eens dat ie niet goed bezig is de laatste tijd, das iets anders dan de man zijn hele carriere meteen de grond in te boren vanwege 2 slechte albums.
wat versta jij dan onder ``een tijdje```trouwens?
0
geplaatst: 6 juni 2006, 17:15 uur
LOS ANGELES (ANP) - Rapper 50 Cent is door de American Society of
Composers, Authors and Publishers (ASCAP) uitgeroepen tot
tekstschrijver van het jaar. De uitreiking vond maandagavond plaats
in Los Angeles tijdens een feest van het genootschap met
zevenhonderd gasten.
Annie Lennox kreeg de Founders Award voor haar inspirerende werk
als solo-artiest en als zangeres van de Eurythmics (samen met Dave
Stewart). De onderscheiding ging eerder naar Sir Paul McCartney,
Neil Young en Tom Waits.
Boulevard of Broken Dreams van Green Day werd uitgeroepen tot
een van de nummers van het jaar. Die eer viel ook ten deel aan We
Belong Together van Mariah Carey.
Composers, Authors and Publishers (ASCAP) uitgeroepen tot
tekstschrijver van het jaar. De uitreiking vond maandagavond plaats
in Los Angeles tijdens een feest van het genootschap met
zevenhonderd gasten.
Annie Lennox kreeg de Founders Award voor haar inspirerende werk
als solo-artiest en als zangeres van de Eurythmics (samen met Dave
Stewart). De onderscheiding ging eerder naar Sir Paul McCartney,
Neil Young en Tom Waits.
Boulevard of Broken Dreams van Green Day werd uitgeroepen tot
een van de nummers van het jaar. Die eer viel ook ten deel aan We
Belong Together van Mariah Carey.
Dit topic kan ook weer dicht: artistiek genie dus

0
Improvision
geplaatst: 6 juni 2006, 17:27 uur
ik snap niet wat ik ooit in 50 Cent heb gezien nu ik wat meer hiphop ben beginnen te luisteren
50 Cent heeft afgedaan. Punt.
zijn muziek is gericht op 12-13-14 jarigen die er naar luisteren omdat zijn lyrics zo eenvoudig zijn dat iedereen ze begrijpt, omdat hij veel op tv komt, om zijn imago en het feit dat ze het stoer vinden wat hij zegt, ze zijn leven stoer vinden en de verhalen over kogels en drugs stoer is
waar ik niet tegenkan is dat hij de visie van de buitenwereld op de hiphop heeft verziekt, alsof in elk hiphop nummer overdreven veel gescheld moet worden, in elke videoclip auto's en vrouwen(om het zacht uit te drukken) moeten komen
als je tegenwoordig een discussie wilt voeren met iemand anders over hiphop begint hij automatisch over 50 Cent en dat het hiphop muziek stinkt en dat alle rappers machos denken te zijn, en dat is helemaal niet zo (wat ik dus bedoel met de visie over hiphop verzieken)
nu heeft die kerel ook nog songwriter van het jaar gewonnen, hij maakt zijn eigen beats niet en zou beter zijn eigen tekst ook niet schrijven
wie rijkt die prijzen uit? 12-13-14 jarigen? kom nu zeg, dit is niet serieus
50 Cent heeft afgedaan. Punt.
zijn muziek is gericht op 12-13-14 jarigen die er naar luisteren omdat zijn lyrics zo eenvoudig zijn dat iedereen ze begrijpt, omdat hij veel op tv komt, om zijn imago en het feit dat ze het stoer vinden wat hij zegt, ze zijn leven stoer vinden en de verhalen over kogels en drugs stoer is
waar ik niet tegenkan is dat hij de visie van de buitenwereld op de hiphop heeft verziekt, alsof in elk hiphop nummer overdreven veel gescheld moet worden, in elke videoclip auto's en vrouwen(om het zacht uit te drukken) moeten komen
als je tegenwoordig een discussie wilt voeren met iemand anders over hiphop begint hij automatisch over 50 Cent en dat het hiphop muziek stinkt en dat alle rappers machos denken te zijn, en dat is helemaal niet zo (wat ik dus bedoel met de visie over hiphop verzieken)
nu heeft die kerel ook nog songwriter van het jaar gewonnen, hij maakt zijn eigen beats niet en zou beter zijn eigen tekst ook niet schrijven
wie rijkt die prijzen uit? 12-13-14 jarigen? kom nu zeg, dit is niet serieus
0
eazyfan
geplaatst: 6 juni 2006, 17:45 uur
daar heeft Improvision wel een punt.iedereen kent 50 zelf mensen die niet naar hiphop luisteren en dan is het egt niet op een goeie manier.
0
eazyfan
geplaatst: 6 juni 2006, 17:46 uur
Conway Twitty schreef:
Talent heeft hij zeker, dat kun je duidelijk horen op Power Of The Dollar waarop hij zeer goed werk aflevert. Denk ook dat je zonder talent Eminem en Dre niet overtuigt. Maar de laatste tijd is hij neit goed bezig. Bovendien neem ik het hem kwalijk dat Noyd niet op de nieuwste Mobb Deep cd aanwezig was.
gezegd,jammer dat Wu en Nas op die cd niet mee deden maarja van Nas begrijpen we dat wel.
0
geplaatst: 7 juni 2006, 16:09 uur
Hele zooi berichten verwijderd, als jullie ruzie willen schoppen of elkaar willen aftroeven stuur je elkaar maar lekker PM's.
0
eazyfan
geplaatst: 7 juni 2006, 16:16 uur
Yak schreef:
Hele zooi berichten verwijderd, als jullie ruzie willen schoppen of elkaar willen aftroeven stuur je elkaar maar lekker PM's.
lol maar dat van mij vond ik een meesterwerk en die kerel waarvoor het gericht was,heeft het nooit gezien.
.ik zende een PM daarover naar Yak en dit antwoorde hij:Yak schreef:
Fijn dat het veel werk was om andere users af te zeiken en de grond in te boren, daar ben ik echt blij om. Weet je hoeveel tijd het kostte om al die berichten te verwijderen? Twee hele seconden.
Fijn dat het veel werk was om andere users af te zeiken en de grond in te boren, daar ben ik echt blij om. Weet je hoeveel tijd het kostte om al die berichten te verwijderen? Twee hele seconden.
0
geplaatst: 8 juni 2006, 23:52 uur
Wat een geklets. 50 cent is een (bovengemiddelde) rapper die dankzij een enorm marketingcircus veel meer aanzien geniet dan hij verdient. Tuurlijk heeft hij talent, maar dat hebben duizenden andere ghettoklanten ook. Hij heeft gewoon het geluk gehad wat meer op te vallen, zoals Eminem dat bij Dr. Dre deed.
0
geplaatst: 9 juni 2006, 09:41 uur
Beter kan je het niet verwoordden, en dat opvallen doet o.a. door een nummer als candyshop te droppen en een film te maken over zijn leven. Erg goede film overigens!
* denotes required fields.