MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / 50 Cent: Artistiek Genie of Commerciële Geldverdienerij

zoeken in:
BoordAppel schreef:
Ook heel slim van m om Mase op te nemen in zijn collectief, dan lijkt het al meteen alsof 50 een rapgod is .

Bovendien is een rapper met een nóg saaiere stem.

moviefreak#1
Ja precies, Mase slaat werkelijk alles. Die moet gewoon een CD maken met slaapliedjes. Hoeft ie niet eens teksten te schrijven, gewoon praten en men slaapt al.
Goh wat zou het makkelijk zijn je kinderen in slaap te praten met zo'n stem. Vandaag het verhaaltje van ... (zzzzzzz)

Beste 50 cent nummers komen nog van voor GRODT, power of the dollar en how to rob zijn erg goed maar hiervoor nog heeft hij een betere: 'Look what you made me do'

Ik ben al een tijdue afgekicked op 50 cent maar hij heeft zeker wle aardige nummers. Vooral de beats dan, Power of The $ en Behind Bars vind ik zn beste albums.

Spidey
Ik vind G-Unit & 50 Cent zeer goed, ze hebben goede gangsta nummers & chill nummers. Natuurlijk ook de goede beats van Dr. Dre & Eminem! Ze kunnen heel goed freestylen (kun je zien op Rap City met Big Tigga). G-Unit is wel wat aan de commerciële kant, maar die moet je ook hebben hé! De beste cd van G-Unit vind ik tot nu toe "Get Rich Or Die Tryin' The Soundtrack", ik kijk echt uit naar 22 februari (Get Rich Or Die Tryin' in de bioscoop!).

Aftermath/Shady/G-Unit fo' life !!! GGGGG G-UNIT !!!!!!

Spidey, zijn er ook albums waar je geen 5 sterren voor geeft???

Spidey schreef:
Ik vind G-Unit & 50 Cent zeer goed,

Maar zeg nou zelf. Het rappen slaat echt nergens op. Simpel, onverstaanbaar, inspiratieloos gemurmel.

Simpel, onverstaanbaar, inspiratieloos

Lijkt me knap, kunnen zeggen dat iets simpel en inspiratieloos is als je het niet kan verstaan

Onderhond schreef:
(quote)

Lijkt me knap, kunnen zeggen dat iets simpel en inspiratieloos is als je het niet kan verstaan

Erg flauw, je begrijpt best wat ik bedoel.

Martino
50 Cent is maar een duppie waard.

Spidey schreef:
Ik vind G-Unit & 50 Cent zeer goed, ze hebben goede gangsta nummers & chill nummers. Natuurlijk ook de goede beats van Dr. Dre & Eminem! Ze kunnen heel goed freestylen (kun je zien op Rap City met Big Tigga). G-Unit is wel wat aan de commerciële kant, maar die moet je ook hebben hé! De beste cd van G-Unit vind ik tot nu toe "Get Rich Or Die Tryin' The Soundtrack", ik kijk echt uit naar 22 februari (Get Rich Or Die Tryin' in de bioscoop!).

Aftermath/Shady/G-Unit fo' life !!! GGGGG G-UNIT !!!!!!

ja, ik vind in elke video bitches, cars en money ook zeer goed, daar neem ik mijn petje voor af. en dan die tekste, soooow, dat komt egt in de buurt van tribe called quest en eric b and rakim. jaja egt hiphop van de bovenste plank en de nieuwe film schijnt net als GUNOT zelf te zijn, een RAMP.

Martino schreef:
50 Cent is maar een duppie waard.

Ik vind 50 Cent eigenlijk maar slecht voor de Hip-Hop. Aangezien hij een van de weinige rappers is die op TMF komt,krijgen mensen al snel een verkeerd beeld van Hip-Hop wat ik jammer vind. Maar eerlijk is eerlijk, hij heeft niet alleen klote muziek,Power of the Dollar vind ik best goed. Maar nu,anno 2006 is het droevig met hem gesteld. Hij heeft maar 3 onderwerpen voor zn teksten:bitches,auto's en geld. Dan snap ik niet dat je hem goed vind eigenlijk.

Sietse
ik weet er niks vanaf, maar ik gok dat er een goed promotie team achter zit. Zelf is het iig geen genie en geldklopperij, tsja dat is het wel...maar dat heeft alleen maar te maken met promotie.

50 cent is uitzonderlijk goede zakenman!
Je kunt zijn muziek slecht vinden of hem als artiest niet waarderen desondanks blijft er toch van alle kanten geld in zijn laatje stromen omdat hij oog heeft voor de markt/business.
Dit is een kwaliteit, zijn kwaliteit.

50 cent als Rapper stelt niks voor op zijn catchy hooks na.
Hij is als artiest heel eenzijdig qua clips/gedragingen/flow en zelfs zijn manier van dansen/ bewegen.

Kortom het is een slechte rapper/mc/artiest maar een hele slimme jongen!

Jonguh20 schreef:
Dit is een kwaliteit, zijn kwaliteit.

Nou 50 is dus zo totaal niet zelf verandwoordelijk voor zijn succes. Dre en Em hebben de kwaliteiten hem groot te maken, niet 50. Zonder hun, geen succes, geen geld, geen auto's. Hij is een speeltje om extra centen binnen te halen voor Dre. En Game is nu zijn nieuwe. Dre is een legende, 50 slechts een lachwekkende idioot. En Dre lacht zich suf...

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Nou 50 is dus zo totaal niet zelf verandwoordelijk voor zijn succes. Dre en Em hebben de kwaliteiten hem groot te maken, niet 50. Zonder hun, geen succes, geen geld, geen auto's. Hij is een speeltje om extra centen binnen te halen voor Dre. En Game is nu zijn nieuwe. Dre is een legende, 50 slechts een lachwekkende idioot. En Dre lacht zich suf...

Wat een Onzin!
Dre en Eminem hebben 50 cent ontdekt.
Denk je nu echt dat Dre/eminem achter elk idee van 50 zit? En dan doel ik op kleding/games uibreiding g-unit..

Ach, hetgene wat in een genre het best verkoopt wordt (bijna) altijd vervloekt door degene die zich meer in het genre verdiept hebben. Mensen als Onderhond en Electro die zich erg in elektronische muziek verdiepen genieten waarschijnlijk ook niet van Say Say Say van Hi-Tack. Iets wat massaal moet verkopen, moet gewoon makkelijk klinken en mensen die erg jong zijn, of zich niet in muziek genieten of van foute imago's houden, die vinden het gewoon stoer zoals 50 cent zich gedraagt. Ik zie op straat jongetjes van 10 lopen die zichzelf gangsta's noemen en de meisjes ho's. Dit komt mede door de invloed van 50 cent. En ja... de blote vrouwen in de clips, die zitten ook in Lapdance van NERD, één van de beste hiphopnummers ooit gemaakt (voor mij). Dus zoveel zal het niet over de muziek zeggen. 50 Cent lijkt me verder geen genie, hij rapt binnensmonds, heeft weinig leuke woordspelingen en volgens mij geen enkele invloed in de productie. De enige reden dat er wel leuke 50 nummers zijn als Outta Control (remix), In Da Club en If I Can't, is dat ze goede beats hebben. Het is inderdaad wel slim van hem dat hij zich laat omringen door nóg slechtere rappers waardoor hij zelf nog goed overkomt.

luc011190 schreef:
Ach, hetgene wat in een genre het best verkoopt wordt (bijna) altijd vervloekt door degene die zich meer in het genre verdiept hebben. Mensen als Onderhond en Electro die zich erg in elektronische muziek verdiepen genieten waarschijnlijk ook niet van Say Say Say van Hi-Tack. Iets wat massaal moet verkopen, moet gewoon makkelijk klinken en mensen die erg jong zijn, of zich niet in muziek genieten of van foute imago's houden, die vinden het gewoon stoer zoals 50 cent zich gedraagt. Ik zie op straat jongetjes van 10 lopen die zichzelf gangsta's noemen en de meisjes ho's. Dit komt mede door de invloed van 50 cent. En ja... de blote vrouwen in de clips, die zitten ook in Lapdance van NERD, één van de beste hiphopnummers ooit gemaakt (voor mij). Dus zoveel zal het niet over de muziek zeggen. 50 Cent lijkt me verder geen genie, hij rapt binnensmonds, heeft weinig leuke woordspelingen en volgens mij geen enkele invloed in de productie. De enige reden dat er wel leuke 50 nummers zijn als Outta Control (remix), In Da Club en If I Can't, is dat ze goede beats hebben. Het is inderdaad wel slim van hem dat hij zich laat omringen door nóg slechtere rappers waardoor hij zelf nog goed overkomt.

vind jij mobb deep slechte rappers?

luc011190 schreef:
Het is inderdaad wel slim van hem dat hij zich laat omringen door nóg slechtere rappers waardoor hij zelf nog goed overkomt.

Excl. Mobb Deep en Mase.. 10 jaar geleden dan. Voor de rest heb je volkomen gelijk.

Mobb Deep heeft vroeger goede cd's gemaakt, maar ik vind er nu niet bijster veel meer aan. Maar ik zal eerlijk zeggen dat ik vandaag nog bewonderend naar The Infamous heb zitten luisteren

luc011190 schreef:
Mobb Deep heeft vroeger goede cd's gemaakt, maar ik vind er nu niet bijster veel meer aan. Maar ik zal eerlijk zeggen dat ik vandaag nog bewonderend naar The Infamous heb zitten luisteren

Ik ook.. en vergeet Hell On Earth ook niet. 2 Dikke klassiekers. Blood Money gaat denk ik ook wel hun slechtse album worden. Maar ja.. kan ook bijna niet anders bij the great 50 en G-Unot

eazyfan
50 is goed meer heb ik daar niet meer over te zeggen

eazyfan schreef:

denk dat je dan één van weinige bent

eazyfan schreef:

Ik kan mij voorstellen dat dit moeilijk te beargumenteren valt

bloempje24 schreef:
(quote)

Ik kan mij voorstellen dat dit moeilijk te beargumenteren valt

50 Cent is niet goed, hij heeft alleen geluk dat hij de juiste mensen om zich heen heeft en daarin vergissen mensen zich vaak mee.

Reijersen schreef:
(quote)

denk dat je dan één van weinige bent

dr zijn er GENOEG wie er zo over denken hoor, hij is echt niet de enige, maarja

lees mijn vorige bericht is

hiphop4ever schreef:
(quote)

dr zijn er GENOEG wie er zo over denken hoor, hij is echt niet de enige, maarja

ow sorry, ik bedoelde er meer als eentje. Nog meer mensen die van commercieel hiphoptroep houden

Gast
geplaatst: vandaag om 02:39 uur

geplaatst: vandaag om 02:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.