MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Nee, is echt een brede boulevard (buiten) en het publiek (vakantiegangers?) staan er echt op een afstand vandaan.
Ik kan totaal geen tekst of deuntje meer herinneren, gaat volgens mij over een baan als ober of afwasser en toekomstdromen met verdiende geld.

Xanders schreef:
Nee, is echt een brede boulevard (buiten) en het publiek (vakantiegangers?) staan er echt op een afstand vandaan.
Ik kan totaal geen tekst of deuntje meer herinneren, gaat volgens mij over een baan als ober of afwasser en toekomstdromen met verdiende geld.

Dan moet het deze zijn:

https://www.youtube.com/watch?v=68qEpXbj9kE

Cantara Pepe - The Press

Ja ja, ik ken mijn klassiekers...

Thanks Ranboy!
Dat is hem inderdaad.
Knap! En nogmaals dank.

Nu herinner ik mij de albumhoes ook weer:
album 107121 op deze site.

In De Site > Algemeen > Muziek clip MTV jaren 90’:

Ik zoek een muziek clip van de jaren 90 van op MTV. Hierin zie je een man wandelen, hij heeft rode trui aan met daarop Marseille geschreven, hij heeft ook een koptelefoon op. De camera is precies vast op hem gemaakt waardoor de camera met hem mee beweegt. Hij loopt door de straten van een stad, misschien Marseille zelf. Weet niet meer wat voor liedje het was, waarschijnlijk hip hop of rap.

In Genres > Electronic > Housenr jaren 90-00:

Hi iedereen,
ik ben op zoek naar de titel/artiest van een housenummer dat - denk ik - in de jaren 90 wel eens te horen was, zeker op carmeetings.
Het is volgens mij een Belgisch nr (ben er niet 100% zeker van), simpele harde basslijn en aan het begin van het nummer hoor je iets wat een heel klein beetje lijkt op piepende banden (in mijn herinnering alvast toch).

Ik weet dat het een heel vage cryptische omschrijving, maar misschien zijn er wal 'petrolheads' die in de jaren 90 vaal tuningshows gedaan hebben die het kennen!

groeten,

Bart

Ik heb een vraagje een aantal maanden geleden zag ik een item in het RTL Nieuws geen idee meer waar het over ging volgens mij subsidie ofzo, maar daar speelde een orkest een klassiek nummer wat mij bekend voor kwam ik ik ook onwijs goed vind.
Ik dacht joh het komt vast wel eens in een film, serie of reclame zodat ik het makkelijk kan googelen.
Nou heb je het numner believe me now van ELO en volgens mij is dat het zelfde of het lijkt er op maar als ik google kom ik niet bij het gebe dat ik zoek.
Mijn vraag is dus is er een klassiek nummer gebruikt in het nummer Believe Me Now van ELO?

Volgens een comment bij Believe me now op Youtube zou het veel lijken op de Overture van Handels Messiah. Ik was niet direct overtuigd, maar misschien is die wel de inspiratie geweest voor Jeff Lynn, en misschien ken je die Overture (ik kende hem niet, wel natuurlijk het bekende hoofdthema van de Messiah (Hallelujah).

https://www.youtube.com/watch?v=bnK8V3BZNeM

Nee dit is het niet bij dat stukje in het nieuws en bij Believe Me Now was het direct raak van dit is het het zelfde wat ik bij Sarabante van Handel had van dit is het.

Dit nummer vind ik mooi.

Hi, Ik zoek een liedje uit de jaren 90, trance liedje. De clip kwam vaak op TMF en was in een woestijn met een glasplaat in het midden waarop geschreven werd. De tekst was een beetje als volgt: The wind the wind, the air the air, the breeze the breeze. Ik weet het niet exact meer. En het is niet Sandstorm van Darude
dank je wel alvast!

wow Panjoe. dank je wel! Brings back memories

Op zoek naar een videoclip
Het gaat om een nummer over een man die naar een zwembad gaat. Hij draagt een lichtkleurig maatpak (niet wit). Ergens uit 1990-2000. Was een zomernummer.
En iets met good day of fine day of beautiful day.
Iemand een idee?
groetjes Anton

Help! Ik zoek niet een nummer, maar een heel album. Funk metal en met Oblivion in de bandnaam of albumtitel levert niets op, maar volgens mij was het echt funk metal, over het woord Oblivion ben ik minder zeker. De hoes had felle kleuren en was een beetje modern-psychedelisch. Niet een plaat die erg goed ontvangen werd geloof ik.

-edit- Laat maar, heb 'm al!

In Muziek > Algemeen > Papier:

Kan iemand me vertellen hoe dat liedje heet waar ze in de clip allemaal stukjes papier met de tekst van het liedje uit de lucht laten vallen.Ik kan er maar niet op komen.
Alvast bedankt,
Carla

https://www.youtube.com/watch?v=nZJ0qr4sL2s

Op 57 minuten, shazam vindt het niet helaas.

fijne mix trebremmit
Ken het ook niet, wel typische begin jaren 90 vocale house

JollyMira schreef:
In Muziek > Algemeen > Papier:

Kan iemand me vertellen hoe dat liedje heet waar ze in de clip allemaal stukjes papier met de tekst van het liedje uit de lucht laten vallen.Ik kan er maar niet op komen.
Alvast bedankt,
Carla

Is dat niet gewoon dit nummer?

Beste lezers, ik zoek een nummer van (volgens mij) begin jaren 90. Zangeres, nederlandstalig met een soort van dancebeat eronder. Volgens mij 1 van de 1e Nederlandstalig gezongen dance tracks. Ze heeft (volgens mij) 1 cd gemaakt. Wazige teksten, wazige zangeres maar wel mooi. Deze vraag is vast al eerder voorbij gekomen want het was wel iets opvallends toen. Hoor graag. Grt Ard

Laat ik iets gokken dat bij de beschrijving past:

Sarah - ik laat me gaan? Is wel eind jaren 90.

Sarah!! Thanks, geweldig hoe snel ik mijn antwoord heb. Top!!

panjoe (moderator)
Mijn vader stuurde me dit:

Een cliënt van mij is op zoek naar een lied, Engelstalig, wat begint met een wekkerradio alarm dat afgaat. Daarna wordt due afgeslagen en hoor je het afstellen van radiozenders. Daarna begint het lied.

Iemand een idee?

Bij deze zoek ik een videoclip, daar de app voor de tijd van shazam ter ziele is en alle data daarvan ook.
Dit zal gerust veel jaren geleden zijn ( 10 jaar schat ik zo in )
Heb wel een foto gevonden van de videoclip in het archief van mijn oude sd kaartje, misschien dat 1 van jullie hier iets van herkennen.

Gaat om een videoclip die opgenomen is in de Escape in Amsterdam, verder weet ik er niks meer van.
https://postimg.cc/ZWQcFtkF

Ik zoek al jaren een muzieknummer in het Nederlands gezongen (vermoedelijk een Nederlandse artiest, maar dit weet ik niet zeker). Ik had het op een muziekcassette staan die de geest heeft gegeven. Ik ken nog flarden van de songtekst, maar vermits Google het ook niet weet (ook al wat ik me nog herinner gezongen voor Google Assistent, en zelfs die wist het niet). gok ik daarom dat het een one-hit-wonder was, maar de track was in mijn beleving best leuk. Het stamt ergens uit de laten jaren 90, of het was toen alleszins dat ik het van de radio heb overgenomen op cassette.

De zinnen "te laat" & "ik ben verloren" komen erin voor, alsook de zin "ik ben weer door het lint gegaan", "ik heb geen verweer" en "en ik dacht god ziet zij dat niet, we doen elkaar alleen verdriet" zitten er letterlijk in.

Dit is alles wat ik mij herinner. Vooral "te laat" & "ik ben verloren" zijn erg vaak te horen en maken deel uit van het refrein. Mocht iemand me kunnen verder helpen met de gouden tip ben ik zeer dankbaar.

Harley123 schreef:
Hallo, Ik heb nog een uitdaging ,ik zoek een rapnummer met een mix van kerkmuziek ,het begint met een rap en gaat dan over op iets van ;yes say the angle ,you can call my name ofzo ,ik dacht dat het van snap attack was maar vind hem daar niet bij .
pfff irritant dat het niet naar binnen schiet,nou misschien weet een van jullie het .

Misschien zijn er inmiddels mensen die het wel herkennen,dus doe nog een keer een poging

Harley123 schreef:
(quote)

Misschien zijn er inmiddels mensen die het wel herkennen,dus doe nog een keer een poging

Ik heb het nummer uiteindelijk toch zelf gevonden,en was van the cult of snap "Angel(rays of love)

Ik probeer een laatste keer om mijn zoektocht onder aandacht te brengen. Mochten reacties dan nog uitblijven denk ik niet dat ik de track ooit nog ga vinden...

Ik zoek al jaren een muzieknummer in het Nederlands gezongen (vermoedelijk een Nederlandse artiest, maar dit weet ik niet zeker). Ik had het op een muziekcassette staan die de geest heeft gegeven. Ik ken nog flarden van de songtekst, maar vermits Google het ook niet weet (ook al wat ik me nog herinner gezongen voor Google Assistent, en zelfs die wist het niet). gok ik daarom dat het een one-hit-wonder was, maar de track was in mijn beleving best leuk. Het stamt ergens uit de laten jaren 90, of het was toen alleszins dat ik het van de radio heb overgenomen op cassette.

De zinnen "te laat" & "ik ben verloren" komen erin voor, alsook de zin "ik ben weer door het lint gegaan", "ik heb geen verweer" en "en ik dacht god ziet zij dat niet, we doen elkaar alleen verdriet" zitten er letterlijk in.

Dit is alles wat ik mij herinner. Vooral "te laat" & "ik ben verloren" zijn erg vaak te horen en maken deel uit van het refrein. Mocht iemand me kunnen verder helpen met de gouden tip ben ik zeer dankbaar.

Ik heb echt mijn best gedaan voor je, ik heb vreselijke smartlappen beluisterd maar ik kan het niet vinden.

Ik ben bij de eerste oproep ook flink aan het zoeken geweest. Want toch nieuwsgierig er naar.
Je zou zeggen, in deze tijd en dan met letterlijke flarden van de tekst, is het zo gepiept. Maar niets van dat alles.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:38 uur

geplaatst: vandaag om 06:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.