Genres / Hip-Hop / Dirrrrty South
zoeken in:
0
geplaatst: 29 februari 2008, 12:37 uur
raffael77 schreef:
Omdat het regelrechte trash rappers zijn.
Hoe kunnen rappers nou pop zijn?Omdat het regelrechte trash rappers zijn.
0
rico-bballer
geplaatst: 29 februari 2008, 12:44 uur
Het ging om de populair, maar ik geef je gelijk.
0
geplaatst: 29 februari 2008, 12:54 uur
Pop vind ik sowieso een raar genre. Bij pop denk ik aan zangers/zangeressen als Robbie Williams, Madonne, Britney etc. Maar pop is dus officieel een benoeming voor populaire muziek die genoteerd staan in de hitlijsten. Maar check de Billboard-chart, die staat vol met hiphop en R&B. Dat noem je dan toch ook geen pop? Of sla ik nu volledig de spreekwoordelijke plank mis?
0
raffael77
geplaatst: 29 februari 2008, 13:39 uur
Het is idd de afkorting voor Populaire muziek.
Waarom ik het pop noem is dat ze allemaal in de top hit lijsten staan met inhouds loze muziek.
Het nadeel van Billboard-Chart is dat er zo nu en dan ook prima artiesten tussen staan maar toevallig bekend raken door Youtube clips.
Neem Amy Winehouse. Zij is super goed. Ze heeft een pure jaren 60 soul sound in haar stem wat zelfs Beyonce niet kan overtreffen.
Ze weten niet waar ze haar in moeten plaatsen en zeggen ze dus maar dat zij pop is. Terwijl ik haar eigenlijk meer vind passen in de soul.
Beyonce die krijgt alle props voor de film Dreamgirls en ze klinkt vergeleken met Amy blank.
Toch gaat zij in Cadilac Records spelen als Etta James de vrouwelijke legende in blues en soul. dat vind ik nou bullshit.
Waarom ik het pop noem is dat ze allemaal in de top hit lijsten staan met inhouds loze muziek.
Het nadeel van Billboard-Chart is dat er zo nu en dan ook prima artiesten tussen staan maar toevallig bekend raken door Youtube clips.
Neem Amy Winehouse. Zij is super goed. Ze heeft een pure jaren 60 soul sound in haar stem wat zelfs Beyonce niet kan overtreffen.
Ze weten niet waar ze haar in moeten plaatsen en zeggen ze dus maar dat zij pop is. Terwijl ik haar eigenlijk meer vind passen in de soul.
Beyonce die krijgt alle props voor de film Dreamgirls en ze klinkt vergeleken met Amy blank.
Toch gaat zij in Cadilac Records spelen als Etta James de vrouwelijke legende in blues en soul. dat vind ik nou bullshit.
0
geplaatst: 29 februari 2008, 14:07 uur
Ok, zo'n uitleg verwachtte ik wel, maar wat is er in hemelsnaam dan pop aan Nas? Van Jay-Z kan ik het nog enigsinds begrijpen (alhoewel er op American Gangster genoeg goede nummers staan), maar wat is er pop aan Nas op dit moment? Noem jij nummers als Money Over Bullshit en Black Republican pop? Noem jij zijn laatste album (Hiphop is Dead) pop? Ik zelf vond het een gemiddeld album (3*), maar pop? Het is ''gewoon'' hiphop en heeft geen (amper) neiging tot het commerciële of de pure verkoop. Bovendien vind je Nas nergens terug in de hitlijsten.
0
raffael77
geplaatst: 29 februari 2008, 17:31 uur
Nu niet meer maar ik vind zij album echt slecht. 1 voor de moeite maar meer ook niet.
Het gaat ook om zijn producties die mij totaal niet liggen.
Het klinkt te popperig.
Ik vind ook niet dat hij noemens waardig genoeg is om te zeggen dat Hiphop dood is, omdat ik vind dat hij daarzelf aan meewerkt
Het gaat ook om zijn producties die mij totaal niet liggen.
Het klinkt te popperig.
Ik vind ook niet dat hij noemens waardig genoeg is om te zeggen dat Hiphop dood is, omdat ik vind dat hij daarzelf aan meewerkt
0
gipspoot
geplaatst: 9 maart 2008, 11:34 uur
Waarom heeft pop altijd zo'n negatieve klank. Er is best wel leuke poprap zoals LL Cool J, Will Smith, Young MC, Tone-Loc enzo. Dit vind ik trouwens typische hip-pop. Nas en Jay-Z vind ik dus geen hip-pop. Kanye West kan ik nog een beetje begrijpen.
0
raffael77
geplaatst: 10 maart 2008, 09:30 uur
Tone-LOv & Young Mc zijn geen pophop alleen zij rapten easy en niet over harde straat leven. Voor mij hoeft dat ook niet maar rappers als Tim Dog & Freddie Foxxx hadden een hekel aan dat soort rappers.
LL Cool J was vroeger cool maar hij is ook uiteindelijk voor het geld gegaan inplaats van een goed album te maken met goede producers. Hij wordt nog wel steeds gezien als 1 van de beste Freestyle & Battle MC's.
Wat betreft Will Smith kan hij de boom in vliegen. Hij is altijd slecht geweest. Een middelmatige rapper met een super goede DJ/Producer(DJ Jazzy Jeff). In de jaren 80 waren de DJ's belangrijker dan de mc's en kreeg Jazzy de credits en niet Smith.
Toen dat veranderde in de late 80's begin '90 krreg Jazzy een behoorlijke opdonder en zeker toen Will Smith solo verder ging om van die wacke Party hitjes te maken.
Als Jazzy nu Smith wil spreken omdat ze nog steeds goede vrienden zijn moet hij eerst via via via via contact opnemen.(schande)
Vandaag de dag is DJ Jazzy Jeff nog steeds bezig en heeft hij veelal mix cd's gemaakt en naturlijk 2 solo's met super resultaat.
The Magnificent & The Return of the Magnificent zij 2 classic albums die het beter doen dan alle Will Smith albums lol.
LL Cool J was vroeger cool maar hij is ook uiteindelijk voor het geld gegaan inplaats van een goed album te maken met goede producers. Hij wordt nog wel steeds gezien als 1 van de beste Freestyle & Battle MC's.
Wat betreft Will Smith kan hij de boom in vliegen. Hij is altijd slecht geweest. Een middelmatige rapper met een super goede DJ/Producer(DJ Jazzy Jeff). In de jaren 80 waren de DJ's belangrijker dan de mc's en kreeg Jazzy de credits en niet Smith.
Toen dat veranderde in de late 80's begin '90 krreg Jazzy een behoorlijke opdonder en zeker toen Will Smith solo verder ging om van die wacke Party hitjes te maken.
Als Jazzy nu Smith wil spreken omdat ze nog steeds goede vrienden zijn moet hij eerst via via via via contact opnemen.(schande)
Vandaag de dag is DJ Jazzy Jeff nog steeds bezig en heeft hij veelal mix cd's gemaakt en naturlijk 2 solo's met super resultaat.
The Magnificent & The Return of the Magnificent zij 2 classic albums die het beter doen dan alle Will Smith albums lol.
0
geplaatst: 19 april 2008, 15:34 uur
Voor mij zijn Dungeun fam , en de Rap a lot releases tog wel de betere dingen van die kant.
Verder hoor ik vaak prima beats , alleen is het haast nooit orgineel ofzo
UGK en wat oude shiz van 3 6 mafia is wel nice vooral dat 1e lord infamous album
Verder vind ik gucci man grappig , zeker geen intilligente lyrics ofzo maar wel dope beats met droge teksten
Mike jones vind ik 1 van de slechste waarvan ik het album heb gechecd
paul wall , chammilionair ,slim thug en veel andere vind ik best wel wack
Verder hoor ik vaak prima beats , alleen is het haast nooit orgineel ofzo
UGK en wat oude shiz van 3 6 mafia is wel nice vooral dat 1e lord infamous album
Verder vind ik gucci man grappig , zeker geen intilligente lyrics ofzo maar wel dope beats met droge teksten
Mike jones vind ik 1 van de slechste waarvan ik het album heb gechecd
paul wall , chammilionair ,slim thug en veel andere vind ik best wel wack
0
gipspoot
geplaatst: 20 april 2008, 01:52 uur
Ach ik heb ook liever een hiphopnummer die gewoon lekker chill is met dikke beat maar een tekst die nergens over gaat dan nummers met 'hele goede' punchlines maar waar je echt heel goed moet opletten. Muziek blijft voor mij toch gewoon lekker ontspanning wat dat betreft.
* denotes required fields.