Genres / Hip-Hop / Dirrrrty South
zoeken in:
0
geplaatst: 5 maart 2006, 17:13 uur
Laten het is over deze kant van de hiphop van nu hebben, ik lees er op deze site namelijk bijna niks over en ik ben wel benieuwd wat de mensen hier ervan vinden..?
0
geplaatst: 5 maart 2006, 17:22 uur
Door Mike Jones heb ik wat andere rappers leren kennen zoals; SLim Thug, Paul Wall, Lil Flip, Young Yeezy en nog wat maar ik weet niet zeker of dat wel dirty south rappers zijn eigelijk.
En ik lees vaak amerikaanse hiphop bladen en daar staan zoveel Dirty South rappers in.. Het is echt hét dingetje in Amerika. Maar waarvoor breken ze dan niet door in Nederland..
Anyways, ik vind het wel leuk, máár ik moet er niet teveel van achterelkaar luisteren want dan wordt ik wel enigzins Crazyy. En vb lil jon vind ik niks maar mensen als Paul Wall en Mike Jones kan ik wel waarderen..
En ik lees vaak amerikaanse hiphop bladen en daar staan zoveel Dirty South rappers in.. Het is echt hét dingetje in Amerika. Maar waarvoor breken ze dan niet door in Nederland..
Anyways, ik vind het wel leuk, máár ik moet er niet teveel van achterelkaar luisteren want dan wordt ik wel enigzins Crazyy. En vb lil jon vind ik niks maar mensen als Paul Wall en Mike Jones kan ik wel waarderen..
0
Snowman
geplaatst: 5 maart 2006, 18:16 uur
Dirty South in het kort goede artiesten,
2 live crew, Underground Kngz, Outkast, Geto Boys, Scarface, Lil Wayne, Juvenile, T.I., Ludacris.
2 live crew, Underground Kngz, Outkast, Geto Boys, Scarface, Lil Wayne, Juvenile, T.I., Ludacris.
0
geplaatst: 5 maart 2006, 22:07 uur
Die snowman noemt zijn idd soutside artieste, maar the ''Dirty south'' va ntegenwoordig is echt ongelofelijk slecht. Altijd in elke video dezlefde soort beats, autos die ze niet kunnen betalen, zeer slegte tekste (bitches, hoes, money, clubs) en altijd in een feest of club met alleen
bijna naakte vrouwen (bitches volgens hun) nee nee totaal nix, ben blij dat bijna iedere hiphopper hier naar goede hiphop luistert, en niet naar deze neppers
bijna naakte vrouwen (bitches volgens hun) nee nee totaal nix, ben blij dat bijna iedere hiphopper hier naar goede hiphop luistert, en niet naar deze neppers
0
geplaatst: 6 maart 2006, 00:12 uur
Goodie Mob! Die hebben zelfs een nummer dat Dirty South heet. Zal ze alleen niet met de Dirty South van tegenwoordig durven vergelijken.
0
geplaatst: 6 maart 2006, 00:55 uur
Heel die Outkast clique klinkt inderdaad wel wat anders dan die hedendaagse Dirty South sound.
Albums van Ludacris zijn wel aardig maar ook niet meer dan dat, terwijl hij toch best een goede MC is. Heb wat gehoord van dat nieuwe album van Lil Wayne maar dat vond ik ook niet zo fantastisch, beetje loom en saai allemaal (sowieso moet je oppassen voor rappers met lil in hun naam). Album van Slim Thug vond ik wel leuk, vooral door de Neptunes beats, Slim zelf is ook een beetje een lamme zak soms. Lil Jon is een belachelijke schreeuwlelijk maar op zn tijd ook wel grappig, doet t wel goed in de club die muziek. Voor de Yin Yang Twins geldt hetzelfde verhaal. T.I. is ook niet mijn favoriete MC.
Outkast is natuurlijk fantastisch en soort zoekt soort want veel mensen die eromheen hangen mogen er ook wezen. Killer Mike vind ik wel goed en heeft een leuk album gemaakt. Van Goodie Mob ken ik alleen Still Standing en dat is best een aardige plaat. Een paar fantastische tracks maar wat teveel nummers die niet goed of niet slecht zijn, beetje saaie middelmaat dus. Wie er van Goodie Mob torenhoog bovenuit steekt is Cee-Lo, persoonlijke favoriet van mij. Hiphop, funk, soul, hij combineert het allemaal perfect en heeft twee fantastische albums afgelevert. Gnarls Barkley gaat ook knallen later dit jaar!
Ook de hele Timbaland stal vind ik erg leuk. Missy Elliot heeft een paar leuke albums gemaakt met enkele fantastische nummers erop. Bubba Sparxxx is best aardig, alleen staan zijn albums bij mij waarschijnlijk toch wel zo hoog aangeschreven door het productiewerk van Timbaland. Ik ken één album van Tweet en dat was best aardig. Jammer dat er niet meer nummers als Oops (Oh My) op staan. Timbo maakt met maatje Magoo ook albums die de moeite waard zijn, al lijkt het alsof hij zijn beste werk voor anderen bewaart.
Dat was het wel zo'n beetje geloof ik
. Zal dat album van Lil Wayne eens wat vaker beluisteren want iedereen is er toch wel positief over.
Albums van Ludacris zijn wel aardig maar ook niet meer dan dat, terwijl hij toch best een goede MC is. Heb wat gehoord van dat nieuwe album van Lil Wayne maar dat vond ik ook niet zo fantastisch, beetje loom en saai allemaal (sowieso moet je oppassen voor rappers met lil in hun naam). Album van Slim Thug vond ik wel leuk, vooral door de Neptunes beats, Slim zelf is ook een beetje een lamme zak soms. Lil Jon is een belachelijke schreeuwlelijk maar op zn tijd ook wel grappig, doet t wel goed in de club die muziek. Voor de Yin Yang Twins geldt hetzelfde verhaal. T.I. is ook niet mijn favoriete MC.
Outkast is natuurlijk fantastisch en soort zoekt soort want veel mensen die eromheen hangen mogen er ook wezen. Killer Mike vind ik wel goed en heeft een leuk album gemaakt. Van Goodie Mob ken ik alleen Still Standing en dat is best een aardige plaat. Een paar fantastische tracks maar wat teveel nummers die niet goed of niet slecht zijn, beetje saaie middelmaat dus. Wie er van Goodie Mob torenhoog bovenuit steekt is Cee-Lo, persoonlijke favoriet van mij. Hiphop, funk, soul, hij combineert het allemaal perfect en heeft twee fantastische albums afgelevert. Gnarls Barkley gaat ook knallen later dit jaar!
Ook de hele Timbaland stal vind ik erg leuk. Missy Elliot heeft een paar leuke albums gemaakt met enkele fantastische nummers erop. Bubba Sparxxx is best aardig, alleen staan zijn albums bij mij waarschijnlijk toch wel zo hoog aangeschreven door het productiewerk van Timbaland. Ik ken één album van Tweet en dat was best aardig. Jammer dat er niet meer nummers als Oops (Oh My) op staan. Timbo maakt met maatje Magoo ook albums die de moeite waard zijn, al lijkt het alsof hij zijn beste werk voor anderen bewaart.
Dat was het wel zo'n beetje geloof ik
. Zal dat album van Lil Wayne eens wat vaker beluisteren want iedereen is er toch wel positief over.
0
geplaatst: 6 maart 2006, 08:46 uur
BoordAppel schreef:
Ik ken één album van Tweet en dat was best aardig.
Ik ken één album van Tweet en dat was best aardig.
Tweet is met haar laatste twee albums helemaal de nu-soul ingeschoten. Maar het stelt allemaal niet zo bijster veel voor. Half om half cd's
0
geplaatst: 6 maart 2006, 15:35 uur
The South krijgt hier in mijn ogen veel te weinig exposure, en wordt te vaak te snel afgeschreven als 'bling bling' muziek. Waar het vaak om gaat bij Dirty South muziek is het hebben van lol. Hoewel er genoeg sterke lyricists zijn (Juvenile, Ludacris, Bun B, Chamillionaire, Scarface, Dungeon Family etc.) ligt de focus toch vooral op dope flows en beats.
De recente albums uit Houston zijn echt heerlijk. Paul Wall, Chamillionaire, Slim Thug, Bun B hebben stuk voor stuk kwaliteitalbums uitgebracht. Dope emcees op beats die perfect zijn voor die warme zomeravonden terwijl je in de auto zit met 30 km/u.
Albums die de moeite waard zijn:
Juvenile - 400 Degreez (1998)
Juvenile - Juve the Great (2003)
Juvenile - Project English (2001)
Juvenile - Tha G-Code (1999)
Bun B - Trill (2005)
Chamillionaire - The Sound of Revenge (2005)
Ludacris - Chicken -N- Beer (2003)
Ludacris - Red Light District (2004)
Ludacris - Word of Mouf (2001)
Nappy Roots - Wooden Leather (2003)
Outkast - ATLiens (1996)
Outkast - Aquemini (1998)
Outkast - Stankonia (2000)
Outkast - Speakerboxxx (2003)
Paul Wall - The People's Champ (2005)
Scarface - The Fix (2002)
Slim Thug - Already Platinum (2005)
T.I. - Urban Legend (2004)
Timbaland - Tim's Bio (1998)
Timbaland & Magoo - Indecent Proposal (2001)
UGK - Ridin' Dirty (1996)
De recente albums uit Houston zijn echt heerlijk. Paul Wall, Chamillionaire, Slim Thug, Bun B hebben stuk voor stuk kwaliteitalbums uitgebracht. Dope emcees op beats die perfect zijn voor die warme zomeravonden terwijl je in de auto zit met 30 km/u.
Albums die de moeite waard zijn:
Juvenile - 400 Degreez (1998)
Juvenile - Juve the Great (2003)
Juvenile - Project English (2001)
Juvenile - Tha G-Code (1999)
Bun B - Trill (2005)
Chamillionaire - The Sound of Revenge (2005)
Ludacris - Chicken -N- Beer (2003)
Ludacris - Red Light District (2004)
Ludacris - Word of Mouf (2001)
Nappy Roots - Wooden Leather (2003)
Outkast - ATLiens (1996)
Outkast - Aquemini (1998)
Outkast - Stankonia (2000)
Outkast - Speakerboxxx (2003)
Paul Wall - The People's Champ (2005)
Scarface - The Fix (2002)
Slim Thug - Already Platinum (2005)
T.I. - Urban Legend (2004)
Timbaland - Tim's Bio (1998)
Timbaland & Magoo - Indecent Proposal (2001)
UGK - Ridin' Dirty (1996)
0
geplaatst: 6 maart 2006, 17:09 uur
maar kom op, de dirty south van tegenwoordig is tog gewoon verschrikkelijk
zoals die walgelijke paul wall, als je dat vergelijkt met 10 jaar gelede is dat tog gewoon commerciele troep
zoals die walgelijke paul wall, als je dat vergelijkt met 10 jaar gelede is dat tog gewoon commerciele troep
0
geplaatst: 6 maart 2006, 21:39 uur
Ludacris rapt lekker en heeft redelijke nummers maar hele albums vol met goede muziek haalt hij niet,
voor slim thug geld hetzelfde hoewel zijn stijl compleet anders is.
Young Jeezy vind ik 1 van de betere door zijn manier van rappen en Young buck heeft een geweldige flow.
voor slim thug geld hetzelfde hoewel zijn stijl compleet anders is.
Young Jeezy vind ik 1 van de betere door zijn manier van rappen en Young buck heeft een geweldige flow.
0
geplaatst: 7 maart 2006, 20:28 uur
MJ_DA_MAN schreef:
zoals die walgelijke paul wall, als je dat vergelijkt met 10 jaar gelede is dat tog gewoon commerciele troepTen eerste weet ik simpelweg niet hoe het tien jaar geleden klonk dus ik kan daarover niks zinnigs zeggen.
Ten tweede, dus? het is commercieel? en nu? ik bedoel, soms klinkt iets gewoon lekker en dan luister je het en dan vind je dat liedje leuk, ook al is het supere XL commercieel. Dat speel toch niet altijd zo´n grote rol..
Ik zie ook wel in dat het niet altijd de meest creatieve getalenteerde rappers zijn, maar ik zie ook de humor en gewoon de lekkere beats enzo.
0
geplaatst: 7 maart 2006, 22:34 uur
ik zal het korter houden: ik hou het eigenlijk gewoon hiphop op en laag niveau, met domme rappers. En de beats, (want dat is het enige wat soms nog te doen is, de rest is 0) kunnen dan nog wel aardig zijn, de clip is ook erg belangrijk, en als je dan zoals altijd weer bijna naakte ''bitches'' ziet en hun grills (ook walgelijk trouwens) creeert dat een bepaalde (negatieve en hiphop onwaardige) sfeer. Maarja als je er naar lusitert, no problemo, maar mijn muziek niveau haalt het niet, doe mij maar Biggie, ATCQ, Pac en/of Nas
0
geplaatst: 20 maart 2006, 00:45 uur
Durty South hiphop is hiphop dat nu enorm populair is in de VS en binnekort ook in NL. Met Durty South hiphop moet dus daadwerkelijk rekening mee worden gehouden. Het is mischien geen hiphop met sterke lyrics. Maar het gaat steeds vaker in clubs gedraaid worden, en dat is ook wat ze willen. het is hiphop waar je lekker op los kunt gaan
Dat jij die Grillz walgelijk vind dat is jouw mening. Het is wel zo dat oa.Paul wall een ware hype heeft laten ontstaan door die Grillz. Door die grillz te dragen onderschieden ze zich van allerlei andere rappers. Het is hun eigen stijl.
Dat jij die Grillz walgelijk vind dat is jouw mening. Het is wel zo dat oa.Paul wall een ware hype heeft laten ontstaan door die Grillz. Door die grillz te dragen onderschieden ze zich van allerlei andere rappers. Het is hun eigen stijl.
0
geplaatst: 20 maart 2006, 15:56 uur
Ja dan kunnen ze idioot en dom uit me kaar houden, slimme hype
0
geplaatst: 21 maart 2006, 22:14 uur
domme uitspraak natuurlijk,
alles wat je op tmf voorbij ziet komen is natuurlijk rotzooi maar er is genoeg zuidse hiphop die dieper gaat: Scarface b.v. Verder hebben een aantal zuiderlingen een redelijk unieke stijl Ludacris en Oukast b.v. En Slim Thug heeft een lekker album dat boven het gemiddelde hh album zit.
alles wat je op tmf voorbij ziet komen is natuurlijk rotzooi maar er is genoeg zuidse hiphop die dieper gaat: Scarface b.v. Verder hebben een aantal zuiderlingen een redelijk unieke stijl Ludacris en Oukast b.v. En Slim Thug heeft een lekker album dat boven het gemiddelde hh album zit.
0
geplaatst: 21 maart 2006, 22:19 uur
Ow over de echte Southside artiesten hebben we het nu. Outkast, Missy en Luda zijn begrippen in de hiphop, maar Dirty south vind ik verschrikkelijk zoals Paul Wall, Slim Thug, TI en Lil Wayne.
0
geplaatst: 23 maart 2006, 13:22 uur
Paul Wall en Chamillionaire zijn toch degelijk goeie Durty South artiesten...
0
geplaatst: 23 maart 2006, 13:25 uur
Voor dirty south zijn ze idd goed. Maar vor goede hiphop.... of wil je beweren dat ze beter zijn dan ATCQ, Eric B & Rakim, Public Enemy en of Gangstarr
0
geplaatst: 23 maart 2006, 13:38 uur
Da_GrammarBoy schreef:
Paul Wall komt mij toch te ongeïnteresseerd en monotoom over. Beetje saai om naar te luisteren. Zonde om te kopen.
0
geplaatst: 23 maart 2006, 17:30 uur
Reijersen schreef:
Paul Wall komt mij toch te ongeïnteresseerd en monotoom over. Beetje saai om naar te luisteren. Zonde om te kopen.
(quote)
OMG.... staan echt lekkere nummers op dat album, alles behalve ongeinteresseerd...
0
geplaatst: 23 maart 2006, 17:38 uur
Paul Wall komt mij toch te ongeïnteresseerd en monotoom over.
Daar hebben meer dirty south MC's last van. Ook Slim Thug en Lil Wayne hebben een chronisch gebrek aan afwisseling.
0
geplaatst: 23 maart 2006, 20:00 uur
BoordAppel schreef:
Daar hebben meer dirty south MC's last van. Ook Slim Thug en Lil Wayne hebben een chronisch gebrek aan afwisseling.
(quote)
en dat is ook de reden dat die stroming van hip-hop mij totaal niet boeit.
0
geplaatst: 23 maart 2006, 20:05 uur
BoordAppel schreef:
(quote)
Nogal ja... maar niet al te moeilijke woorden voor onze Dirty south fans... ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Paul Wall en Slim Thug weten wat een chronisch gebrek is

0
geplaatst: 25 maart 2006, 18:53 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Nogal ja... maar niet al te moeilijke woorden voor onze Dirty south fans... ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Paul Wall en Slim Thug weten wat een chronisch gebrek is

Hold Up, als je Dirty South luistert betekend het toch egt niet dat je een kleine woordenschat hebt of ook maar enigzins dom bent. Dat is echt een ongelovelijke stomme opmerking..
En daarbij komt ook nog is dat het niet altijd 1 bepaald type is wat naar die muziek luistert hoor, ik ben geen grote neger met grillz in me mond..

0
geplaatst: 26 maart 2006, 12:12 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Voor dirty south zijn ze idd goed. Maar vor goede hiphop.... of wil je beweren dat ze beter zijn dan ATCQ, Eric B & Rakim, Public Enemy en of Gangstarr
Want als het niet beter is dan je grote old-skool vriendjes is het geen goede hiphop??
0
geplaatst: 26 maart 2006, 13:13 uur
Ik vind Outkast's Aquemini en Juvenile's 400 Degreez de enige écht goede dirtysouth albums. Daarnaast wordt het nooit meer dan aardig.
0
Snowman
geplaatst: 26 maart 2006, 15:06 uur
Conway Twitty schreef:
Want als het niet beter is dan je grote old-skool vriendjes is het geen goede hiphop??
(quote)
Kom op outkast is de enige die zich met die ects kan meten Dirty South gaat nergens over.
0
geplaatst: 26 maart 2006, 16:26 uur
Paul Wall is erg dope. Net zoals TI ( soms) en Ludacris.Met de nodige pompende beat , zijn deze zeker te smaken , al gaat het nergens echt diep natuurlijk. Het verbaast me wel dat niemand Young Buck meldde ...
0
geplaatst: 26 maart 2006, 16:38 uur
Conway Twitty schreef:
(quote)
Nee dat zeg ik niet, zie je ook als je goed leest.
* denotes required fields.