MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Dirrrrty South

zoeken in:
Er zaten wel leuke dingen bij, maar Master P was zo een nerd dat het eigenlijk niet meer telt

Harco
Daar heb je gelijk in, haha.

Relax
Harco schreef:
Kom, ik ga ook op jouw stemmen zeuren. Lupe Fiasco een 4? Ben je ziek ofzo? Percee P 4,5*? Madlib is kut, man! Chamillionaire een 3,5*? Nu neem ik je niet meer serieus.

Zo.

En toen ? Chamillionaire is helaas in zijn eentje beter dan die hele UGK groep, Cham. is origineel, wat is UGK ?

Harco
Hahahaha.

Dat is mijn hele comment.

raffael77
UGK staat voor Underground Kings en zijn 1 van de eerste in hun genre.

Zij (Pimp C & Bun B = UGK) zijn zeker veel orgineler geweest dan Chamillionair.

Hij is 1 van de rappers die Southern hiphop stukmaakt.

Idd, een beetje respect graag voor UGK

Relax schreef:
En toen ? Chamillionaire is helaas in zijn eentje beter dan die hele UGK groep, Cham. is origineel, wat is UGK ?

UGK zijn een van de grondleggers van funkdriven en gritty hiphop. Zij kwamen als een van de eersten met dikke basslines. Zij kwamen als een van de eersten verhalen over het overleven in de ghetto's, zij zetten als een van de eersten het zuiden op de kaart. Artiesten als Chamillionaire en Slim Thug danken hun bestaansrecht aan UGK.

Relax
@ raffael77: Oh maar de UGK van nu dan ? hun repareerdde het zeker ? .

Harco
Waarom zou UGK iets repareren wat ze (zelf) nooit stuk hebben gemaakt?

Relax
In 2007 hielpen ze er toch mooi mee aan om het kapot te maken.

Artifact
onzin, lil wayne is in ieder geval beter dan lupe en talib bij elkaar. dat zijn was paupers, zogenaamd niet commercieel ...

Harco
Lil' Wayne is dan weer wél een mongooltje.

KSPR
Artifact schreef:
lil wayne is in ieder geval beter dan lupe en talib bij elkaar. dat zijn was paupers, zogenaamd niet commercieel ...

Overdrijven kan ook.

UGK haalde een deel van een sound toch ook duidelijk van Too Short, maar zo gaat dat nou eenmaal in muziek.

Ik las ook al die reacties van Relax bij het Underground Kingz gebeuren, en is die kerel echt serieus? Wat een grap hey, iets niet diggen ok, maar probeer in ieder geval te weten waar je over praat.

raffael77
Artifact schreef:
lil wayne is in ieder geval beter dan lupe en talib bij elkaar. dat zijn was paupers, zogenaamd niet commercieel ...

Na zo'n uitspraak vind ik jou avatar niet bij jou passen van Quasimoto.

Artifact schreef:

Als Talib en Lil' Wayne ooit beef zouden krijgen zou Talib hem lyrisch afmaken. Talib besteed veel meer tijd aan z'n teksten, terwijl Lil' Wayne 3 nummers per dag maakt. Z'n nummers worden daardoor een beetje waardeloos, en er zit enorme bagger tussen, zoals Did it before:

Relax
Artifact schreef:

Ik heb nog nooit zo hard gelachen.

Did it before

Die tekst alleen al
Classic!!!

DIt word em:
Waar maken jullie je druk om, het zuiden wordt dit jaar toch van de kaart gevaagd. Enkele artiesten die nu een naam hebben zullen nog wel hun hitjes houden. Maar in 2008 gaat het zuiden cker veel terrein verliezen.
Het is tijd voor wat nieuwe sounds, en het zuiden is momenteel behoorlijk uitgemolken mede omdat er ook niets nieuws meer vandaan komt is het gewoon einde oefening, de mensen zijn het gewoon zat. Het zal in net zo`n slop terecht komen als 50 en consorten, genoeg talent, maar niet om hun eigen hip hop sound te veranderen. Wel om iets met films, commercials etc. te gaan doen.

CaliLove
Ik hoop dat het zo zal zijn, maar langs de andere kant, je ziet 50 cent toch nog steeds opduiken met wacke artiesten zoals Justin Timberlake, Akon etc. Dus als je zegt dat het net in een slop zal terechtkomen als 50 cent, nou zo'n slop vind ik dat dan toch niet...

De echte Dirty South uit Houston, Atlanta met artiesten als Lil Flip, Slim Thug, Rick Ross en Mike Jones enz. zal wel overwaaien.
Cunninlynguists hebben natuurlijk afgelopen jaar hun 4e goede album achter elkaar gemaakt. Verder zijn Geto Boys en Scarface, Outkast, Arrested Development, UGK, Dead Prez, Trick Daddy, Goodie Mob artiesten die zorgen dat het zuiden al15 a 20 jaar goede hiphop voortbrengt.
Maar die Lil Jon Crunk en Houston's Chopped en Screwed met Paul Wall, Chamillionaire en Lil Flip zal wel overwaaien net als 10 jaar geleden met No Limit label uit New Orleans. Hoewel die Lil Wayne duikt echt letterlijk overal op.

Ik denk ook wel dat die 'hype' af gaat nemen. En zo niet dan nog ga ik die zooi niet luistere. Een favoriet van mij in het zuiden is (naast Cunninlynguists en de jaren 90 Scarface, UGK, Geto Boys) K-Otix.

Ik vind Lil Wayne een van de beste van deze tijd. Ik vind z'n accentje grappig en hij kan gruwlijk flowen, dat moet je hem nageven. Kijk ook bijv. naar hoeveel rappers hem willen kopieren. Veel van jullie doen zich voor als alwetend maar zijn eigenlijk heel kortzichtig, het denken is hier te zwart-wit. Worden jullie zelf niet moe van altijd datzelfde gezeur over of iets commercieel of underground (sowieso zijn dit wazige begrippen) is? Ik kijk eerst of ik de muziek kan voelen.

Ik snap waar je op doelt, maar uiteindelijk is dit natuurlijk een forum. Er zijn heel veel momenten dat ik gewoon lekker terug trek en een met de muziek wordt maar als ik op een forum kom vind ik het leuk om gedachtegangen uit te wisselen.
Nou zijn de oldschool en undergroundhiphopliefhebbers altijd een stuk feller naar commerciele luisteraars dan andersom. En soms vind ik ook dat er een betweterig toontje klinkt in kritieken.
Maar ik denk dat dat voor een deel komt doordat er zo gegeneraliseerd word over hiphop van 'buitenaf' dat undergroundliefhebbers er extra op gebrand zijn om een stuk cultuur, een deel van je leven, puur te houden.
Het beste is natuurlijk als je de visies van anderen gewoon bij hun kan laten maar soms is het storend. Dat het nu het in de populariteit gigantisch is gegroeid steeds meer om geld en snelle successen draait.
De kunst is je ervan te distansieren en dat stuk bij hun te laten en zelf je mensen, muziek en graffity spuitbussen bij elkaar te verzamelen en koesteren.
Ik heb trouwens helemaal niks met Lil Wayne maar ik vind zijn stem ook heel irritant en zijn flow boeit me niet. Maar het is natuurlijk wel iemand die al zeker 10 jaar tot de meest populaire Soutern rappers behoort.

Hypno
Ik ben iemand die bijna alleen maar Underground luistert maar Toch ben ik niet echt fel meer tegen commerciele rap want het zijn Namelijk de mensen zelf die als een gek albums gaan kopen van Een commerciele artiest en daarmee de Underground artiesten die Veel meer exposure en aandacht verdienen negeren. en Labels Zijn niks anders dan geldwolven die signen een artiest en maken Er een hype van en de artiest zelf gaat er gewoon schaamteloos In Mee helemaal verblind door de lifestyle waar die over droomt So Dont Hate The Player Hate The Game ya know.

Zoals Immortal Technique zij:
When You Sell A Million Records It Have Nothing To Do With Luck,
It Just Means That 1000 Off People Are Stupid As Fuck.

In principe is er niets mis met geld verdienen dmv commercie. Maar het nadeel is als je iets commercieels wat kwalitatief goed is heb uitgebracht er heel veel mensen kopieren en dan je creatie afhandig maken of soms een slechte naam geven.
En het nadeel is dat de hypes altijd zo gaan overheersen dat ze de ruimte voor de underground of de onafhankelijke artiesten in beslag nemen. Iedereen wilt dan ineens gangster zijn en op de radio wilt iedere radioverslaggever de nieuwste beefs hebben of primeurs op platen van dezelfde goedkope emotieloze artiesten. Om nog maar te zwijgen van de grote platenlabels die radiozenders en tvprogramma's extra betalen van hun winst om nog meer promotie voor weer een nieuwe 50 Cent te krijgen.
En dat houd gewoon in dat mensen die muziek met hun hart maken, origineel, vernieuwend zijn maar niet meedraaien in het grote geld niet gedraaid worden en dus nog harder moeten knokken om rond te komen.
En ik hoor achter elkaar Paul Wall, 50 Cent, Lloyd Banks, Ja Rule, Ali B, enz enz terwijl ik gewoon een track van Cunninlynguists wil horen.

Ok, ik snap heel goed wat je bedoelt herbertwest, ik ben het eigenlijk voor het grootste gedeelte ook wel met je eens. Maar het is vooral het betweterige toontje van de 'kenners' hier, waar jij het ook over hebt, dat me soms licht irriteert, vandaar mijn post.

Het is ook precies wat je zegt, dat mensen zich de generalisaties die over hiphop worden gemaakt gaan aantrekken. Neem bijv. Geenstijl.nl waar hiphop constant wordt afgebrand. 9 van de 10 keer willen dat soort mensen grappig zijn of ze zijn gewoon kortzichtig. Vaak gaan mensen zich beter voelen als ze iets anders kunnen afkraken, maar daar moet je je niet druk over maken, het toont alleen een zwakte van hen.

Heb je zeker gelijk in. Ik houd het heel simpel met mensen die ik een beetje ken en met wie ik de discussie over rapmuziek voer. Vaak zit ik in de verdedigende rol en word er volop gegeneraliseerd enz. Dus ik stel vraag 1: wil je serieus discuseren en alleen bij ja, gaat de discussie verder. Dan komt de vraag 2: wat weet je van de cultuur, de geschiedenis enz. Vaak is het antwoord weinig. En dan komt mijn 3e vraag ben je serieus geinteresseerd? Bij nee, als antwoord ben ik met 3 simpele vragen klaar met de discussie en ga ik iets anders doen. Als er serieuze interesse is zorg ik dat ik bij de volgende ontmoeting een a4tje informatie heb (of ik geef ze een betrouwbare bron) en ik maak 3 cdtjes met hiphop waarin ik me een beetje op hun smaak richt en verder van alle hiphop wat.
Ik vind dat altijd leuk om mensen wat verder te informeren en ik heb al veel positieve reacties op mijn verzamelcdtjes gehad.
Mijn 42jarige huisgenote die van Rob de Nijs en jaren 70 en 80 popmuziek houd heb ik sinds een week aan Cunninlynguists, Cyne en De La Soul geholpen .

hahah was het niet een te grote cultuurschok voor haar?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:23 uur

geplaatst: vandaag om 22:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.