MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Dirrrrty South

zoeken in:
Ik haat dirty South, wat een ongeloofelijke hiphop verkrachters.
Zet alle DS rappers achter elkaar en je kan het vergelijken met 1 grote vlek onoriginaliteit. Hiphop is naar de klote gegaan door hun.
Te commercieel gedoens en t gaat over maar 1 ding: ho's, carz, spinnaz, grillz, money en alle andere bullshit. Dat is geen hiphop meer. En degene die me nog t meeste irriteert is die gare Lil Jon. Ah damn ik moet die gast niet

HipHop is niet naar de klote. Uit The South komen Cunninlynguists en die hebben toevallig mijn favo hiphopalbum van vorig jaar gemaakt.

Hypno
@ JLjuju: Wat is dat nou voor een ongelofelijke kortzichtige mening hoezo is Hiphop nou weer naar de klote ? waar slaat dat nou weer op Hiphop gaat pas dood op het moment dat het universum ontploft. ik Wordt echt moe van gasten die heel de tijd lopen te zeiken over Zogenaamde echte hiphop als die gasten over ho,s, carz, grillz en Andere inspirtatieloze shit willen rappen is dat prima en ik irriteer Me er al lang niet meer aan ik besteed er alleen geen aandacht aan Maargoed als jij lekker wil blijven haten is dat prima ik gebruik m,n Tijd liever naar het luisteren van kwalitatiefe muziek. en ik vind dat Je wel wat meer research mag doen als je met zo,n comment komt Want de beste rapper ooit komt namelijk uit The South.

Ik irriteer me er wel aan, want I give a fuck about hiphop
En dat de beste rapper uit Southside komt is bullshit. Dat is ieders eigen mening.
En weet je, ik blijf haten en luister tegelijkertijd naar kwalitatiefe muziek .

En is t je toevallig neit opgevallen dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt? Ik bedoel, kijk eens rond op internet ofzo, je ziet t overal onder clips bij youtube bijvoorbeeld.

"where's hiphop like this"
"hiphop is dead"
"I miss hiphop"
"the new shit is nothing compared to the old days"

Om maar wat voorbeeldjes te noemen

ik ga ze niet opzoeken voor je dat doe je lekker zlef maar

Harco
JLjuju schreef:
En dat de beste rapper uit Southside komt is bullshit. Dat is ieders eigen mening.

Goh, dat meen je niet. Of moet je tegenwoordig voor elke zin die je plaatst "ik vind" zeggen?

JLjuju schreef:

Gefeliciteerd.

JLuju schreef:
En is t je toevallig neit opgevallen dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt? Ik bedoel, kijk eens rond op internet ofzo, je ziet t overal onder clips bij youtube bijvoorbeeld.

"hiphop is dead"
"I miss hiphop"

Ik vraag me af wat voor hip hop jij luistert dan. Zoek verder dan je neus lang is; dan kom je genoeg tegen.

@ JLjuju: Misschien moet je eens luisteren naar een MC als KRS One. Die opent op zijn album met Marley Marl met de track Hip Hop lives en hij is hopenlijk wel MC genoeg voor je om zijn standpunt eens te bestuderen. Mensen die zeggen dat hiphop dood is doen net alsof ze begin jaren 90 in Brooklyn woonden en wel even kunnen oordelen wanneer er nergens op deze aardkloot nog vernieuwend en/of oprecht met hiphop om gegaan wordt.
Ik ervaar nog op vele plekken en met vele mensen dat het nog leeft. Dat komt omdat ik hiphop in het hier en nu uitdraag en ik me niet identificeer met wat doemdenkers zonder na te denken op youtube zetten of met TMF nastrevers. Van de hele dag videos op internet kijken maak je het ook niet echt levend.
De grenzen zijn eindeloos en misschien moet je je niet richten op wat niet meer vernieuwend is maar op het creeren en het ontwikkelen van alles wat nog wel mogelijk is.
Koester die mooie jaren tussen 1985 en 1996, haal er inspiratie en plezier of kracht uit en laat de hiphop tot bloei komen waar jij vind dat het tot zijn recht komt.
Kritiek hebben is prima en negatieve ervaringen mogen er gewoon zijn maar probeer niet passief je neer te leggen bij wat je leest op sites.
Al het goede uit hiphop is juist gekomen door iniatief te nemen, om te experimenteren, vernieuwen, te delen enz.
Zo, genoeg gepreekt voor vandaag. Je moet het niet te persoonlijk nemen hoor maar het is zonde als je je dood kijkt op een stuk Dirty South terwijl de drumcomputers, beginnende mc's, hiphopfeesten, en je cd collectie gewoon om je heen liggen.

raffael77
Ik zag laatst een interview met Willy Wartaal(Wel een super smaus) en hij zij dat ze nu betere hiphop hier maken dan in Amerika.
Lol.

Hij kijkt ook zeker dagelijks naar TMF en MTV.

Dan kom je idd niet ver.

Ik durf te wedden dat hij rappers als MF Doom, Sage, Tonedeff, Vinnie Paz & Kno niet eens kent en dan zulke dingen zeggen.

raffael77
JLjuju schreef:
Ik irriteer me er wel aan, want I give a fuck about hiphop

"hiphop is dead"
"I miss hiphop"

Om maar ff 1 rapper op te noemen die zeker 1 van de beste is uit het zuiden.

Scarface (Geto Boys)

De groepen zelf:

Geto Boys
UGK
Arrested Development
CunninLynguists
Down South
8 Ball & MJG
Goodie Mob
2 Live Crew
Outkast (Maar wel hun eerdere werk dan)

Voor de oldschool Lovers hier nog een paar uit Miami

Maggotron
MC Ade
MC Shy D
DJ Magic Mike
Sir Mix-A-Lot
Byron Davis & The Fresh Krew
Dynamix 2
Gucci Crew 2
Kilo
Prince Raheim and Crazy Legs
Beat Master Clay D. & The Get Funky Crew

Ik kan nog wel ff maar hier zijn er een paar.

Dirty south is geen hiphop, dat is rap

raffael77
Grappig ben jij zeg.

Leg ff uit wat het verschil is want ik snap niet wat jij bedoeld.

Met verschillen tussen Rap & Hiphop.

Ja er zijn mensen die denken dat Hiphop en rap 2 verschillende stromingen zijn. Hiphop is een cultuur, een levensstijl en rap is het muzikale aspect daarbinnen. Vaak zeg je voor het gemak ik luister hiphop en het maakt niet eens uit of het muzikale aspect rap of hiphop heet. Maar het zijn geen verschillende muziekstromingen.
De muziek is zowel rap als hiphop. Maar de cultuur is hiphop en geen rap. Dat is volgens mij het enige verschil.

Harco
Voor zover ik weet, heeft Marijn gelijk.

raffael77
Lol.

Dat weet ik wel.
Niet verwacht dat mensen er op zouden reageren.
Ik wilde eigenlijk weten wat Nega zelf bedoelde maar M heeft hem geholpen.

Rap is what you and hiphop is what you life.

rico-bballer
krs-one toch .

Ik vind van niet.
door de durty south heeft een jongere generatie in hip-hop een kans gekregen.
jay-z en nas zijn cool. maar denk eraan dat hun binnekort ook gewoon wegfaden.
er zitten een hoop goede rappers in de south zoals Lil Wayne.
mijn selectie is: Lil Wayne, Lupe Fiasco, Kanye West en Pharrell.
ik vind dat je hip-hop op veel manieren kan zien.
je kan het zien als een manier van expressie over hoe je je voelt en hoe je over dingen denkt (Kanye) maar het kan ook gewoon zijn om mensen te laten dansen en een goed gevoel te geven (Soulja Boy)

Ik moet trouwens altijd lachen om mensen die hiphop claimen te zijn en het verschil tussen hiphop en rap gaan uitleggen, terwijl ze in 90% van de gevallen niks met breakdance of graffiti te maken hebben.

Harco
La-Candy, Chicago en Virginia in het zuiden... New York ligt zeker in het westen?

raffael77
La-Candy, er zijn wel meer jongens uit de jongere generatie die rappen en het zeer goed doen.

Maar daar hoort zowiezo Wanye niet bij want hij was er al rond '96.
Jay-Z & Nas mogen van mij ook wegwezen omdat zij net zo wack zijn. Het nu nog steeds beste album van Jay-Z is nog steeds Reasonable Doubt. Hij heeft ergeen weten te maken die beter is.
Nas zijn beste tijd is Ill Matic. Zijn 2e album gaat ook nog wel maar dan zit er een periode in die toch erg dramatisch is geweest.

De rest is gewoon slecht. Dirty South is wack. Slechte producties, slechte teksten en hele wacke flowes. No Limit & Cashmoney records zaijn nooit goed geweest en dat was al in het begin.
Ze deden veel samen met elkaar en dat hielp niet.

Vanilla Ice werd uitgescholden omdat hij niet gangsta was en niet echt was zoals hiphop hoorde te zijn, maar Dirty South is net zo.
Master P was een rijke zakenman die dacht ik ga ook een label oprichten en liet alle rijkeluis kindjes meedoen inclusief Lil Wayne.

Zij zijn nooit street geweest dus eerst je studie goed doen voordat je iets zegt.

Hier een paar goede Newschool rappers die wel wat te vertellen hebben en zeker wel hiphop zijn omdat ze well van de Cultuur houden.

Tonedeff
Sage Francis
Kero One
Brawdcast
Abdominal
Apathy & Celp Titled
Blue Scholars

en kan zo nog wel ff doorgaan.

raffael77 schreef:
Grappig ben jij zeg.

Leg ff uit wat het verschil is want ik snap niet wat jij bedoeld.

Met verschillen tussen Rap & Hiphop.

luister naar de lyrics. hiphop is grotendeels mc'ing, skills wordplay. dat hoor iik niet echt bij south muziek. lil wayne noem ik geen mc hoor

een voorbeeld ff. usher maakt een text om die te zingen, maar hij kan die ook rappen. wilt nie zegge dat ie dan een hiphop nummer heeft gemaakt.

volgens mij is er een groot verschil tussen west/east en south.
bij hiphop hoort natuurlijk rap. maar je moet ook op een bepaalde manier rappen, danpas kun je zeggen dit is hiphop. op de manier hoe southside rapt, noem ik geen hiphop. en dat culturen enzo graffiti enshit waar je over hebt, boeit me niet. dat weet ik allemaal al.

en wrm staat er dan bij genre hiphop en geen rap

ja en dat als laatste wat je zei. heeft ook nix met hiphop te maken. ik wilde gwn een voorbeeld geven, maar je snapt hem natuurlijk niet.

Nas is toch degelijk wel Hip Hop.

raffael77 schreef:
Non Hiphop

Jay-Z
Lil Wayne en dat soort figuren
Nas
Kanye West

Wat voor muziek is dat dan? Country?

rico-bballer
Nu gaat hij zeggen hippop, maar Kanye, Nas, Jay-z zijn nog altijd wel aardig, zelfs de laatste tijd.

Wat is er in hemelsnaam pop aan Jay-Z en Nas? Kanye West heeft wel vaak R&B-invloeden in zijn beats en refreinen, maar pop? De man rapt gewoon en maakt gebruik van vele samples, iets wat bijv. een Pete Rock ook altijd heeft gedaan. Lil' Wayne is ook gewoon hiphop, maar dat noem ik dan weer absolute kuthiphop.

Harco
Raffael noemt het "crap."

rico-bballer
@ MJ_DA_MAN : Hippopulair is meer waar het omgaat.

Relax
Kanye West vind ik toch een ongelovelijke goede rapper met originele teksten, ik kan niet inzien wat je zo slecht aan deze man vind.
Hij zingt zijn refreinen en dan ?

Op commercieel gebied is hij wel goed ja. of je het nou hiphop of hippop noemt. toch kan ik me voorstellen dat undergroundliefhebbers er moeite mee hebben. Vaak omdat er een goede melodie of hook inzit en het wat oppervlakkig word gehouden krijgt het veel airplay en verkoopt het goed.
terwijl underground artiesten echt moeten knokken om gedraaid te worden en meestal grenzen verleggen en vernieuwend bezig zijn. het is soms moeilijk dat dat harde werk niet op grote schaal word gewaardeerd en dat je weer een Laffy Taffy voorbij hoort komen.
Toch moet je niet alle commerciele artiesten over een kam scheren want er zijn er bij die gewoon goede muziek maken en dan is het oneerlijk om het per definitie af te schrijven. It Was Written van Nas vind ik nou een goed voorbeeld waarvan mensen klagen dat hij de commerciele richting opging en geen nieuwe Illmatic maakte. Het mag dan wel wat commercieler zijn maar ik vind het een heerlijk album en op een commercielere manier is het in zijn soort erg goed. Gewoon kwaliteit.
En we kunnen wel neerkijken op de commerciele hippop en dirty south enzo, maar zeg nou zelf. Het is toch heerlijk dat dat soort crap er is zodat je kan zeiken erop en in ieder geval een grond hebt om de 'echte' hiphop te waarderen.
Het licht kan alleen schijnen dankzij de duisternis

raffael77
Rico zit in de goede richting.

Kanye is een slechte aftreksel van Dilla.

Ik moet toegeven dat hij soms wel leuke dingen heeft maar vind veel van zijn werk op slechtere versies klinken van andere producers. Neem nou het album van Common -Be. Ik vind het gewoon een 9th Wonder stijl. Op zijn eigen albums heeft hij dingen die erg veel in de richting van Dilla alleen klinkt het wat slordiger.

Zijn rap stijl is gewoon slecht. Kut flow en toch wel middelmatige teksten. Zijn onderwerpen gaan meer de sex kant op.

Ik vind Kanye nu zoals Pac na zijn dood was en dat is slecht.

Het zingen vind ik niet slecht in een refrein maar doe het dan goed.

Neem nou een Phonte of Aloe Blacc die kunnen beide rappen en goed zingen.

Wat betreft rappers zoals Nas of Jay-Z.

Nas zegt dat hij hiphop is maar maakt toch wel vrij lage kwaliteits albums de laatste tijd.
Ik dacht met Street's Disciple komt ie weer terug op oud niveau maar dan is zijn volgende album gewoon weer erg wack met veelal slechte nummers.

Jay-Z heb ik altijd alleen gewaardeerd op Reasonable Doubt.
Daarnaast is hij ook bagger.
Alleen maar sexueel getinte clips en natuurlijk teksten.
Daarnaast noemde hij zich na de dood van Biggy king of New York.
Backstabbers heten dat soort mensen.

Dr. Dre was op zijn top in begin '90 maar besloot toch om verder te gaan en heeft eigenlijk nooit meer zo'n overtreffend album gemaakt.

Nu ik toch bezig ben ga ik 2 van mij fao producers ook ff aanhalen.

Pete Rock - NY's Finest is toch een behoorlijk slecht album.
Bestaande uit slechts matige producties en tegenvallend rap tallent.
Als je met rappers in zee gaat zoals Redman die al een tijdje matig bezig is en ook nog rappers als Jim Jones en Max B en zelfs een matige Papoose. Dan denk ik dat je toch eens achter de oren moet krabben.

In het verleden heeft hij vaak genoeg bewezen dat hij toch met hele goede MC's op de proppen komt en met super beats.

DJ Premier vind ik de ergste van de 2. Hij is zijn soul verloren. Beat na beat zijn tegenwoordig matig. Het lijkt wel dat hij steeds slechter wordt naarmate de tijd vorderd. Zoals hij nu bezig is mag hij ook wel stoppen van mij.

Dirrrty South blijft voor mij de slechtse in zijn soort. Wacke rappers en zeer onder de maat producties. Hlemaal geen street maar gewoon rijkeluis kinderen die rappen. Ze klinken als Vanilla Ice en ze zijn nog Black ook lol.

Allemaal leuk en aardig, maar wat heeft dat te maken met het feit dat je o.a. Nas en Jay-Z pop noemt?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:48 uur

geplaatst: vandaag om 20:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.