Genres / Hip-Hop / Videos
zoeken in:
0
geplaatst: 31 oktober 2009, 02:59 uur
ManMonster schreef:
Ik vind dat grappig, mag dat? Politieke correctheid zorgt ervoor dat mensen tegen niks meer kunnen! Doet me denken aan dit filmpje: (embed)
Ben jij ook zo iemand die denkt dat mensen schapen zijn die niet voor zichzelf kunnen denken of wil je dat ze zo worden?
(quote)
Ik vind dat grappig, mag dat? Politieke correctheid zorgt ervoor dat mensen tegen niks meer kunnen! Doet me denken aan dit filmpje: (embed)
Ben jij ook zo iemand die denkt dat mensen schapen zijn die niet voor zichzelf kunnen denken of wil je dat ze zo worden?
Dat filmpje is iets anders. Daar gaat het om beledigen, en je kraakt iemands mannelijkheid door 'm homo of iets dergelijks te noemen, wat nogal hard inslaat, omdat mannelijkheid doorgaans erg gevoelig ligt.
Dat je zo'n diss grappig vindt begrijp ik, omdat er iemand belachelijk gemaakt wordt. Maar een serieuze uiting in een rapnummer, die heel denigrerend is tegenover mensen, omwille van iets wat buiten hun schuld ligt, grappig vinden begrijp ik niet. Daarom vroeg ik ook naar de reden.
Wat ik met jouw antwoord aanmoet zou ik niet weten. Je zegt tenslotte indirect ook dat jij kritiek op andere zaken met een breedgedragen moraal, zoals racisme, eveneens ongeoorloofd vindt. Dingen zijn niet voor niets 'politiek correct', ook al wordt die term normaal gesproken gebezigd bij dingen die toch wat ter discussie liggen (niemand zou bijvoorbeeld zeggen dat je politiek correct lult wanneer je zou zeggen dat je geen baby's mag opeten). Als jij dit alles niet zelf kan bedenken sta ik in mijn recht van jou te denken dat je niet voor jezelf kan denken.
Mijn voornaamste punt is dat mensen rationeler moeten zijn in hun opvattingen. De politiek van de laatste jaren wordt overheersd door kortzichtige emotievruchten uit de monden van lichtzinnige politici. Ik begrijp dat veel mannen zich ongemakkelijk voelen bij homoseksualiteit. Sterker nog, ik ben van mening dat dat natuurlijk is; het voelt als een bedreiging van je mannelijkheid, want stel dat het de norm wordt om je meer als hen te gedragen! Omdat je dat wil voorkomen, ageer je tegen hun gedrag, en dus tegen hun 'zijn'. Ik heb deze emoties zelf ook vaak genoeg, dus ik weet waar ik het over heb. Dit idee uit ik ook vaker, ook al is het politiek geenszins correct. Het is alleen zo, dat handelen en uiten naar deze natuurlijkheid niet aansluit op mijn vrijheidsidealen. Dat jij je indirect beroept op de vrijheid van meningsuiting is dan ook oneindig ironisch, om niet te zeggen: lachwekkend.
0
geplaatst: 31 oktober 2009, 11:05 uur
wtf bij die freestyle van drake leest hij ze tekst gewoon van ze mobiel af. Dat is dan toch geen echte freestyle 

0
geplaatst: 31 oktober 2009, 14:50 uur
Drake kan ook niet freestylen, hij is namelijk een flapdrol.
0
geplaatst: 31 oktober 2009, 19:38 uur
0
geplaatst: 31 oktober 2009, 21:41 uur
Die Mos-Black-Em-video is verwijderd van YouTube
. Zeikerds.
. Zeikerds.
0
Harco
geplaatst: 31 oktober 2009, 21:43 uur
Hij staat wel op State (of kwamen die ook van YouTube?).
0
geplaatst: 31 oktober 2009, 21:47 uur
Ik weiger nog langer ooit op en naar State te kijken, dus ik zou het niet weten
.
.
0
Harco
geplaatst: 31 oktober 2009, 21:48 uur
Ik kijk er ook nooit hoor, maar die link is hier eerder al gepost deze week. 

0
ManMonster
geplaatst: 2 november 2009, 09:56 uur
Sjaakspeare schreef:
Dat filmpje is iets anders. Daar gaat het om beledigen, en je kraakt iemands mannelijkheid door 'm homo of iets dergelijks te noemen, wat nogal hard inslaat, omdat mannelijkheid doorgaans erg gevoelig ligt.
Dat je zo'n diss grappig vindt begrijp ik, omdat er iemand belachelijk gemaakt wordt. Maar een serieuze uiting in een rapnummer, die heel denigrerend is tegenover mensen, omwille van iets wat buiten hun schuld ligt, grappig vinden begrijp ik niet. Daarom vroeg ik ook naar de reden.
Wat ik met jouw antwoord aanmoet zou ik niet weten. Je zegt tenslotte indirect ook dat jij kritiek op andere zaken met een breedgedragen moraal, zoals racisme, eveneens ongeoorloofd vindt. Dingen zijn niet voor niets 'politiek correct', ook al wordt die term normaal gesproken gebezigd bij dingen die toch wat ter discussie liggen (niemand zou bijvoorbeeld zeggen dat je politiek correct lult wanneer je zou zeggen dat je geen baby's mag opeten). Als jij dit alles niet zelf kan bedenken sta ik in mijn recht van jou te denken dat je niet voor jezelf kan denken.
Mijn voornaamste punt is dat mensen rationeler moeten zijn in hun opvattingen. De politiek van de laatste jaren wordt overheersd door kortzichtige emotievruchten uit de monden van lichtzinnige politici. Ik begrijp dat veel mannen zich ongemakkelijk voelen bij homoseksualiteit. Sterker nog, ik ben van mening dat dat natuurlijk is; het voelt als een bedreiging van je mannelijkheid, want stel dat het de norm wordt om je meer als hen te gedragen! Omdat je dat wil voorkomen, ageer je tegen hun gedrag, en dus tegen hun 'zijn'. Ik heb deze emoties zelf ook vaak genoeg, dus ik weet waar ik het over heb. Dit idee uit ik ook vaker, ook al is het politiek geenszins correct. Het is alleen zo, dat handelen en uiten naar deze natuurlijkheid niet aansluit op mijn vrijheidsidealen. Dat jij je indirect beroept op de vrijheid van meningsuiting is dan ook oneindig ironisch, om niet te zeggen: lachwekkend.
(quote)
Jezus, jij zegt dus dat homo's er niks kunnen aan doen dat ze homo zijn?! Dat is een keuze hoor, geen ziekte ofzo... Ik heb dat iig nog niet bewezen gezien.
En serieuze uiting, hoeveel keer heeft Vinny Paz dan al de gayheid uit een faggot geslagen? Ken je dat, een woordspeling?
Dat ik indirect zou zeggen dat racisme ook belachelijk is, doordat ik zeg dat politieke correctheid ervoor zorgt dat mensen tegen niks meer kunnen is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Met politieke correctheid bedoel ik, zwarte piet willen verbieden om het maar in de racistische context te houden. Dan begin je over baby's eten (wtf?!?) en dat dat logisch is dat je dat niet normaal vind (no shit!!) en dat zou ik allemaal niet zelf kunnen bedenken? Misschien moet jij stoppen met voor anderen te denken en het bij jezelf houden?
Als je van mening bent dat het natuurlijk is dat mannen zich bedreigd voelen in hun mannelijkheid door homosexualiteit, hoe kan je het dan niet begrijpen dat iemand (zoals Vinny Paz) er zich gaat tegen afkeren en dat ik dat dan grappig vind? Het is niet alsof ik op een gay forum die clip ben gaan posten met dezelfde commentaar? Of er heb bij gepost, "hahaha, nu nog in het echt!"... Je bent van een mier een olfant aan het maken, had je hetzelfde probleem gehad moest ik uit blood in, blood out deze lijn hebben genomen: "you still a disgrace, You like to sit around with women watching Will & Grace" want hou je vast, ook deze vind ik grappig!
0
geplaatst: 2 november 2009, 11:06 uur
Harco schreef:
die kwam volgens mij van worldstarhiphop
daar staat ie nog steeds
0
geplaatst: 2 november 2009, 11:14 uur
ManMonster schreef:
(embed)
listen I ain't gonna play no more, beat a faggot till he ain't fuckin' gay no more
Dit is overigens een dubbele woordspeling; tot hij geen homo meer is, maar ook dat tot hij geen homo's maar ''fuckt'' ('till he ain't fuckin' (a) gay no more).(embed)
listen I ain't gonna play no more, beat a faggot till he ain't fuckin' gay no more
Ik kan dat soort teksten wel waarderen (of ja, iig grappig vinden), maar wel moet ik toegeven dat ik even stond te kijken hoe homofobisch Vinnie Paz soms is in zijn teksten toen ik net JMT begon te luisteren. Maar nu ik wat jaartjes verder ben en de man wat beter ken (d.m.v. filmpjes e.d.) weet ik dat het het met een korrel zou moet nemen, zoals wel bij meerdere zogenaamd shockerende raps. Nu valt het op omdat het nou net tegen homo's is, een groep waarbij het discrimineren ervan extra gevoelig ligt.
0
geplaatst: 2 november 2009, 20:30 uur
"Fuckin'" lijkt mij hier niet dubbelzinnig gebruikt hoor.
Ik heb best vaak dat ik niet weet of een rapper iets per ongeluk of expres doet.
Cannibal Ox - Vein
Twist it up, high off the reefer/
Lost beyond regions of logic and reason, just being/
of
Lost beyond regions of logic/(Ableton Logic) and reason/(Propellerhead Reason), just being/
Paz heeft trouwens helemaal geen wordplay nodig om gay's the bashen:
"Punch a faggot til his nose bleed heavy
Dead 'em all then I escape in (a) green Chevy."

Ik heb best vaak dat ik niet weet of een rapper iets per ongeluk of expres doet.
Cannibal Ox - Vein
Lost beyond regions of logic and reason, just being/
of
Lost beyond regions of logic/(Ableton Logic) and reason/(Propellerhead Reason), just being/
Paz heeft trouwens helemaal geen wordplay nodig om gay's the bashen:
"Punch a faggot til his nose bleed heavy
Dead 'em all then I escape in (a) green Chevy."

0
geplaatst: 2 november 2009, 20:36 uur
ManMonster schreef:
dat homo's er niks kunnen aan doen dat ze homo zijn?!
dat homo's er niks kunnen aan doen dat ze homo zijn?!

ManMonster schreef:
Dat is een keuze hoor
Dat is een keuze hoor

0
Gallow
geplaatst: 2 november 2009, 20:42 uur
ManMonster schreef:
Jezus, jij zegt dus dat homo's er niks kunnen aan doen dat ze homo zijn?! Dat is een keuze hoor
Jezus, jij zegt dus dat homo's er niks kunnen aan doen dat ze homo zijn?! Dat is een keuze hoor
Dat meen je niet

0
geplaatst: 2 november 2009, 20:44 uur
Een keuze nog wel? Ik denk niet dat mensen er ook voor kiezen om bijvoorbeeld op kinderen of op dieren te vallen, dus ook niet op mannen en vrouwen. Nu jij weer, Fritzl
.
.
0
geplaatst: 2 november 2009, 21:03 uur
Harco schreef:
Je moet het er gewoon uitslaan, joh.
Je moet het er gewoon uitslaan, joh.

Millieufactoren enzo. Zeker niet genetisch. Vast geen keuze (
)Waar waren we gebleven, oja muziek en dergelijke.
Dus hier weer een interview wat over alles behalve muziek gaat:
0
geplaatst: 2 november 2009, 21:38 uur
Wat zijn het toch ook een ontzettende droogkloten.
En die balk met onzinnige informatie is echt briljant. 
En die balk met onzinnige informatie is echt briljant. 
0
ManMonster
geplaatst: 3 november 2009, 15:14 uur
Stapler schreef:
Een keuze nog wel? Ik denk niet dat mensen er ook voor kiezen om bijvoorbeeld op kinderen of op dieren te vallen, dus ook niet op mannen en vrouwen. Nu jij weer, Fritzl
.
. En dat vind jij dan ook normaal, of wat? Echt, een mooie vergelijking jongen!
ManMonster schreef:
Gallow schreef:
Dat meen je niet
Dat meen je niet
ManMonster schreef:
Ik heb dat iig nog niet bewezen gezien.
Ik heb dat iig nog niet bewezen gezien.
Ik heb trouwens geen zin om mijn menig over homo's te verdedigen, ik vind dat niet normaal en onnatuurlijk, wat jullie ook er ook over zeggen het zal mijn mening erover niet veranderen.
Ik zal ze trouwens niet gaan opjagen en zolang ze mij met rust laten zal ik dat ook doen, maar normaal zal ik dat nooit vinden! Kom met bewijzen als je mij wilt overtuigen!
0
geplaatst: 3 november 2009, 16:03 uur
Wat valt er te bewijzen? Moet je eerst zelf met argumenten komen hé.
0
ManMonster
geplaatst: 3 november 2009, 16:14 uur
Dat homosexualiteit aangeboren of genetisch bepaald zou zijn... Als het effectief zo is, lijkt me dat makkelijk te bewijzen. Volgens mij is dat een theorie (in theorie kan het, maar in de praktijk is het nog niet bewezen) maar aangezien de meesten van jullie er zo van overtuigd zijn zal dat wel ergens op gebaseerd zijn denk ik dan...
0
geplaatst: 3 november 2009, 17:45 uur
ManMonster schreef:
En dat vind jij dan ook normaal, of wat? Echt, een mooie vergelijking jongen!
Ik heb trouwens geen zin om mijn menig over homo's te verdedigen, ik vind dat niet normaal en onnatuurlijk, wat jullie ook er ook over zeggen het zal mijn mening erover niet veranderen.
Ik zal ze trouwens niet gaan opjagen en zolang ze mij met rust laten zal ik dat ook doen, maar normaal zal ik dat nooit vinden! Kom met bewijzen als je mij wilt overtuigen!
(quote)
En dat vind jij dan ook normaal, of wat? Echt, een mooie vergelijking jongen!
(quote)
(quote)
(quote)
Normaal is gewoon "de norm" en dat is in de meeste gevallen heteroseksualiteit. Ik zeg ook (volgens mij Sjaak ook) dat homoseksualiteit dus niet normaal is, maar ik maak hier wel de kanttekening bij dat mensen hier niet voor kiezen en het dus ook belachelijk is om te verbieden of te bestraffen.
Nog iets, iets waar een wezen (dit geval een mens) niet voor kiest is nog niet meteen een ziekte of aandoening. Jij kiest er toch ook niet voor om als jongen geboren te worden?
* denotes required fields.