MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:
Sjaakspeare schreef:
Omdat ik er zo'n dubbel gevoel bij heb:
Haha, ja dat 'gevoel' had ik nou ook al bij dat lied. Ik ben er nog niet achter of ik ze nou helden, of een stelletje debielen vind

Yo Sjaak die eerste 28 seconden zijn epic . Vooral door de beat maar wat die rapt is ook wel grappig . Ok, ik ben der al wel uit, wat een helden .

Ik had nooit verwacht dat dit soort hip-hop ook maar een beetje in de smaak zou vallen hier op MuMe

Je luistert tonnen van dit soort hiphop maar durft er hier nooit mee aan te komen?

Ik denk dat dat dubbele gevoel bij mij wat anders inhoudt dan bij jou. Ik vind ze sowieso geen helden, en debielen is bij mij niet direct iets negatiefs. Ik heb er zo'n dubbel gevoel bij omdat het, ondanks dat het achterlijk is, zeker ook qua teksten, behoorlijk bijzonder klinkt. Die gasten kunnen echt wel rappen. Oke, het gaat nog slomer dan een vrachtwagen op een rotonde voor koorddansers, maar de balans is vlekkeloos en ze hebben vette (en nagenoeg identieke) stemmen. De beat is verder een tamelijk fascinerende en niet eens vervelende synthese van een beat die je verwacht bij Das EFX en een T-Pain-beat. En dan is er nog de naam. Een verwijzing naar Das EFX en dan iets vol lef en wat je niet verwacht, wat bij mij een nogal hilariserend effect had. Ja, ik houd wel van een absurde naam.

Maar ik weet dus nog steeds niet wat ik er nu van moet vinden.

Sjaakspeare schreef:
Je luistert tonnen van dit soort hiphop maar durft er hier nooit mee aan te komen?
Nou nou, niet overdrijven, maar ja, ik was hier bijv. al eerder op gestuit en zou het hier niet snel plaatsen.

En alhoewel je zegt dat jouw dubbele gevoel wellicht 'anders' is, lijkt dat wel mee te vallen aangezien ik me redelijk in jouw mening kan vinden.
Verder kan ik vaak wel lachen om dit soort teksten, zo droog als ze zijn.

Oke. Ik kan ook wel lachen om de teksten, maar dat was niet waarom ik deze video plaatste. Dat was namelijk om de clip. Aangezien die op zijn minst bijzonder is, en dit topic over video's gaat, vind ik het ook helemaal niet vreemd om hem hier te plaatsen.

grappige nieuwe video van Fresku

inderdaad grappig, vooral dat stukje bij 2:06

Hij heeft duidelijk de kritiek op MusicMeter gelezen dat hij steeds maar weer hetzelfde doet. En reageert

Hij krijgt inderdaad best vaak die kritiek overal, vind dat hij er op een goede manier mee omgaat. Alleen jammer van die beat, daardoor kan ik het niet te vaak luisteren.

Met clip is het trouwens ook een stuk leuker.

Wat een eindbaas, die intro
Dit is je destiny, mensen houden van je emo-raps.

Video van M.O. & Brakko-Hoek Op:

(Eerste keer dat ik een clip probeer te posten, dus als het verkeerd gaat mijn excuses).

Vind het een erg fijne track, de video heeft vette effecten en het concept vind ik leuk uitgevoerd. Misschien is de track niet grensverlegend, maar vind het erg lekker wegluisteren.

Zeker wel een vette clip ! En sowieso een leuk nummer!

Inderdaad, leuk nummer!

Hier kwam ik toevallig vandaag achter, vind het wel een vet lied (al helemaal omdat het een vrouwelijke MC is, normaal ben ik daar niet zo van).

Social_Mask
M.O. & Brakko-Hoek Op: bijzonder mooie beat, zeg. De raps vind ik wel een stuk minder, maar die beat is schitterend. Clip ziet er ook aardig goed uit.

Overigens, dit is ook best interessant:

Opgezwolle in 2002, toen Sticks en Rico als schoonmakers door het leven gingen - je hoeft je niet te schamen, er moet toch brood op tafel?! Best mooi om te zien, zeker 'met de kennis van nu'.

@ Social Mask: Ja ben het er mee eens, beat is op hoger niveau dan de raps, maar die storen mij niet echt (vooral Brakko niet). Ligt er denk ik aan in hoeverre je boombap waardeerd en de delivery van de MC's zelf.

De docu is erg tof inderdaad. Lost Rebels hadden toen ook nog (niet heel serieus) een diss gemaakt met daarin lines over de schoonmaak activiteiten van de beide heren. Maar sowieso is het interessant om te zien, het zijn eigenlijk gewoon alledaagse gasten, en dan toch ook weer speciaal aan de éne kant.

@ Crisseh: Dit nummer ligt me wat minder. Qua vrouwelijke MC"s kan ik ook niet veel normaal gesproken (Dessa en Apani B. waardeer ik dan wel weer), en ook deze ligt me niet. Met de graffiti (en dus de clip) kan ik ook niet zoveel, vind het niet echt hoge kwaliteit. Sorry

Leuke clip van Out of Treats van het laatste album van Ghettosocks. Ziet er niet verkeerd uit!

De clip ziet er goed uit, en dan heb ik het nog geeneens over de dame die erin meespeelt. Leuk concept, goed uitgewerkt en opzich een toffe track, beat is erg goed, Ghettosokken komt leuk, hoewel rappen over eten wel corny lijkt. Hij heeft trouwens een Ol'd Dirty sweater aan?

Verdomd - Kreet

Vrienden van je? Dat t-shirt op het eind is wel mooi, haha.

Track is niet echt mijn stijl, denk het, ik voel het niet echt.

Mijn broer is de mannelijke rapper, hij zat ook in mijn clip
Ik vind dat ze iets heel vernieuwends brengen, maar ik snap het als veel mensen het niet diggen, ik moest er erg aan wennen iig.

Korhymes schreef:
Mijn broer is de mannelijke rapper.

Oja joh?
Ik vind vooral Ta Mere tof , haar stem doet het hem. Alleen ligt het nu aan mij of rappen ze af en toe er gewoon flink naast? Ik vind de beat te kaal/ gebeurt weinig. Stijl/idee vind ik wel vet, maar kan zeker beter!

Dat er naast rappen valt achteraf wel mee. Het versterkt door dat er geen laatste snare is zeg maar.

Kool G Rap's verse

raffael77
Aardig nummer van Verdomd. Jammer dat die gozer zo geforceerd rapt want dat maakt het een stuk minder spannend.

Ta Mere klinkt super dope met een lekker rauw rantje.
Wel vind ik de stijl iets weghebben van 079 maar toch geslaagd.

Ze rappen totaal niet naast de beat. Het is een offbeat en dat maakt het complexer.

7

@POW

Dope track 8

Bij de clip van CunninLynguists had ik wel een beetje een "wtf" gevoel zeg. Drukke productie, vage clip, klinkt heel druk... Maar opzich wel leuk.

Gewoon een van de minste CunninLynguists tracks die ik ken, jammer dat ze de laatste tijd sowieso meer bezig zijn met het uitbrengen van vage shit, dan het maken van tracks waar de focus meer op de teksten ligt.

Jamieson - Foot in the Door

De beat is origineel, wat al genoeg reden voor mij is om het te plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:02 uur

geplaatst: vandaag om 14:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.