Genres / Hip-Hop / Videos
zoeken in:
0
geplaatst: 18 april 2010, 20:51 uur
Vette beat en goede engelse rap
8
O lol.. we zitten hier trouwens niet bij Maak kennis met Rap en beoordeel. Maar bij Videos
.
8O lol.. we zitten hier trouwens niet bij Maak kennis met Rap en beoordeel. Maar bij Videos
.
0
geplaatst: 18 april 2010, 20:56 uur
BNNGIDS - VIDEO | SNEAKERS: VAN DE STRAAT NAAR DE CATWALK - bnngids.bnn.nl
Vette docu over sneakers en streetwear.
Zo verteld er iemand dat de afgezakte broeken en de sneakers zonder veters (Run DMC) van gasten komen die in de gevangenis hebben gezeten. Want in de bak worden je veters en riem afgepakt zodat je geen zelfmoord er mee pleegt.
Er word verder ook leuk verteld over hoe skate schoenen zijn ontstaan
.
Vette docu over sneakers en streetwear.
Zo verteld er iemand dat de afgezakte broeken en de sneakers zonder veters (Run DMC) van gasten komen die in de gevangenis hebben gezeten. Want in de bak worden je veters en riem afgepakt zodat je geen zelfmoord er mee pleegt.
Er word verder ook leuk verteld over hoe skate schoenen zijn ontstaan
.
0
geplaatst: 19 april 2010, 22:47 uur
Ietwat laat, maar een heerlijke old-school track, alleen dan wel nieuw zeg maar.

0
geplaatst: 20 april 2010, 00:13 uur
Nieuw? Heerlijk? Een beat en een refrein van Artifacts stelen en er dan waardeloos overheen rappen kan ik daar echt niet mee rijmen.
0
raffael77
geplaatst: 20 april 2010, 08:12 uur
Sjaakspeare schreef:
Nieuw? Heerlijk? Een beat en een refrein van Artifacts stelen en er dan waardeloos overheen rappen kan ik daar echt niet mee rijmen.
Helemaal met je eens. Ik kreeg hem gestuurd via privé mail op hyves van een rapper. Ik zei tegen hem dat ik het een slechte rip off vond van Artifacts lol. Hij verwijderde mij direct uit zijn vrienden lijst hehehehe.
0
geplaatst: 20 april 2010, 08:38 uur
Het niveau van de raps ligt inderdaad niet erg hoog. Maar ik weet niet of je een rip-off moet zien, ik zag het zelf meer als een verwijzing of eerbetoon. Dat gebeurt toch constant in de hiphop (denk 99 Problems, Deep Cover)?
Daarbij vind ik de beat wel degelijk anders klinken en een andere sfeer hebben.
0
geplaatst: 20 april 2010, 23:46 uur
Reint schreef:
Het niveau van de raps ligt inderdaad niet erg hoog. Maar ik weet niet of je een rip-off moet zien, ik zag het zelf meer als een verwijzing of eerbetoon. Dat gebeurt toch constant in de hiphop (denk 99 Problems, Deep Cover)?
Doe als eerbetoon dan een verwijzing in je teksten naar Artifacts, gebruik een bekende regel van hun of doe desnoods een shout-out. Maar dit is gewoon voor negentig procent jatten. Dit is zo laag dat er lichtgevende zeewezens in leven.
En het enige verschil met de originele beat is dat alle subtiliteit en klankzuiverheid eruit verkracht is. De oorspronkelijke beat is steengoed in haar minimalisme, dit is gewoon een schoolvoorbeeld van overtrekken zonder vaste hand.
Ik kan me eigenlijk best boos maken om dit soort nummers. Ik bedoel: ze verwijzen niet eens naar Artifacts, maken er bovendien een potje van en doen vervolgens dat ze rauw, puur, en getalenteerd zijn. Straks gaan ze die punchline uit de eerste alinea van deze reactie nog stelen ook. Walgelijk.
0
raffael77
geplaatst: 25 april 2010, 22:38 uur
Sjaakspeare schreef:
Doe als eerbetoon dan een verwijzing in je teksten naar Artifacts, gebruik een bekende regel van hun of doe desnoods een shout-out. Maar dit is gewoon voor negentig procent jatten. Dit is zo laag dat er lichtgevende zeewezens in leven.
En het enige verschil met de originele beat is dat alle subtiliteit en klankzuiverheid eruit verkracht is. De oorspronkelijke beat is steengoed in haar minimalisme, dit is gewoon een schoolvoorbeeld van overtrekken zonder vaste hand.
Ik kan me eigenlijk best boos maken om dit soort nummers. Ik bedoel: ze verwijzen niet eens naar Artifacts, maken er bovendien een potje van en doen vervolgens dat ze rauw, puur, en getalenteerd zijn. Straks gaan ze die punchline uit de eerste alinea van deze reactie nog stelen ook. Walgelijk.
(quote)
Mee eens.
0
geplaatst: 26 april 2010, 18:19 uur
"Dan zeg ik; Hé luister we krijgen een tientje voor deze gig, maar ja we houden er wel dit en dit aan over"
"dan geef je hem drie euro zeg maar"
"twee"
"dan geef je hem drie euro zeg maar"
"twee"

0
geplaatst: 26 april 2010, 23:35 uur
Ha, ik wilde 'm net ook posten. Vet dat hier uiteindelijk nog een clip voor komt - zij het zonder Vinnie's verse, en redelijk low budget!
0
geplaatst: 27 april 2010, 10:17 uur
Ik vind eigenlijk dat dit nummer geen clip nodig heeft, en dat de clip bijna door zijn low-budget tussen serieus en onserieus in gaat hangen (de foto's op het laatste bijvoorbeeld wel, maar daarvoor zie je telkens hetzelfde). En als je er één maakt, doe dan met Vinnie erbij.
0
geplaatst: 27 april 2010, 16:10 uur
Bedorvenkebab schreef:
Ik vind eigenlijk dat dit nummer geen clip nodig heeft, en dat de clip bijna door zijn low-budget tussen serieus en onserieus in gaat hangen (de foto's op het laatste bijvoorbeeld wel, maar daarvoor zie je telkens hetzelfde). En als je er één maakt, doe dan met Vinnie erbij.
Is bedoelt als eerbetoon aan zijn kort geleden overleden vader. De track wordt ook gelinkt naar de laatste verzamelaar van R.A. (waar de track ook opstaat), niet naar het JMT-album. Maar ik ben het er mee eens dat er geen clip voor nodig was, alhoewel eerbetonen altijd goed zijn en nu ook wel toepasselijk.Ik vind eigenlijk dat dit nummer geen clip nodig heeft, en dat de clip bijna door zijn low-budget tussen serieus en onserieus in gaat hangen (de foto's op het laatste bijvoorbeeld wel, maar daarvoor zie je telkens hetzelfde). En als je er één maakt, doe dan met Vinnie erbij.
0
geplaatst: 27 april 2010, 16:24 uur
Eerbetonen zijn zeker goed, en het is eigenlijk onmogelijk om dat te bekritiseren. Alleen ik had een wat "epischer" gevoel bij de track, die me persoonlijk nog steeds kan raken.
@ Improvision: Matige tracks, tweede iets beter dan de eerste (zowel als clip, beat enzovoorts).
@ Improvision: Matige tracks, tweede iets beter dan de eerste (zowel als clip, beat enzovoorts).
0
geplaatst: 27 april 2010, 16:37 uur
Twee videos met best leuke tracks, beiden door 'NoiseMakerMedia', die vaak ook nog eens leuke clips maakt.
Sene - Workflow
Kalae All Day - O.G. Lyrikalboogbagger
(vreemde titel, wel dope lied/clip)
Sene - Workflow
Kalae All Day - O.G. Lyrikalboogbagger
(vreemde titel, wel dope lied/clip)
0
Improvision
geplaatst: 27 april 2010, 17:44 uur
Bedorvenkebab schreef:
Ehe, hoe smaak kan verschillen. Ik zit al de hele namiddag te nodden op Cars.@ Improvision: Matige tracks, tweede iets beter dan de eerste (zowel als clip, beat enzovoorts).
0
raffael77
geplaatst: 27 april 2010, 18:37 uur
Impro. Het zijn dope tracks. Ik kende het niet maar al veel beter dan Blu lol. Ook beter dan Shad want die gaat ook dezelfde kant op a;s Blu
0
P-DawG
geplaatst: 27 april 2010, 19:02 uur
Bedorvenkebab schreef:
(A whole lot of) woord omhoog man. Ik vind eigenlijk dat dit nummer geen clip nodig heeft, en dat de clip bijna door zijn low-budget tussen serieus en onserieus in gaat hangen (de foto's op het laatste bijvoorbeeld wel, maar daarvoor zie je telkens hetzelfde). En als je er één maakt, doe dan met Vinnie erbij.

0
geplaatst: 27 april 2010, 22:10 uur
Improvision schreef:
(quote)
Ehe, hoe smaak kan verschillen. Ik zit al de hele namiddag te nodden op Cars. Hehe dat kan. Vind alleen die vocoder achtige stukken bijvoorbeeld bij de eerste erg storend. En zijn flow kan ik ook niet echt waarderen..... Van de tweede de beat juist weer wel.
@ P: Word....

0
geplaatst: 28 april 2010, 09:15 uur
Sjaakspeare schreef:
(quote)
Ik zit nu nog eens het origineel te luisteren, en dat is eigenlijk veel beter ja. En ik hoor nu pas hoe die beat eigenlijk letterlijk hetzelfde is. Wat natuurlijk voor mij bepalend was dat ik die 're-make' eerst hoorde, en dacht: ''Wauw, dit heeft een mooie old-school-sound, dat kan ik wel waarderen in deze tijd, waar komt dit opeens vandaan?'' Maar het is inderdaad erg makkelijk scoren.
0
geplaatst: 29 april 2010, 03:05 uur
Improvision schreef:
(quote)
Ehe, hoe smaak kan verschillen. Ik zit al de hele namiddag te nodden op Cars. Ik vind die twee nummers ook echt helemaal niks. Het is wel zo dat ik het hierbij niet zou durven laten voorkomen alsof ik aan kan tonen dat het ook daadwerkelijk kwaliteit ontbeert. Het is -inderdaad- een smaakkwestie. Ik wil bedwelmende, volle, melodieuze beats en virtuoze intonaties op krankzinnige metrums met de vaagste rijms en briljante teksten. Dat is en heeft dit allemaal niet.
0
geplaatst: 3 mei 2010, 21:30 uur
Ik heb wel meer Klokhuisfilmpjes van hem gezien, en ik moet er ook altijd om lachen. Maar ja, als je bedenkt dat het voor een kinderprogramma is waarin ze informatie proberen over te brengen, is het eigenlijk juist heel goed. Met die zogenaamde krakersstem en overduidelijke teksten...
0
geplaatst: 4 mei 2010, 00:16 uur
Oh maar ik ook hoor
. Maar dat maakt de rap natuurlijk niet minder kansloos
. Toen ik vroeger klokhuis keek dacht ik altijd dat dit zomaar een gast van klokhuis was en niet eens een "echte" rapper. Nee het zal nooit goed komen tussen Def P en mij
. Maar dat maakt hem niet een mindere kerel
.
. Maar dat maakt de rap natuurlijk niet minder kansloos
. Toen ik vroeger klokhuis keek dacht ik altijd dat dit zomaar een gast van klokhuis was en niet eens een "echte" rapper. Nee het zal nooit goed komen tussen Def P en mij
. Maar dat maakt hem niet een mindere kerel
.* denotes required fields.