Genres / Hip-Hop / Videos
zoeken in:
0
Mb.
geplaatst: 26 mei 2010, 16:27 uur
Ik vind eerlijk gezegd een beetje een saai nummer, kebab. Nu is Reef niet echt mijn favoriete rapper, maar ook de productie vind ik wat flauwtjes eigenlijk. 

0
geplaatst: 26 mei 2010, 16:43 uur
Dat kan natuurlijk
Ik vind het altijd wel lekker om dit soort Hip-Hop af en toe te draaien als je ergens mee bezig bent, tussen al de "hoogstaande experimentele abstracte muziek". Vind productie wel goed, met een kleine "beatswitch" zoals op 2:07.
Ik vind het altijd wel lekker om dit soort Hip-Hop af en toe te draaien als je ergens mee bezig bent, tussen al de "hoogstaande experimentele abstracte muziek". Vind productie wel goed, met een kleine "beatswitch" zoals op 2:07.
0
geplaatst: 26 mei 2010, 18:47 uur
@ MJ: Het ligt inderdaad wel in het verlengde van dit nummer. Zal het eens grondig inspecteren, Reef ligt me trouwens altijd eigenlijk. Zijn stemgeluid en delivery vind ik altijd goed. En verder nog een aantal namen die interessant zijn. Alleen yoga oefeningen? 

0
geplaatst: 26 mei 2010, 18:49 uur
Ja, tussendoor hoor je, als ik het goed heb, zo'n yoga-guru o.i.d. Gebeurt zoals je ongetwijfeld weet wel vaker in hiphop; stukjes uit films, serieus enz. knippen en plakken in nummers. Wel geinig om te horen een keer, weer eens wat anders dan de zoveelste keer dat er iets uit Scarface wordt gebruikt daarvoor
.
.
0
geplaatst: 26 mei 2010, 19:06 uur
Onderling gekissebis verwijderd. Dat kan in het vervolg wel via PM.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 13:49 uur
track + clip uit het nog maar net gereleasde debuutalbum van het belgische (ze komen uit genk) duo the compositive two. leden zijn elpo (raps) en mr. critical (producties)...
het volledige album is te beluisteren hier: the compositive two - tctwo.bandcamp.com
het volledige album is te beluisteren hier: the compositive two - tctwo.bandcamp.com
0
geplaatst: 29 mei 2010, 13:35 uur
Dit is wel redelijke gangsta rap. Maar dan 10 jaar voor opkomst!
Hier schijnt zelfs een soul versie van te zijn uit 1965.
Ik vind het vooral opmerkelijk hoe hij gewoon expliciet scheldt.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 16:11 uur

Altijd triest als politici oid via een rap proberen de jongeren te bereiken.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 16:32 uur
En wat te denken van de legendarische OV chipkaart rap? 
Wat een helden. Volgens mij moet je hier politieke discussies vermijden, maar: "dat dit nog kan in Nederland!"

Wat een helden. Volgens mij moet je hier politieke discussies vermijden, maar: "dat dit nog kan in Nederland!"

0
Mb.
geplaatst: 30 mei 2010, 16:39 uur
Ik kreeg plaatsvervangende schaamte toen ik dat SP promoclipje zag. 

0
geplaatst: 30 mei 2010, 17:10 uur
Ik ook maar ik stem wel SP. 
Die OV chipkaart rap is ook grappig.

Die OV chipkaart rap is ook grappig.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 18:18 uur
Ik kan dit soort filmpjes echt niet afkijken. De plaatsvervangende schaamte is bij mij tamelijk ondraaglijk. Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat dit sommige jongeren echt aanspreekt.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 19:44 uur
Classic! Op werkweek ging ik met een Koerd en een andere jongen uit mijn oude klas naar Berlijn, hij deed de hele tijd hem na. "Wat denk jij? Dat jij kan voetballen? Het enige wat jij kan is zuigen aan mijn ballen!" 
@ Sjaak: Dit spreekt niemand aan, dat is het zielige eraan. De plaatsvervangende schaamte is hier ook, wat gepaard gaat met een lachkick over hoe bekrompen sommige politici hierover denken.

@ Sjaak: Dit spreekt niemand aan, dat is het zielige eraan. De plaatsvervangende schaamte is hier ook, wat gepaard gaat met een lachkick over hoe bekrompen sommige politici hierover denken.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 20:49 uur
Ik denk dat hij die zelf geeneens kent hoor. En sowieso is het niet zo'n originele naam.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 21:04 uur
Aaah wat is die SP rap erg... Die lui kwamen laatst ook m'n college binnenvallen. Op zich wil waarschijnlijk iedere student natuurlijk z'n stu-fi behouden, maar hun actie werd niet echt in dank afgenomen.
Het clipje van Double-x is ook echt... nutteloos. Waarom, denk ik dan?
Het clipje van Double-x is ook echt... nutteloos. Waarom, denk ik dan?
0
geplaatst: 4 juni 2010, 11:34 uur
Dreten Bukgat schreef:
track + clip uit het nog maar net gereleasde debuutalbum van het belgische (ze komen uit genk) duo the compositive two. leden zijn elpo (raps) en mr. critical (producties)...
(embed)
(embed)
WAT THE FAAAK, respect voor deze upload, hip hop uit mijn eigen stad. Elpo is dope, rapt int engels maar zijn engels is voldoende goed om het niet al te belgisch te laten klinken. Geen duf accent zoals je vaak hebt met nl talige mcs int engels. Goeie producties ook vaak van mr critical
0
Improvision
geplaatst: 4 juni 2010, 23:39 uur
thgryda schreef:
WAT THE FAAAK, respect voor deze upload, hip hop uit mijn eigen stad. Elpo is dope, rapt int engels maar zijn engels is voldoende goed om het niet al te belgisch te laten klinken. Geen duf accent zoals je vaak hebt met nl talige mcs int engels. Goeie producties ook vaak van mr critical
(quote)
Ik vond die Elpo qua stijl wat op Illogic lijken, alleen is hij tekstueel niet zo sterk.
Welke projecten heeft Mr. Critical nog dan? Ik kende enkel die track van hem op deze compilatie.
0
geplaatst: 8 juni 2010, 22:24 uur
Tajai killt de track hier toch wel. Beat is niet heel bijzonder, maar wel typisch zo'n anthem geval.
Verder hoor ik nog 2 verses die goed zijn (RZA en Supastition), maar komt verschilt de rest van matig tot redelijk. Crooked I kwam weer eens dramatisch slecht .
Verder hoor ik nog 2 verses die goed zijn (RZA en Supastition), maar komt verschilt de rest van matig tot redelijk. Crooked I kwam weer eens dramatisch slecht .
0
geplaatst: 14 juni 2010, 21:25 uur
sfeercompilatie van footage die we de voorbije twee weken in Cape Town hebben gedraaid. muziek: Nas & Damian Marley: Nah Mean
South Africa Road To World Cup B-Roll Compilation part I on Vimeo
kut, vimeo-filmpjes kan je hier blijkbaar niet embedden...
South Africa Road To World Cup B-Roll Compilation part I on Vimeo
kut, vimeo-filmpjes kan je hier blijkbaar niet embedden...
0
geplaatst: 14 juni 2010, 22:46 uur

Dat gezegd, bigup naar de boerenworst kraam, shit is lekker. Maar erg mooie compilatie, had er zelf misschien nog iets meer van de omgeving kort er wat ingezet. Muziek is trouwens passend.
Edit: Net voor de tweede keer bekeken, en mijn kritiekpuntje is eigenlijk niet kloppend.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 10:25 uur
Improvision schreef:
Ik vond die Elpo qua stijl wat op Illogic lijken, alleen is hij tekstueel niet zo sterk.
Welke projecten heeft Mr. Critical nog dan? Ik kende enkel die track van hem op deze compilatie.
(quote)
Ik kende dat album zelfs niet eens, maar ik ken alleen werk van hem en elpo. Maakt wel dope beats, althans de beats die ik gehoord heb
* denotes required fields.