Genres / Hip-Hop / Videos
zoeken in:
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 16:30 uur
Die van Lloyd Banks vind ik nog best oke, die Outta Control ken ik nog wel, maar vind ik niks.
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 17:47 uur
GarnalenPeller schreef:
Kijk ons hard gaan op Lloyd Banks, wat zijn we hip! Jullie zijn mindere mensen omdat jullie het niet cool vinden. Hipster high five!
Dat dus.Kijk ons hard gaan op Lloyd Banks, wat zijn we hip! Jullie zijn mindere mensen omdat jullie het niet cool vinden. Hipster high five!
Zoals ik al eerder zei; dat 'kijk-mij-eens-stoer-op-backpackers-haten'-gedrag wordt ook snel oud. En het is in principe precies dezelfde 'holier-than-thou'-houding die iedereen zo van backpackers haat, maar omgekeerd. Beetje hypocriet dus?
En nu niet iets in de trant zeggen van 'wat happen jullie toch makkelijk'
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 18:09 uur
Happen als Peijnenburg.
Dat nummer van Banks ken ik trouwens niet, en ik ga hem ook niet afspelen omdat je dat op YouTube zelf moet doen en daar ben ik nu te lui voor.
Dat nummer van Banks ken ik trouwens niet, en ik ga hem ook niet afspelen omdat je dat op YouTube zelf moet doen en daar ben ik nu te lui voor.
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 19:19 uur
Nou lijkt het er weer op dat we Lloyd banks niet goed mogen vinden. Ik ben dan ook holier than thou, I'm so Fly, haat me bitches. 

0
geplaatst: 20 oktober 2010, 19:35 uur

Zo'n opmerking over backpackers om mensen te laten happen is misschien een keertje grappig, daarna komt het meer zielig over, vandaar dat ik ook een keer hap, om te zeggen dat het wel weer leuk is geweest.
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 23:35 uur
Beetje raar om er mee aan te komen zetten. "Ik pis op backpackers!" ... ok dan
.
.
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 23:57 uur
staat een backpacker nou symbool voor underground, of juist mainstream? 

0
geplaatst: 21 oktober 2010, 00:00 uur
En in welk opzicht hebben die 2 een connectie?
Edit: Nevermind, net op Wikipedia gelezen. Maar waarom gebruikt MJ het dan om R&P te beledigen, want backpackers kijken juist verder dan hun neus lang is, dat is toch iets positiefs?
Edit: Nevermind, net op Wikipedia gelezen. Maar waarom gebruikt MJ het dan om R&P te beledigen, want backpackers kijken juist verder dan hun neus lang is, dat is toch iets positiefs?
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 00:12 uur
Is het niet dat backpackers alle mainstream (tenminste wat hun als mainstream zien) automatisch slecht vinden? 

0
Improvision
geplaatst: 21 oktober 2010, 00:14 uur
Chrisseh schreef:
Zoals ik al eerder zei; dat 'kijk-mij-eens-stoer-op-backpackers-haten'-gedrag wordt ook snel oud. En het is in principe precies dezelfde 'holier-than-thou'-houding die iedereen zo van backpackers haat, maar omgekeerd. Beetje hypocriet dus?
Je hebt het 'holier-than-thou' verwijt hier al meermaals gemaakt, wat wil je hiermee nu aantonen? Het is allebei fout, als je de intentie hebt om bij één van de twee groepen te horen. Persoonlijk luister ik naar wat me aanspreekt, dat kan soms maatschappelijk relevant zijn met een hoop poëtisch acceptabele rijmschema's, maar soms ook net het tegenovergestelde. Muziek gaat niet om wat je goed wíl vinden, wel om wat je goed vindt.
Maar waarom gebruikt MJ het dan om R&P te beledigen, want backpackers kijken juist verder dan hun neus lang is, dat is toch iets positiefs?
Als je meteen een heel groot aandeel muziek afwijst omdat de artiest bekend is, is dat niet echt verder kijken dan je neus lang is, of wel? En dan heb ik het over de bewuste backpackers, die zich met plezier deze term aanmeten, en niet over hen die louter toevallig backpacker zijn omdat het gewoon hun muzieksmaak is.
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 10:06 uur
Improvision schreef:
Je hebt het 'holier-than-thou' verwijt hier al meermaals gemaakt, wat wil je hiermee nu aantonen?
Als je iets verder leest, zie je al wat mijn punt is: het is hypocriet. Iets met pot en ketel. Je hebt het 'holier-than-thou' verwijt hier al meermaals gemaakt, wat wil je hiermee nu aantonen?
Het is allebei fout, als je de intentie hebt om bij één van de twee groepen te horen. Persoonlijk luister ik naar wat me aanspreekt, dat kan soms maatschappelijk relevant zijn met een hoop poëtisch acceptabele rijmschema's, maar soms ook net het tegenovergestelde. Muziek gaat niet om wat je goed wíl vinden, wel om wat je goed vindt.
Dat is natuurlijk de conclusie...MJ_DA_MAN schreef:
Leuk dat jullie het zo serieus nemen.
Tja, zo maak je het jezelf er wel heel makkelijk van af. Ik voel me niet eens aangesproken, maar als je eerst door half MuMe opmerkingen gaat maken over 'backpackers', en vervolgens als je erop aangesproken wordt het er vanaf brengt met 'leuk dat jullie het zo serieus nemen'... Beetje nutteloos om dan te beginnen met het hele gebeuren. Iniedergeval, wat ik hiermee wil zeggen is: de grap is leuk geweest Leuk dat jullie het zo serieus nemen.

0
geplaatst: 21 oktober 2010, 10:29 uur
Het is nooit een bewust uitlokkende of serieuze ''grap'' geweest, dat is het leuke. Nog leuker is dat er nu een gehele discussie wordt gevoerd op een quasi-natrappende en melige dooddoenende line van mij die slechts voor eenmalig gebruik was en die je dus moet negeren omdat het ten eerste niet is geplaatst om een discussie te starten, en dat maakt automatisch ten tweede: niet serieus moet nemen.
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 16:21 uur
Is amper serieus te nemen, ik weet ook wel dat je het niet op zo'n manier bedoeld, ik ken je langer als vandaag. Het is gewoon gaar en irritant, that is all. Of je er mee wilt stoppen. 

0
Harco
geplaatst: 21 oktober 2010, 20:27 uur
Outta Control is hard. Sowieso de meeste tracks op Blood Money wel. Mensen moeten niet zo haten.
Lloyd (niet Banks) moeten ze ophangen aan de hoogste boom. Doe mij Beamer, Benz or Bentley maar; die knalt als een malle.
Lloyd (niet Banks) moeten ze ophangen aan de hoogste boom. Doe mij Beamer, Benz or Bentley maar; die knalt als een malle.
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 21:32 uur
Eerlijk, zo'n beat/track is best lekker op zijn tijd, alleen qua rappers totaal inwisselbaar. Outta Controll is ook tof 

0
geplaatst: 22 oktober 2010, 12:02 uur
Is dat niet op de beat van een Lloyd Banks nummer?
Edit: Het is van Banks nummer Beamer, Benz or Bentley.
0
geplaatst: 22 oktober 2010, 20:35 uur
Kill_illuminati schreef:
No shit sherlock!

Zat vanavond even wat over youtube te struinen toen ik deze weer tegen kwam. Hij zal vast wel is gepost zijn maar het blijft een geniale clip

0
geplaatst: 23 oktober 2010, 18:35 uur
Colucci_Era schreef:
(embed)
(embed)
Deze gasten springen met de grootst mogelijke overtuiging in het drum 'n bass-gat in de Nederlandse hiphopscene. Als ze allemaal Nederlandstalig was geweest, was het nog vetter geweest, maar dit is ook al geweldig. Dit is rauw, origineel en kwalitatief ijzersterk. Ik ben hier wederom diep van onder de indruk.
0
geplaatst: 23 oktober 2010, 18:41 uur
Odd Future
die mensen zijn fucking 17 ofzo. En die Earl is een soort jonge Breezely Brewin.
0
geplaatst: 24 oktober 2010, 23:03 uur
GarnalenPeller schreef:
(embed)
(embed)
Odd Future
die mensen zijn fucking 17 ofzo. En die Earl is een soort jonge Breezely Brewin.
(embed)
(embed)
Odd Future
die mensen zijn fucking 17 ofzo. En die Earl is een soort jonge Breezely Brewin. Die 1e video is creepy shit. Bloed uit tepels.
De beat en raps zijn dope. Soort Company Flow beat. En zijn stijl van rappen is cool. Tof dat zulke jonge gasten dit maken. Dat filmpje van Hot ass Beat *Clap* net ook nog bekeken . 
2e video vind ik minder. Jammer dat zijn stem is vervormd.
Is de rest van hun de moeite waard?
0
geplaatst: 25 oktober 2010, 19:04 uur
Ja, van wat ik heb gechecked is vooral het album van Earl echt aan te raden, kan je gratis downloaden op hun site: oddfuture.com
Alleen de clipversie van French heeft een vervormde stem trouwens.
Alleen de clipversie van French heeft een vervormde stem trouwens.
0
geplaatst: 29 oktober 2010, 01:12 uur
Ik vraag me toch af hoe Ome Kor het voor elkaar heeft gekregen om een superdik Amerikaans accent te hebben in het Nederlands, zonder in Amerika te vertoeven. Misschien heeft 'ie als kind logopedie gehad van Keith Bakker. Je weet het niet! Het kan allemaal!
Nou ja, goed, het is wel een mooie sessie.
* denotes required fields.