MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:

Harco schreef:
Wayne past voor geen meter op die beat.

Ik vond het wel een leuk nummer. Wie hoor jij dan liever op die beat? Of gewoon de orginele versie?

Colucci_Era schreef:
(quote)

Ik vond het wel een leuk nummer. Wie hoor jij dan liever op die beat? Of gewoon de orginele versie?

Een paar gekke H-Town rappers zoals Mike Jones, Trae, Chingo Bling, Lil Flip, Bun B, Chamillionaire, Z-Ro, Slim Thug en nog een paar onbekende gasten van S.U.C.

Geen grap, die shit zou hard zijn.

Dat zou inderdaad hard zijn.

Dat begin

Hoop dat jullie het diggen:
wel op 720 p he jongens

Zie hier.

Bedorvenkebab schreef:
Hoop dat jullie het diggen:
wel op 720 p he jongens
(embed)

Ik dig het. Mooie clip, mooie nummer, allebei erg sfeervol. Top!

Ik heb geen verstand van clips, dus daar laat ik me niet over uit. Om door mij genegeerde redenen voel ik me wel geroepen hier te gaan etaleren wat ik van het nummer vind. Zie hieronder.

Het weet mij niet buitengewoon te boeien. Het zit op zich uitstekend in elkaar; de opbouw is fijn uitgekiend, met voldoende variatie, de geluiden vullen elkaar goed aan en er zitten veel mooi vervreemdende elementen in. Met dezelfde geluiden, zelfs identiek gearrangeerd, had Delars al haast een erg sterke instrumental neer kunnen zetten. Hij heeft zijn creatie echter niet ten volste uitgebuit. Het mist pijlers in de balans: alle klompjes goud op de weegschaalhelften zijn klein tot redelijk klein. De leidende geluiden die ik hoor, leiden me niet genoeg. Zo had hij ervoor kunnen kiezen de sleeptoon prominenter te laten zijn, bijvoorbeeld door hem wat lager te zetten en met wat gekraak verder op te vunzigen. Een grotere rol voor het hol klinkende blaasinstrument had ook gekund. Evenals gewoon een extra effect, dat dan dominerend zou zijn, zonder het evenwicht tussen de overige samples te verhaspelen. Ik zou het zeker niet slecht noemen, en de gekozen sound staat me ook wel aan, het is me eenvoudigweg iets te flets uitgewerkt dan wel net niet vol genoeg. Het is alleszins geen ontkrachting van de veelbelovendheid van Delars. Het is gewoonweg niet fantastisch.

Je had je mening over de clip wel mogen geven hoor Sjaak. Ik snap wat je bedoeld, maar we zijn ook benieuwd naar de mening van mensen die "er geen verstand van hebben". Ik claim dan ook niet dat ik dat wel heb. Verder tof dat je altijd de tijd neemt.

Bedankt Arrie!

Harco

Godver zoveel swag in die intro ik ga er kapot aan

Mb.
Hoeveel leningen denk je dat de beste man heeft moeten openen om die auto te kunnen huren?

EDIT: Dat nummer van Delars is wel aardig. Ik vind enkel de drums iets te duidelijk. Wat de clip betreft ben ik minder positief. De meeste beelden zijn dermate donker dat je geen idee hebt waarnaar je kijkt of wat überhaupt de relatie is tussen die beelden. Ik snap dat je creatief probeert te zijn, maar met dit soort creativiteit besmet je eerder het nummer dan het extra lading te geven. Misschien was het de bedoeling om de kijker in het niet te laten? Ik heb persoonlijk liever duidelijkheid. Uiteraard tof dat je verder je ding doet.

Geen, want hij is rich.

Holy shit! Fucking sick! Echt mijn nieuwe favoriet: "Now you get to meet a G!" Straight up!

Grappige video, ene kerel lijkt vet nerveus, best leuke track.
Sowieso een kanaal om te volgen voor opkomende UK-hiphop acts!

Mb. schreef:

EDIT: Dat nummer van Delars is wel aardig. Ik vind enkel de drums iets te duidelijk. Wat de clip betreft ben ik minder positief. De meeste beelden zijn dermate donker dat je geen idee hebt waarnaar je kijkt of wat überhaupt de relatie is tussen die beelden. Ik snap dat je creatief probeert te zijn, maar met dit soort creativiteit besmet je eerder het nummer dan het extra lading te geven. Misschien was het de bedoeling om de kijker in het niet te laten? Ik heb persoonlijk liever duidelijk.

@ Je laatste vraag; Ja dat was de bedoeling. In de plaats van een verhaal proberen te vormen of daar een hint toe te geven probeerde ik het te ondersteunen door sfeer en kleur/veranderingen die in mijn ogen bij de muziek aansloten. Heb dus bewust voor deze "stijl" gekozen.
Bedankt voor de kritiek. De volgende zal wat directer zijn, en dus ook meer verband hebben met elkaar.
Is ook mijn eerste clip ooit.

Harco
Holy shit! Fucking sick! Echt mijn nieuwe favoriet: "2 Kids!" Straight up!

Mb. schreef:
Hoeveel leningen denk je dat de beste man heeft moeten openen om die auto te kunnen huren?

C'mon son, Juicy J die geld moet lenen? Dat is in strijd met de wetten der natuur. Meer recente Juicy J-video's voor jullie ongeschoolde geesten:

Tell his folks that he gone and he ain't comin' back home. Next time they see his body, they gon' need a tombstone.

Juicy J en Lex Luger zijn bazen. Als het paddestoelen waren geweest dan waren ze champignons.

Ja ik ben benieuwd naar het album van Lex Luger en Three 6 Mafia.

Mb. schreef:

Hij heeft 80 milli in de bank, dat werd toch duidelijk in het liedje ?

Mensen zeggen zoveel in een nummer.

Als hij geen leningen heeft geopend, zal hij het van zijn platenmaatschappij hebben gekregen voor de video, hoogstwaarschijnlijk.

In dat geval: wanneer heb jij voor het laatst zo'n auto gekregen van je werkgever?

Harco
Elohim schreef:
Mensen zeggen zoveel in een nummer.

Als hij geen leningen heeft geopend, zal hij het van zijn platenmaatschappij hebben gekregen voor de video, hoogstwaarschijnlijk.

Ben je nou serieus? Jij ontkent hier gewoon even keihard het succes van Three 6 Mafia - één van de meest verdienende acts uit de geschiedenis van de hiphop? Grappig ook dat dat label dat je erbij haalt al sinds 1994 gerund wordt door DJ Paul en Juicy J zelf.

Pffft... mijn excuses dan, ken Juicy J niet.

Hij klinkt voor mij als één van de vele rappers met een mooie auto in de video. Meeste van die mensen huren ze of de maatschappij geeft ze voor de video, daarna nemen ze die weer in.

Ik verontschuldig mij voor dit misverstand.

Één van de meest verdienende acts? Dat durf ik te betwijfelen... Maarja, dan moet ik eerlijk zeggen weer, weet ik niet zo goed. Ik heb alleen zo'n gevoel dat veel mensen meer hebben verdiend in de hiphop.

Die mawfuckers hebben een hit met Tiesto gehad nummers gemaakt met UGK, Paul Wall en Lil' Flip dus geld zullen wel hebben idd. Deze nummers vind ik trouwens echt insane wack terwijl ik Most Known Unknown nog wel een leuk album vond.

Harco
De nummers met de artiesten die jij opnoemt hebben er echt niet voor gezorgd dat zij zoveel geld verdiend hebben (okay, voor die hit met Tiësto zullen ze misschien wel flink gecasht hebben). Dan nog eerder door nummers als Stay Fly of Poppin' My Collar. Bovendien hebben zij zo'n beetje alles geproduceerd wat uitkwam op hun eigen label en hebben ze talloze tv-optredens gedaan, waaronder een eigen realityshow op MTV. Three 6 is zelfs de enige rapgroep ooit die opgetreden heeft tijdens de Oscars en tevens zo'n beeldje mee naar huis mocht nemen voor beste titelsong.

Juicy J is sowieso een keiharde rapper. Combinatie van flow, stem, humor en charisma in unfuckwithable.Die tapes en low-budget videoclips met Lex Luger maakt 'ie gewoon voor de lol. Je ziet ook gewoon dat die man plezier heeft in wat 'ie doet. Backpackers moeten hiphop niet zo serieus nemen.

Alsof ik het allemaal zo serieus neem xD. Ik vind het gewoon wack klaar. Stay Fly was idd een mayor-hit. Dat van de oscars wist ik niet trouwens .

Shine is nog wel lekker trouwens . Om a Zip & a Double Cup moest ik lachen mhihi.

Reactie van Chuck D op die wacke tekst van Ye en Hov op Otis:

Fijn dat Chuck D ook een mening heeft.

Harco
Stapler schreef:
Shine is nog wel lekker trouwens . Om a Zip & a Double Cup moest ik lachen mhihi.

Yeeeesss, deze man snapt het fenomeen Billy Wes.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:28 uur

geplaatst: vandaag om 10:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.