MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:
Ik durf dat 'kwalitatieve' nog te betwijfelen. Maar goed, daar zijn de meningen dus over verdeeld.

Jammer van die drums (of ontbreken daarvan) bij Evidence. Beat mist kracht. Het is verder best tof.
Blu heeft ook wel een tof liedje gemaakt. Alleen is daar het refrein weer wat minder.

Harco
thgryda schreef:
(quote)

, weer die packback discussie, backpackers luisteren dubstep en d&b en springen gelijk krekels rond op de dansvloer zonder hun bovenlijf te bewegen. Hetgeen jullie packpack noemen is gewoon een voorkeur voor kwalitatieve undeground hip hop...

Het is "backpack," oftewel "rugzak." Niet "packback" of "packpack." Als je het al twee keer verkeerd spelt in één bericht heb je volgens mij überhaupt nooit begrepen wat de term inhoudt.

En dat kwalitatieve slaat natuurlijk nergens op.

Het is wel pacman.

Harco

De enige nigga die er vijf seconden overdoet een pak sap te vinden dan recht voor zijn neus staat.

Het nummer is wel fijn trouwens. Sterker nog: het is fijn.

Wat een beat zeg, geweldig.

Harco
Deze Fashawn zie ik trouwens het liefst. Op Boy Meets World wil hij nog wel eens teveel de sociaal bewuste man uithangen.

Kos
Idd wel dope, maar die Days of Old sample is iets te vaak gebruikt.

Harco
Moet ik me schamen als ik die sample verder alleen heb gehoord in The Days of Old (voor zover ik weet)?

Kos
Nee hoor, dat is wel de bekendste. Beat is overigens wel nice.

Harco
Ik loog; ik ken deze ook nog:

EDIT: En deze natuurlijk:

Ik houd me al stil.

Maxmus
Cucial D - Another summer in the ghetto (Hip Hop Mix)
Horace Brown - One for the money
Kurious - I'm kurious
Triple C - World of the wicked
Wiz Khalifa - Ink my whole body

Gevonden op de originele track van youtube.
Er zullen vast nog wel veel meer zijn.

Mysterious Vibes (1977) was sampled in:

School Hit by Shakespeare and the Last Empire (1989)
The Days of Old by Paris (1992)
One in the Chamba by The Almighty RSO (1992)
Sweet Potatoe Pie (Sweet Vibes Remix) by Domino (1993)
I'm Kurious by Kurious (1994)
G- Groove by 5th Ward Juvenilez (1995)
Un Monde Étrange by Les Sages Poetes De La Rue (1995)
One for the Money by Horace Brown (1996)
Držim Se by DJ Munja and MC feat. Drej (2000)
Wczoraj by Red I Spinache (2005)
Ink My Whole Body by Wiz Khalifa (2008)
Wanderland by Danny! (2008)
Still Lookin' by Dom Kennedy (2008)
Atmosphere by Kooley High feat. HaLo (2010)

Harco
Oh ja, die 5th Ward Juvenilez- en Almighty RSO-tracks ken ik ook wel.

Harco schreef:
(quote)

Het is "backpack," oftewel "rugzak." Niet "packback" of "packpack." Als je het al twee keer verkeerd spelt in één bericht heb je volgens mij überhaupt nooit begrepen wat de term inhoudt.

En dat kwalitatieve slaat natuurlijk nergens op.

Akkoord de spelling in mijn bericht suckte , maar als iemand iets afschiet omdat het kwalitatief niet veel inhoudt en plat commercieel is, wordt de term backpack er al te vaak bijgehaald. Misschien weet ik niet wat die term inhoudt, het is dan ook gewoon een verzonnen term die enkel wordt gebruikt om andermans mening als irrelevant af te schrijven.

chrisc10

Dope beat en raps, Killah Priest is wel het beste op dit nummer

Nas

Beiden

Wat is er mis met Nas op Ghetto Dreams? En Otis is ook al zo'n heerlijke track.

De track stort plots in bij zijn verse + zijn refrein is klote + zijn stem is irritant geworden doorheen de jaren.
Otis is één van de slechtste tracks die ik het afgelopen jaar heb gehoord. De clip is ook al bedroevend.

chrisc10 schreef:
(embed)
Dope beat en raps, Killah Priest is wel het beste op dit nummer
Erg vette track jah!
Leuke JMT scratches ook.
"Can't even fuck with my brain pattern" komt wel van een jmt-track dacht... Voor de rest niet zeker.

Ben het trouwens eens met FlyLo over Nas zijn stemgeluid en het sucky refreintje. Ook Otis vind ik maar een vervelende track. Beat zou kunnen, maar dan moet je vet flowende lyricists erop hebben, hier voldoen Kanye en Jay-Z niet aan, naar mijn mening.

FlyLo schreef:
De track stort plots in bij zijn verse + zijn refrein is klote + zijn stem is irritant geworden doorheen de jaren.
Otis is één van de slechtste tracks die ik het afgelopen jaar heb gehoord. De clip is ook al bedroevend.

Ik vind het allemaal erg vermakelijk. Vooral de clip van Otis. Mooie beelden, je ziet het plezier.

Harco
Ik begin Otis wel wat meer te waarderen, maar op die clip kun je niet haten; die is gewoon classic. Als je daarop haat, ben je zuur.

Als je Otis Redding gebruikt, maak je gewoon niet zo'n clip.

Harco
Mensen moeten muziek niet zo serieus nemen.

En ik wist niet dat er "St." voor de naam van Otis Redding stond.

Dat moet ook niet. Otis Redding had smaak, itt deze clip

FlyLo schreef:
Dat moet ook niet. Otis Redding had smaak, itt deze clip

Ah u kende hem persoonlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:53 uur

geplaatst: vandaag om 06:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.