MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:
Cypher met Papoose, Lupe Fiasco en Styles P:

http://www.youtube.com/watch?v=8gsKSFzMtiE

Dr.Greenthump
En Boordappel, best dope toch?

Hier nog wat dope shit van de beste man:

What the fuck is a Papoose?

Hail Mary

Toch blijf ik het vreemd vinden dat Papoose, Jae Millz en Cassidy hier niet zo'n 'groote' hype zijn als in Amerika. Anyway, hier nog even een dope clip van eigen bodem. Voor de mensen die Winne nog niet kennen, checken die pokoe!

Pomp die Shit

U-Niq heeft een nieuwe video zie ik net op State staan, klik

Beter goed gejat dan slecht bedacht. Klik, hoor de muziek.

waxs schreef:
U-Niq heeft een nieuwe video zie ik net op State staan, klik

Beter goed gejat dan slecht bedacht. Klik, hoor de muziek.

Oei, ik dacht al: waar herken ik die beat toch van. 't Had wel wat sportiever geweest als ze het er gewoon bij hadden gezet, ipv. dat Soulsearchin' de producer is, want ik kan me zo 1-2-3 niet indenken wat die gast dan aan deze track gedaan heeft.

Volgens mij is het niet gejat van Cunninlynguists. Toevallig dezelfde sample denk ik. Dat hoor je wel eens vaker. Zal U-niq of die producer, Cunninlynguists kennen?

Ik vind de productie van Cunninlynguists stukken beter. Maar die is ook gedaan door RJD2

Osiris Apis schreef:
Volgens mij is het niet gejat van Cunninlynguists. Toevallig dezelfde sample denk ik. Dat hoor je wel eens vaker. Zal U-niq of die producer, Cunninlynguists kennen?

Ik vind de productie van Cunninlynguists stukken beter. Maar die is ook gedaan door RJD2

Die van Cunninlynguists is idd véél beter.

Niet alleen de beat van de Cunninlynguists is beter, die tekst is briljant, ik verwijs nogmaals naar Wikipedia.

Social_Mask
99 Free Throw

Echt grappig

Vooral als je het nummer van Jay-Z kent (99 Problems) en een beetje iets van basketbal (O'Neal)

Nekschot voor deze mensen. Wat de fuck is dit?

Relax
waxs schreef:

Wooow........ Dirty South in NL.. en videoclip (de video zelf) kwaliteit is zelfde als zijn vorige clip.. teksten kut en beat al helemaal.

Dr.Greenthump
Niks nieuws hoor, Relax. De bekende screwed & chopped sample is al vele malen gebruikt in de Nederlandse scène. Zo ook door Partysquad en door Kempi (met Bloedserieus) en nog een aatal artiesten. Vind het opzich best oké klinken (die sample) dan, maar het nummer zelf is een beetje matig. Clip is dan ook meteen erg klote. Wat een kwaliteit, bovendien niks aan.

Ik irriteer me ook mateloos aan die reclame met Lange Frans als rappende hond.

Wat ik nog het ergste vind is dat hij samen met Karlijn Norlet een programma presenteerd. Zo'n pauper met zo'n mooie dame

Harco
waxs schreef:

Hahahahahaha.

Harco
Dr.Greenthump schreef:
Niks nieuws hoor, Relax.

Deze beat is toch wel heel erg dirty south verder; dat gebruik van dat drummetje, de bas, allemaal typisch dirty south. Producer heeft teveel naar Mannie Fresh gekeken; die gebruikt dat drummetje ook altijd. Alleen zijn zijn beats cool, en is deze wack.

Bovendien is screwed and chopped geen sample.

Harco schreef:
Bovendien is screwed and chopped geen sample.

Hij versprak zich denk ik, hij bedoelde stijl ofzo.

Dr.Greenthump
Ook de productie is toch niet heel vernieuwend in de Nederlands scène? Volgens mij spelen al veel meer artiesten in op de Dirty South hype. Maar goed de gehele beat toont idd sympthonen van de zuidelijke stroming. En wat screwed & chopped betreft, misschien had ik het beter tussen aanhalingstekens kunnen zetten. Doelde uiteraard op de stemvervorming. Screwed & chopped:

Texas is traag, warm en vooral groot. Als je geen auto hebt ben je verloren, want er zitten soms letterlijk kilometers tussen huizen. In Houston heeft iedereen minstens één auto, en in de meeste wagens zit een flinke soundsystem, veel van de tijd in het zuiden wordt doorgebracht op vier wielen en de muziek is daar een reflectie van. Langzaam, lopend, soulful, loom en zwaar aan bass. Het zuidelijke equivalent van een keiharde eastcoast boombap banger, is een trunk rattler en de BPM van de Houston sound komt zelden boven de tachtig. De legende verhaalt van een jonge DJ Screw die high was van de syrup en cannabis en per abuis een 12” single die op 45 toeren afgespeeld moet worden, afspeelde op 30 toeren en zwaar onder de indruk was van het geluid wat hij per ongeluk voorbracht. Gebiologeerd begon hij met de vertraagde platen te backspinnen, en nam hele mixtapes op met de vertraagde tracks, die gretig aftrek vonden bij de aan hoestdrank en wiet spacende stadsgenoten. Screwen en choppen was geboren. Klinkklare onzin volgens DJ Chill “Die sound is helemaal niet per ongeluk tot stand gekomen toen hij stoned was. Dat is een urban legend. Het was doelbewust, DJ Screw wist altijd precies wat hij aan het doen was. Als je platen langzamer afdraait, is de bass gewoon zwaarder, dan klappen de drums harder, dan is het ritme slomer en past het gewoon beter bij de Houston lifestyle. Ik kan het moeilijk uitleggen hier, in de kou, maar als we nu in Texas zouden zijn en we reden 20 kilometer per uur in een Cadillac met het volume op max, dan zou je het meteen snappen. Waarschijnlijk vinden gasten die high zijn aan de promethazine en codeïne het extra dope, dat zal best, maar het is niet zo dat deze stijl daardoor ontstaan is.”

Klik hier voor het hele artikel.

Toen die hele hype net groot aan het worden was vond ik het Dirty South gebeuren gek genoeg nog wel leuk, zelfs ooit een CD van Mike Jones gekocht

Maar kan me nu absoluut niet meer boeien, ben geen 15 meer. (PS: Geen sarcastische opmerking ofzo om mensen te kwetsen.)

Dr.Greenthump
Vind die Houston stilo wel tof. Word_Play denk ik ook

Dr.Greenthump schreef:
Vind die Houston stilo wel tof. Word_Play denk ik ook

Is je goed recht

Harco
T.I. en UGK zijn de enige artiesten die me nog kunnen boeien.

UGK ben ik nu mee bezig en klinkt niet slecht. Door aangename productie was Already Platinum ook nog goed te doen.

waxs schreef:

Wel knap dat het niveau na Lange Frans nog twee keer naar beneden kan gaan, eerst met Brutus en daarna met die Sjaak.

psychonaatje schreef:
(quote)

Wel knap dat het niveau na Lange Frans nog twee keer naar beneden kan gaan, eerst met Brutus en daarna met die Sjaak.

Maar vanaf hier kan het alleen nog maar omhoog.

Conway Twitty schreef:

Conway Twitty schreef:

Kan ik hier nog op terug komen?

Ik was aan het zappen en stuitte op Die Leipe Bauer Flavour

Hier het betere werk: Freestyles van Sage Francis en Fatlip, een deel van een optreden van MF DOOM en Slug over de Kurt Kobain-beat van Proof.

http://www.youtube.com/watch?v=Lie_eKaNASQ

Harco
http://videos.onsmash.com/v/8GWHsZUtfy4nN81f

Dikke Marco Polo / Masta Ace track.

Social_Mask
Heerlijke beat!
Vind die video ook best hard.

dope cut, dope beat, dope raps, dope video shoot!

Gast
geplaatst: vandaag om 03:12 uur

geplaatst: vandaag om 03:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.