MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:
Haha lol, dat bellita carol nummer.

He$$el_01 schreef:
(embed)

(embed)

Doppelgangaz

Met deze beat moet je niet bij mij zijn, maar de raps vind ik goed. Omdat velen van jullie de beat goed te pruimen zullen vinden, naar mijn inschatting, plaats ik deze track.

Ik vind de beat niet goed, verder niks memorabels. Ik vind de rap ook van laag niveau. Vind je de flows goed dan, want de teksten zijn niet echt van een goed niveau.

Improvision
Ik vond (en vind nog steeds) die track van Clear Soul Forces echt geweldig.

De beat is van Kankick. En die laatste is een beetje boos omdat Clear Soul Forces nu het album aan het verkopen is en hij geen geld ziet. Vandaar dit nummer:

STEALIN' PT.1 | OfficialKanKick - officialkankick.bandcamp.com

Improvision

Daar is nog een langere versie van waar ze nog meer uit hun dak gaan

Glaciers of Ice schreef:
Ik vind de beat niet goed, verder niks memorabels. Ik vind de rap ook van laag niveau. Vind je de flows goed dan, want de teksten zijn niet echt van een goed niveau.

Ja, de flows zijn uitstekend en mooi afwisselend. De overnames zijn ook buitengewoon geslaagd en ze hebben allemaal toffe stemgeluiden, zeker in combinatie met elkaar. Met de teksten vind ik verder niks mis. Het is weinig speciaals, maar er zitten wel grappige dingen tussen.

Groep doet me op de een of andere manier denken aan Slum Village raps, alleen dan nog wat slechter. Ach ja, ieder zijn mening.

Glaciers of Ice schreef:
Groep doet me op de een of andere manier denken aan Slum Village raps, alleen dan nog wat slechter. Ach ja, ieder zijn mening.

Bij Slum Village droegen juist de beats de nummers, naar mijn mening. Dat is nogal tegengesteld aan hoe het mijns inziens bij dit nummer zit. Ook vind ik de Slum Village-raps vaak de gemakkelijkere weg kiezen, dat wat iets beter in het gehoor ligt. Dat doen deze jongens niet bepaald. Tja, nogal omvangrijk meningsverschil inderdaad.

Geen video, maar deze prachtige nummer van Nujabes die onlangs is uitgebracht verdiend wel een plek hier. Een stuk beter dan de meeste Spiritual State nummers.

Improvision
Suite for Ma Dukes. Een project van Carlos Niño en Miguel Atwood-Ferguson (u weet wel, die kerel die een groot deel van de vioolpartijen voor Flying Lotus verzorgde op Cosmogramma en die hier ook orkestleider is). Ze brachten al een EP uit in 2009 met 4 nummers, opgedragen aan Ma Dukes, de moeder van J Dilla. Enkele maanden later volgde een live-optreden waarop ze verscheidene nummers uit Dilla's oeuvre live brachten. Het hele optreden is trouwens op cd beschikbaar.

uit 2006

Glaciers of Ice schreef:
(embed)
Geen video, maar deze prachtige nummer van Nujabes die onlangs is uitgebracht verdiend wel een plek hier. Een stuk beter dan de meeste Spiritual State nummers.
Als het geen video heeft zou hij eigenlijk niet hier moeten staan... maar ach.

Moet eerlijk zeggen dat ik Shing02 een ERG matige rapper vind. Hij probeert over te komen als het type rapper dat je hoort over een jazzy beat, met een smoothe stem, die persoonlijke dingen zegt, maar dat lukt hem niet voor mij. Hij klinkt gewoon niet lekker in mijn oren. (een kleine noot voor het geval iemand mijn eigen muziek in een discussie gaat brengen, ik ken mijn eigen beperkingen, dat heeft verder weinig te maken met hoe ik muziek beoordeel )

Eerder .

Heerlijk als oude hiphopmensen de weg helemaal kwijt zijn en niet meer serieus te nemen zijn.

Waaaat! Ben het wel met eens Rob! Kan er wel om lachen!

Vond het album met Bill uit 2009 dope hoor, trouwens.
Ik ben wel trots op mezelf, heb het de volle 3 minuten uitgehouden!
Dizzee op Snap Ya Neck Back is wel dope trouwens... Klinkt weer een beetje als de Dizzee van Boy In Da Corner =D
Hij moet die Trap/dubstep-beats maar aan andere mensen overlaten... Dit klinkt echt nergens naar. Het enige interessante was Dizzee losgaan met dope lyrics alsof het 2001 was. =D

Heb het vorige week ook gehoord en het is inderdaad dramatisch. Toch krijgen artiesten soms wel onterecht kritiek. Veranderen ze hun hele formule dan is het niet goed, maar blijven ze hetzelfde doen dan is het ook niet goed. Fans willen vaak het liefst gewoon dat je trouw blijft aan de sound waar je succesvol mee bent geworden. Dat is ook de grootste reden waarom bijvoorbeeld Beats, Rhymes & Life niet werd gewaardeerd.

Deze video mag hier zeker niet ontbreken

Gast
geplaatst: vandaag om 05:38 uur

geplaatst: vandaag om 05:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.