Genres / Hip-Hop / Videos
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2014, 00:40 uur
mankenelus schreef:
Hallo allemaal,
Ik heb best wel een goed nummer gemaakt met een vriend van mij. Ben benieuwd wat jullie er van vinden:
(embed)
(Alleen reageren als je het super tof vind graag)
Hallo allemaal,
Ik heb best wel een goed nummer gemaakt met een vriend van mij. Ben benieuwd wat jullie er van vinden:
(embed)
(Alleen reageren als je het super tof vind graag)
Jatten van De Jeugd is geen kunst. Doe je eigen ding, fallusrijder.
0
geplaatst: 12 augustus 2014, 01:12 uur
Uit 1993. Heel vet, hoewel die stuiterende meute ook iets onwaarschijnlijk lachwekkends in zich heeft.
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 18:17 uur
Sean Strange crushed deze live interview van SWAY ! Hoop dat iedereen gaat luisteren hoe goed deze MC wel niet is en hij respect krijgt wat hij hoort te krijgen . allen dank !
18:30 t/m 19:50
27:55 t/m 29:40
34:10 t/m 36:45
18:30 t/m 19:50
27:55 t/m 29:40
34:10 t/m 36:45
0
geplaatst: 17 augustus 2014, 12:07 uur
Video van Body of Light, een nummer dat op het nieuwe album van KP moet komen, dat Planet of the Gods gaat heten. Voor zover ik weet is daar voor de rest nog niet heel veel over bekend, behalve misschien wat mogelijke gastartiesten en producers.
0
geplaatst: 17 augustus 2014, 12:59 uur
He$$el_01 schreef:
(embed)
Video van Body of Light, een nummer dat op het nieuwe album van KP moet komen, dat Planet of the Gods gaat heten. Voor zover ik weet is daar voor de rest nog niet heel veel over bekend, behalve misschien wat mogelijke gastartiesten en producers.
Het wordt een spiritueel album dat volledig geproduceerd zal worden door Godz Wrath. Er zijn zo'n 40 nummers voor opgenomen (groot deel is opgenomen in Terschelling) en er komt dan ook hoogstwaarschijnlijk een Planet of the Gods deel 2.(embed)
0
geplaatst: 17 augustus 2014, 16:50 uur
0
Improvision
geplaatst: 19 augustus 2014, 16:25 uur
Ik vind dat Freddie Gibbs' video's altijd wel de muziek ondersteunen. Vatten de vibe goed.
0
geplaatst: 22 augustus 2014, 03:18 uur
Heeft iemand goede nummers in de aanbieding? Dit forum verdient het om serieuzer genomen te worden dan dit.
0
geplaatst: 30 augustus 2014, 21:40 uur
Danny Brown over een soort mengsel van dance en trap. Ik kan dit soort zooi wel waarderen, tegenwoordig. Ergens is dit ook logisch, gezien zijn pa DJ was.
0
geplaatst: 30 augustus 2014, 22:05 uur
Vind de track toch tegenvallen, al ben ik dan ook geen liefhebber van Danny Brown.
0
geplaatst: 1 september 2014, 12:36 uur
Wat een nummer, ik kan dit zeker waarderen, staat op repeat sinds de post van Sjaakspeare.
0
geplaatst: 10 september 2014, 17:51 uur
Een distichon in de trant van en over dit nummer:
'tis een eruptie, het vloeit m'n oren in, verheft me,
en oliet m'n gewrichten uit de as van de hellingen
Eigenlijk is dit nog veel te lyrisch. Ik bedoel er domweg mee dat het lekker knalt (als een vulkaanuitbarsting), verheft (als een lavauitvloeiing), hard is (als het basalt dat voortkomt uit de lava), vet is (als de olijfolie van uit de boomgaarden op de hellingen van de vulkaan) en me mee laat deinzen (via mijn gewrichten). Ja, dit is pleurisomslachtig voor de platitudes die ik over wou dragen.
Ik kan weleens neigen naar de opvatting dat omslachtigheid en vergezochtheid alleen gelegitimeerd zijn bij moeilijk duidbare zaken. Vaker nog acht ik rap, met de directe verbale, performale overdracht van taal, ongeschikt voor al te grote poëtische uitspattingen. Maar toch vind ik dit wel mooi. Ik heb dan ook altijd een lichtelijk ambivalent gevoel bij Aesop Rock. Met Rob Sonic was ik eerlijkheidshalve niet bekend, maar die doet blijkbaar vrolijk mee. Zij lijken vaak ook nog wat verder te gaan dan deze twee regels. (Ik heb ze toch redelijk richting denotatief bijgeschaafd.)
Maar goed, de strekking van mijn ministrofe blijft onveranderd: ik vind het overwegend lekker, hard, vet en zelfs verheffend. Het is natuurlijk ook niet zo dat er nooit beduidendere inhoud achter zit. Daag me dus maar uit met die afgrijselijk vergezochte rijmsels. Een nummer als dit houdt bovendien al die gangsters op rapgenius weer even van de straat.
'tis een eruptie, het vloeit m'n oren in, verheft me,
en oliet m'n gewrichten uit de as van de hellingen
Eigenlijk is dit nog veel te lyrisch. Ik bedoel er domweg mee dat het lekker knalt (als een vulkaanuitbarsting), verheft (als een lavauitvloeiing), hard is (als het basalt dat voortkomt uit de lava), vet is (als de olijfolie van uit de boomgaarden op de hellingen van de vulkaan) en me mee laat deinzen (via mijn gewrichten). Ja, dit is pleurisomslachtig voor de platitudes die ik over wou dragen.
Ik kan weleens neigen naar de opvatting dat omslachtigheid en vergezochtheid alleen gelegitimeerd zijn bij moeilijk duidbare zaken. Vaker nog acht ik rap, met de directe verbale, performale overdracht van taal, ongeschikt voor al te grote poëtische uitspattingen. Maar toch vind ik dit wel mooi. Ik heb dan ook altijd een lichtelijk ambivalent gevoel bij Aesop Rock. Met Rob Sonic was ik eerlijkheidshalve niet bekend, maar die doet blijkbaar vrolijk mee. Zij lijken vaak ook nog wat verder te gaan dan deze twee regels. (Ik heb ze toch redelijk richting denotatief bijgeschaafd.)
Maar goed, de strekking van mijn ministrofe blijft onveranderd: ik vind het overwegend lekker, hard, vet en zelfs verheffend. Het is natuurlijk ook niet zo dat er nooit beduidendere inhoud achter zit. Daag me dus maar uit met die afgrijselijk vergezochte rijmsels. Een nummer als dit houdt bovendien al die gangsters op rapgenius weer even van de straat.
* denotes required fields.