MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:
nja
vinnut wel lache enzo
ben n simpele gozer
beetje chill, pluk de dag
gezellig weejewel
gewoon lekker

Mooi, ik ook. Speciaal voor jou dan:

Denk dat je de verse van Jiggy wel tof vind overigens.

Mb.

Dreigend nummer waar ik mij toch een beetje ongemakkelijk bij voelde. Zeker in combinatie met de video. Maar daarom ook: interessant en in de opzet geslaagd. De andere single heeft dezelfde sfeer. Meningen?

De productie, de sfeer, het refrein en het stemgeluid zijn heel vet en geweldig op elkaar afgestemd. Ik voel me er niet ongemakkelijk bij, ik vind zulke dreiging in muziek erg aangenaam. Wat me wel enigszins tegenvalt is het overdreven lage tempo van de verzen. Ik hang het dogma 'hoe sneller, hoe beter' geenszins aan, maar wanneer je weinig rapt ten opzichte van de productie, beperk je je ritmische mogelijkheden nogal. En omdat rap amper melodie bevat, heeft het dan al gauw weinig omhanden. Het is hier dan ook vooral sfeerstutting, mijns inziens. Al met al dus zeker tof, ook al voldoet het niet aan het potentieel dat de vier aanvangend genoemde elementen constitueren.

Mb.
Sjaakspeare schreef:
Het is hier dan ook vooral sfeerstutting, mijns inziens.

Stutting? Als in verpestend? Ik kan me wel vinden in jouw commentaar, maar bij het dogma 'hoe sneller, hoe beter' denk ik al snel aan de rappers van Bone Thugs-N-Harmony en de rapstijl die zij hanteren zou hier toch niet op passen? Althans, dat zou voor mij het ongemakkelijke wegnemen.

Mb. schreef:
(quote)

Stutting? Als in verpestend? Ik kan me wel vinden in jouw commentaar, maar bij het dogma 'hoe sneller, hoe beter' denk ik al snel aan de rappers van Bone Thugs-N-Harmony en de rapstijl die zij hanteren zou hier toch niet op passen? Althans, dat zou voor mij het ongemakkelijke wegnemen.

'Stutting' was misschien wat te innovatief, maar ik bedoel het als zelfstandig naamwoord van 'stutten', wat een specifieke vorm van ondersteunen is (bij gebouwen of mijnen). En dat dogma vind ik dus in het algemeen onzinnig. Bone Thugs-N-Harmony is zo ongeveer het ultieme voorbeeld waarom. Zij lijken echt te geloven dat sneller altijd beter is. Dat gaat echt nergens over. Dat zou hier inderdaad nog slechter klinken dan het sowieso al doet. Maar wat meer woorden per zin zou hier prima kunnen. Net zoals je almaar of in bepaalde situaties te snel kan willen rappen, kun je ook te sloom gaan, als je het mij vraagt. Dan laat je namelijk erg veel mogelijkheden liggen, zoveel kansen om vette flows, rijmschema's of teksten bij te dragen. Af en toe op sterke wijze opmerkelijk snel of opmerkelijk traag kunnen gaan zijn waardevolle kwaliteiten, maar doe het alsjeblieft niet uitsluitend.

Improvision

In 2013 bracht Froze een driedelige reeks van gratis mixtapes uit onder de titel 'Tot Strax', naar aanleiding van zijn nieuwe album ‘Het Venster Op De Wereld’.

De fans konden telkens één nummer naar het album stemmen. ‘Zolang Ik Droom’ werd gekozen uit de eerste mixtape ‘Tot Strax 01’. De clip kunt u nu bekijken op Youtube.

Het album is nu verkrijgbaar op iTunes.

Enjoy !

Website
Twitter
Facebook

Kos
Dit blijft toch wel 1 van de dikste beats & basslines ooit.

Lekkere funky baslijn inderdaad. Interessanter is de maatschappelijk zeer betrokken, etnisch-activistische tekst en dat je zoiets nauwelijks meer hoort. Ondanks taferelen en vertoningen als in Ferguson. Maar goed, Westerse jongeren zijn in het algemeen verbijsterend niet-activistisch. In de jaren tachtig was er minder vergaand individualisme. Van daaruit bestonden hoge verwachtingen over meer persoonlijke vrijheid en gelijke kansen. Wat dus resulteerde in meer individualisme, waarin je als hedendaagse jongere eenvoudig ten prooi kan vallen aan de ontheemding. Internationale, digitale massamedia bieden nog ijkpunten. Maar omdat die dus zo sterk gevoed wordt vanuit losse personen, zijn ze niet bepaald geïnteresseerd in maatschappelijk debat.

Monsta Kody schreef:
(embed)Vince Staples - Blue Suede

Vette track. Heerlijk hoe de productie tegelijk instabiel en krachtig klinkt.

Keihard... en goed camerawerk

Hard. Dit is de eerste keer in veel te lange tijd dat ik een geslaagde nieuwe soul(stem)samplebeat hoor. Dit is mooi sfeervol, in balans en niet dungelaagd.

Opvallend, ik vind dit juist zeer doorsnee.

MAS
Sjaakspeare schreef:
(quote)

'Stutting' was misschien wat te innovatief, maar ik bedoel het als zelfstandig naamwoord van 'stutten', wat een specifieke vorm van ondersteunen is (bij gebouwen of mijnen). En dat dogma vind ik dus in het algemeen onzinnig. Bone Thugs-N-Harmony is zo ongeveer het ultieme voorbeeld waarom. Zij lijken echt te geloven dat sneller altijd beter is. Dat gaat echt nergens over. Dat zou hier inderdaad nog slechter klinken dan het sowieso al doet. Maar wat meer woorden per zin zou hier prima kunnen. Net zoals je almaar of in bepaalde situaties te snel kan willen rappen, kun je ook te sloom gaan, als je het mij vraagt. Dan laat je namelijk erg veel mogelijkheden liggen, zoveel kansen om vette flows, rijmschema's of teksten bij te dragen. Af en toe op sterke wijze opmerkelijk snel of opmerkelijk traag kunnen gaan zijn waardevolle kwaliteiten, maar doe het alsjeblieft niet uitsluitend.

Waarom altijd die vermoeiende berichten?

laat sjaak met rust.

laat sjaak met rust.

zou je sjaak met rust willen laten?

Laat mas met rust betreffende sjaak.

MAS
Bedorvenkebab schreef:
laat sjaak met rust.

Dakduivel schreef:
laat sjaak met rust.

Delars schreef:
zou je sjaak met rust willen laten?

Neen

Niets heel nieuw, maar even ter promotie van dit album:

Finish with a Kill

Dear John

die tweede clip maakt me echt agressief. sorry chrisseh.

Klinkt beter dan de afgelopen 10 jaar heb ik het idee van LL Cool J. Terug naar het hardere werk van hem.

Improvision

Catchy nummer!

Gast
geplaatst: vandaag om 11:46 uur

geplaatst: vandaag om 11:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.