MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:
ThingMan schreef:
Klinkt beter dan de afgelopen 10 jaar heb ik het idee van LL Cool J. Terug naar het hardere werk van hem.
(embed)

Wauw, dat klinkt weer goed! Intussen ook al bijna dertig jaar geleden dat zijn debuutplaat verscheen.

Nieuwe Akin is dope!
Ik vind het nog steeds apart. Had altijd verwacht dat Cise eerder solowerk zou uitbrengen.

Had ik deze al eens gedropt hier? Ik neem aan van wel...

Improvision
Vet.

Ik ben de laatste tijd hooked aan deze track:

Heb het album nog niet aandachtig beluisterd, maar van wat ik heb gehoord zijn sommige tracks iets te veel 'noise-hop' (of hoe je het ook noemt) voor mij. Deze track kan ik echter goed waarderen

Nieuwe. Geinig om Feis weer eens te horen, jammer van het einde.

Chrisseh schreef:
Ik ben de laatste tijd hooked aan deze track:

(embed)

Heb het album nog niet aandachtig beluisterd, maar van wat ik heb gehoord zijn sommige tracks iets te veel 'noise-hop' (of hoe je het ook noemt) voor mij. Deze track kan ik echter goed waarderen

Inderdaad een zeer tof en boeiend nummer. Het klinkt dreigend maar ook speels, nerveus en tegelijkertijd ontspannen. Bijzonder, zulke interne frictie. Bedorvenkebab heeft deze track in juni al in dit forum geplaatst, trouwens. Nadien heb ik 'm ook een periode vaak opgezet.

Improvision
Nieuwe Kendrick:

Hij mag wel werken aan z'n dansmoves.

Kos

Nooit geweten dat Everlast bij Rhyme Syndicate zat .

Double XX Posse - Headcracker - YouTube
nice oldskool

K-Solo - I Can't Hold it Back 1992

idem. lekker funky Hit Squad trackje.

Wie van harde beats houd met saaie raps moet deze man even uitchecken. Ik kwam hem perongeluk tegen toen ik keek of er iets als experimentele trapmuziek bestaat, hij bracht namelijk vorig jaar een plaat uit dat Alternative Trap heet.

Jammer dat de verses van Mike en El-P zo kort zijn.
Leuke track die je met ons deelt trouwens Jelle. Vind dat die Lucki Eck$ veel weg heeft van Vince Staples op zijn andere nummertjes.

Deze man:

Hex One toont tot de echte top van hiphop te behoren. String Theory draai ik sinds het uitgekomen is zeer regelmatig!

42 minuten lang rappers op een Hudson beat
Edit: Met onder andere Killer Mike, Flatbush Zombies, Pusha-T, Danny Brown, Action Bronson.

Lekker nummertje weer zeg....

Bedorvenkebab schreef:
(embed)
42 minuten lang rappers op een Hudson beat
Edit: Met onder andere Killer Mike, Flatbush Zombies, Pusha-T, Danny Brown, Action Bronson.

Al procrastinerend heb ik het helemaal beluisterd en ik moet zeggen dat ik volstrekt niet onder de indruk ben. 42 Minuten lang één soort beat waar ook maar op één manier vruchtbaar op te rappen valt: vrij vermoeiend. Dit ondanks dat er goede raps tussen zaten en veel van de beats op zichzelf best aardig waren. Uiteindelijk zat er naar mijn beleving geen enkele uitschieter tussen zowel de verzen als -met name- de instrumentatie. Dit alles bij elkaar maakt de naam van dit geheel deerniswekkend misplaatst. Dit leek meer op een boetseercursus dan op een monument.

Monsta Kody schreef:
Lekker nummertje weer zeg....
(embed)

Dit daarentegen is heerlijk, inderdaad. De sound van de productie doet me vrij sterk denken aan 'What a niggy know' van KMD. (Thema's hebben natuurlijk ook volop raakvlakken.) Hoewel dat nummer nóg beter is.

Relaxed nummer van de gratis mixtape 'Is This Art?' van Michael Christmas. Dit soort luchtige hiphop kan ik wel waarderen.

Edit: Ik stop deze er ook maar bij; een ode aan Michael Cera dito van Michael Christmas:

Geinig ventje

Kan best wel een leuk album worden, maar ik ben toch vooral benieuwd naar het album van zijn 'Live From the Streets' serie. Er zijn sowieso al genoeg interessante rappers die daar aan meegewerkt hebben, en er schijnen er nog redelijk wat bij te komen. Zou ook dit jaar uit moeten komen, maar we gaan het zien.

Die maskers zijn tamelijk belachelijk, Premo blijft bijzonder vette doch te eentonige beats droppen en die derde gast heeft deze producie volgens mij niet gehoord. De vierde MC stond me erg aan, de eerste was ook heel aardig.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:02 uur

geplaatst: vandaag om 10:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.