MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:
Ik begin steeds meer te luisteren naar slowthai, maar wat een idioot is het zeg, als je die interviews ziet...

Ook een aardige fan geworden van Lady Leshurr. Fijne flow, origineel stemgebruik, leuke instrumentatie en ook lekker wat humor erin.

De musicmeter waar ik nieuwe muziek leer kennen om de haverklap is er weer

Check the new video from Belgian artist PeaKock - Old Habits

Part 2 of the #freefall thrillogy 'Couldn't Guess' on the way??

More info on releases and all activities ➡️ Viewmasters

PeaKock | Facebook
PeaKock | Instagram
R&O Records | Facebook
R&O Records | Youtube
R&O Records | Soundcloud

#PeaKock #OldHabits #RnO #Viewmasters

Is dit nog hiphop? Ik ben zelf geneigd 'ja' te zeggen; het doet me denken aan Listener.

Erg goede delivery en een best goed geschreven tekst.

Het is ook komedie, hahaha. Muzikaal gezien is het spoken word, rap en een beetje zang, om niet te zeggen: toasting. Heel creatief. En heel theatraal. Erg vermakelijk, maar niet iets wat me zonder beeld of meermaals zou bekoren.

Mijn vrouw verwoordde het perfect als een simpelere, toegankelijkere versie van Listener en daar kan ik me wel in vinden.

Wat ik bij dit nummer erg sterk vind is hoe de conversationele stukken erin verwerkt zijn. Als ik het weer op zet denk ik echter telkens: laat ik weer eens naar Listener luisteren, en dan ben ik weer klaar.

nedbed

Poh, wat een video!

Ik wilde hem ook al plaatsen, maar had net hierboven al iets neergezet. Gruwelijk goede video inderdaad! Jammer dat de track zonder de video eigenlijk niet zo heel interessant is naar mijn mening.

Ik vind het wel een lekkere track.

Dan toch maar even. Ben best een fan aan het worden van slowthai.

Franck Maudit
nedbed

Wat een video inderdaad. Als aanklacht kan dit wel tellen. De laatste scène greep me nog het meest naar de keel.

De switch halverwege is ook erg interessant!

Ontzettend goed. Toffe producties en een strakke doch melodieuze flow met sterke teksten.

Wel zijn dit naar mijn idee gewoon twee verschillende korte tracks. Beetje interessantdoenerij om het als geheel met een grote wending te presenteren. Daarvoor zou er muzikaal of inhoudelijk een direct verband moeten zijn. Al is het een zin die terugkeert. Maar nee. Dat de thematiek gelijkaardig is, rechtvaardigt niet één titel. Uitgekookte zet niettemin.

Sjaakspeare, dat ben ik met je eens. Ik beluisterde hem eerst via bandcamp en dacht toen dat het twee nummers waren. Even snel de video opgezocht en bekeken om hier te droppen, en merkte toen pas dat het samengevoegd was.

Een leuke nieuwe Blueprint. Ik denk dat veel hiphopheads ook best de boodschap ter harte mogen nemen.

Laatste Blu & Nottz album heeft wel een paar harde nummers waaronder deze

Leuk Belgisch nummer:

Tering man, ik kan nog beter rappen. Die virulente 'é'-tic ben ik bovendien helemaal zat.

Als je denkt dit origineel te willen hebben mag je $111,11 voor de CD betalen, en $777,77 voor de digitale versie...

Wel een leuke track trouwens.

Busdriver! Sheeh!

edit: Mijn god. Ik beluister het album nu op Spotify, en het is echt fenomenaal. Wauw.

Elohim schreef:
(embed)
Een leuke nieuwe Blueprint. Ik denk dat veel hiphopheads ook best de boodschap ter harte mogen nemen.

Dit is wat ik zo waardeer aan Blueprint, het is een hele middelmatige MC maar zijn positieve insteek en de heldere teksten maken een hoop goed! Toffe track.

Shakewell - Leglock

Marlon Craft - Gucci Gang Freestyle

Man, die track Leglock is eigenlijk heel standaard, maar die video maakt het allemaal zo vreemd. Die Marlon Craft is best fijn.

HipHop Fiend
waxs schreef:
(quote)

Dit is wat ik zo waardeer aan Blueprint, het is een hele middelmatige MC maar zijn positieve insteek en de heldere teksten maken een hoop goed! Toffe track.

Moeten het hier in dit topic per sé nieuwe tracks zijn, als dat zo is verwijder ik de video wel weer... Maar wil even een oude klassieker van Blueprint tevoorschijn toveren:

HipHop Fiend

HipHop Fiend
Ik ben/was op zich best een fan van oude harde britcore dingen, dus even deze hier neerplanten:

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.