MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop dood?

zoeken in:
van www.sohh.com:

While hip-hop is being declared dead by rappers, critics and fans alike, the south has never been so prosperous. Interestingly, Smoke, a proud south representative, agrees that Hip-Hop is deceased.

"Hell yeah, hip-hop is dead," he said. "I'mma tell you who killed hip-hop... D4L and Dem Franchize Boyz. Those are the murderers of Hip-Hop, in my opinion. It was already dying. They just came over and killed it. Nobody doing Hip-Hop is selling records. Lil' Wayne is the only motherfucka doing Hip-Hop that's selling, him and [Young] Jeezy. Hip-Hop is not what it used to be.

Me and Shawn [J] we still make Hip-Hop music, but people don't wanna accept it because it got a southern twang. Hip-hop is wordplay, saying something, metaphors. I love Hip-Hop. I fell in love with Mobb Deep [and] Nas -- these are the people that influenced me. People like Bun B. He's a Hip-Hop artist. MJG, Eightball -- those are hip-hop southern artists. The old south is Hip-Hop. The new south...naaahh!"

De mening van Smoke van Field Mob. Wat is jullie mening over of hiphop dood is?

Nou er word nog wel degelijk goede hiphop gemaakt maar ''the new south'' is idd wel hiphop-dodend. Walgelijk. Maargoed ik luister zowiezo bijna alleen maar old skool hiphop en in die tijd werd er elk jaar wel een klassieker gedropt.

Tuurlijk is het niet dood. Luister maar is naar Fishscale. En Young Yeezy vind ik ook behoorlijk goed. Maar zijn hier niet al genoeg discussies over geweest..?

Was het maar waar.

gemaster schreef:
Was het maar waar.

* kriebelt zich onder zijn oksel

Nee, ik moet er nog steeds niet om lachen.

gemaster schreef:
Was het maar waar.

Je kent zeker alleen 50 Cent

Cath schreef:
Tuurlijk is het niet dood. Luister maar is naar Fishscale. En Young Yeezy vind ik ook behoorlijk goed. Maar zijn hier niet al genoeg discussies over geweest..?

Young Jeezy wordt juist als 1 van de weinig positieve goedverdienende artiesten genoemd. Ik wist niet dat er al zoveel over gepraat was. Niet goed opgelet dus
Maar goed, je bent ook niet verplicht om te reageren
Tuurlijk zijn er nog af en toe goede platen, maar welke klassiekers zijn er de afgelopen jaren nou nog gemaakt die ook nog eens goed verkochten.
Maar als ik het goed begrijp moet ik nog eens goed de forums doorspitten voor de antwoorden

Ja The Documentary word een klassieker genoemd maar die dat zeggen luisteren alleen TMF rap

Kos
Hm.. ik zie een openingspost met nietszeggende figuren die zeggen dat hiphop dood is en dan gaan ouwehoeren over andere nietszeggende figuren. Ik weet niet zo goed wat je daar mee moet.

handsome_devil
psychonaatje schreef:
(quote)

* kriebelt zich onder zijn oksel

Nee, ik moet er nog steeds niet om lachen.

Ik moest hier wel even om lachen

Tja, het is een aardig album, maar hij heeft nou niet een geweldig nieuwe sound ofzo. Zijn onderwerpen zijn niet vernieuwend, hij is niet erg creatief, lyrically doet hij me eigenlijk niets dat ik denk: Wow, vernieuwend als Wu-Tang, Storytelling als Slick Rick etc. De enige die zowel underground als bij het grotere publiek worden gewaardeerd met goede albums waren Nas en Jay-Z denk ik. Maar de dingen als Eric B & Rakim, A Tribe Called Quest, KRS, Biggie zijn echt niet meer na het millenium gemaakt (iets in die categorie). Kijk maar hoe diep Mobb Deep is gevallen.

Kos schreef:
Hm.. ik zie een openingspost met nietszeggende figuren die zeggen dat hiphop dood is en dan gaan ouwehoeren over andere nietszeggende figuren. Ik weet niet zo goed wat je daar mee moet.

Tja, als je het zo gaat bekijken. Dan is het forum overbodig omdat iedereen even belangrijk is, alles subjectief is en over smaak niet te twisten valt.

Kos
Ik bedoelde meer te zeggen dat het een aardig onderwerp is, maar dat dat geouwehoer over 'the south' in die openingspost er vrij weinig mee te maken heeft.

Ik vraag me altijd af hoeveel Eric B & Rakim en Boogie Down Productions in hun hoogtijdagen verkochten. Ik heb er geen idee van, maar zal dat echt zoveel zijn?

Kos schreef:
Ik bedoelde meer te zeggen dat het een aardig onderwerp is, maar dat dat geouwehoer over 'the south' in die openingspost er vrij weinig mee te maken heeft.

Wel waar want dat is de populiare hiphop van nu (helaas) dus heeft er alles mee te maken.

Ik denk dat dat komt omdat the south momenteel het populairste is en het beste verkoopt, terwijl het lyrically en qua originaliteit in teksten, wordplay niet zoveel voorstelt. Alleen de oude garde als Scarface, 8Ball, MJG, UGK enz. Voorheen waren de goed verdiende artiesten (bijna altijd uit de east, en de G-Funk uit de west begin jaren 90) altijd origineel, vernieuwend, goede teksten (Rakim, A Tribe, KRS, Pac, Biggie) en hadden ze veel respect vanuit de gehele hiphopwereld. Vanilla Ice, MC Hammer, Kris Kros waren incidenten.
Toen hadden laag hangende baggy jeans nog een boodschap, nu worden ze zo gemaakt in de fabrieken.

psychonaatje schreef:
Ik vraag me altijd af hoeveel Eric B & Rakim en Boogie Down Productions in hun hoogtijdagen verkochten. Ik heb er geen idee van, maar zal dat echt zoveel zijn?

De aantallen zullen niet vergelijkbaar zijn met de huidige artiesten, maar Rakim was wel 1 van de eerste punchliners die ook met Paid In Full etc op tv kwam. Hij was echt wel vernieuwend.

herbertwest schreef:
Ik denk dat dat komt omdat the south momenteel het populairste is en het beste verkoopt, terwijl het lyrically en qua originaliteit in teksten, wordplay niet zoveel voorstelt. Alleen de oude garde als Scarface, 8Ball, MJG, UGK enz. Voorheen waren de goed verdiende artiesten (bijna altijd uit de east, en de G-Funk uit de west begin jaren 90) altijd origineel, vernieuwend, goede teksten (Rakim, A Tribe, KRS, Pac, Biggie) en hadden ze veel respect vanuit de gehele hiphopwereld. Vanilla Ice, MC Hammer, Kris Kros waren incidenten.
Toen hadden laag hangende baggy jeans nog een boodschap, nu worden ze zo gemaakt in de fabrieken.

Vergeet je niet de mzuiek uit het westen, ook na de G-funk tijd...
ik bedoel: SNoop Dogg, Dr.Dre, Ice Cube ( westside connection) Xzibit, Nate Dogg dit zijn in mijn ogen niet bepaald mensen die stil hebben gezeten...

Het oosten is in mijn ogen in het algemeen altijd beter geweest dan het westen

In mijn ogen heeft het zuiden en de daarbijbehorende bevolking (jeweet) ook niet stil gezeten. Als 'aan het werk' je motto is dan weet je wel van wanten..

Relax
Oost klassiekers
Mobb Deep - Infamous
Nas - Illmatic
Notorious Big - Allemaal
Wu-Tang - Enter the Blablabala
Method Man - Tical

En u gaat maar zo door

Ik weet dat de meesten hier meer hebben met het oosten, maar ik ben wel echt een westside fan, ma ja iedereen zijn smaak he.

N.W.A - straight outta compton
Dr.Dre - The Chronic
Snoop Dogg - Doggystyle
Xzibit - Resteless
Dr.Dre - The Chronic 2001
Eazy E - Eazy Duz It
Ice Cube - verschillende albums
Nate Dogg - niet supersterk in albums, maar wel een geweldige sidekick op elke plaat.

De westside komt in mijn ogen bijna standaard met goede beats aanzetten, en das toch het eerste waar ik op let alsk een cd beluister, teksten komt later wel, ma als de beats fuck zijn kan ik er niet na luisteren.

A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
A Tribe Called Quest - People's Instinctive Travels...
A Tribe Called Quest - The Low End Theory
Big L - Lifestylez Ov da Poor & Dangerous
Big Punisher - Capital Punishment
Eric B. & Rakim - Paid in Full
Immortal Technique - Revolutionary Volume 2
Mobb Deep - Hell on Earth
Nas - It Was Written
Nas - The Lost Tapes
Public Enemy - Fear of a Black Planet
Wu-Tang Clan - Wu-Tang Forever

ook nog een paar Eastside klassiekers

Relax
Mwah ik ben ook niet echt East Side fan, ik vind de beats van West was relaxter klinken dan die van oost om eerlijk te zijn.
Maar ik noemde een paar klassiekers, en die MJ noemt... hoe kan ik die vergeten

eazyfan
ik ben voor alles!!!!!

You call it writer's block, but you stop cause the vine is empty
Hip hop's not dead, it's really the mind of the emcee

Aldus K-Os.

MJ_DA_MAN schreef:
Ja The Documentary word een klassieker genoemd maar die dat zeggen luisteren alleen TMF rap

dus die ventjes van tijdschriften en MTv.. en nog een hoopje rappers zijn fake.. aight het is maar wat je eronder verstaat
Natuurlijk vind ik albums als illmatic.. ready to die beter.. maar Die zijn eerder legendarisch een klasieker is daar nog een te klein woord voor.... en mobb deep.. it was written van nas.. Pe.. allemaal legendarische albums.. die je in je Top 10 kunt zette..

MJ_DA_MAN schreef:

Nas - It Was Written
Nas - The Lost Tapes
Wu-Tang Clan - Wu-Tang Forever

ook nog een paar Eastside klassiekers

Dit zijn geen hiphopklassiekers, dit zijn wanhopige pogingen om na een briljant debuut geld te verdienen.

Relax
the lost tapes en it was written niet ...

Relax
Word_Play schreef:
You call it writer's block, but you stop cause the vine is empty
Hip hop's not dead, it's really the mind of the emcee

Aldus K-Os.

Sterk, dat de gedachte van de rapper die lompe shit uitkraamd dood is

Gast
geplaatst: vandaag om 04:20 uur

geplaatst: vandaag om 04:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.