MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop dood?

zoeken in:
edris.
Je hebt nu vier keer achter elkaar hetzelfde bericht geplaatst.

MJ_DA_MAN schreef:
Misschien ga ik nog ooit op dat bericht van soundpacca in als ik dronken ben ofzo, want anders kan ik het namelijk niet serieus nemen. Als je niks meer dan deze tijd checkt, prima, maar laat het bepalen van het ''dood zijn'' dan gewoon over aan mensen die wél de moeite nemen.

Piechum heb je je kratje al gehaald? Ik check zoveel nieuwe shit (kost veeeeel moeite) en juist daarom beweer ik dat het dood is!
Edit:
En M-Jeeyieeh Checkt de hiphop van deze tijd en bepaalt de norm?

soundpacca schreef:
(quote)
olie-op-het-vuur berichten.
Je vorige vier berichten bedoel je?

Edit: vijf.

BoordAppel schreef:
(quote)

Jammer dat de rest van je bericht als een lul op een drumstel slaat maar hier heb je wel helemaal gelijk in.

Grof in de mond, maar even goed bedankt. Kraagpeertje

raffael77
Ligt niet dood te wezen maar het is ook zo makkelijk om bij def jam een contract te kopen lol.

Honderd duizenden dollars betalen om een platina contract te kopen lukt jou wel ofnie.

Dat is nou precies wat ik bedoel.

Underground doet het met weinig tot geen geld om iemand te promoten maar tjappies als Weezy hadden al millioenen dollars voordat ze begonnen met rappen man.

Master P, Cashmoney Millionairs en P Diddy enz hadden allemaal al geld om zo een contract te kopen bij 1 van de grotere platen labels.

hee smattie soundpacca.
Hoe kom jij erbij dat Madlib dood is man. Ik heb net gisteren zijn nieuwe album gekocht lol.
Van hem kan ik in ieder geval zeggen dat ie een muzikant is en van die anderen niet. Zelfs Kanye laat zijn composities inspelen door een pianist en dan zelf ermee weglopen dat ie mooie beats maakt hehehehe.

Kijk hier wordt ik nou blij van!
Met je voorbeeld over die dollars geef je toch aan dat hiphop dood is. Iets wat zo vreselijk vergiftigd is kan toch niet meer leven..?

Overigens bedankt ik ga meteen achter die nieuwe madlib aan! Dat is inderdaad een ras-artiest, een kunstenaar zelfs. Ik zei dan ook niet dat hij dood is. HIPHOP is dood, maar Madlib is naar mijn smaak iets meer als hiphop.... geluidskunstenaar zou een beter omschrijving zijn.

Lees vooral wat je wil lezen. Mainstream dat is iets waar de gemiddelde user doodziek van wordt. Als je dit hiphop noemt (raffael77 en ik vinden dit dus popmuziek) dan kun je niet zeggen dat hiphop dood is. Aangezien er veel vraag naar is en het hoog in de charts staat. Op die manier, dus als je zegt dat het hiphop is, kun je niet zeggen dat het dood is.

Underground blijft ontwikkelen en levert goede muziek door artiesten die echt van de scene houden. Zij willen met vernieuwing komen en maken muziek die dicht bij zichzelf staat. Liefhebbers hiervan komen met gemak deze jaren aan hun trekken en hoeven géén moeite te doen hiphop van een hoog niveau te vinden.

soundpacca schreef:
HIPHOP is dood.
Nu je het zovaak blijft zeggen: is het soms een feit?

kArIzMa_TuRk
soundpacca schreef:
Met je voorbeeld over die dollars geef je toch aan dat hiphop dood is. Iets wat zo vreselijk vergiftigd is kan toch niet meer leven..?
Dit is waar het voetbal ook aan kapot is gegaan. Maar het blijft doorleven, niet?

Als Hiphop dan zo dood is waarom zie dan nog steeds mooie "Tags" op de muur, waarom zag ik dan net DJ Kid capri verschillende sesies geven in AMerika in 't jaar 2008. Waarom hoor ik dan mensen zeggen dat ze volop breakdansen waarop heb ik dan een kast vol Hiphop en is er een youtube vol met hiphop dat net nieuw is? Denk er maar eens over, Lil Wayne vertegenwoordigt hiphop niet.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Nu je het zovaak blijft zeggen: is het soms een feit?

Nope. 't is andersom. Hiphop is dood en ik blijf het zeggen!

Kill_illuminati schreef:
Als Hiphop dan zo dood is waarom zie dan nog steeds mooie "Tags" op de muur, waarom zag ik dan net DJ Kid capri verschillende sesies geven in AMerika in 't jaar 2008.

Night of the living dead? Mensen gaan ook naar musea vol schilderijen van dode schilders en naar fossielen van dode dieren. Dat maakt ze niet meer levendig. Jouw bovenstaande argument noem ik; "respect voor de doden".
Kill_illuminati schreef:

Waarom hoor ik dan mensen zeggen dat ze volop breakdansen .

Eeeehh ze liegen...?
Nee, maar breakdance is zooooo hip tegenwoordig, meisjes van 6 doen streetdance wat een vereenvoudigde vorm is van breaken. Of vertegenwoordigen deze dansmarjannekes TheRealHiphop.
Kill_illuminati schreef:

waarop heb ik dan een kast vol Hiphop en is er een youtube vol met hiphop dat net nieuw is? Denk er maar eens over, Lil Wayne vertegenwoordigt hiphop niet.

Ik heb wel drie kasten met hiphop, maar je gaat de begravenis toch ook niet weghalen als de laatste mohikaan overleden is?
Nu je het zegt; :Lil Wayne doet in ieder geval wel wat leuks, anders omhet maar te bestemplen. Maar natuurlijk geen " de echte hiphop "

kArIzMa_TuRk schreef:
(quote)
Dit is waar het voetbal ook aan kapot is gegaan. Maar het blijft doorleven, niet?

And the point is...?

Voetbal is niet vergiftigd en al helemaal niet kapot. "het geld' heeft voetbal naar een ongelovelijk niveau gebracht en het slaat zo nu en dan wel helemaal door qua financieen. Gelukkig dat we in Nederland zo'n prachtige en boeiende competitie hebben. Moet je nou eens kijken....NAC op nr 1 en Groningen op nr 2 wie had dat kunnen voorspellen en mijn eigen ADO op nr 8

Was hiphop nog maar zo boeiend, interessant en spannend!!

Improvision
soundpacca schreef:
(quote)

Night of the living dead? Mensen gaan ook naar musea vol schilderijen van dode schilders en naar fossielen van dode dieren. Dat maakt ze niet meer levendig. Jouw bovenstaande argument noem ik; "respect voor de doden".
(quote)

Eeeehh ze liegen...?
Nee, maar breakdance is zooooo hip tegenwoordig, meisjes van 6 doen streetdance wat een vereenvoudigde vorm is van breaken. Of vertegenwoordigen deze dansmarjannekes TheRealHiphop.
(quote)

Ik heb wel drie kasten met hiphop, maar je gaat de begravenis toch ook weghalen als de laatste mohikaan overleden is?
Nu je het zegt; :Lil Wayne doet in ieder geval wel wat leuks, anders omhet maar te bestemplen. Maar natuurlijk geen " de echte hiphop "
Dat is dan jouw mening, succes ermee!

Rhythm & Poetry schreef:
Lees vooral wat je wil lezen. MaHadden ze nu nog maar een beetje talent dan zou het nog wat worden.instream dat is iets waar de gemiddelde user doodziek van wordt. Als je dit hiphop noemt (raffael77 en ik vinden dit dus popmuziek) dan kun je niet zeggen dat hiphop dood is. Aangezien er veel vraag naar is en het hoog in de charts staat. Op die manier, dus als je zegt dat het hiphop is, kun je niet zeggen dat het dood is..

Kijk eens, een oplettende kijker. Je hebt helemaal gelijk. Hiphop wordt in leven gehouden door Lil Wayne en consorten. Is dat geen rotgevoel dan; Als ik Hiphop was had ik mezelf van kant gemaakt.

Rhythm & Poetry schreef:

Underground blijft ontwikkelen en levert goede muziek door artiesten die echt van de scene houden. Zij willen met vernieuwing komen en maken muziek die dicht bij zichzelf staat.

Hadden ze nu ook nog maar een beetje talent dan zou het nog wat worden.
Rhythm & Poetry schreef:

Liefhebbers hiervan komen met gemak deze jaren aan hun trekken en hoeven géén moeite te doen hiphop van een hoog niveau te vinden.

Hoog niveau? Tijd om die lat eens te gaan verleggen hoor. Op deze manier werk jezelf mee aan de flauwte in de hiphop.

soundpacca schreef:
(quote)

And the point is...?

Voetbal is niet vergiftigd en al helemaal niet kapot. "het geld' heeft voetbal naar een ongelovelijk niveau gebracht en het slaat zo nu en dan wel helemaal door qua financieen. Gelukkig dat we in Nederland zo'n prachtige en boeiende competitie hebben. Moet je nou eens kijken....NAC op nr 1 en Groningen op nr 2 wie had dat kunnen voorspellen en mijn eigen ADO op nr 8

Was hiphop nog maar zo boeiend, interessant en spannend!!

Ik snap wat Karizma bedoelt, ik zag zoiets vergelijkbaar vandaag op "de wereld draait door". Vind je het nodig dat er met zulke bedragen word gegooit, ik vind het niet ?! Ik speel bijvoorbeeld rugby en daar word een fantastisch mooi profesioneel spel gespeelt en georganiseerd zonder dat er zo *veel word gespendeerd.

*Natuurlijk aardig wat duiten maar geen absurde hoge aantallen in de miljoenen (Zidane's prijskaartje was toch 90 miljoen ?).

Maar terug naar de topic, ik precies weten waarom hiphop nou echt dood is volgens jouw. of beter waar versta jij de term "dood" onder, en dan bedoel ik niet het biologische factor.

raffael77
Hiphop is dood als je het ziet op tv. Het nadeel is dat de grote jongens in de game er niets aan doen of kunnen doen om bitches als Weezy aan te pakken. Ze hebben er geen tijd voor of hebben ziets van laat maar gaan ik weet wel bet.

Met dat laatste kan ik het mij wel inbeelden en als we dat allemaal doen is is het toch goed.

ff iets anders. Over dood gesproken.

Die bitch van een Weezy heeft weer een prijs gewonnen wat hem de lucht in prijst.

Ze beweren daar dat hij de beste song writer van 2008 is hahahaha.

raffael77 schreef:
Hiphop is dood als je het ziet op tv. Het nadeel is dat de grote jongens in de game er niets aan doen of kunnen doen om bitches als Weezy aan te pakken. Ze hebben er geen tijd voor of hebben ziets van laat maar gaan ik weet wel bet.

Met dat laatste kan ik het mij wel inbeelden en als we dat allemaal doen is is het toch goed.

ff iets anders. Over dood gesproken.

Die bitch van een Weezy heeft weer een prijs gewonnen wat hem de lucht in prijst.

Ze beweren daar dat hij de beste song writer van 2008 is hahahaha.

Nou ga je hem helemaal haten speciaal voor jouw:
http://nl.youtube.com/watch?v=QToACoaR96c

raffael77
jongens hier is een tekst berich van Weezy.

http://www.hiphopleeft.nl/nieuws/43-nieuws/873-lil-wayne-in-de-prijzen.html

mijn stukje las ik in de krant

Ik weet het, ik heb het gelezen

triest, ik denk dat de zenders hem gewoon express promoten

ik heb het bovenstaande allemaal niet gelezen. maar ik vind dat hiphop niet dood is. er word nog steeds goede hiphop gemaakt, als je maar weet bij wie je moet zijn

Kill_illuminati schreef:

Maar terug naar de topic, ik precies weten waarom hiphop nou echt dood is volgens jouw. of beter waar versta jij de term "dood" onder, en dan bedoel ik niet het biologische factor.

Feit is dat er al jaren niets nieuws meer wordt gedaan het blijft zich maar herhalen en de passie, creativiteit en oprechtheid is weg.

Rhythm&Poetry heeft me echter goed tuk, zolang er "tmfhiphop" de huiskamers in geblast wordt, kan ik natuurlijk niet beweren dat hiphop dood is. Ik beschouw het namelijk allemaal als Hiphop en met mij de rest van de wereld.

Uitgezonderd een harde kern harde hiphopliefhebbers die LilWayne steevast een bitch noemen. Ik vindt dat grote onzin, er is plaats voor iedereen in hiphopland. Sterker nog ik vind het een erg bekrompen mening. Ter vergelijking Fransje B behoort net zo goed tot het nederlandse lied als een serieuze band als Blof.

Als je de documentaire Beef bekijkt zou je kunnen beseffen dat een rapper als Lil Wayne hiphop weer tot leven zou kunnen brengen...indirect. Dat zit zo;

Lang geleden had je BusyBee de feestrapper die super populair was. Busy Bee was toen wat mensen hier een "bitch" als LilWayne zouden noemen (money.bitches.cars etc)Op een dag was er een freestyle battle waar je het op kon nemen tegen hem. Kool Moe Dee hosste dat gebeuren. Op de ene of andere manier nam Kool Moe Dee het tegen BusyBee .... en maakte hem finaal af. De manier van dissen, inhoudelijk rappen was een openbaring en heeft zodoende rap zoals het nu is doen ontstaan (quote KRS-1). Het heeft dus voor een hele nieuwe impuls gezorgd. Wie weet kan dat wederom gebeuren....

Daarmee wil ik zeggen dat het wachten is op een rapper die Wayne finaal gaat afslachten. Naar mijn mening, hebben battles/beefs altijd de meeste interessante platen veroorzaakt tot nog toe.

Feit is dat er al jaren niets nieuws meer wordt gedaan het blijft zich maar herhalen en de passie, creativiteit en oprechtheid is weg.

Nou nee, dat is helemaal geen feit.

Ik heb m'n berichtje verwijdert want dat simpele zinnetje van Boordappel me toch heeft laten nadenken.

Edit: Correctie in zinsopbouw etc.

Nee, dat vind jij.

soundpacca schreef:
Ik beschouw het namelijk allemaal als Hiphop en met mij de rest van de wereld.

Je vergeet er iig al twee die er anders over denken, raffael en ik

En idd wat MJ zegt dat jij het oncreatief vindt wat er in de undergroundscene gebeurd is echt een mening. Ik en vele met mij vinden dat er wel degelijk creatieviteit is binnen de hiphop. Ik ben goed in namen droppen van artiesten die momenteel erg sterk zijn (maar ook dat is natuurlijk een mening). Ik heb dit al veel gedaan, maar ben je nieuwschierig stuur dan een PM.

Feitelijk is hiphop niet dood (kijk maar naar de hitlijsten. maar dit beaam je zelf ook). Laten we wel wezen dat mainstream (zijn uitzonderingen, maar deze zijn zeldzaam) absoluut niet goed is. Zeker in vergelijking met de 20ste eeuw.

Mening is dat hiphop in de underground mij blijft verbazen en dat ik veel nieuwe en goede dingen hoor.

hiphop leeft. het is alleen moeilijker te vinden omdat t wereldje zo groot is!

ben t met rythm eens, er is komt genoeg sterke ''underground'' hiphop uit dat wel degelijk te kazen is! k heb bv nog nooit zo veel een album gedraaid als de laatste van brother ali, egt een meesterwerkje! j moet het alleen weten te vinden...en smaken verschillen natuurlijk.

prodi9y9 schreef:
de laatste van brother ali.
Beste hiphopplaat van de laatste jaren .

Uhm, pot verwijt de ketel, MJ? Ik mis het imo gedeelte . Nu is het net alsof het een feit is, echter het is een mening.

Lijkt me logisch dat dat een mening is. Ik kan namelijk niet beweren dat het een feit is, hoe hard ik mijn best er ook voor doe. Imo is dus overbodig.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:47 uur

geplaatst: vandaag om 22:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.