Genres / Hip-Hop / Hiphop dood?
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2006, 21:42 uur
Listen.. people be askin me all the time,
"Yo Mos, what's gettin ready to happen with Hip-Hop?"(Where do you think Hip-Hop is goin?)
I tell em, "You know what's gonna happen with Hip-Hop
Whatever's happening with us"
If we smoked out, Hip-Hop is gonna be smoked out
If we doin alright, Hip-Hop is gonna be doin alright
People talk about Hip-Hop like it's some giant livin in the
hillside comin down to visit the townspeople
We are Hip-Hop
Me, you, everybody, we are Hip-Hop...
So Hip-Hop is goin where we goin
So the next time you ask yourself where Hip-Hop is goin
ask yourself.. where am I goin? How am I doin?
Til you get a clear idea
Zoals Mos Def al zei.
Maargoed wat ik wel jammer vind aan deze site is dat het in disucssies 1200 keer over NWA, Dr Dre en de gangsa sound gaat terwijl andere artiesten hier in al die bergen posts nog nooit genoemd zijn.
"Yo Mos, what's gettin ready to happen with Hip-Hop?"(Where do you think Hip-Hop is goin?)
I tell em, "You know what's gonna happen with Hip-Hop
Whatever's happening with us"
If we smoked out, Hip-Hop is gonna be smoked out
If we doin alright, Hip-Hop is gonna be doin alright
People talk about Hip-Hop like it's some giant livin in the
hillside comin down to visit the townspeople
We are Hip-Hop
Me, you, everybody, we are Hip-Hop...
So Hip-Hop is goin where we goin
So the next time you ask yourself where Hip-Hop is goin
ask yourself.. where am I goin? How am I doin?
Til you get a clear idea
Zoals Mos Def al zei.
Maargoed wat ik wel jammer vind aan deze site is dat het in disucssies 1200 keer over NWA, Dr Dre en de gangsa sound gaat terwijl andere artiesten hier in al die bergen posts nog nooit genoemd zijn.
0
geplaatst: 28 juni 2006, 10:52 uur
HipHop is zeker niet dood, je moet gewoon weten waar het te zoeken, op radio & tv zul je vooral onzin tegenkomen (naar mijn mening)
0
Improvision
geplaatst: 28 juni 2006, 21:38 uur
hoe hard je ook zoekt je zult nooit een tweede biggie of 2pac tegenkomen, die mensen zijn uniek, hiphop verandert gewoon, het sterft niet, of die verandering nu positief is of negatief laat ik aan jullie over, ikzelf kan wel een paar mensen noemen die vandaag het nog waard zijn om waardige rappers op te noemen
0
geplaatst: 28 juni 2006, 22:01 uur
dat bedoel ik dus precies, je moet verder zoeken dan Big of Pac, er zijn nog genoeg unieke rappers te vinden die beter zijn dan hen
door de verandering vind ik wel dat de mainstream hiphop verslechterd maar er blijven ook mensen die nog wel ''echte hiphop'' maken
door de verandering vind ik wel dat de mainstream hiphop verslechterd maar er blijven ook mensen die nog wel ''echte hiphop'' maken
0
eazyfan
geplaatst: 28 juni 2006, 22:44 uur
ja net zoals Tim Dog,BX Warrior die dit jaar uit kwam vind ik de beste CD in jaren!!
0
Relax
geplaatst: 29 juni 2006, 00:48 uur
-_- ga niet reclame voor zo'n CD maken... Pencillin on Wax is zijn beste en BX Warrior is zijn slechtste.
Eind, punt, klaar.
Eind, punt, klaar.
0
geplaatst: 29 juni 2006, 13:09 uur
Tim dogg, leeftt die ook nog ja? DIe werd vreoeger altijd gedissed door snoop dogg... en heb gehoord dat dat ook terecht was.
Heb een van zijn eerste albums ooit gehad, ma da vond ik echt bagger.
Heb een van zijn eerste albums ooit gehad, ma da vond ik echt bagger.
0
eazyfan
geplaatst: 29 juni 2006, 14:46 uur
Relax schreef:
-_- ga niet reclame voor zo'n CD maken... Pencillin on Wax is zijn beste en BX Warrior is zijn slechtste.
Eind, punt, klaar.
Eind, punt, klaar.

0
geplaatst: 29 juni 2006, 15:02 uur
Rame schreef:
dat bedoel ik dus precies, je moet verder zoeken dan Big of Pac, er zijn nog genoeg unieke rappers te vinden die beter zijn dan hen
Het gaat ook niet over Pac en Biggie, als je het artikel wat beter had gelezen. En er zijn zat goede mc's ja, maar hun hoogtijdagen waren eind jaren 80 en begin jaren 90. Het gaat ook meer over de commercielere kanten, dat die zo veel slechter zijn geworden dan in die tijd. Rappers als MF Doom en Immortal Technique zijn natuurlijk momenteel erg actief en erg goed, maar het gaat volgens mij niet over dat er helemaal geen goede MC's meer zijn.
0
geplaatst: 29 juni 2006, 18:57 uur
ik zeg ook absoluut niet dat het over Pac of Biggie gaat, misschien moet je mijn bericht eens beter lezen.
Ik wil hier alleen mee zeggen dat je boven het commercieele niveau van Big & Pac tegenwoordig niet veel goede rappers meer vind (mijn mening)
En ik wil dus ook absoluut niet zeggen dat er geen goede MC's meer zijn
Ik wil hier alleen mee zeggen dat je boven het commercieele niveau van Big & Pac tegenwoordig niet veel goede rappers meer vind (mijn mening)
En ik wil dus ook absoluut niet zeggen dat er geen goede MC's meer zijn
0
geplaatst: 8 juli 2006, 13:33 uur
Integendeel, Hiphop is is zo levendig als maar zijn kan.
Stonesthrow, Rhymesayers, Uncle Howie labels die ongelooflijk dope artiesten hebben. Def Jux en Anticon wat meer progressieve hiphop, maar ook ontzettend dope lyricists.
PUTS, Ugly Duckling, J5, Giant Panda komen ook met freshe dingen, beetje die oldskool sound. Wat een tijd wat een tijd...
Je mag niet klagen man!
Stonesthrow, Rhymesayers, Uncle Howie labels die ongelooflijk dope artiesten hebben. Def Jux en Anticon wat meer progressieve hiphop, maar ook ontzettend dope lyricists.
PUTS, Ugly Duckling, J5, Giant Panda komen ook met freshe dingen, beetje die oldskool sound. Wat een tijd wat een tijd...
Je mag niet klagen man!
0
geplaatst: 17 april 2008, 09:40 uur
Bij Typhoon - Tussen Licht en Lucht (2007):
Sorry dat ik weer op zo'n uitspraak in moet gaan (
), maar er is àltijd (commerciële, hoeft niet meteen slecht te zijn btw) troep e.d. geweest. Het enige verschil is dat in de ''goede oude tijd'' muziekzenders nog niet dood werden gegooid met die troep, en nu zie je vrijwel alleen maar dat soort artiesten. Maar hiphop is nooit weggeweest, nooit. Ook dit jaar zijn (en worden) er weer klasse-albums gemaakt.
Carolaah schreef:
En dan komt mijn liefde voor de hiphop, die grotendeels verloren was gegaan door al die lelijke gangsterhiphop en commerciële troep (ondanks mn liefde voor de muziek van Kanye), weer terug.
En dan komt mijn liefde voor de hiphop, die grotendeels verloren was gegaan door al die lelijke gangsterhiphop en commerciële troep (ondanks mn liefde voor de muziek van Kanye), weer terug.
Sorry dat ik weer op zo'n uitspraak in moet gaan (
), maar er is àltijd (commerciële, hoeft niet meteen slecht te zijn btw) troep e.d. geweest. Het enige verschil is dat in de ''goede oude tijd'' muziekzenders nog niet dood werden gegooid met die troep, en nu zie je vrijwel alleen maar dat soort artiesten. Maar hiphop is nooit weggeweest, nooit. Ook dit jaar zijn (en worden) er weer klasse-albums gemaakt.
0
geplaatst: 17 april 2008, 16:08 uur
Wie zegt dat ik alles wat commercieel is meteen troep noem? Ik heb het over 'commerciële troep' als in een afdeling van commerciële muziek wat ik troep vind, daarmee bedoel ik niet dat alle commerciële muziek troep is.
Aangezien ik zelf The roots en Kanye West erg fijn vind en nog wel meer commercieels, desalniettemin vind ik wel een groot deel van de commerciële muziek minder, omdat dit grotendeels wordt aangepast aan wat het publiek wil horen en niet altijd even puur is.
De statement die ik hiermee wil maken is dus, dat ik niet alles wat commercieel is troep vind en dat ik dat ook niet gezegd heb. Ik noem het niet voor niets 'troep' je hebt ook commerciële potentiële muziek. En ja die troep zal er altijd blijven, dat weet ik ook wel, maar aangezien ik niet ontzettend veel van hiphop in z'n algemeenheid houd, omdat ik simpelweg andere 'genres' als het ware er boven verkies hoor ik grotendeels de hiphop die alleen maar op tv/radio komt, waarvan het grootste gedeelte naar mijn oren nergens naar klinkt, waardoor ik helemaal niet meer smacht om wat voor hiphop dan ook leuk te vinden. Zelf weet ik prima dat er wel goede hiphop nog bestaat, alleen dat het tegenwoordig meer verdreven wordt door al die troep, dat is ook gewoon een feit.
En verder over hiphop, tuurlijk is hiphop niet dood en er altijd al geweest.. Het is alleen wel zo dat er veel goede hiphop underground blijft, wat ik wel weer mooi vind, dat houd het speciaal en voor de echte muziek-/hiphopliefhebber.
Aangezien ik zelf The roots en Kanye West erg fijn vind en nog wel meer commercieels, desalniettemin vind ik wel een groot deel van de commerciële muziek minder, omdat dit grotendeels wordt aangepast aan wat het publiek wil horen en niet altijd even puur is.
De statement die ik hiermee wil maken is dus, dat ik niet alles wat commercieel is troep vind en dat ik dat ook niet gezegd heb. Ik noem het niet voor niets 'troep' je hebt ook commerciële potentiële muziek. En ja die troep zal er altijd blijven, dat weet ik ook wel, maar aangezien ik niet ontzettend veel van hiphop in z'n algemeenheid houd, omdat ik simpelweg andere 'genres' als het ware er boven verkies hoor ik grotendeels de hiphop die alleen maar op tv/radio komt, waarvan het grootste gedeelte naar mijn oren nergens naar klinkt, waardoor ik helemaal niet meer smacht om wat voor hiphop dan ook leuk te vinden. Zelf weet ik prima dat er wel goede hiphop nog bestaat, alleen dat het tegenwoordig meer verdreven wordt door al die troep, dat is ook gewoon een feit.
En verder over hiphop, tuurlijk is hiphop niet dood en er altijd al geweest.. Het is alleen wel zo dat er veel goede hiphop underground blijft, wat ik wel weer mooi vind, dat houd het speciaal en voor de echte muziek-/hiphopliefhebber.
0
geplaatst: 17 april 2008, 16:15 uur
Carolaah schreef:
Zelf weet ik prima dat er wel goede hiphop nog bestaat, alleen dat het tegenwoordig meer verdreven wordt door al die troep, dat is ook gewoon een feit.
Zelf weet ik prima dat er wel goede hiphop nog bestaat, alleen dat het tegenwoordig meer verdreven wordt door al die troep, dat is ook gewoon een feit.
Heb ik eigenlijk totaal geen last van
. Maar ik kijk dan ook geen muziekzenders (meer)
.
0
geplaatst: 17 april 2008, 16:36 uur
Haha, ach ik ben er zelf ook niet zo ééntje die veel TMF, MTV of The box kijkt, maar ik zie er wel eens wat van en wat de radio tegenwoordig teweeg brengt is ook niet geweldig, maar het is soms makkelijk tijdens het leren om even snel de radio aan te zetten, dan maakt het ook niet zoveel uit dat er grotendeels troep uitkomt
. Evenals met uitgaan, dan draaien ze ook gewoon alles wat lekker wegdanst maar wat vaak van laagstand niveau is.
Al zijn die klassiekers van Cypress Hill en House of pain gewoon goed, Cypress Hill zelf trouwens ook..
Maar Typhoon is toch ook een beetje commercieel en bekend geworden via zo'n festivaliets? tenminste daar ken ik hem van,... had eerst niet zo'n hoge pet van hem op (zag 'vluchteling' op tv een keer haha) maar dit album klonk goed
, echt goed.
Denk dat we beide wel dezelfde mening delen qua hiphop, al ben jij denk ik meer een liefhebber van hiphop en dergelijke dan ik.. Aan je username etc. te zien.
. Evenals met uitgaan, dan draaien ze ook gewoon alles wat lekker wegdanst maar wat vaak van laagstand niveau is.Al zijn die klassiekers van Cypress Hill en House of pain gewoon goed, Cypress Hill zelf trouwens ook..
Maar Typhoon is toch ook een beetje commercieel en bekend geworden via zo'n festivaliets? tenminste daar ken ik hem van,... had eerst niet zo'n hoge pet van hem op (zag 'vluchteling' op tv een keer haha) maar dit album klonk goed
, echt goed. Denk dat we beide wel dezelfde mening delen qua hiphop, al ben jij denk ik meer een liefhebber van hiphop en dergelijke dan ik.. Aan je username etc. te zien.
0
geplaatst: 17 april 2008, 16:45 uur
Ik luister voornamelijk naar hiphop, maar sta open voor elk genre en luister ook zoveel mogelijk genres. En over mijn username zullen we het verder niet hebben, want die is gewoon lomp
(zou hem het liefst veranderen maar dat kan dus niet).
(zou hem het liefst veranderen maar dat kan dus niet).
0
geplaatst: 27 april 2008, 03:46 uur
Waarom zitten mensen altijd eeuwig te lullen over commercieel en underground. Je maakt leuke muziek of je maakt kutmuziek, klaar.
En als iets echt commercieel is betekent dat dus dat het op het maken van winst gebaseerd is, Dus is het per definitie troep.
Aan de andere kant vind ik het ook teleurstellend als een artiest zich probeert te affilieren met "underground". Die hele term underground is bullshit, Niemand probeert onbekend te blijven. En zonder dat blijft er niks van "underground" over.
En als iets echt commercieel is betekent dat dus dat het op het maken van winst gebaseerd is, Dus is het per definitie troep.
Aan de andere kant vind ik het ook teleurstellend als een artiest zich probeert te affilieren met "underground". Die hele term underground is bullshit, Niemand probeert onbekend te blijven. En zonder dat blijft er niks van "underground" over.
0
geplaatst: 27 april 2008, 23:12 uur
Ik denk dat je dat een beetje simplistisch bekijkt. 'Niemand probeert onbekend te blijven". Nee, maar ook niet iedereen probeert bakken met geld te maken door hun muziek makkelijk in het gehoor te laten liggen. Er zijn genoeg mensen die zulke 'obscure' muziek maken, dat je - inclusief de artiesten zelf - weet dat de 'mainstream - oftewel het algemene volk - hiervan de singles niet gaan kopen. En dat zie ik wel als underground.
Nu zeg ik niet dat commercieël per definitie kut is, maar er staat wél veel prut in de toplijsten (alhoewel ik die helemaal niet volg). Ik ga er niet op in waarom dat dan zo is, alhoewel ik wel een vermoeden heb.
Nu zeg ik niet dat commercieël per definitie kut is, maar er staat wél veel prut in de toplijsten (alhoewel ik die helemaal niet volg). Ik ga er niet op in waarom dat dan zo is, alhoewel ik wel een vermoeden heb.
0
raffael77
geplaatst: 28 april 2008, 08:39 uur
Precies wat je zegt Chrisseh.
Wat ik altijd zo vervelend vind van mensen die mainstream voornamelijk luisteren is dat wat ze niet kennen per definitie niet goed vinden. Je hoeft maar 1 naam te noemen en ze zeggen dan direct. Ach het zal wel niets zijn want ik ken het niet.
Dat soort mensen hebben vaak geen idee wat goede muziek is.
Ik begrijp wel wat ze bedoelen met dat het moet swingen als ze gaan stappen, maar ga dan niet zeggen dat nummers goed zijn als de tekst nergens op slaat. Waarom zijn artiesten goed van mainstream omdat ze bekend zijn. Ze hebben naam.
Het is net dat spreekwoord/gezegde:
Wat een boer niet kent dat vreet hij niet.
Wat ik altijd zo vervelend vind van mensen die mainstream voornamelijk luisteren is dat wat ze niet kennen per definitie niet goed vinden. Je hoeft maar 1 naam te noemen en ze zeggen dan direct. Ach het zal wel niets zijn want ik ken het niet.
Dat soort mensen hebben vaak geen idee wat goede muziek is.
Ik begrijp wel wat ze bedoelen met dat het moet swingen als ze gaan stappen, maar ga dan niet zeggen dat nummers goed zijn als de tekst nergens op slaat. Waarom zijn artiesten goed van mainstream omdat ze bekend zijn. Ze hebben naam.
Het is net dat spreekwoord/gezegde:
Wat een boer niet kent dat vreet hij niet.
0
SinX
geplaatst: 28 april 2008, 08:41 uur
precies, dat bedoel ik ook ongeveer.. 13-jarige jongentjes willen gewoon gangsta4life of Straightuphusla zijn, daarom doen de artiesten die zich beperken tot dit oppervlakkige onderwerp het goed. Met wat simpele beats zodat je er ook nog upindaclub uit je dak kan gaan. Plus hebben ze gewoon heel veel sponsors en maken ze reclame. Zonder mume had ik bijvoorbeeld nooit van groepen als Jedi Mind Tricks of Atmosphere gehoord, terwijl (vrijwel) iedereen kent G-unit.
0
geplaatst: 28 april 2008, 12:47 uur
Hiphop is wat mij betreft sowieso op sterven na dood. Maar dat hoeft niet per defintie slecht te zijn. Het gevolg zal zijn dat het minder gaat verkopen, minder commercieel interessant wordt voor koekenbakkers. Dan blijft er een harde kern bezig met goede dingen doen en dan komt vanzelf het beste vanuit de onderwereld weer naar de bovenwereld!
Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat alle tv/hitlijst hiphop slecht is. In tegendeel, ik houd wel van mooi geproduceerde beats. Het lijkt wel of sommige undergroudn artiesten de sound minder maken om een gritty geluid te krijgen, nou helaas. Ik droom wel eens van een paar goede mc die timbaland ontvoeren, hem dwingen 10 schitterende beats te maken en ....
wordt ik wakker.
Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat alle tv/hitlijst hiphop slecht is. In tegendeel, ik houd wel van mooi geproduceerde beats. Het lijkt wel of sommige undergroudn artiesten de sound minder maken om een gritty geluid te krijgen, nou helaas. Ik droom wel eens van een paar goede mc die timbaland ontvoeren, hem dwingen 10 schitterende beats te maken en ....
wordt ik wakker.
0
Harco
geplaatst: 28 april 2008, 14:09 uur
GarnalenPeller schreef:
Waarom zitten mensen altijd eeuwig te lullen over commercieel en underground. Je maakt leuke muziek of je maakt kutmuziek, klaar.
En als iets echt commercieel is betekent dat dus dat het op het maken van winst gebaseerd is, Dus is het per definitie troep..
En als iets echt commercieel is betekent dat dus dat het op het maken van winst gebaseerd is, Dus is het per definitie troep..
Je vindt het dom dat mensen altijd zitten te zeuren over commercieel en underground, maar je doet er zelf blijkbaar ook aan mee. Hier zeg je zelf dat commerciële hip hop per definitie troep is.
Jij maakt dus zelf ook onderscheid.
0
geplaatst: 29 april 2008, 20:07 uur
Harco schreef:
Je vindt het dom dat mensen altijd zitten te zeuren over commercieel en underground, maar je doet er zelf blijkbaar ook aan mee. Hier zeg je zelf dat commerciële hip hop per definitie troep is.
(quote)
Ik vind dingen echt commercieel als ze proberen zo min mogelijk van de huidige trend af te wijken om een graantje mee te pikken.
Dit zijn volgens mij ook mensen die hun eigen muziek niet serieus nemen en dat vind ik troep(bijvoorbeeld D4L). Zulke muziek is totaal niet creatief en makkelijk te maken.
Maar bijvoorbeeld iemand als Kanye West, die wel probeert, reken ik niet mee tot puur op geld verdienen gebaseerde muziek.
Dit is het enige onderscheid wat ik maak.
Mainstream of underground heeft daar weinig mee te maken, mainstream betekent alleen dat veel mensen er naar luisteren. Mainstream is dus niet altijd commercieel, iets dat veel mensen wel denken.
Met: "Waarom zitten mensen altijd eeuwig te lullen over commercieel en underground". geef ik kritiek op zo een manier van categoriseeren wat vooral bij hiphop gebeurd.
0
raffael77
geplaatst: 30 april 2008, 08:28 uur
Get out of your dreams buddy.
Kanye verkoopt iets van 50 miljoen platen en zo'n gast noem ik een sellout nigga.
Vroeger had je mainstream zoals Gang Starr, EPMD, BDK, ATCQ, De La Soul, Das EFX maar die verkochten geen 50 miljoen platen.
Ze gaven allemaal aan dat ze nog steeds street waren terwijl een 50 ct gewoon in een rijke buitenwijk woont met een huis van 10 miljoen.
Ik snap veel wel van waarom? Nou dat is hel makkelijk alleen veel willen het niet geloven.
Dit gaat over het gezeur HIPHOP. Wat is hiphop en wat niet.
Wie staat aan de goede zijde en wie niet.
Als ik over hiphop producers praat, praat ik over:
Madlib, J Dilla & Stoupe. (Bijvoorbeeld)
Ze hebben allemaal zeer goed gevoel voor bepaalde flowende beats te maken. Madlib is zelfs een Instrumentalist (Iemand die veel instrumenten kan bespelen).
Ze weten waar ze het voor doen en dat is de muziek.
Timbaland, Timberlake & Kanye West.
Maken veelal R&B achtige beats die bij het ruime publiek aan moet slaan zodat ze veel verkopen. Ze denken in opzichte alleen aan geld verdienen.
Terwijl een Madlib denkt zou ik een klarinet gebruiken denkt een Kanye hoe verdien ik mijn geld het snelst.
Iedereen zeurt over KRS maar hij heeft wel gelijk.
We doen het voor de HIPHOP cultuur. Dus MC-ing, DJ-Ing, Breaking & Graffiti. Daarnaast heb je de rest zoals kleding en levenstijl enz.
Kanye heeft het over Money, Bitches, Cars & Houses.
Dat is toch iets anders dan wat ik net schreef.
Het nadeel ervan is dat de meeste mensen dus een verkeerd beeld hebben van hiphop. De meeste mesnen zeggen ook vaak. het gaat alleen over geld of vrouwen.
Tuurlijk als je het goed vind is het nooit leuk als iemand een artiest afkraakt maar soms is de realiteit moeilijk te aanvaarden.
Neem een DJ Premier & Pete Rock maar die floppen behoorlijk de laatste tijd. Al hoewel ik moet zeggen dat NY Finest instrumentals beter in het gehoor ligt. Persoonlijk vond ik de beats niet heel slecht maar te rustig om daar een mc op te laten rappen. Premier is wel erg slecht bezig. Het lijkt wel of hij de kluts kwijt is. Slechte beat na slechte beat krijg ik van hem te horen.
Deze 2 waren zeker 1 van mijn favo's maar begin een idee te krijgen dat ze de mooiste tijd hebben gehad. Stop dan liever voor de eer dan je kapot te produceren en ze je later niets meer vinden.
Ik weet dat ik soms een geheel eigen mening heb maar ik beschik ook over veel kennis. Soms hebben jullie wel gelijk maar soms ook niet. Ik ben soms vervelend omdat ik het leuk vind om mensen op de kast te jagen hehehehe. MJ jij bent er 1 van. Maar ik mag je wel hoor. Ik heb geen problemen met jou en de rest.
Zoals Premier zei: Underground will live forever, We just like roaches: never dieing always livin'.
Kanye verkoopt iets van 50 miljoen platen en zo'n gast noem ik een sellout nigga.
Vroeger had je mainstream zoals Gang Starr, EPMD, BDK, ATCQ, De La Soul, Das EFX maar die verkochten geen 50 miljoen platen.
Ze gaven allemaal aan dat ze nog steeds street waren terwijl een 50 ct gewoon in een rijke buitenwijk woont met een huis van 10 miljoen.
Ik snap veel wel van waarom? Nou dat is hel makkelijk alleen veel willen het niet geloven.
Dit gaat over het gezeur HIPHOP. Wat is hiphop en wat niet.
Wie staat aan de goede zijde en wie niet.
Als ik over hiphop producers praat, praat ik over:
Madlib, J Dilla & Stoupe. (Bijvoorbeeld)
Ze hebben allemaal zeer goed gevoel voor bepaalde flowende beats te maken. Madlib is zelfs een Instrumentalist (Iemand die veel instrumenten kan bespelen).
Ze weten waar ze het voor doen en dat is de muziek.
Maken veelal R&B achtige beats die bij het ruime publiek aan moet slaan zodat ze veel verkopen. Ze denken in opzichte alleen aan geld verdienen.
Terwijl een Madlib denkt zou ik een klarinet gebruiken denkt een Kanye hoe verdien ik mijn geld het snelst.
Iedereen zeurt over KRS maar hij heeft wel gelijk.
We doen het voor de HIPHOP cultuur. Dus MC-ing, DJ-Ing, Breaking & Graffiti. Daarnaast heb je de rest zoals kleding en levenstijl enz.
Kanye heeft het over Money, Bitches, Cars & Houses.
Dat is toch iets anders dan wat ik net schreef.
Het nadeel ervan is dat de meeste mensen dus een verkeerd beeld hebben van hiphop. De meeste mesnen zeggen ook vaak. het gaat alleen over geld of vrouwen.
Tuurlijk als je het goed vind is het nooit leuk als iemand een artiest afkraakt maar soms is de realiteit moeilijk te aanvaarden.
Neem een DJ Premier & Pete Rock maar die floppen behoorlijk de laatste tijd. Al hoewel ik moet zeggen dat NY Finest instrumentals beter in het gehoor ligt. Persoonlijk vond ik de beats niet heel slecht maar te rustig om daar een mc op te laten rappen. Premier is wel erg slecht bezig. Het lijkt wel of hij de kluts kwijt is. Slechte beat na slechte beat krijg ik van hem te horen.
Deze 2 waren zeker 1 van mijn favo's maar begin een idee te krijgen dat ze de mooiste tijd hebben gehad. Stop dan liever voor de eer dan je kapot te produceren en ze je later niets meer vinden.
Ik weet dat ik soms een geheel eigen mening heb maar ik beschik ook over veel kennis. Soms hebben jullie wel gelijk maar soms ook niet. Ik ben soms vervelend omdat ik het leuk vind om mensen op de kast te jagen hehehehe. MJ jij bent er 1 van. Maar ik mag je wel hoor. Ik heb geen problemen met jou en de rest.
Zoals Premier zei: Underground will live forever, We just like roaches: never dieing always livin'.
0
SinX
geplaatst: 30 april 2008, 09:10 uur
Precies. En als ik boze blikken toegeworpen krijg als ik zeg dat ik naar Hiphop luister en ze zeggen dat het "Money & Bitches muziek blabla " is, dan is voor mij het algemene beeld van Hiphop kapot. Bijna niemand zal Hiphop nog koppelen aan begrippen als origineel, revolutionair, energiek. Terwijl dat wel zo was, en nog steeds zo is. Hiphop is niet dood, integendeel, het is springlevend. Maar wat wel morsdood is, is het algemene beeld, het stereotype van Hiphop.
0
geplaatst: 30 april 2008, 12:38 uur
raffael77 schreef:
Maken veelal R&B achtige beats die bij het ruime publiek aan moet slaan zodat ze veel verkopen. Ze denken in opzichte alleen aan geld verdienen..
Maken veelal R&B achtige beats die bij het ruime publiek aan moet slaan zodat ze veel verkopen. Ze denken in opzichte alleen aan geld verdienen..
Ik kan het toch niet nalaten. Wbt Kanye ben ik het eens, die had op een gegeven moment een sound die aansloeg en dacht laat ik er daar nog maar vier dozijn van maken. Punt.
Timberland echter, vind ik een totaal ander verhaal. Niets dan respect. Natuurlijk denkt ook hij aan zn pequinos, maar tegelijkertijd is hij zo damn vernieuwend, dat de sound die andere mensen gebruiken om een hit te maken oorspronkelijk uit zijn koker komt.
De man heeft zulke orginele beats, dat het soms jammer is dat ze veelal voor hits worden gebruikt. Hij deed het al voor Aliyah van wie ik me tot vandaag afvraag of het haar talent of haar beats waren die laten deden verkopen. Acid 303 samples, huilende baby samples en altijd met een vette groove. Zelfs de recente beat van heyho technology vindt ik echt optimaal, dat bounced gewoon ongelovelijk.
Natuurlijk is een top MC noodzakelijk, maar als de muziek niet klinkt, dan haak ik persoonlijk toch af.
Ik ken de geschiedenis, ik weet wie de groten en de creators en originators zijn en juist daarom pleit ik voor superproducer Timbaland.
0
rico-bballer
geplaatst: 30 april 2008, 13:10 uur
Eens, maar de laatste tijd lijkt het ook alsof hij 10 beat per minuut bouwt en ze in een grabbelton gooit. Je moet betalen om te grabbelen en zo krijgt iedereen een eerlijke kans om 10 miljoen platen te verkopen met zijn beats. Ik ben altijd een fan geweest van zijn originele sound vooral de drums die hij gebruikt, maar ik denk dat hij het aan het verliezen. Kanye ook eens maar ben nog steeds van mening dat zijn eerste album heerlijk is.
0
raffael77
geplaatst: 30 april 2008, 22:46 uur
Het gaat er niet om wie de meesters zijn. Want dat zijn eigenlijk de soul brothers and siters uit de jaren 60 en 70. Zonder hen was er geen hiphop. Door hun is de hiphop onstaan.
Wat betreft Timbaland. Hij is gewoon een Sellout nigga. Ga niet zeggen dat ie geniaal is want dat is niet zo. Veel werk wat hij doet zijn gewoon jaren 80 electro beats waarvan hij er iets op toevoegd.
Hij scheeuwd al een tijdje te willen stoppen omdat hij te vernieuwend is voor deze tijd. Lol maar hij is helaas nog niet gestopt. Ik zie hem liever gaan dan komen.
Kanye heb ik nooit echt leuk gevonden maar zie vaak in berichten dat zijn eerste album super is, maar moet je iemand dan nog steeds daarop beoordelen. Jay-Z heeft dat namelijk ook.
Zijn eerste was dope maar daarna werd het erg zwak.
Hij wordt nog steeds gezien als een super mc maar ik vind hem eerlijk gezegd zwak doordat hij alleen een gevecht aan wil gaan buiten de ring als je begrijpt wat ik bedoel.
Wat betreft Timbaland. Hij is gewoon een Sellout nigga. Ga niet zeggen dat ie geniaal is want dat is niet zo. Veel werk wat hij doet zijn gewoon jaren 80 electro beats waarvan hij er iets op toevoegd.
Hij scheeuwd al een tijdje te willen stoppen omdat hij te vernieuwend is voor deze tijd. Lol maar hij is helaas nog niet gestopt. Ik zie hem liever gaan dan komen.
Kanye heb ik nooit echt leuk gevonden maar zie vaak in berichten dat zijn eerste album super is, maar moet je iemand dan nog steeds daarop beoordelen. Jay-Z heeft dat namelijk ook.
Zijn eerste was dope maar daarna werd het erg zwak.
Hij wordt nog steeds gezien als een super mc maar ik vind hem eerlijk gezegd zwak doordat hij alleen een gevecht aan wil gaan buiten de ring als je begrijpt wat ik bedoel.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 01:19 uur
Hiphop Dood? Tuurlk niet, het staat juist nog in de kinderschoenen. Moet wel eerlijk bekennen dat de dood van Dilla voor mij wel ff een klap was aangezien deze man mij al 15 jaar lang van schitterende muziek voorzien had, dacht ook even dat Hiphop dood was, maar er is zoveel vernieuwing (niet altijd even goed), zelf denk ik dat Hiphop zoekende is, zoveel aanbod in hip hop dat er voor iedereen wel wat is. Met producers als Madlib, Black Milk, DJ Premier, ?uestlove, 9th Wonder en vele anderen zal Hip Hop de komende jaren ook nog wel mooie nummers voortbrengen.
Zelf verlang ik ook nog wel eens naar de jaren 90, altijd goed MC werk en vaak beats die je tegenwoordig weinig meer tegenkomt, lekkere mixtapes (want waar zijn deze tegenwoordig?), artiesten als 3rd Eye, A.G., O.C. Dug Infinite, KRS1, Artifacts, ATCQ, De La enz. enz. zijn nu wel niet meer de grootsten maar hebben veel betekent voor de muziek maar moeten ook plaats maken voor nieuwkomers en dat is ook maar goed ook, vroeger had je goed en slecht spul, nu heb je goed en slecht spul. Maar zolang er nieuwe albums gedropt worden is Hip Hop niet dood, commercieel of niet commercieel, ieder z'n eigen ding, liefde voor muziek zit van binnen en je kunt niet iemand een mening van goede muziek opdringen maar toch voor het mooi spul: J. Dilla!!!!!!
Zelf verlang ik ook nog wel eens naar de jaren 90, altijd goed MC werk en vaak beats die je tegenwoordig weinig meer tegenkomt, lekkere mixtapes (want waar zijn deze tegenwoordig?), artiesten als 3rd Eye, A.G., O.C. Dug Infinite, KRS1, Artifacts, ATCQ, De La enz. enz. zijn nu wel niet meer de grootsten maar hebben veel betekent voor de muziek maar moeten ook plaats maken voor nieuwkomers en dat is ook maar goed ook, vroeger had je goed en slecht spul, nu heb je goed en slecht spul. Maar zolang er nieuwe albums gedropt worden is Hip Hop niet dood, commercieel of niet commercieel, ieder z'n eigen ding, liefde voor muziek zit van binnen en je kunt niet iemand een mening van goede muziek opdringen maar toch voor het mooi spul: J. Dilla!!!!!!
0
Hypno
geplaatst: 1 mei 2008, 10:08 uur
Wat mij betreft kunnen we dit topic gaan sluiten want de aarde bestaat nog en hiphop daarom dus ook punt. het is nutteloos om Hierover nog verder te discusseren denk ik.
* denotes required fields.