MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Wie van jullie doet aan eigen raps?

zoeken in:
Zal ze dadelijk even checken, ben toch best benieuwd.

Edit. Heb vogelvisioen gecheckt de andere check ik morgen wel.

Productie vind ik helemaal geweldig en past perfect bij mijn smaak, klinkt erg professioneel.

Je lyrics op dit nummer vind ik sterk en dat vind ik erg knap ik probeer ook wel eens een lyric te schrijven en dat gaat mij bij lange na niet zo goed af.

Aan je flow moet ik nog erg wennen, is opzich niet erg want ik vind het fijn als het kwartje bij mij soms later valt (vond de flow van MF bijvoorbeeld eerst ook niet mooi). Vind alleen dat 'geschreeuw' waarmee je af en toe een zin eindigt niet mooi.

Refrein is trouwens ook leuk.

Relax
Aah heerlijke comment Rhythm & Poetry, bedankt.

Ik weet dat ik af en toe schreeuw, maar ik begon me in te leven ofzo haha.

Je beats zijn echt supergoed. Dat melodie'tje in "Sprekende Vibraties" is gewoon bijna verslavend.
Van je flow ben ik helaas niet erg weg, hoewel het inhoudelijk wel duidelijk snor zit. Je hebt wel een vette stem, maar soms ga je - volgens mijn smaakgevoel! - uit de bocht.

Maar alleszins, wees trots op je beats, man!

Relax
Bedankt, , ik weet ook niet precies hoe het met mijn flow zit, ik moet er nog redelijk aan werken sinds ik eerst eigenlijk in 2007 Engels rapte, toen een grote pauze nam en toen maar ging overstappen naar Nederlands.

En ook bedankt voor je waardering over mijn beats, reacties zoals dit geven mij echt de motivatie om zeker weten door te gaan hehe.

kArIzMa_TuRk
Dit kan wel wat worden, ja. Het kan wel eens een interessante wending van een carrière betekenen. Met andere woorden: ga zo door!

Relax
Het probleem is, ik heb nog geen carriére in rap.

Doe het voor nu als een hobbie, totdat er iemand mij ziet en mij steun kan geven tot het hogere.

Raekwon the chef
Die beat van Vogelvisioen is echt ontzettend goed, je flow en stemgeluid zijn ook zeer goed, al vind ik dat geschreeuw aan 't eind van een zin niet zo mooi, maar voor de rest niets op aan te merken eigenlijk.

Relax
Ja die track word ooit een keertje opnieuw opgenomen, het geschreeuw ging per ongeluk.

|Joël|
Vind je sowieso vrij schreuwerig rappen, maar dat kan je stijl zijn. Is opzich niet erg alleen ik hou er niet van.
De beats vind ik verassend goed (heb namelijk nooit eerder iets van je kunnen horen). Zitten echt hele lekkere dingen in, dus ga zo door met die beats. En je zegt zelf al dat je nog aan je raps gaat werken. Dan moet het helemaal goedkomen.

Relax
Nah ik gooi mijn stem open als een kraan, mensen zeiden al dat ik wat luider moet rappen, ik rapte eerst alsof niemand mij mocht horen in het huis.
Maar dus dat is wat luider en zelfverzekerder geworden.
En nogmaals bedankt voor een compliment over de beats hehe en dat het helemaal goed gaat komen, wie weet ?

|Joël|
Ja dat is geen slechte eigenschap, maar zo bedoel ik het ook niet helemaal.
Kijk laat ik mijn top 10 erbij halen, die ziet er op dit moment zo uit:
01. The Roots - Illadelph Halflife (1996)
02. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)
03. Nas - Illmatic (1994)
04. Talib Kweli & Hi-Tek - Train of Thought (2000)
05. Common Sense - Resurrection (1994)
06. D'Angelo - Brown Sugar (1995)
07. Jaÿ-Z - Reasonable Doubt (1996)
08. Common - Be (2005)
09. De La Soul - Stakes Is High (1996)
10. Mos Def - Black on Both Sides (1999)
Rappers als Common en leden van groepen als De La Soul en A Tribe Called Quest rappen ook niet zo schreeuwerig. Dat vind ik een stuk lekkerder klinken.
Je hebt natuurlijk ook rappers die wel wat schreeuweriger rappen, dus het is gewoon de stijl waar je voor kiest. Het zou goed kunnen dat ik je raps daardoor wat minder fijn vind.

Relax
Ja, maar het is echt persee niet me stijl, ik heb nogal luide stem en als ik rustig probeer te rappen dan rap ik te zacht.

Sowieso ben ik er om te proberen om het origineel te houden en niet om over te komen alsof ik geinspireerd ben.

Je stem doet me trouwens een beetje denken aan Manu. Ben ik de enige die dat vind, of heb je dat al vaker gehoord?

Eerste track nu beluisterd, productie is wederom gruwelijk, ik dig je stem na een aantal luisterbeurten ook veel beter. Je flow op dit nummer vind ik ook beter dan op Vogel Visioen. Je rapt best snel op dit nummer. Je bent na een tijdje echt helemaal op dreef merk ik, jammer dat het maar een relatief kort nummer is.

Sprekende Vibraties: 8,5
Vogelvisioen: 7,75

Is trouwens deze zin: 'Ik rap beter dan hun' een goede NL-talige zin? volgens mij moet hun in hen/zij veranderd worden. (ben een kleine mierenneuker, of is mierenneuker maar met een n? ).

Ik vind het wel dope tracks man, producties zijn echt goed.
Je flowvind ik inderdaad ook beter op Sprekende Vibraties. Tekstueel vind ik je best goed, inhoudelijk vooral, je verwoord mooi.
Alleen vind ik je op Sprekende Vibraties wat te snel rappen.
Al met al wel vet man

Hey Relax! props voor je rhymes and beats! Beat 1 doet me aan Camp Lo denken. Je tekst is okay. Beat 2 is relaxed en de inhoud van de tekst is ook goed.

Enkele tips voor beide tracks; Probeer eens rustiger te rappen zonder boos te klinken (het lijkt anders of je boven de beat uit wilt komen), probeer als je rapt de woorden die moeten rijmen meer te verenigen met de beat. Anders komt het te hakkerig over. Varieer je zinnen wat door niet alle zinnen te lang te maken, hierdoor kun je meer spelen met de zinnen op de beat. Als je alle zinnen erg lang gaat maken dan lijkt het of je jezelf wilt inhalen.

Verder moet ik je complimenteren voor je lef en durf om de mening aan deze community te vragen. Ga zo door en keep the vibes going!

Relax
Rhythm & Poetry schreef:
Je stem doet me trouwens een beetje denken aan Manu. Ben ik de enige die dat vind, of heb je dat al vaker gehoord?

Jij bent letterlijk de eerste die zegt dat mij stem op die van een andere lijkt, door jou ga ik nu zijn album ook checken hehe.

En alweer bedankt mensen voor de complimenten, steunpunten, kritiek en een goede mening.
Ik zal wel wat vaker tracks posten, ik leer hier veel over mij zelf.

raffael77
Je producties zijn redelijk leuk iets van een 7. Kwa rapstijl zeg mwah. Niet echt lekker. Je tekst is goed. Maar je stem is rritant.
Het kan zijn dat ie meer moet groeien. Niet alles kan in 1 keer goed gaan. De stijl doet mij denken aan 0118. Beetje uit die streek.

Toch ben ik wel benieuwd naar je volgende ding.

Relax
raffael77 schreef:
Je producties zijn redelijk leuk iets van een 7. Kwa rapstijl zeg mwah. Niet echt lekker. Je tekst is goed. Maar je stem is rritant.
Het kan zijn dat ie meer moet groeien. Niet alles kan in 1 keer goed gaan. De stijl doet mij denken aan 0118. Beetje uit die streek.

Toch ben ik wel benieuwd naar je volgende ding.

Ik rap al eigenlijk sinds 2003 met veel pauzes tussendoor.
Dat me stem irritant is is dan aan je oren want Jay-Z heeft ook niet een geweldige stem om naar te luisteren maar toch geeft de mensheid hem waardering, zo zie ik het dan.

Maar dat de stijl je doet denken aan 0118 vind ik toch best appart, ik waardeer hun niet echt, mischien kwa rijm kan best, maar ik ben er niet eens 1% door geinspireerd, want ik ga niet dagen lang aan punchlines denken, ik hou niet zo van punchlines maken.

0118? Dat snap ik niet helemaal, gezien dat echte recht voor zijn raap-rappers zijn met dikke puchlines. De teksten van Relax zijn veel persoonlijker en bevatten helemaal geen harde lines.

Relax
Geen harde lines ? belediging

Hard, zoals bij punchlines, want je bent geen punchline-rapper . Geen belediging dus.

Social_Mask
Ik vind die beats best vet. Vooral die van Vogelvisioen. Je teksten zijn ook oké, alleen vind ik je als rapper wat minder. Net als raffael ben ik niet zo gek op je rapstijl. Maar je kunt wel erg goed produceren zeg! Daar moet je zeker mee verder gaan.

Relax
Tja, zo ken je ook mensen die beter produceren dan rappen, helaas kan je niet van beide even goed, tenminste, ik blijkbaar niet.

Weer bedankt voor de feedback, ik drop weer ff een track die ik 2 weken geleden al heb opgenomen, maar alsnog.

Mijn Droomflez:
http://www.zshare.net/audio/1326187827504250/

Is die sample van Jewel - Foolish Games?

Relax
Uhh ken dat nummer niet dus nee.

Dat piano riedeltje lijkt er verdomd veel op als ik het me goed kan herinneren.
Teksten(heel mooi) en beats zijn hier ook weer heel goed trouwens, alleen die flow vind ik niks.

Relax
Tja zingt Jewel ? want dit was gewoon van een Piano orchest (Untitled) en dus zou het mogelijk zijn dat het van Jewel is.
Overigens heb ik die piano heel simpel gesampled omdat het dit keer ff om de bassline, drums en tekstueel weer ging.

ik schrijf normaal geen teksten ofzo, maar afgelopen nacht kon ik de slaap maar niet vatten en pende ik toch wat neer. Het klinkt misschien loos maar wou het toch effe posten.

Parlementaire partijen pakken n maken passieve padden panklaar,
om pasgeboren panters parentatief te paaien met parels,
terwijl pagina's paranoide passen in partijdige papegaaipraatjes als paranormale propaganda

Haha doet me denken aan Chemical Calistethnics

Gast
geplaatst: vandaag om 18:24 uur

geplaatst: vandaag om 18:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.