menu

Genres / Hip-Hop / East Coast Rap, West Coast Rap, Dirty South Rap of Mid-West Rap.

zoeken in:
Nou, het gaat hierom, welke Stijlen passen goed bij je of juist helemaal niet: Westcoast Rap, Eastcoast Rap, Dirty South Rap, Mid-West Rap, of anders..(vermeld dit even a.u.b.,

Ik zie het als volgt:

1. Conscious Rap (denk aan KRS-One/P.E., Raymzter)
2. Eascoast Rap (valt hier ook Queens Bridge stijl onder? (Jay-Z, B.I.G. Nas)
3. Wescoast Rap (valt laidback hieronder??) (Snoop Dogg)
4. G-Funk

(voor mezelf geld dit lijstje)

Btw: Artiesten kunnen ondere meerdere soorten vallen (bv raymzter), omdat het Rapstijlen zijn.

Voeg er wat stijlen aan toe a.u.b. zodat ik een overzichtelijk beeld kan krijgen van stijlen.

1.Concious/Political/Rap & Soul-Jazz Hip-Hop(Mos Def, Talib Kweli, Common Sense, Kanye West)
2.East Coast (Nas, Mobb Deep, Jay-Z, Beanie Sigel)
3.Dirty South (Devin the Dude, UGK, Paul Wall, Juvenile)

West Coast heb ik nog niet zo begrepen.

Ik heb op een site deze onderverdelingen gevonden:
Alternative Rap
Bass Music
Beats/Instrumental Hip-Hop
British Rap
Confrontational
Dirty Rap
Dirty South
East Coast Rap
Foreign Rap
G-Funk
Gangsta Rap
Go-Go
Golden Age
Hardcore Rap
Hyphy
Latin Rap
Old School Rap
Party Rap
Political Rap
Pop-Rap
Soul/Jazz Hip-Hop
Southern Rap
Turntablism
Underground Rap
West Coast Rap

Vraag me niet wat het allemaal is .

Kos
Het meeste overlapt elkaar.

Het hart van rap ligt gewoon in NY, Eastcoast dus. Eastcoast is gewoon met een dikke straatlengte de beste coast en de belangrijkste altijd geweest. Als je ziet welke rappers er allemaal vandaan kwamen kun je me niet ongelijk geven. Driekwart van de legendes en hiphop is er zowat ontstaan.

Tja de hoeveelheid van de Eastcoast-rappers is groot, maar als je de klasssieke albums van beide kanten tegen mekaar zet kom je redelijk gelijk uit.

Wu-tang Clan - 36 Chambers
Mobb Deep - The Infamous
Nas - Illmatic
The Notorious B.I.G. - Ready To Die

vs.

Dr. Dre - The Chronic
Snoop Dogg - Doggystyle
NWA - Straight Outta Compton
2Pac - Me Against The World

Kos
Mwa, er zijn nog behoorlijk wat meer klassiekers lijkt me.

En 2Pac is meer eastcoast .

Conway Twitty schreef:
Tja de hoeveelheid van de Eastcoast-rappers is groot, maar als je de klasssieke albums van beide kanten tegen mekaar zet kom je redelijk gelijk uit.

Mobb Deep - The Infamous
Nas - Illmatic

vs.

Dr. Dre - The Chronic
Snoop Dogg - Doggystyle

Ben ik niet met je eens. Ik denk dat de eastcoast veel meer klassiekers heeft. Slick Rick, Jay-Z, ATCQ, EPMD, GangStarr, Public Enemy, BDP, er zijn best veel rappers die albums van een hoger niveau dan me against the world van 2pac hebben uitgebracht

Daar ben ik het helemaal mee eens

EastCoast is mijn all-time favoriet qua muziek

1.Concious/Political/Rap & Soul-Jazz Hip-Hop(Mos Def, Talib Kweli, Common Sense, Kanye West)

uhm... hier stopt het bij mij

Melle K
Kos schreef:
Mwa, er zijn nog behoorlijk wat meer klassiekers lijkt me.

En 2Pac is meer eastcoast .

2Pac is meer westcoast, hij heeft amper in NY gewoond, laat staan gerapt.

En rap in hokjes stoppen is nutteloos, omdat het subjectief is en er altijd crossovers zijn.
Waar zet je bijvoorbeeld Cypress Hill uit LA, maar met een DJ uit NY, Dilated Peoples ook uit LA maar niet de 'westcoast sound', Biggie juist met 'westcoast klinkende' nummers enz. enz. enz.

Muziek vind je leuk of niet, in wat voor hokje het past maakt geen moer uit, ook omdat dingen niet zo zwart wit zijn als sommige mensen soms zouden willen.

Maar succes als je het toch gaat proberen, het houdt je even van de straat he

Het was eigenlijk niet de bedoeling om rappers in een hokje te stoppen maar te kijken hoeveel stijlen 1 artiest op 1 album zou kunnen droppen. Maar of dat mogelijk is. Iedereen heeft toch een beetje zijn eigen stijl met een beetje van dat en een beetje van dit, over het algemeen wordt het beschreven als die soort rap en die soort rap, omdat meer artiesten er maar een beetje vanaf wijken.

Melle K
MJ_DA_MAN schreef:
Het hart van rap ligt gewoon in NY, Eastcoast dus. Eastcoast is gewoon met een dikke straatlengte de beste coast en de belangrijkste altijd geweest. Als je ziet welke rappers er allemaal vandaan kwamen kun je me niet ongelijk geven. Driekwart van de legendes en hiphop is er zowat ontstaan.

Trouwens je brengt nu je mening als feit, niet dat ik het er niet mee eens ben hoor, maar je kan niet voor iemand bepalen dat Eastcoast beter is dan Westcoast.
Er zijn zelfs mensen die Dirty South het beste vinden..

Ja ok ik probeer het te beargumenteren in dat bericht maar ik denk dat je me wel snapt.

MJ_DA_MAN schreef:
Ja ok ik probeer het te beargumenteren in dat bericht maar ik denk dat je me wel snapt.

Hiphop is idd ontstaan begin jaren 70 in the Bronx, met DJ Kool Herc etc. Het is allemaal begonnen in New York

[/quote]

En rap in hokjes stoppen is nutteloos, omdat het subjectief is en er altijd crossovers zijn.
Waar zet je bijvoorbeeld Cypress Hill uit LA, maar met een DJ uit NY, Dilated Peoples ook uit LA maar niet de 'westcoast sound', Biggie juist met 'westcoast klinkende' nummers enz. enz. enz.

Muziek vind je leuk of niet, in wat voor hokje het past maakt geen moer uit, ook omdat dingen niet zo zwart wit zijn als sommige mensen soms zouden willen.

Maar succes als je het toch gaat proberen, het houdt je even van de straat he [/quote]

Klopt, die hokjes doen er ook niet echt toe. Tupac is geboren in New York maar als 2pac stond hij voor de westcoast. Dj Premier en Guru zijn in Texas geboren maar zijn als GangStarr geadopteerd door New York. Ik ben het trouwens niet met je eens dat Biggie westcoast klinkende nummers heeft. Een album als Ready To Die 'straalt echt New York uit'.

Ik zal in ieder geval mijn favo artiesten uit de coasten maar even opnoemen:

East: Big L, Wu-Tang, Biggie, Big Punisher, Immortal Technique
West: Cypress Hill, Tupac, MC Eiht,
Mid-West: Common, Bone Thugs, Twista
South: Scarface, UGK

Common is toch ook NY?

Chicago toch?

Melle K
herbertwest schreef:
Ik ben het trouwens niet met je eens dat Biggie westcoast klinkende nummers heeft. Een album als Ready To Die 'straalt echt New York uit'.

Ready To Die wel ja, al vind ik bijvoorbeeld Juicy een beetje die Westelijke 'gladheid' hebben, weet niet of je de DJ Premier remix daarvan kent, maar die NewYorkiseerd het als het ware, terwijl hij niet eens uit NY komt

En Life After Dead vind ik best wel Westcoast achtig, maar dat kan ook komen doordat ik in m'n hoofd het idee van Eastcoast = rauw, Westcoast = gladder en commerciëler, en Life After Dead was ook een stuk gladder dan Ready To Die.

Volgens mij was Biggie zelf ook meer fan van de Westcoast stijl dan van de New Yorkse rap, tenminste meen zoiets ooit gelezen te hebben.

I'm going, going back, back to Cali.

herbertwest schreef:
Chicago toch?

Ja daar is hij geboren maar woonde hij niet in NY? Ik kan het mis hebben.

Melle K
Hij represent wel de 'Windy City' hoor.

Op Ressurection wel ja. Ja dacht misschien dat hij uit NY kwam omdat hij veel met artiesten uit die stad samenwerkte op zijn albums (zijn vroegere albums).

herbertwest schreef:
Dj Premier en Guru zijn in Texas geboren maar zijn als GangStarr geadopteerd door New York.

Guru kwam juist uit Boston toch?

Melle K
Volgens mij ook, en Primo uit Houston inderdaad.

O ja, klopt ja. Guru komt idd uit Boston. Zijn vader was de eerste zwarte rechter daar btw.

Eastcoast de overheersende coast, dat kan wel kloppen, maar daar zijn ook veel stijlen aanwezig, daar heb je ook concious rap, wat voor mij op nummmer 1 staat. Je hebt QC stijl zoals mj da man zegt, je hebt harcore rap.

Conway Twitty schreef:

Mobb Deep - The Infamous
Nas - Illmatic

vs.

Dr. Dre - The Chronic
Snoop Dogg - Doggystyle

Hier kan ik me in vinden, maar wat MJ zegt klopt dus niet, bijna alle klassiekers van de westcoast waren enkele jaren eerder als de klassiekers van de eastcoast, oftwel wie heeft dan de grootste impact gehad? De eastcoast moest eerst afkijken hoe het moest terwijl de westcoast gewoon de grondleggers waren.
Nou las ik net nog zoiets als, van westcoast heb ik nooit iets begrepen, kerel verdiep je er eens in dan.

Melle K schreef:

Maar succes als je het toch gaat proberen, het houdt je even van de straat he

En zo is het! er zijn altijd wel uitzondering en daarom gaat in hokjes plaatsen gewoon niet altijd op.
Ik vind dat de albums van 50 cent ook best westcoast klinken, terwijl deze man ook in NY is opgegroeid.
Heeft misschien wel te maken met wie de productie doet of iets dergelijks, ma je kan er gewoon niet echt een zinnige uitspraak over doen.
De albums van vroeger daarentegen hadden wel een meer eigen sound ( die kon je nog wel ralateren aan de kust waar ze vandaan kwamen), tegenwoordig is de stroming in de Hip Hop scene daar gewoon te groot voor geworden.

Misty44 schreef:
(quote)

wat MJ zegt klopt dus niet, bijna alle klassiekers van de westcoast waren enkele jaren eerder als de klassiekers van de eastcoast, oftwel wie heeft dan de grootste impact gehad?

Haha, het is dus precies andersom. DJ Kool Herc, Grandmaster Flash, LL Cool J, Sugarhill Gang, Run DMC, Beastie Boys, Eric B & Rakim, Public Enemy, Boogie Down Productions enz. dát waren de mensen die de impact hebben gehad. Rap is in NY ontstaan en de net genoemde artiesten hebben op een paar na allemaal klassieke albums (Paid In Full, It Takes A Nation of Millions To Hold Us Back, Raising Hell, Pauls Boutique, Criminal Minded om er wat op te noemen). Westside had NWA die ook veel impact hebben gehad. Maar NY heeft gewoon de grootste impact gehad, dat kan ik bijna een feit noemen.
Maar Misty jij roept vaak iets te snel terwijl je je nog helemaal niet zo verdiept hebt in hiphop. Niet te vaak uitspraken doen zoals deze.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:07 uur

geplaatst: vandaag om 04:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.