Genres / Hip-Hop / East Coast Rap, West Coast Rap, Dirty South Rap of Mid-West Rap.
zoeken in:
0
geplaatst: 8 september 2006, 10:09 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Verkoopcijfers zeggen niks (!!), een hoge plaats in de top 250 ook niet echt want Get Rich Or Die Tryin' staat daar zelfs ook in, maar in het algemeen is het wel een klassieker ja al begrijp ik niet waarom. En The Massacre een toekomstige klassieker? Voor gastjes rond de 14 die alleen naar G-Unit luisteren wel ja, maar het is zo ongeveer de slechtste CD in jaren. Maar als ik je dus goed begrijp is elk goed verkopend album een klassieker? Dan zijn Countey Grammar en Nellyville van Nelly, To The Extreme van Vanilla Ice, Please Hammer, Don't Hurt 'Em van MC Hammer en Get Rich Or Die Tryin'van 50 Cent ook klassiekers. Verkoopcijfers zijn geen punt om een album een klassieker te noemen of niet.
(quote)
Verkoopcijfers zeggen niks (!!), een hoge plaats in de top 250 ook niet echt want Get Rich Or Die Tryin' staat daar zelfs ook in, maar in het algemeen is het wel een klassieker ja al begrijp ik niet waarom. En The Massacre een toekomstige klassieker? Voor gastjes rond de 14 die alleen naar G-Unit luisteren wel ja, maar het is zo ongeveer de slechtste CD in jaren. Maar als ik je dus goed begrijp is elk goed verkopend album een klassieker? Dan zijn Countey Grammar en Nellyville van Nelly, To The Extreme van Vanilla Ice, Please Hammer, Don't Hurt 'Em van MC Hammer en Get Rich Or Die Tryin'van 50 Cent ook klassiekers. Verkoopcijfers zijn geen punt om een album een klassieker te noemen of niet.
Dat nie meteen, maar verkoopcijfers geven wel een indicatie van mate van populariteit, ik snap dat je in het geval van 50 cent en nelly zo reageerd omdat zij hun albums ook bij veel niet-hiphoppers hebben gesleten mag je ze eigenlijk niet tellen wil je zeggen.
Maar 2001 is absoluut wel een klassieker, er zijn echt veel mensen die dat een top cd vinden, en ik kan het wel snappen, maar ja jij luisterd er tegenwoordig waarschijnlijk op een andere manier na omdat je je weg hebt gevonden in andere artiesten, die jij underground noemt.
Prima, no hard feelings, ma zeg niet dat 2001 geen klassieker is, want dat is ie veruit wel. in de ogen van heel veel mensen.
0
geplaatst: 8 september 2006, 10:27 uur
Zoveel echte underground heb ik niet, maar die albums zijn meestal toch veel beter dan commerciële albums als 2001 omdat het meer puur is vind ik. En omdat er gewoon geweldig goede albums bijzitten. Maar welke albums noem jij dan underground die ik heb?
0
geplaatst: 8 september 2006, 15:21 uur
C Changes schreef:
Misty begon met 1 A4tje
(quote)
Misty begon met 1 A4tje
Ik maak me er niet druk over, zolang er geen serieuze acties worden ondernomen door overheden etc. is er niks aan het handje.
Maar tis gewoon triest dat de scene op deze manier met van alles in verband wordt gebracht, wat niet eens aan is te tonen.
0
geplaatst: 8 september 2006, 18:28 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Zoveel echte underground heb ik niet, maar die albums zijn meestal toch veel beter dan commerciële albums als 2001 omdat het meer puur is vind ik. En omdat er gewoon geweldig goede albums bijzitten. Maar welke albums noem jij dan underground die ik heb?
Uhu, Commercieel is vaak gewoon voor het geld...

0
geplaatst: 8 september 2006, 19:08 uur
Wat een vreselijk saai topic zeg, echt vervuiling voor de hiphopsectie vind ik.
Wel een klassieker, nietes! welles!
50 Cent is cool! 50 cent is stom!
Whahaah, vind jij dat koewl, dat is commercieel! Nou én, commercieel is vaak het beste! Helemaal niet! Alternatief is juist top!
Blablabla, 11 pagina's volgeluld door iets van 6 leden...
Whahaah, vind jij dat koewl, dat is commercieel! Nou én, commercieel is vaak het beste! Helemaal niet! Alternatief is juist top!
0
geplaatst: 8 september 2006, 20:27 uur
luc011190 schreef:
Ben het daar eigenlijk best wel met je eens. Word weinig boeiends gemeld hier.
0
Melle K
geplaatst: 8 september 2006, 20:40 uur
Dat wordt op het hele forum uberhaupt niet, gewoon tijdverdrijf.
0
geplaatst: 8 september 2006, 21:50 uur
Melle K schreef:
Ik ken topics, die wel degelijk een hoog niveau hebben hoor

0
geplaatst: 8 september 2006, 22:55 uur
luc011190 schreef:
(quote)

In dit topic is een hele discussie geweest over fake en echtheid en over Westcoast Rap, alleen nu is het afgezakt doordat bepaalde mensen met wat onzin kwamen aanzetten.

0
geplaatst: 9 september 2006, 10:00 uur
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de discussie over de echtheid van Westcoast ook al niet zo boeiend vond. Muziek inhoudelijk stelt die discussie weinig voor, en ik weet eerlijk gezegd niet een waar favoriete rappers van mij vandaan komen.
En ja Conway, het zijn vaak dezelfde die het hier verstieren
En ja Conway, het zijn vaak dezelfde die het hier verstieren

0
geplaatst: 9 september 2006, 11:03 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ja kom dan zelf met ideeën, ik heb niks verstiert.
Ja kom dan zelf met ideeën, ik heb niks verstiert.
Ik noem geen namen, dus zeg niet dat JIJ wat verstiert hebt. En ja, je hebt gelijk ik kan beter zelf met originele ideeën komen. Maar het is wel een feit dat sinds er een paar nieuwe hiphopliefhebbende leden zijn, het niveau niet vooruit is gegaan. Zal ik anders kijken of ik het Hiphop Quality topic weer op kan laten bloeien ?

0
geplaatst: 9 september 2006, 11:06 uur
Nee ik zeg ook niet dat jij zei dat ik het verstiert heb
. Maar ik probeer er maar wat leven in te gooien: EASTCOAST = THE COAST
Kijken welke reacties hier op volgen
.
. Maar ik probeer er maar wat leven in te gooien: EASTCOAST = THE COASTKijken welke reacties hier op volgen
.
0
geplaatst: 9 september 2006, 11:30 uur
Veel Nederhop is veel beter dan de tegenwoordige Clips uit Amerika... Diddy de man van Eastcoast
Er is geen king of the East meer, geen man zoals biggie. Dat is de tegenwoordige zwakte, en het verschil tussen Commercieel en Underground is in de Eastcoast ook veel te groot. Laten we eerlijk zijn, de meeste underground klinkt niet echt eastcoast.
Er is geen king of the East meer, geen man zoals biggie. Dat is de tegenwoordige zwakte, en het verschil tussen Commercieel en Underground is in de Eastcoast ook veel te groot. Laten we eerlijk zijn, de meeste underground klinkt niet echt eastcoast.
0
geplaatst: 9 september 2006, 12:34 uur
en ik weet eerlijk gezegd niet een waar favoriete rappers van mij vandaan komen
Wat maakt het ook uit waar ze vandaan komen? Vaak genoeg dat je dat niet eens kan horen. Sommige hiphopheads blijven een beetje hangen in de east/west oorlog van jaren geleden, beetje jammer.
0
geplaatst: 9 september 2006, 17:39 uur
MJ_DA_MAN schreef:
. Maar ik probeer er maar wat leven in te gooien: EASTCOAST = THE COAST
Kijken welke reacties hier op volgen
.
. Maar ik probeer er maar wat leven in te gooien: EASTCOAST = THE COASTKijken welke reacties hier op volgen
.Ik blijf het een onzinnige discussie vinden. Van mijn part komen ze uit Staphorts, Urk of nog erger, Middelharnis.
0
geplaatst: 10 september 2006, 21:03 uur
luc011190 schreef:
Ik blijf het een onzinnige discussie vinden. Van mijn part komen ze uit Staphorts, Urk of nog erger, Middelharnis.
(quote)
Ik blijf het een onzinnige discussie vinden. Van mijn part komen ze uit Staphorts, Urk of nog erger, Middelharnis.
In Hip-Hop is er zoiets wat reprezent heet, dat heb je in Nederland, het is geen nationalisme, maar sommige zijn trots op hun stad/buurt. Damsko komt ook vaak voor. Het is zoiezo geen war meer, maar gewoon het verschil, er is zelfs een verschil tussen b-boying in de Westside en in de Eastside. Hierbij direct een interessante discussie over of het uitmaakt waaruit iemand komt.. Het antwoord is JA.
0
geplaatst: 11 september 2006, 21:28 uur
C Changes schreef:
In Hip-Hop is er zoiets wat reprezent heet, dat heb je in Nederland, het is geen nationalisme, maar sommige zijn trots op hun stad/buurt. Damsko komt ook vaak voor. Het is zoiezo geen war meer, maar gewoon het verschil, er is zelfs een verschil tussen b-boying in de Westside en in de Eastside. Hierbij direct een interessante discussie over of het uitmaakt waaruit iemand komt.. Het antwoord is JA.
(quote)
Oké Changes vindt dat het JA is, Luc vindt dat het NEE is
0
geplaatst: 12 september 2006, 16:18 uur
luc011190 schreef:
(quote)
Het verschil is dat ik argumenten heb, en jij niet..
0
geplaatst: 12 september 2006, 19:41 uur
Jouw argument is, reprezenten hoort bij hiphop en het je kan daardoor verschillende soorten hiphop onderscheiden.
Mijn argument is dat of iets goede hiphop is bepaald word door het talent van de artiest, in combinatie met het lef om te vernieuwen en origineel te zijn. Een goede liveperformace is ook mooi meegenomen. Waar de DJ of MC vandaan komt, maakt dan eigenlijk al niet meer uit.
0
geplaatst: 13 september 2006, 10:10 uur
HEt maakt niet uti waar een rapper vandaan komt, daar ga ik in mee, zolang het maar lekker klinkt.
Maar je kan er niet omheen dat er verschil zit in de sound (cker in Amerika) ik zeg niet dat dit bij alle artiesten zo is, maar cker rappers die al vanaf begin jaren 90 meedraaien hebben toch een duidelijk verschil van stijl, west met opgepompte beats, east met wat relaxtere beats.ook in de tekstopbouw zit toch wel enigzins verschil, ma kan niet goed aangeven waar em dat in zit.
50 cent is een goed voorbeeld van iemand die de sound van zijn coast niet nastreeft.
Maar je kan er niet omheen dat er verschil zit in de sound (cker in Amerika) ik zeg niet dat dit bij alle artiesten zo is, maar cker rappers die al vanaf begin jaren 90 meedraaien hebben toch een duidelijk verschil van stijl, west met opgepompte beats, east met wat relaxtere beats.ook in de tekstopbouw zit toch wel enigzins verschil, ma kan niet goed aangeven waar em dat in zit.
50 cent is een goed voorbeeld van iemand die de sound van zijn coast niet nastreeft.
0
geplaatst: 13 september 2006, 10:41 uur
Old Skool kun je toch heel goed onderscheiden.
Tegenwoordig speelt bijna alleen maar de hoeveelheid verkopende albums en singles. Bijna alles wat je hoort en of ziet heeft een Dirty South-deuntje, gek word ik ervan.
Maar gelukkig zijn er nog wel wat uitzonderingen die het echt doen voor de muziek.
Tegenwoordig speelt bijna alleen maar de hoeveelheid verkopende albums en singles. Bijna alles wat je hoort en of ziet heeft een Dirty South-deuntje, gek word ik ervan.
Maar gelukkig zijn er nog wel wat uitzonderingen die het echt doen voor de muziek.
0
geplaatst: 13 september 2006, 16:27 uur
luc011190 schreef:
Jouw argument is, reprezenten hoort bij hiphop en het je kan daardoor verschillende soorten hiphop onderscheiden.
Mijn argument is dat of iets goede hiphop is bepaald word door het talent van de artiest, in combinatie met het lef om te vernieuwen en origineel te zijn. Een goede liveperformace is ook mooi meegenomen. Waar de DJ of MC vandaan komt, maakt dan eigenlijk al niet meer uit.
(quote)
Als je in Rotterdam uitgaat in Hip-Hop sfeer, of in Amsterdam, dan merk je hete verschil al tussen de artiesten. De mentaliteit is vaak anders, en het maakt wel degelijk uit waaruit artiesten komen, als iemand uit de bijlmer komt of van het boerenplatteland, het verschil is duidelijk te horen.
0
geplaatst: 14 september 2006, 10:35 uur
MJ_DA_MAN schreef:
gelukkig wel ja, maar je moet er tegenwoordig wel flink voor zoeken
lol
0
geplaatst: 19 september 2006, 12:48 uur
Valt wel mee. Beetje rondkijken op de site en je hebt genoeg suggesties. En zelf krijg ik nogal veel tips van ''MuMe-friends'' dus ik hoef gelukkig niet echt lang te zoeken voor een goed album van deze tijd
.
.
0
geplaatst: 19 september 2006, 16:40 uur
Die Nieuwe Plaat Van Immortal Technique, hoe zit het daarmee? Ik vind zijn stijl trouwens niet Eastcoast.......
* denotes required fields.