Genres / Hip-Hop / East Coast Rap, West Coast Rap, Dirty South Rap of Mid-West Rap.
zoeken in:
0
Relax
geplaatst: 10 augustus 2006, 23:29 uur
En natuurlijk een boel Greatest Hits, dat kan ook niet helemaal kloppen als Hip Hop kenner of wel ? 
En dan ook nog The Massacre... ja, zonde, ik heb er niets meer over te vertellen.

En dan ook nog The Massacre... ja, zonde, ik heb er niets meer over te vertellen.
0
geplaatst: 11 augustus 2006, 13:34 uur
Ik ben een vrolijk persoon die van lekkere muziek houd waar je ook een feestje op kan bouwen als het nodig is, en dat word voornamelijk bepaald door de beat niet dan?Als ik down was zou ik wel muziek draaien dan daarbij past, ma ja ik heb nergens last van, heb een prima leven verder.
Je kan zeggen wat je wilt maar The Massacre heeft absoluut relaxte beats, vandaar dat ie in mijn top staat.
Jullie zien dat als commercieel, en gaan voor de inhoudelijke teksten die vaak gepaard gaan met relaxte laidback beats, nou ja fijn voor jullie, maar ik draai waar ik zelf zin in heb en kom daar gewoon voor uit, no hard feelings verder.
N.W.A. heeft voor een doorbraak gezorgd, das toch ook hetgene wat telt, zonder hen was het nooit aangeslagen bij het grote publiek en was ganstarap nu misschien nog mixtape materiaal geweest, wat ik wil zeggen is dan heb je het toch op de kaart gezet of niet dan? en dat zorgt vervolgens voor waardering en die krijgen ze van mij ook, net zoals van veel anderen, Scooly D komt amper voor in de enceclopedieen, jammer ma ik blijf je ongelijk geven, hij heb er ook geen patent op aangevraagd ofzo, dus je vlieger gaat niet op MJ, Scooly D mag dan misschien de toon hebben gezet maar verder is hij een grote onbekende bij het publiek.
Dan nog ff de reactie op greatest hits cd`s in mijn collectie, als student had ik niet veel doekoe om alsmaar cd`s te kopen, en het nadeel van echte albums vind ik dat er altijd een aantal vullers op staan, dan is een greatest hits cd de beste keuze om zo nuttig mogelijk met je geld om te gaan en er het maximale uit te halen.
Heb ik gezegd dat ik Hip Hop kenner ben? ik heb een hele grote muziekkennis die doorgaat in nog wel 3 of 4 scene`s meer als alleen hip hop. maar een echte kenner zul je niet horen zeggen dak dat ben. Weet er wel het een en ander vanaf,en das genoeg, ga mijn leven niet invullen met hip hop feiten uit mijn hoofd te leren, heb wel wat beters te doen. Ma ik vind een beetje discussie wel leuk, alleen jullie kunnen het gruwelijk overdrijven en verkeerd interpeteren, niet iedereen, maar een aantal happen hartelijk, als vissen die een week niet hebben gegeten.
Je kan zeggen wat je wilt maar The Massacre heeft absoluut relaxte beats, vandaar dat ie in mijn top staat.
Jullie zien dat als commercieel, en gaan voor de inhoudelijke teksten die vaak gepaard gaan met relaxte laidback beats, nou ja fijn voor jullie, maar ik draai waar ik zelf zin in heb en kom daar gewoon voor uit, no hard feelings verder.
N.W.A. heeft voor een doorbraak gezorgd, das toch ook hetgene wat telt, zonder hen was het nooit aangeslagen bij het grote publiek en was ganstarap nu misschien nog mixtape materiaal geweest, wat ik wil zeggen is dan heb je het toch op de kaart gezet of niet dan? en dat zorgt vervolgens voor waardering en die krijgen ze van mij ook, net zoals van veel anderen, Scooly D komt amper voor in de enceclopedieen, jammer ma ik blijf je ongelijk geven, hij heb er ook geen patent op aangevraagd ofzo, dus je vlieger gaat niet op MJ, Scooly D mag dan misschien de toon hebben gezet maar verder is hij een grote onbekende bij het publiek.
Dan nog ff de reactie op greatest hits cd`s in mijn collectie, als student had ik niet veel doekoe om alsmaar cd`s te kopen, en het nadeel van echte albums vind ik dat er altijd een aantal vullers op staan, dan is een greatest hits cd de beste keuze om zo nuttig mogelijk met je geld om te gaan en er het maximale uit te halen.
Heb ik gezegd dat ik Hip Hop kenner ben? ik heb een hele grote muziekkennis die doorgaat in nog wel 3 of 4 scene`s meer als alleen hip hop. maar een echte kenner zul je niet horen zeggen dak dat ben. Weet er wel het een en ander vanaf,en das genoeg, ga mijn leven niet invullen met hip hop feiten uit mijn hoofd te leren, heb wel wat beters te doen. Ma ik vind een beetje discussie wel leuk, alleen jullie kunnen het gruwelijk overdrijven en verkeerd interpeteren, niet iedereen, maar een aantal happen hartelijk, als vissen die een week niet hebben gegeten.
0
geplaatst: 11 augustus 2006, 13:59 uur
Misty44 schreef:
Ik ben een vrolijk persoon die van lekkere muziek houd waar je ook een feestje op kan bouwen als het nodig is, en dat word voornamelijk bepaald door de beat niet dan?Als ik down was zou ik wel muziek draaien dan daarbij past, ma ja ik heb nergens last van, heb een prima leven verder.
Je gaat gewoon dingen roepen die inhoudelijk helemaal niet kloppen. Over Gangstar Rap. En dan vind je het vreemd dat mensen gaan reageren? Het probleem is dat jij als een Farizeer met je encyclopedien aankomt, alsof het daarom allemaal juist instaat.
Jij hebt een beetje hetzelfde probleem als Sietske in een andere discussie. Eerst allerlei uitspraken doen alsof je weet hoe het met een muziekstroming zit, vervolgens verwijzen naar een of andere encyclopedie waar in staat en komen met een of andere vage eigen definitie die jezelf toch wel weer gelijk geeft. Wat mijn part mag je roepen wat je wil, ieder z'n smaak. Maar zeg dan ook dat dat je eigen smaak is en kom dan dat niet quasi wetenschappelijk presenteren als feiten.
Sowieso heb je er geen idee van hoe baanbrekend Ice T was in dezelfde tijd. Ice T en NWA kwamen rond dezelfde tijd met hun hiphop, NWA had meer invloed maar at betekent niet dat Ice T daarom direct in de schaduw stond. Ik ken genoeg mensen voor wie Ice T hun eerste kennismaking was met de gangster rap.
0
geplaatst: 11 augustus 2006, 14:13 uur
NWA heeft voor de doorbraak gezorgd, maar het niet UITGEVONDEN. Daarom zijn ze niet de grondleggers. En als zij het niet hadden gedaan, had iemand anders het wel gedaan. Dan had BDP het wel gedaan, ze hadden voor NWA's doorbraak al een album. Dat het dan nu mixtape-albums zouden zijn is al helemaal onzin. Maar NWA heeft in het algemeen voor de grote doorbraak gezorgd, maar dat heb ik ook niet ontkent.
Maar alle respect voor je muzieksmaak, daar heb ik nooit wat over gezegd maar een aantal uitspraken vind ik gewoon niet kloppen en daarom reageer ik soms ook een beetje kwaad. Als je zegt dat ik ongelijk heb en dan zegt dat de eerste rap klassiekers uit het westen waren, reageer ik daar gewoon op omdat het niet klopt. Ook niet qua gangsterrap. Voor jezelf misschien wel, maar dat vermeld je dan niet en geloof ik dat niet altijd. Maar ja iedereen maakt fouten, heb ook uitspraken gedaan op deze site waarbij mijn kennis (toen) gebrek had. Maar ik heb muziek gebruikt om mijn kennis uit te breiden en niet teveel met je genoemde encyclopedien (ok af en toe Wiki). Maar ja ik wou je er eigenlijk een beetje op wijzen dat je bij sommige punten ongelijk had, maar door deze discussie ben je weer een aantal dingen wijzer
Maar alle respect voor je muzieksmaak, daar heb ik nooit wat over gezegd maar een aantal uitspraken vind ik gewoon niet kloppen en daarom reageer ik soms ook een beetje kwaad. Als je zegt dat ik ongelijk heb en dan zegt dat de eerste rap klassiekers uit het westen waren, reageer ik daar gewoon op omdat het niet klopt. Ook niet qua gangsterrap. Voor jezelf misschien wel, maar dat vermeld je dan niet en geloof ik dat niet altijd. Maar ja iedereen maakt fouten, heb ook uitspraken gedaan op deze site waarbij mijn kennis (toen) gebrek had. Maar ik heb muziek gebruikt om mijn kennis uit te breiden en niet teveel met je genoemde encyclopedien (ok af en toe Wiki). Maar ja ik wou je er eigenlijk een beetje op wijzen dat je bij sommige punten ongelijk had, maar door deze discussie ben je weer een aantal dingen wijzer

0
geplaatst: 11 augustus 2006, 14:23 uur
Revo schreef:
Je gaat gewoon dingen roepen die inhoudelijk helemaal niet kloppen. Over Gangstar Rap. En dan vind je het vreemd dat mensen gaan reageren?
(quote)
Je gaat gewoon dingen roepen die inhoudelijk helemaal niet kloppen. Over Gangstar Rap. En dan vind je het vreemd dat mensen gaan reageren?
Ja dat is denk ik de beste verwoording
0
Melle K
geplaatst: 11 augustus 2006, 17:24 uur
NWA zijn de grondleggers in de zin dat ze gangsterrap toegankelijk hebben gemaakt voor het grote publiek (lees: eerste commercieële doorbraak).
Van alles wat er underground (en op straat) gebeurde kan je lastig een overzicht krijgen.
Verder, wat vind jij iets gangsterrap maken?
Mobb Deep is tekstueel gangsterrap van de bovenste orde, alleen dan over grimey beats (QBC, ik zou het niet laidback noemen eigenlijk maar dat is jou goed recht) in plaats van oldschool westcoast/G-funk beats.
Dirty South zou je ook gangsterrap kunnen noemen omdat ze het ook alleen maar over bitches, 40's en guns hebben.
Zoals ik al eerder zei je kan muziek alleen zeer globaal verdelen, hokjes maken is onmogelijk.
Van alles wat er underground (en op straat) gebeurde kan je lastig een overzicht krijgen.
Verder, wat vind jij iets gangsterrap maken?
Mobb Deep is tekstueel gangsterrap van de bovenste orde, alleen dan over grimey beats (QBC, ik zou het niet laidback noemen eigenlijk maar dat is jou goed recht) in plaats van oldschool westcoast/G-funk beats.
Dirty South zou je ook gangsterrap kunnen noemen omdat ze het ook alleen maar over bitches, 40's en guns hebben.
Zoals ik al eerder zei je kan muziek alleen zeer globaal verdelen, hokjes maken is onmogelijk.
0
geplaatst: 11 augustus 2006, 21:38 uur
Revo schreef:
Jij hebt een beetje hetzelfde probleem als Sietse in een andere discussie..
Jij hebt een beetje hetzelfde probleem als Sietse in een andere discussie..
Sietse had idd daar last van (no attack)

@Missy, sorry dat ik me ermee bemoei, maar
Commerciele doorbraken zijn bullshit... dat is de props geven aan een ander terwijl hij het niet heeft verzonnen of mee is begonnen. Alleen is het geen bullshit als Schooly D. NWA niet heeft beinvloed, maar dat lees ik hier wel. Verder vind ik NWA wel Rlx, en 50 Cent niks, en greatest hits daar heb je een punt, allhoewel ik een album zonder lijn direct slechter vind, en ik hou meer van inhoudelijke dingen. Maar Iedereen zijn eigen keuze,, verder bemoei ik me er niet mee.
0
CaliLove
geplaatst: 13 augustus 2006, 12:40 uur
Geef mij maar Westcoast Rap: 2pac, Snoop Dogg, Dr.Dre(solo), N.W.A., Eazy-E(solo), Ice Cube(solo), Nate Dogg, Gangsta Dresta, The Game
Dàt is pas muziek
Van de Eastcoast vind ik enkel Wu-tang clan en 50 cent goed en natuurlijk ook Biggie.
En Dirty South is fucked up.
Dàt is pas muziek
Van de Eastcoast vind ik enkel Wu-tang clan en 50 cent goed en natuurlijk ook Biggie.
0
geplaatst: 13 augustus 2006, 13:12 uur
CaliLove schreef:
Geef mij maar Westcoast Rap: 2pac, Snoop Dogg, Dr.Dre(solo), N.W.A., Eazy-E(solo), Ice Cube(solo), Nate Dogg, Gangsta Dresta, The Game
Dàt is pas muziek
Dàt is pas muziek
50 Cent een enkel goede Eastside-artiest
Smoke er nog een...
0
geplaatst: 13 augustus 2006, 13:49 uur
Dus je vind geen van deze goed:
Nas, Immortal Technique, Mobb Deep, Jay-Z, Public Enemy, Eric B & Rakim, A Tribe Called Quest, Canibus, Busta Rhymes, Aesop Rock, Cage, Krs-One, LL Cool J, Big Daddy Kane, The Sugarhill Gang, Biz Markie, Mos Def, Talib Kweli, Naughty By Nature.
Om er maar een paar te noemen.
Nas, Immortal Technique, Mobb Deep, Jay-Z, Public Enemy, Eric B & Rakim, A Tribe Called Quest, Canibus, Busta Rhymes, Aesop Rock, Cage, Krs-One, LL Cool J, Big Daddy Kane, The Sugarhill Gang, Biz Markie, Mos Def, Talib Kweli, Naughty By Nature.
0
geplaatst: 13 augustus 2006, 14:01 uur
Ik denk niet dat ie die kent 
En vergeet je Jedi Mind Tricks niet

En vergeet je Jedi Mind Tricks niet

0
CaliLove
geplaatst: 13 augustus 2006, 17:23 uur
Conway Twitty schreef:
Big Daddy Kane vind ik wel goed, Busta heeft ook wel een paar goede nummers(waaronder "What's Happening" met Method Man), LL Cool J z'n song "I need love" vind ik ook goed en Public Enemy is ook goed. Maar geen van deze 3 vind ik echt dope. Geef mij dan maar de Westcoast rap die songs vind ik 1 voor 1 dope vooral in de tijd v/d G-funk, N.W.A. en 2pac.
Verder vind ik het nummer "Whoa" van Black Rob(Eastcoast) wel vet, vooral die beat.
0
geplaatst: 13 augustus 2006, 19:21 uur
en Immortal Technique,,, KRS-One? Rakim, je vergeet de grootheden ATCQ? ... Canibus? Nas... Jay-Z ... Dat je van G-Funk houdt ok, maar vergeet je niet een paar artiesten?
0
CaliLove
geplaatst: 13 augustus 2006, 19:28 uur
C Changes schreef:
en Immortal Technique,,, KRS-One? Rakim, je vergeet de grootheden ATCQ? ... Canibus? Nas... Jay-Z ... Dat je van G-Funk houdt ok, maar vergeet je niet een paar artiesten?
Al die rappers zijn wel goed (buiten Jay-Z dan) maar ik vind ze gwn niet zo dope als de Westcoast rap, wat niet wegneemt dat ik ze wel goed vind. Maar ik vind Westcoast rap nu eenmaal beter.
0
geplaatst: 13 augustus 2006, 19:57 uur
Dacht dat die niet uit New York kwamen, oh het is de hele Eastcoast zie ik nu, ik noemde alleen New York. (scheelt niet echt veel)
0
geplaatst: 13 augustus 2006, 20:08 uur
CaliLove schreef:
Al die rappers zijn wel goed (buiten Jay-Z dan) maar ik vind ze gwn niet zo dope als de Westcoast rap, wat niet wegneemt dat ik ze wel goed vind. Maar ik vind Westcoast rap nu eenmaal beter.
(quote)
Wel goed, qua inhoudelijke rijms vind ik IT beter dan Snoop Dogg, vind ik KRS beter als Pac, vind ik Nas beter dan Eazy E en ga zo maar door, is het de G-Funk, de oninhoudelijke dingen? Ga je alleen maar voor de beats, leg eens uit.. aan uitspraken van ja ze zijn wel goed maar ik vind die iets beter heb ik niks. Waarom Waarom Waarom?
0
CaliLove
geplaatst: 13 augustus 2006, 20:42 uur
C Changes schreef:
Wel goed, qua inhoudelijke rijms vind ik IT beter dan Snoop Dogg, vind ik KRS beter als Pac, vind ik Nas beter dan Eazy E en ga zo maar door, is het de G-Funk, de oninhoudelijke dingen? Ga je alleen maar voor de beats, leg eens uit.. aan uitspraken van ja ze zijn wel goed maar ik vind die iets beter heb ik niks. Waarom Waarom Waarom?
(quote)
Pac is gwn de beste rapper die er geweest is, hij rapte over de echte problemen: corrupte politie, armoede binnen de zwarte gemeenschap in de USA, tienerzwangerschappen, leven in de ghetto en ga zo maar verder. Hij kon wat hij dacht in z'n hoofd perfect neerzetten in rhymes. KRS One is zeker niet beter qua inhoudelijke rijms dan 2pac. En Nas beter dan Eazy-E??? Eazy-E heeft gwn de beste dissong ooit gemaakt "Real Muthafuckin' G's". Ik denk niet dat Nas erin geslaagd is om er een betere te maken. Dat IM qua inhoudelijke rijms eventueel beter kan zijn dan Snoop daar kan ik je wel gelijk in geven. Ik ga totaal niet voor de oninhoudelijke dingen, integendeel, voor mij is de inhoud v/d tekst juist het belangrijkste. Ik vind de inhoud v/d teksten van 2pac,Eazy-E, Ice Cube enz. gwn beter als die van Nas, KRS One enz. En die van Snoop en Dr.Dre zijn zeker ook niet slecht, dus doe inhoudelijk goede teksten + Westcoast , G-funk stijl en dan heb je volgens mij persoonlijk een dope nummer of album.
0
geplaatst: 13 augustus 2006, 20:52 uur
Nas is echt wel beter dan Eazy en Real Muthafuckin' G's de beste diss song ooit
Ether van Nas vergeet je misschien en Second Round KO van Canibus is zowiezo veel beter. En wat dacht je van Who Shot Ya en Long Kiss Goodnight van Biggie, Drop A Gem On Em van Mobb Deep.
Ether van Nas vergeet je misschien en Second Round KO van Canibus is zowiezo veel beter. En wat dacht je van Who Shot Ya en Long Kiss Goodnight van Biggie, Drop A Gem On Em van Mobb Deep.
0
CaliLove
geplaatst: 13 augustus 2006, 21:31 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Wat dacht je dan van: Hit em up en Bomb First van 2pac, Wut would you do en Ole School Shit van Eazy-E?Plus op het nummer "Sleepwalkers" van Bone Thugs N Harmony had Eazy een dis geschreven tegen Dre en Snoop waarin hij rapte dat hij Snoop in de fik zou steken en Dre z'n ballen zou afsnijden en hem dwingen ze op te eten. Het nummer werd ingekort omdat de vers van Eazy te grof en hardcore was. Een té harde dis dus

En als je nog twijfelt of Snoop goed kan freestylen en dissen : http://www.youtube.com/watch?v=VCVBCKxPkGc
0
geplaatst: 13 augustus 2006, 21:36 uur
CaliLove schreef:
En als je nog twijfelt of Snoop goed kan freestylen en dissen : http://www.youtube.com/watch?v=VCVBCKxPkGc
Nou wat goed zeg.

0
geplaatst: 13 augustus 2006, 21:41 uur
Hahaha nou echt geweldige freestyle van Snoop 
En nu deze van Immortal Technique: http://www.youtube.com/watch?v=6FljqA1UMr8

0
CaliLove
geplaatst: 13 augustus 2006, 21:46 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Hahaha nou echt geweldige freestyke van Snoop
Hahaha nou echt geweldige freestyke van Snoop
Dope freestyle, had deze al n's eerder gezien.
Ieder z'n eigen smaak van freestylen , dissen, rappen enz.
Maar ik vind Snoop gwn beter als IT, als jij zegt dat IT inhoudelijk beter is als Snoop, ok no problem maar de stijl van Snoop ligt mij meer, jouw mss niet maar mij wel.
KnowhatI'msayin?

0
geplaatst: 13 augustus 2006, 22:52 uur
KRS-One is verder als 2Pac, veel wijzer, 2pac werd niet heel oud, was oook heel erg wijs. 2Pac is beste rapper vind ik, maar niet mijn favoriet en Eazy E is zkr niet beter als Nas. Zeker Niet. It Was Written, Stillmatic zijn nog beter als alle Eazy E Cd's sorry, maar dat betekent niet dat Eazy E slecht is. Eazy E is ook goed, maar niet beter als Nas. Oww ja, je vergeet aanstormend talent als, Serius Jones, Jae Millz, Ams Uno en Akir.
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 10:39 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ether van Nas vergeet je misschien en Second Round KO van Canibus is zowiezo veel beter. En wat dacht je van Who Shot Ya en Long Kiss Goodnight van Biggie, Drop A Gem On Em van Mobb Deep.Hier wil ik als Westcoast aanhanger naturrlijk ook ff aan meedoen.
Van Eazy ben ik niet kapot, net zoals van Nas, hun zijn wel een goede vergelijking vind ik om ze als east en west tegenover elkaar te zetten. Daar bemoei ik me verder niet mee, omdat ik eazy een te hoge eigendunk vind hebben en Nas gwoon links laat liggen, omdat ik zijn dope tracks wel heb gehoord en de rest van zijn muziek me niet kan pakken.
KRS-One kan bruut spitten, de vergelijking met 2pac vind ik niet op zijn plaats, hem zou je beter tegenover Xzibit kunnen zetten als het dan toch east vs. west is.
Pac sneeuwt KRS er wel onder vind ik, hij was gewoon uniek als persoon en wat hij deed, ma dat heb ik in een andere post al uitgelegd.
Ma dan Drop a gem on them, die heb ik al best vaak geluisterd, ma kan echt nie snappen wat daar nou zo geweldig aan is, elke track van The Infamous vind ik nog beter dan die, er zit gewoon niks bij. Second round K.O gaat ik ff downloaden.
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 10:50 uur
C Changes schreef:
(quote)
De Beats bepalen voornamelijk of ik naar een nummer kan luisteren, van het Westen weet je gewoon vaak dat je een dope beat gaat krijgen... en vanwege de artiesten die er vandaan komen.
G-Funk is gewoon iets aparts, das gewoon VET! Dre begon hier ooit mee, en heeft een overstap gemaakt naar de ``moderne```rap, dat deed ie erg goed. Oninhoudelijke teksten...? Dre2001 is in feite een verhaal, en daarom vind ik dat het vetste album dat ik heb, die uitbalans is gewoon zo dope en de beats zijn zo heerlijk. Het is geen recht toe recht aan album, daar is echt goed over nagedacht en daarom heeft ie voor mij zoveel waardering. Noem eens 1 eastcoast album dat op dezelfde manier in elkaar steekt, dan kan ik het vergelijken.
Snoop kan misschien niet freestylen, maar hij kan wel inhoud maken, en mega lange raps aan elkaar flowen. Dopeste stukje wat hij heeft gedropt vind ik denk ik toch zijn aandeel in Bitches Aint shit, geweldig stukje productiewerk zit daar ook in ( voor die tijd dan) maar daar klapt ie gewoon een lekker stukje storytellende rap weg, wat gewoon de bom is.
Dan Ice Cube, die dropt vette teksten met een lekkere flow en hij maakt af en toe een grap ( echt dissen kan je t vaak nie noemen) ik vind hem echt een eigen stijl hebben waar ik erg goed naar kan luisteren.
N.W.A. voornamelijk vet omdat Ice Cube er een groot aandeel in had, maar ook MC Ren kon er wat van. Dr.Dre vond ik daar al geweldig als producer, en nog mooier was dat hij later ook zelf ging rappen met zijn melow accent. Eazy vind ik als solo artiest minder, maar in N.W.A. paste hij cker goed, dat eigenaardige wat hij met zijn stem kon gaf een goede extra toevoeging.
N.W.A was gewoon de bom in de vroege ganstarap, beetje grappen en grollen en vrouwen en politie afzeiken, niet alleen leuk maar ook geod uitgevoerd.
Xzibit: hij is wel een beetje de clown van de Westcoast omdat hij zijn gezicht geregeld op tv laat zien, zijjn albums zijn niet 100% de shit, maar toch ook cker niet de minste, voor mij staat hij toch boven de meeste eastcoasters.
Dan zijn er nog een handvol artiesten die geregeld op albums of als sidekicks in nummers terug komen, maar waar ik qua solo artiest niet erg veel van weet, maar die ook cker een goede toevoeging zijn voor de westcoast, oa. Kurrupt, Daz Dilinger, Kokane, Nate Dogg en Mc Ren.
Vandaar westcoast.
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 13:19 uur
Misty ik denk niet dat jij genoeg eastcoast hebt geprobeert om alle rappers daaruit links te laten liggen. En hoeveel heb je van Nas geluisterd? Nas heeft goede CD's gemaakt, zie Illmatic, It Was Written hoewel sommige die niet vinden, God's Son, Stillmatic en natuurlijk The Lost Tapes. Ik geef toe dat ik vroeger ook alleen meer westside-rap luisterde, maar ik weet zeker dat als je wat meer eastside luistert het allemaal nog al mee zal vallen. En dan niet luisteren naar de dansbaarheid, maar gewoon zitten en luisteren en genieten. Is toch ook bij the Infamous, die staat in je top 10 dus is iig al een album die je goed vind. Er zijn nog talloze ''chil'' albums zoals die.
Maar KRS-One tegenover Xzibit vind ik wel een hele rare vergelijking. KRS is in alle opzichten beter.
Maar KRS-One tegenover Xzibit vind ik wel een hele rare vergelijking. KRS is in alle opzichten beter.
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 13:57 uur
Hij vind die Westcoast toestanden nu eenmaal tof, en eastcoast flut.
prima, ieder zn smaak.
Hij moet alleen niet gaan roepen dat ze ook daadwerkelijk beter zijn.
.
prima, ieder zn smaak.
Hij moet alleen niet gaan roepen dat ze ook daadwerkelijk beter zijn.
.
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 14:01 uur
Nou hij vind the Infamous zelfs goed genoeg voor zijn top 10... dus je kan niet zeggen dat ie het niks vind want er zijn veel albums zoals die.
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 15:53 uur
De reden dat Infamous erin staat is gewoon omdat ik wel es een albumpje luister om te chillen, maar daar heb ik eigenlijk alleen in het weekend tijd voor, lyrisch gezien is Infamous ook wel een gansta album, maar qua beats haalt ie het gewoon niet bij de Westcoast formule, verder een prima album, ma niet om elke dag te luisteren. van Nas heb ik cker wel een track of 5 die ik wel vet vind, maar heb ook es wat onbekends van em gedownload door de jaren heen, en dat beviel me niet zo.
De vergelijking KRS one en Xzibit vond ik beter omdat zij beiden dat brute in hun stem hebben, dat heeft 2pac lang niet zo.Zeg ook nie dat Xzibibt beter is, van KRS heb ik een aantal tracks, en die zijn wel vet, mischien kan ik hem wel waarderen, ma heb er geen album van.
Daarnaast luister ik ook nog andere muziek als alleen rap, was altijd al down met het imperium van Dre, later kwam daar alleen maar meer west coast bij.
En deze discussie gaat over waar je het meest van houdt, nou ja dat moge duidelijk zijn.
Te Weinig East coast geluisterd valt wel mee, er zijn misschien wel een aantal die ik goed vind en waar ik mezelf verder in moet verdiepen, das waar. Ma ja gebrek aan tijd is een probleem, en zin misschien ook wel. Albums moet je ghewoon een keer of wat draaien voordat je ze kan beoordelen.
Ma westcoast blijft toch nr.1 voor mij.
De vergelijking KRS one en Xzibit vond ik beter omdat zij beiden dat brute in hun stem hebben, dat heeft 2pac lang niet zo.Zeg ook nie dat Xzibibt beter is, van KRS heb ik een aantal tracks, en die zijn wel vet, mischien kan ik hem wel waarderen, ma heb er geen album van.
Daarnaast luister ik ook nog andere muziek als alleen rap, was altijd al down met het imperium van Dre, later kwam daar alleen maar meer west coast bij.
En deze discussie gaat over waar je het meest van houdt, nou ja dat moge duidelijk zijn.
Te Weinig East coast geluisterd valt wel mee, er zijn misschien wel een aantal die ik goed vind en waar ik mezelf verder in moet verdiepen, das waar. Ma ja gebrek aan tijd is een probleem, en zin misschien ook wel. Albums moet je ghewoon een keer of wat draaien voordat je ze kan beoordelen.
Ma westcoast blijft toch nr.1 voor mij.
0
Improvision
geplaatst: 14 augustus 2006, 16:51 uur
CaliLove schreef:
Wat dacht je dan van: Hit em up en Bomb First van 2pac, Wut would you do en Ole School Shit van Eazy-E?
Plus op het nummer "Sleepwalkers" van Bone Thugs N Harmony had Eazy een dis geschreven tegen Dre en Snoop waarin hij rapte dat hij Snoop in de fik zou steken en Dre z'n ballen zou afsnijden en hem dwingen ze op te eten. Het nummer werd ingekort omdat de vers van Eazy te grof en hardcore was. Een té harde dis dus
(quote)
Wat dacht je dan van: Hit em up en Bomb First van 2pac, Wut would you do en Ole School Shit van Eazy-E?Plus op het nummer "Sleepwalkers" van Bone Thugs N Harmony had Eazy een dis geschreven tegen Dre en Snoop waarin hij rapte dat hij Snoop in de fik zou steken en Dre z'n ballen zou afsnijden en hem dwingen ze op te eten. Het nummer werd ingekort omdat de vers van Eazy te grof en hardcore was. Een té harde dis dus

Wat dacht jij van de track Acknowledge van Masta Ace waarop hij the High & the Mighty dissed. Dat vindt ik een van de beste disstracks.
* denotes required fields.