Genres / Hip-Hop / East Coast Rap, West Coast Rap, Dirty South Rap of Mid-West Rap.
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2006, 16:57 uur
MJ_DA_MAN schreef:
O maar de meeste mensen die 50 Cent en de rest van de top 40-rappers de schuild geven kennen ook alleen maar die rappers en geven ze niet de schuld aan de hele rap-scene. Alhoewel er natuurlijk wel zijn die heel hiphop de schuld geven, maarja dat is natuurlijk, dat weet iedereen.
O maar de meeste mensen die 50 Cent en de rest van de top 40-rappers de schuild geven kennen ook alleen maar die rappers en geven ze niet de schuld aan de hele rap-scene. Alhoewel er natuurlijk wel zijn die heel hiphop de schuld geven, maarja dat is natuurlijk, dat weet iedereen.
Schuld zoek je bij jezelf.
0
geplaatst: 4 september 2006, 17:51 uur
0
geplaatst: 4 september 2006, 18:55 uur
dat is zo, maar mensen moeten zich niet zo druk maken en alle rappers over 1 kam scheren (gaat niet over hier hoor)
0
geplaatst: 5 september 2006, 17:49 uur
Ik vraag me af wie de Westcoast recht gaat zetten met een klassieker, iemand nog nieuwe klassiekers uit de Westcoast? De laatste die ik weet is Lethal Injection of tha last meal van Snoop dogg.
0
geplaatst: 6 september 2006, 16:38 uur
Lethal Injection ken ik niet helemaal maar dat schijnt toch wel zowat het minste Cube-album te zijn, toen hij nog old skool was.
0
geplaatst: 6 september 2006, 21:01 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Lethal Injection ken ik niet helemaal maar dat schijnt toch wel zowat het minste Cube-album te zijn, toen hij nog old skool was.
Hij bedoelde volgens mij Lethal Injection of the last meal, van Snoop
0
geplaatst: 7 september 2006, 08:06 uur
Ehm.. ik bedoel het laatste goede album, ik vind Tha Last Meal wel een goed westcoast album, kan nu niet zeggen dat de nieuwe ice cube een klassieker is, en dat album van snoop komt alweer van 2000...
0
geplaatst: 7 september 2006, 09:57 uur
C Changes schreef:
Ik vraag me af wie de Westcoast recht gaat zetten met een klassieker, iemand nog nieuwe klassiekers uit de Westcoast? De laatste die ik weet is Lethal Injection of tha last meal van Snoop dogg.
Je vergeet 2001 van Dre.
En de andere klassieker is the Documentary, de nieuwe klassieker word de nieuwe van the game.
0
geplaatst: 7 september 2006, 11:06 uur
The Documentary is net zo min een klassieker als Ya Ya Yippee van K3.
0
geplaatst: 7 september 2006, 14:48 uur
Documentary wel eits minder, maar Chronic 2001 is een mega klassieker man, ga toch weg als je dat niet vind dan sla de verkoopcijfers er maar eens op na, want het is gewoon zo, ook al vind je niks.
Tsja, al die onbekende albums waar jij naar lusiterd zullen nooit klassiekers worden, misschien dat je dat gewoon niet kan hebben
Tsja, al die onbekende albums waar jij naar lusiterd zullen nooit klassiekers worden, misschien dat je dat gewoon niet kan hebben
0
geplaatst: 7 september 2006, 14:58 uur
Dus een album is een klassieker als het verkoopt? Dan is the Massacre ook een klassieker. En je kent die ''onbekende'' albums niet eens hoewel ze voor een gemiddelde hiphopper helemaal niet onbekend zijn dus er over oordelen kun je ook niet.
0
geplaatst: 7 september 2006, 16:21 uur
Verkoopcijfers zeggen niks, het bestverkochte hiphop album is please don't hurt em van MC Hammer, maar of dat nu zo'n goede cd is? Waar komt MC Hammer eigenlijk uit.(welke coast).. (de clown)..
0
geplaatst: 7 september 2006, 17:26 uur
0
geplaatst: 7 september 2006, 17:36 uur
Als je maar vaak genoeg roept dat je album een klassieker is gaan mensen het blijkbaar nog geloven ook 

0
geplaatst: 7 september 2006, 20:42 uur
De meeste klassiekers hebben in het begin vrij weinig verkocht en die verkopen zijn later opgehaald, verkoopcijfers zeggen daar niks over
albums als The Documentary zijn wel dope maar geen klassiekers, daarvoor zijn ze niet bijzonder genoeg (vind ik)
MC Hammer komt uit Oakland
albums als The Documentary zijn wel dope maar geen klassiekers, daarvoor zijn ze niet bijzonder genoeg (vind ik)
0
geplaatst: 7 september 2006, 21:26 uur
Rame schreef:
De meeste klassiekers hebben in het begin vrij weinig verkocht en die verkopen zijn later opgehaald, verkoopcijfers zeggen daar niks over
Je herhaalt berichten, maarjah... Welke Coast,, niet welke stad...
0
CaliLove
geplaatst: 7 september 2006, 21:35 uur
C Changes schreef:
(quote)
Oakland ligt aan de Westcoast....
En vergeten jullie niet allemaal Ice cube's nieuwste Laugh Now Cry Later en z'n War& Peace albums?
En dan heb je ook nog Eminem

0
Melle K
geplaatst: 7 september 2006, 22:08 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Klopt, net als 2001.
Klopt, net als 2001.
2001 is voor mij persoonlijk wel een 'classic', de terugkeer van Dre met een vernieuwend geluid en de Dre/Eminem en Dre/Snoop 'chemistry' is ook (weer) aanwezig.
In ieder geval kan je niet ontkennen dat 2001 erg veel invloed heeft gehad op de verdere ontwikkeling van de hiphop, ook al is die niet volgens iedereen positief (inc. mijzelf) en helaas meestal niet van hetzelfde niveau als 2001.
0
geplaatst: 7 september 2006, 22:13 uur
Ja die terugkeer kan ik wel snappen maarja ik vind het gewoon geen klassieker simpelweg omdat er teveel troep opstaat. Rond die tijd waren er veel albums die malen beter waren naar mijn mening, hoewel rond '99 het wel wat minder was met hiphop zoals Nastradamus o.a.
.
.
0
Melle K
geplaatst: 7 september 2006, 22:20 uur
Tja niet elke MC is even sterk, maar de meeste nummers hebben toch wel kwalitatief (zeer) goede beats.
En nummers als Watcher, Fuck You, Still D.R.E., What's The Difference, Forgot About Dre, Next Episode en Message vind ik bijzonder sterk.
Wat maakt iets een classic, ik vind niet iedere plaat die ik goed vind een classic, maar 2001 heeft vind ik toch wel een grote invloed gehad op de verdere ontwikkeling van de stroming Hiphop of in ieder geval een onderdeel ervan.
Verder zijn in '99 wel meer goede tot geweldige platen uitgekomen hoor, bijv. The Master, Operation: Doomsday en Black On Both Sides, As The World Burns enz.
En nummers als Watcher, Fuck You, Still D.R.E., What's The Difference, Forgot About Dre, Next Episode en Message vind ik bijzonder sterk.
Wat maakt iets een classic, ik vind niet iedere plaat die ik goed vind een classic, maar 2001 heeft vind ik toch wel een grote invloed gehad op de verdere ontwikkeling van de stroming Hiphop of in ieder geval een onderdeel ervan.
Verder zijn in '99 wel meer goede tot geweldige platen uitgekomen hoor, bijv. The Master, Operation: Doomsday en Black On Both Sides, As The World Burns enz.
0
geplaatst: 7 september 2006, 22:24 uur
Ja die nummers op Fuck You na vind ik ook zeer aardig, maar buiten die nummers vind ik het voornamelijk troep maarja is kwestie van smaak. Maarja beetje offtopic word dit weer...
0
Melle K
geplaatst: 7 september 2006, 22:29 uur
Ja precies maar elke discussie die te maken heeft met muziek komt uiteindelijk wel neer op smaak.
Het zal ongetwijfeld ook meespelen in mijn mening dat ik 2001 helemaal kapot geluisterd heb toen hij uit kwam, en het een van m'n eerste hiphop cd'tjes was.
Soort van jeugdsentiment dus
Het zal ongetwijfeld ook meespelen in mijn mening dat ik 2001 helemaal kapot geluisterd heb toen hij uit kwam, en het een van m'n eerste hiphop cd'tjes was.
Soort van jeugdsentiment dus

0
geplaatst: 7 september 2006, 23:52 uur
C Changes schreef:
(quote)
Ik geef mijn eigen mening, mag dat?
Ik dacht dat je zelf ook wel op kon zoeken waar oakland ligt?
Is het zo moeilijk om op google te zoeken joh?
0
geplaatst: 8 september 2006, 07:33 uur
Rame schreef:
(quote)
Tuurlijk mag je je mening geven, alleen was daarvoor al drie x hetzelfde gezegd, laten we er niet om gaan bekvechten. Tupac kwam ook uit Eastcoast maar is meer Westcoast, dat bedoel ik daarmee. Verder is het misschien wel Percee P (die Sateprikker toch) van de Westcoast die dan een underground Klassieker gaat droppen zoals Labor Days of The End Of The Beginning.
Ik vind Tha Last Meal eigenlijk beter dan 2001.
0
geplaatst: 8 september 2006, 08:26 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ja die terugkeer kan ik wel snappen maarja ik vind het gewoon geen klassieker simpelweg omdat er teveel troep opstaat. Rond die tijd waren er veel albums die malen beter waren naar mijn mening, hoewel rond '99 het wel wat minder was met hiphop zoals Nastradamus o.a.
.
.Beter naar jou mening ja, dus niet naar de mening van een hoop anderen.
Maar verkoopcijfers liegen er niet om, daar kan je niet omheen, Chronic 2001 verkoopt niet zo goed als mensen het niks vinden. En een klassieker is het cker, kijk hier ma op muziekmeter, hij staat als een van de weinige westcoastalbums van de laatste tien jaar hoog in de lijsten. Dat wil wel iets zeggen, want hier worden de meningen van veel mensen gedeeld.
The Massacre zal waarschijnlijk ook als klassieker bestempeld gaan worden in de toekomst, het is nog te vroeg om die titel er nu al aan te hangen, want 2001 heeft in de jaren na release nog een hoop verkocht.
0
geplaatst: 8 september 2006, 08:35 uur
Misty44 schreef:
The Massacre zal waarschijnlijk ook als klassieker bestempeld gaan worden in de toekomst, het is nog te vroeg om die titel er nu al aan te hangen, want 2001 heeft in de jaren na release nog een hoop verkocht.
(quote)
Verkoopcijfers zeggen niks (!!), een hoge plaats in de top 250 ook niet echt want Get Rich Or Die Tryin' staat daar zelfs ook in, maar in het algemeen is het wel een klassieker ja al begrijp ik niet waarom. En The Massacre een toekomstige klassieker? Voor gastjes rond de 14 die alleen naar G-Unit luisteren wel ja, maar het is zo ongeveer de slechtste CD in jaren. Maar als ik je dus goed begrijp is elk goed verkopend album een klassieker? Dan zijn Country Grammar en Nellyville van Nelly, To The Extreme van Vanilla Ice, Please Hammer, Don't Hurt 'Em van MC Hammer en Get Rich Or Die Tryin'van 50 Cent ook klassiekers. Verkoopcijfers zijn geen punt om een album een klassieker te noemen of niet.
* denotes required fields.