Genres / Hip-Hop / East Coast Rap, West Coast Rap, Dirty South Rap of Mid-West Rap.
zoeken in:
0
geplaatst: 8 augustus 2006, 14:29 uur
Buiten NWA en Snoop heeft de hele westcoast toch nooit wat wezenlijks voorgesteld. Onzinnig om dat met het oosten te vergelijken.
0
geplaatst: 8 augustus 2006, 15:11 uur
Nou ja, in de underground timmeren ze toch aardig aan de weg met het Stones Throw-label van Peanut Butter Wolf en Madlib.
En dan vergeet je ook nog dingen als The Pharcyde en Souls of Mischief.
0
geplaatst: 8 augustus 2006, 15:21 uur
Misty44 schreef:
Hier kan ik me in vinden, maar wat MJ zegt klopt dus niet, bijna alle klassiekers van de westcoast waren enkele jaren eerder als de klassiekers van de eastcoast, oftwel wie heeft dan de grootste impact gehad? De eastcoast moest eerst afkijken hoe het moest terwijl de westcoast gewoon de grondleggers waren.
Nou las ik net nog zoiets als, van westcoast heb ik nooit iets begrepen, kerel verdiep je er eens in dan.
Hier kan ik me in vinden, maar wat MJ zegt klopt dus niet, bijna alle klassiekers van de westcoast waren enkele jaren eerder als de klassiekers van de eastcoast, oftwel wie heeft dan de grootste impact gehad? De eastcoast moest eerst afkijken hoe het moest terwijl de westcoast gewoon de grondleggers waren.
Nou las ik net nog zoiets als, van westcoast heb ik nooit iets begrepen, kerel verdiep je er eens in dan.
Hiphop vind zijn roots in New York en is in the Bronx opgezet en vandaaruit uitgebreid naar andere wijken in New York. En zoals MJ zegt, BDP, Big Daddy Kane, Eric B & Rakim enz kwamen toch echt niet een paar jaar na de klassiekers van de Westcoast. En afkijken? Dat slaat ook nergens op. Tuurlijk rappers worden door elkaar geinspireerd, zowel west door east als andersom, maar veel artiesten uit New York hebben wel hun eigen unieke sound.
0
geplaatst: 8 augustus 2006, 15:21 uur
T.O. schreef:
Nou ja, in de underground timmeren ze toch aardig aan de weg met het Stones Throw-label van Peanut Butter Wolf en Madlib.
Pharcyde is idd 1 van de beste hiphopformaties die Los ASngeles heeft voortgebracht
0
geplaatst: 8 augustus 2006, 15:24 uur
herbertwest schreef:
Big Daddy Kane
(quote)
Big Daddy Kane
O die vergat ik zomaar

0
geplaatst: 9 augustus 2006, 13:20 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Haha, het is dus precies andersom. DJ Kool Herc, Grandmaster Flash, LL Cool J, Sugarhill Gang, Run DMC, Beastie Boys, Eric B & Rakim, Public Enemy, Boogie Down Productions enz. dát waren de mensen die de impact hebben gehad. Rap is in NY ontstaan en de net genoemde artiesten hebben op een paar na allemaal klassieke albums (Paid In Full, It Takes A Nation of Millions To Hold Us Back, Raising Hell, Pauls Boutique, Criminal Minded om er wat op te noemen). Westside had NWA die ook veel impact hebben gehad. Maar NY heeft gewoon de grootste impact gehad, dat kan ik bijna een feit noemen.
Maar Misty jij roept vaak iets te snel terwijl je je nog helemaal niet zo verdiept hebt in hiphop. Niet te vaak uitspraken doen zoals deze.
(quote)
Haha, het is dus precies andersom. DJ Kool Herc, Grandmaster Flash, LL Cool J, Sugarhill Gang, Run DMC, Beastie Boys, Eric B & Rakim, Public Enemy, Boogie Down Productions enz. dát waren de mensen die de impact hebben gehad. Rap is in NY ontstaan en de net genoemde artiesten hebben op een paar na allemaal klassieke albums (Paid In Full, It Takes A Nation of Millions To Hold Us Back, Raising Hell, Pauls Boutique, Criminal Minded om er wat op te noemen). Westside had NWA die ook veel impact hebben gehad. Maar NY heeft gewoon de grootste impact gehad, dat kan ik bijna een feit noemen.
Maar Misty jij roept vaak iets te snel terwijl je je nog helemaal niet zo verdiept hebt in hiphop. Niet te vaak uitspraken doen zoals deze.
En jij weet dat ik op Ganstarap doel, (van die softe shit moet ik niet veel hebben) daarvan was Notorius Big de eerste serieuze tegenhanger voor de Westcoast, toen hadden NWA, SNoop, Dre en Tupac al een klassieker in de winkel liggen.
0
geplaatst: 9 augustus 2006, 13:21 uur
Kos schreef:
Buiten NWA en Snoop heeft de hele westcoast toch nooit wat wezenlijks voorgesteld. Onzinnig om dat met het oosten te vergelijken.
Vergeet je Dr.Dre, Nate Dogg en 2pac niet?
0
geplaatst: 9 augustus 2006, 14:39 uur
Dr Dre en NWA is 1 pot nat. Nate Dogg
. Niet al te opzienbarend.
2pac kan er wel bij dan.
. Niet al te opzienbarend.2pac kan er wel bij dan.
0
geplaatst: 9 augustus 2006, 14:45 uur
wel een erg goede sidekick op vrijwel elke plaat waar hij aan meewerkt, daar kan je niet omheen. Misscien als soloartiest niet de bom, ma in samenwerking cker wel.
0
geplaatst: 9 augustus 2006, 16:15 uur
Schooly D uit Philadelphia was er eerder dan Dre, Pac enz. Hij is samen met Ice-T (wel een westcoast-pionier) de grondlegger van Gangstarap.
Wu-Tang, Mobb Deep, Boogie Down Productions zou ik niet soft willen noemen om maar wat Eastcoast tijdgenoten van pac, dre, nwa te noemen
Wu-Tang, Mobb Deep, Boogie Down Productions zou ik niet soft willen noemen om maar wat Eastcoast tijdgenoten van pac, dre, nwa te noemen
0
geplaatst: 9 augustus 2006, 18:23 uur
Ja maar Misty doet al uitspraken zonder een hoop van hiphop af te weten op artiesten te kennen.
En je zegt nu opeens dat ik weet dat het op gangsterrap doel. Je zegt letterlijk dat de eastside van de westside afkijkt.
En zeg je nu dat de eerste gangsta-eastcoast klassieker van Biggie is? Enter the Wu-Tang, Illmatic om er een paar op te noemen. Boogie Down Productions - Criminal Minded was al in '87.
En dan een aantal meesterwerken ''softe shit'' noemen. Gelukkig is Nate Dogg (
) lekker gangster en niet shit zoals softies Eric B & Rakim, Beasties, Run DMC, Gangstarr, ATCQ en De La Soul.
En je zegt nu opeens dat ik weet dat het op gangsterrap doel. Je zegt letterlijk dat de eastside van de westside afkijkt.
En zeg je nu dat de eerste gangsta-eastcoast klassieker van Biggie is? Enter the Wu-Tang, Illmatic om er een paar op te noemen. Boogie Down Productions - Criminal Minded was al in '87.
En dan een aantal meesterwerken ''softe shit'' noemen. Gelukkig is Nate Dogg (
) lekker gangster en niet shit zoals softies Eric B & Rakim, Beasties, Run DMC, Gangstarr, ATCQ en De La Soul.
0
geplaatst: 9 augustus 2006, 19:39 uur
Ik luister naar hiphop-rap. Van UGK en Twista tot Gang Starr en Jurassic 5, als het maar dope klinkt.
0
geplaatst: 9 augustus 2006, 19:42 uur
Degenen die GangStarr soft vinden moeten echt even The Militia en Who Got Gunz luisteren en dan een braincheck aanvragen.
0
geplaatst: 9 augustus 2006, 20:12 uur
Schoolly D had zijn debuut in 1986 en BDP in 1987. Straight Outta Compton komt uit 88, 2pac zat in 1990 nog te dansen bij Digital Underground en Snoop werd pas in 92 ontdekt. Dat zijn de feiten Misty. Alle respect dat je West boven East waardeert maar in East is hiphop ontstaan en komen veel meer succesvolle artiesten vandaan en klassiekers vandaan.
0
geplaatst: 9 augustus 2006, 20:24 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ja de eerste Gangstarr albums waren wel rustiger.
Ja de eerste Gangstarr albums waren wel rustiger.
Maar niet soft, toch?
0
geplaatst: 9 augustus 2006, 20:56 uur
psychonaatje schreef:
Maar niet soft, toch?
(quote)
Maar niet soft, toch?
Nee maar ik noem het niet soft, maar als ik Misty moest geloven is niet-gangster-rap softe shit.
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 11:39 uur
Iedereen zijn eigen smaak he.
Je mag hier toch je mening geven, ik doe geen beweringen, dat maakt een zekere MJ er weer van, voor mij is Biggies album de eerste fatsoenlijke tegenhanger voor de Westcoast, Illmatic en Enter Wu Tang zit voor mij te weinig in, ik hou er gewoon niet van. Ice T maakte geen ganstarap, hij komt gvd op ma.avond langs op The Box onder het motto: Hip Hop, samen met Beastie boys ed. Mobb Deep kwam in 1995 ook met een redelijk album, ma om em echt gansta te noemen? Ja oke de teksten liegen er misschien niet om, ma die beats zijn gewoon veel te laidback.
Voor mij is Gansta Shit, gewoon Westcoast, lekker knallende Beats of G-Funk. Wat ze daar in het oosten doen is het vaak net niet, allemaal veel te tekstueel en te softe beats ja. Ma das mijn mening, jullie vinden tekst en inhoud misschien belangrijker, ikke niet, ik ga gewoon voor lekkere sound met een mooi refrein en een goede pompende beat, iets wat jullie waarschijnlijk commercieel noemen. Ma ik zie mezelf in een club niet uit mijn dak gaan op een Wu tang nummer of Mobb Deep nummer ( behalve Gravel Pit dan), sorry ma ik denk niet eens dat je er op kan dansen, het is misschien wel relaxte muziek voor als je gaat chillen, ma daar heb ik niet zoveel tijd voor. The Infamous is voor mij de cd die ik opzet in het weekend met een jonko erbij, daar is ie ultiem voor, ma goed je kan het toch niet meer in hokjes stoppen, die tijd is voorbij, daarvoor is de scene veel te groot geworden.
Je mag hier toch je mening geven, ik doe geen beweringen, dat maakt een zekere MJ er weer van, voor mij is Biggies album de eerste fatsoenlijke tegenhanger voor de Westcoast, Illmatic en Enter Wu Tang zit voor mij te weinig in, ik hou er gewoon niet van. Ice T maakte geen ganstarap, hij komt gvd op ma.avond langs op The Box onder het motto: Hip Hop, samen met Beastie boys ed. Mobb Deep kwam in 1995 ook met een redelijk album, ma om em echt gansta te noemen? Ja oke de teksten liegen er misschien niet om, ma die beats zijn gewoon veel te laidback.
Voor mij is Gansta Shit, gewoon Westcoast, lekker knallende Beats of G-Funk. Wat ze daar in het oosten doen is het vaak net niet, allemaal veel te tekstueel en te softe beats ja. Ma das mijn mening, jullie vinden tekst en inhoud misschien belangrijker, ikke niet, ik ga gewoon voor lekkere sound met een mooi refrein en een goede pompende beat, iets wat jullie waarschijnlijk commercieel noemen. Ma ik zie mezelf in een club niet uit mijn dak gaan op een Wu tang nummer of Mobb Deep nummer ( behalve Gravel Pit dan), sorry ma ik denk niet eens dat je er op kan dansen, het is misschien wel relaxte muziek voor als je gaat chillen, ma daar heb ik niet zoveel tijd voor. The Infamous is voor mij de cd die ik opzet in het weekend met een jonko erbij, daar is ie ultiem voor, ma goed je kan het toch niet meer in hokjes stoppen, die tijd is voorbij, daarvoor is de scene veel te groot geworden.
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 11:58 uur
Wu-Tang heeft meerdere classics uitgebracht, verder zijn er echt veel goede eastcoast cd's maarja als jij er niet van houdt..
Je geeft ook je eigen interpretatie over wat gangster rap is en dat klopt ook niet helemaal, mobb deep wordt daar zeker wel tot gerekend
Je geeft ook je eigen interpretatie over wat gangster rap is en dat klopt ook niet helemaal, mobb deep wordt daar zeker wel tot gerekend
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 12:55 uur
Misty44 schreef:
Je mag hier toch je mening geven, ik doe geen beweringen, dat maakt een zekere MJ er weer van, voor mij is Biggies album de eerste fatsoenlijke tegenhanger voor de
Je mag hier toch je mening geven, ik doe geen beweringen, dat maakt een zekere MJ er weer van, voor mij is Biggies album de eerste fatsoenlijke tegenhanger voor de
Jij probeert er altijd weer onderuit te komen door te zeggen ''ja dat is mijn mening en ja MJ maakt er dat weer van.
Misty44 schreef:
En jij weet dat ik op Ganstarap doel, (van die softe shit moet ik niet veel hebben) daarvan was Notorius Big de eerste serieuze tegenhanger voor de Westcoast, toen hadden NWA, SNoop, Dre en Tupac al een klassieker in de winkel liggen.
(quote)
Je zegt hier gewoon zowat als een feit dat Biggie de eerste tegenhanger was. Je geeft het hier gewoon als een feit. Ten eerste geloof ik niet dat je het als mening bedoeld, want je wil je er weer onderuit lullen, en ten tweede als je je mening zou willen geven, VERMELD DAT DAN en ga geen uitspraken doen bijv deze vorige uitspraak,en dat de westside de grondleggers waren, want dat heeft niks met een mening te maken, het is een FEIT dat de eastside de grondleggers (ook van gangasta rap) zijn. Je zegt het gewoon letterlijk:
Misty44 schreef:
(quote)
Geef nou eens een keer toe dat je gewoon ongelijk hebt of had en begin nou niet weer met, ja dat is mijn mening, MJ maakt er dat weer van. Nou lees zelf wat je hebt gezegd en zeg dan wie gelijk heeft.
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 13:33 uur
Kos schreef:
.
(quote)
.Ja dat vind ik toch ook wle de leukste qoute van de dag.
Ik vind dat Misty maar eens rapcollege moet geven aan al die onwetenden.
'Maargoed ik ga nu effe Ice luisteren, Original gangstar is best een lekker album. 
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 13:33 uur
Kos schreef:
.
(quote)
.O ja en dan zegt ie dalijk: dat is mijn mening

En dan zeg ik: dat is geen MENING, Ice-T is gangster-rap dat is een FEIT. Je zit er weer naast. Kun je een keer een belangrijke gangster rapper opnoemen uit het westen, noem je hem geen gangster-rap.
Revo schreef:
(quote)
idd

0
geplaatst: 10 augustus 2006, 15:18 uur
Ik heb meer Voorkeur naar Eastcoast, allhoewel ik de Concious Rap Uit de eastcoast het meeste waardeer, de gangsta-rap gaat me steeds minder boeien, inhoud, inhoud boven rijm, laidback achtergrond muziek is af en toe leuk, maar als je echt goed naar nummers van een gangsta rapper, ik neem een voorbeeld, snoop dogg met doggy dogg world, ik vroeg me af wanneer houdt hij op met het intro van het nummer, ook om die reden vind ik immortal technique steeds beter. KRS-One blijft voor mij No. 1. Dirty South is gewoon product hier product daar geworden, af en toe wel leuk. Iemand hier bone nd thugs harmony fan?
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 16:12 uur
Ik hou van alles wel, kan alles op andere momenten weer waarderen. Maaar, Eascoast ligt me toch het meest.
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 16:58 uur
Ja dat vind ik toch ook wle de leukste qoute van de dag.
'Maargoed ik ga nu effe Ice luisteren, Original gangstar is best een lekker album. 
Das goed, dan leer ik mensen dat Westcoast rap de bom is!
Ice T is gewoon een ganstergrap, lijkt helemaal nergens op, voor mij staat ie in het rijtje Beastie Boys.
En N.W.A. blijven de grondleggers, als zelfs enceclopedien dat vermeldden zal er wel en kern van waarheid in zitten of niet?
O ja, dat stukje was wel een feit, ga ma na wikpedia en zoek het eens op. Daar faalt je kennis denk ik wel een beetje MJ.
En koop dan ook eens de dvd Welcome to Deathrow word het ook nog ff haarfijn uitgelgd.
Hij is door onafhankelijke mensen gemaakt, dus niet door Suge Knight of Jerry Heller die dat zouden zeggen omdat ze met de eer willen strijken.
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 19:32 uur
Misty44 schreef:
Ice T is gewoon een ganstergrap, lijkt helemaal nergens op, voor mij staat ie in het rijtje Beastie Boys.
En N.W.A. blijven de grondleggers, als zelfs enceclopedien dat vermeldden zal er wel en kern van waarheid in zitten of niet?
O ja, dat stukje was wel een feit, ga ma na wikpedia en zoek het eens op. Daar faalt je kennis denk ik wel een beetje MJ.
En koop dan ook eens de dvd Welcome to Deathrow word het ook nog ff haarfijn uitgelgd.
Hij is door onafhankelijke mensen gemaakt, dus niet door Suge Knight of Jerry Heller die dat zouden zeggen omdat ze met de eer willen strijken.
(quote)
Wat onzinnig. Alsof N.W.A. Hiphop heeft uitgevonden, alsof 1 iemand zoiezo de hele grondlegger of uitvinder van hiphop is..whatever.
En ik heb zo'n vermoeden dat MJ echt wel weet waar die het over heeft hoor.

0
geplaatst: 10 augustus 2006, 21:10 uur
Misty44 schreef:
(quote)
NWA hebben voor een doorbraak gezorgd en door wie waren ze geinspireerd? Juist, Schooly D. En waar kwam die vandaan? Juist, uit Philadelphia. En durven te zeggen dat mijn kennis faalt, zegt iemand met 50 Cent in zijn top 10.
Wat kan ik nog meer zeggen...* denotes required fields.