MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Beste diss track?

zoeken in:
raffael77
GarnalenPeller schreef:
Ice Cube is een magneet voor goede disstracks

The Bitch in You - Common
Ice Cube Killa - Cypress Hill
No Rest for the Wicked - Cypress Hill

I got cube melting in a tray pullin' up his card and fuckin' up his good day.

Maar de best ooit vind ik No Vaseline van Cube zelf.

Die is super ja.

Wat dacht je van Westside Connection - King Of The Hill (Ctpress Diss)

Die is ook vet ja, Ice Cube Killa was een reactie op die, met dezelfde beat. mischien ook wel beter dan Ice Cube Killa, maar Ice Cube Killa heeft zo'n grappige verse in het midden van Shag.
Fuck peace, this is war everbody on the floor...

grime schreef:
is checkmate (tegen 50 cent) van jadakiss al genoemd trouwens?

http://www.youtube.com/watch?v=rVbPjUgZobA

Te veel quotables in dat nummer:

Never the King of New York, you live in Connecticut
You don't be in the hoods, you be in the woods

This is a true fact
Since when has become cool to get shot and not shoot back

Be laid up stiff, I spit straight up piff
I did real songs with Big, no made up shits

It'd take a life time to see 'Kiss
You had to get shot nine times to be rich

Straight-up facts!

Harde diss inderdaad. Jammer dat deze track weinig credibility krijgt

Ik ben het niet eens dat Canibus de beef verloor.
De beef starte inderdaad kinderachtig
LL cool J starte met de verse in 4,3,2,1
Canibus reageerde daarop met "2nd round KO" een parody op "mama said knock you out" kijk maar naar de clips.
LL cool J reageerde met "Rip the Jacker", Canibus kwam erachter dat Eminem de ghost writer was van "Rip the Jacker"en zo starte hun beef, omdat canibus hem confronteerde vond 'Em zijn gedrag niet acceptabel en dus reageerde Eminem met Can-I-Bitch.Maar Canibus ging in het leger dus bepaalde beefs verwaterde.

Conclusie: Geen sprake van verlies!!!

raffael77
Hoe kom je daar nu bij. In zijn verse staat helemaal niets in dat er op wijst hij Canibus dist.

Dat was een speculatie die Canibus deed en daarom is het begonnen.

Hij kwam leuk met Second Round KO maar Jack The Ripper blaaste er al overheen en dat was niet eens de beste reactie die hij had.

Vergeet niet dat LL al veel eerder bekend stond als ervaren Battle mc samen met KRS en Traech van Naughty By Nature

rico-bballer
Je zit fout, ll dacht dat canibus ll disste. maar dat was niet zo .dus herschreef ll cool j zijn verse en disste die canibus zonder dat canibus hem bedoelt disste.

rico-bballer schreef:
Je zit fout, ll dacht dat canibus ll disste. maar dat was niet zo .dus herschreef ll cool j zijn verse en disste die canibus zonder dat canibus hem bedoelt disste.

True!

raffael77 schreef:
Vergeet niet dat LL al veel eerder bekend stond als ervaren Battle mc samen met KRS en Traech van Naughty By Nature

Sinds wanneer win je met reputatie??

Masta Ace - Acknowledge

natuurlijk..

Improvision
GZA disst 50 Cent.

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.5264/title.gza-paper-plate-50-cent-diss

En die comments, haha:
WHO THE FUCK IS THIS GUY? I GUESS HATERS COME IN ALL SHAPES AND SIZES. GET YA OWN MONEY AND STOP COUNTING FIFTY'S MAN.

N.W.A zeiden ooit op een plaat,- if anybody try to look like us,sound like us,we will ....
dan komt TIM DOG met het zelfde intro(maar dan veel harder)als N W A. begint gelijk met namen noemen en bedreigingen te uiten.dit loopt lekker door in low down nigger,waar die maar gelijk rapt dat het WAR is.dan even een skit en dan......FUCK COMPTON(iedereen kent deze track).da even dj quick tussendoor en dan step to me,weer op een NWA beat .
we zij nu al een kleine15 min verder,en het verveelt geen min.
dat noem ik dissen, namen noemen en een hele wijk dissen!
check you tube-live on yo mtv rap show 1992

Big_Z_Jay_L
Steez schreef:
(quote)

True!

(quote)

Sinds wanneer win je met reputatie??

Laten we het allemaal maar even ophelderen oke !!
LL had een track genaamd 4,3,2,1, met vele MC's en ook Canibus,
Canibus kwam met een verse over de tatoeage van LL (een mic op zijn arm)
Hij zei lemme borrow that Mic ofzo, (uit respect en bondgenootschap) aangezien Canibus op de track mocht met een legende zoals LL Cool J,

LL zag het als een diss, en reageerde op diezelfde track over de MIC op zijn arm..
LL zei tegen Canibus dat Canibus's verse er niet op komt tenzij hij het wijzigt met anderen BARS..dat deed die ook ..maar dan moest LL hetzelfde doen..
En daar begon het al..want LL Cool J deed dat niet. als je naar de lyrics luistert hoor je LL over de Mic op zijn arm praten.

En ook bij Second Round KO bijv met de line..

Now watch me rip the tat from your arm
Kick you in the groin, stick you for your vanguard award
In front of your mom your 1st, 2nd and 3rd born
Make your wife get on the horn call minister farrakhan

Daar ging het allemaal om.. het is niet van LL dacht of Canibus dacht, ja oke toen wel maar LL had bewust Canibus vernederd man en geplayed..hij wijzigde die verse niet.

Improvision schreef:
GZA disst 50 Cent.

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.5264/title.gza-paper-plate-50-cent-diss

En die comments, haha:
(quote)

lol no one out side of U.S Heard of this foo. Hate it or love it, 50 is the most known artist in the world. Check the billboards, he outsold kanye outside of the country. and oh did i mention he sold 10 mill twize? GZA is garbage. dude got no rhymes. on some real shit tho, how is this even considered a diss? lol. this is why HIP HOP IS DEAD, cuz foos like these think they can spit. lol bitch ass niggas. 50 can probably buy this dudes soul. lmao

Haha.

oompie schreef:
N.W.A zeiden ooit op een plaat,- if anybody try to look like us,sound like us,we will ....
dan komt TIM DOG met het zelfde intro(maar dan veel harder)als N W A. begint gelijk met namen noemen en bedreigingen te uiten.dit loopt lekker door in low down nigger,waar die maar gelijk rapt dat het WAR is.dan even een skit en dan......FUCK COMPTON(iedereen kent deze track).da even dj quick tussendoor en dan step to me,weer op een NWA beat .
we zij nu al een kleine15 min verder,en het verveelt geen min.
dat noem ik dissen, namen noemen en een hele wijk dissen!
check you tube-live on yo mtv rap show 1992

Beste Dissplaat ooit, want bijna hij heeft een heel album besteed aan het dissen van compton, oh nee 187-um van Eazy is er volgens mij ook een, maar dan richting Dre. Maar Peniciline on Wax vindt ik persoonlijk ook een van de betere alltime rapalbums

voor mij is 2nd round K.O nog steeds de beste
en dan nog een vleugje rip the jacker en dan ben je zo klaar.

vraagje: is de Cube & Common beef interresant?

Big_Z_Jay_L
Ik neem aan dat je niets heb gehoord erover? qua diss-tracks dan?

Zeker !! Super interessant !! check het eens

Improvision
Common - The Bitch in You is de disstrack van Common?

Big_Z_Jay_L schreef:
Ik neem aan dat je niets heb gehoord erover? qua diss-tracks dan?

Zeker !! Super interessant !! check het eens

Nee precies, als ik het dan toch kan vragen waarom niet.

dus volgens jouw interesant dan ga ik me ff in verdiepen, weet trouwens wel hoe het is begonnen Wat een zijkerd is die cube.

Canibus: 2nd round K.O: Like Common and Cube I see the bitch in you....

Rip the jacker is op zich wel een leuke track.

Big_Z_Jay_L
Improvision schreef:
Common - The Bitch in You is de disstrack van Common?

Ja

Een van de best overkomende disses vindt ik wel Yukmouth's diss tegen Game op de beat van Let me In van Young buck. Beste vindt ik No vaseline, Dre's Day, HIt em Up, Quitter, No rest for the wicked, Ether. En ja Game's Stop snitchin stop lyin mixtape staat er helemaal vol van. Die draai ik wel vaak.

Deze line van " 50 cent's - how to rob"

I'll rob Pun without a gun snatch his piece then run
This nigga weigh 400 pounds, how he gon catch me son?

How to Rob is geen diss-song .

Hahahah maar hij is wel grappig

"Run up on Timbaland and Missy the pound, like you gimme the cash and you put the hot dog down"

"I have Busta & the whole flipmode on the floor. He asked me if i
had enough I told him 'gimme some more'

"Heavy tried to hide his shit, nigga try to stall ya. He said, why you robbin' me I got nuttin' but love for ya'

Da's wel een goede diss. Hij disst daarin zoveel gasten. Waarschijnlijk ook de reden voor zijn beef met ghostface en die steekpartij.

How to Rob is nogmaals geen diss (tenminste, geen directe), gewoon een track waarin ie wat grapt (geen typfout, bedoel niet rapt ) over vele artiesten. Met het grootste deel van de rappers uit dat nummer heeft 50 nooit problemen gehad. Vind die track overigens totaal niet hard, eerder vrij simpel.

Ik vind die van negative grappiger eerlijk gezegd.

biggie - player hater haha:p

Leuke/Harde diss tegen Nas
Cormega - Poetry

Wat vinden jullie er van!?
Sterk/weak
Tekstueel sterk of niet
Effectief zoals waarheid getrouw

@MJ_DA_MAN How to rob is gewoon netals Hit em up en Riot!!! een battle track, dus gewoon een beetje uitdagen voor een beetje fame . Kwam net op die stand punt .

Canibus "Second Round knock out" Live met een Extra verse!!!
Deze ript LL aan stukke,vooral de nieuwe vers

Waarom staan hier bijna geen disstracks van Eminem tussen?Hij heeft toch een aantal sterke tracks gemaakt.

Ik krijg bij hem bijna bij elke track het gevoel dat hij echt kwaad is en dat zorgt ervoor dat hij heel fel komt op zijn disses.
Bijv. terwijl Benzino de stoere, nonchalante rapper uithangt op zijn disses, reageert Eminem fel met veel enthousiasme.

Als Eminem reageert op een disstrack weerlegt hij eerst de aanvallen tegen hem en valt daarna zelf aan.
Hij is geen rapper die zomaar wat loopt te schelden, hij blijft eerlijk en gebruikt ook de nodige zelfspot, die hij altijd gebruikt (wat zorgt voor de kracht van Eminem). Hij weet wat er tegen hem gebruikt kan worden en gebruikt dit zelf al in zijn nummers, waardoor de kracht van een onderwerp is afgezwakt als iemand dit onderwerp aansnijdt op een disstrack, zoals bij de eindbattle op 8Mile.

Hij heeft MC's als Benzino, Ja Rule en Jermaine Dupri afgemaakt, om nog maar te zwijgen over Everlast en Limp Bizkit.
Ik moet wel zeggen dat dit rappers zijn die niet in staat zijn om teksten te maken die tot het niveau van Eminem komen.
De meesten komen niet verder dan een "standaard" diss, terwijl Eminem disst op een hoog niveau met goede teksten en harde punchlines.
Alleen de beef tussen Eminem en Canibus was redelijk gelijkwaardig. Zij hadden beiden ook wel een soort van respect voor elkaar en prezen, naast de ruzie, elkaar voor hun lyricale kwaliteiten.

Sterke disses:
- Nail in the coffin
- I remember en Quitter/Hit 'em up
- Can-I-Bitch
- Bump Heads (Em's verse)
- DoeRayMe
- Bully
- Go To Sleep

Ik heb altijd gedacht dat Rakim in nummers een paar zinnen naar Big Daddy Kane richten, waaronder in het nummer Follow The Leader.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:04 uur

geplaatst: vandaag om 03:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.