MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MC v.s. MC: The Battle

zoeken in:
eazyfan
Niek
De volgende aub.

Maar aan de andere kant; dat filmpje van Osdorp Possé wat ze lieten zien in Yo VPRO Raps! was wel verschrikkelijk zielig, een beetje ikbenlauwwantikbenvandestraat - eastcoast - yoyobitches - stoerdoenerij.

Die eerste albums van de OP zijn ook totaal niet serieus te nemen. Zoals ze zelf al zeiden, gewoon een beetje shockeren en lol trappen. Ik kan er in ieder geval goed mee lachen, die overdreven gangsta ongein.

5-3 nog snel , heerlijke beats maar wat heeft die man (Mf Doom dus) een saaie flow en nare stem.

Raekwon the chef
ik vind hem juist een goede rapper, de meeste goede producers zijn maar matige rappers (Kanye, RZA) maar Doom weet mij volledig te interesseren.

eazyfan schreef:
Niek
De volgende aub.
Oh ja sorry, als ik het vergeet mag iemand anders ook wel hoor..

Masta Ace vs. OC

0-1

Conway Twitty schreef:
5-3 nog snel , heerlijke beats maar wat heeft die man (Mf Doom dus) een saaie flow en nare stem.

Raekwon the chef schreef:
ik vind hem juist een goede rapper, de meeste goede producers zijn maar matige rappers (Kanye, RZA) maar Doom weet mij volledig te interesseren.

Een briljant rapper! Hij 'mormelt' een beetje en dat vind ik heel erg vet. Bovendien zijn zijn teksten fantastisch.

0-2, Word....Life mag dan net niet tippen aan de grote mid 90's eastcoast klassiekers, maar komt zeker in de buurt.

2-3

Masta Ace mag dit niet smadelijk verliezen? Uiteindelijk heeft hij in mijn ogen ook meer klassiekers achter zijn naam staan.

Ok, Word...Life is een beter album dan elk album van Ace, maar het gaat om MC-kwaliteiten, en Ace bewijst al 20 jaar zijn skills in the underground

P Jay schreef:
Ok, Word...Life is een beter album dan elk album van Ace, maar het gaat om MC-kwaliteiten,

Inderdaad.
P Jay schreef:
en Ace bewijst al 20 jaar zijn skills in the underground

Dus gaat het niet om hoelang iemand al actief is.

Neen, maar als iemand zoals Ace in '88 al een uit het oog springend vers kan schrijven en dat begin 21e eeuw (in totaal andere omstandigheden en na verschillende tendensen) nog steeds kan doen, zegt dat ook iets over zijn MC-kwaliteiten.

Too Short bv. gaat ook al superlang mee, maar een groot deel van zijn corpus is slecht. Dit om maar aan te tonen dat ik niet enkel kijk naar hoelang iemand actief is, maar hoe de MC zich in verschillende tijdperken kan profileren.

P Jay schreef:
Neen, maar als iemand zoals Ace in '88 al een uit het oog springend vers kan schrijven en dat begin 21e eeuw (in totaal andere omstandigheden en na verschillende tendensen) nog steeds kan doen, zegt dat ook iets over zijn MC-kwaliteiten.

Too Short bv. gaat ook al superlang mee, maar een groot deel van zijn corpus is slecht. Dit om maar aan te tonen dat ik niet enkel kijk naar hoelang iemand actief is, maar hoe de MC zich in verschillende tijdperken kan profileren.
Ik snao het. Snapté het ook al wel, maar vond dat ik even op de wat ongelukkige formulering moest wijzen.
En je hebt gelijk, duurzaamheid is ook een kwaliteit.

eazyfan
5-3 dan maar.
Mos Def vs. Royce Da 5'9"
0-1

Harco
2-1.

2-3 omdat Mos zo ver is afgezakt.

Harco
Mos Def die aan het verliezen is van Royce.

eazyfan
Harco schreef:
Mos Def die aan het verliezen is van Royce.
Was voor mij ook een erg moeilijk keuze, vind ze allebei fantastische MC's.

5-3!

dat Mos Def met een kutplaat komt, betekend toch niet dat we zijn geniale verses op bv. Definition, Two Words of Mathematics moeten vergeten?

Harco
Of tracks als Hip Hop, Umi Says en Ms. Fat Booty.

eazyfan
Ok Mos Def won dan toch. Wie doet de volgende?

Q-Uniq (Arsonists) vs Ill Bill (Non Phixion)

zijn volgens mij beide nog niet geweest.

1-0

Harco
2-0.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:44 uur

geplaatst: vandaag om 21:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.