Genres / Hip-Hop / MC v.s. MC: The Battle
zoeken in:
0
geplaatst: 1 maart 2007, 22:17 uur
Maar aan de andere kant; dat filmpje van Osdorp Possé wat ze lieten zien in Yo VPRO Raps! was wel verschrikkelijk zielig, een beetje ikbenlauwwantikbenvandestraat - eastcoast - yoyobitches - stoerdoenerij.
Die eerste albums van de OP zijn ook totaal niet serieus te nemen. Zoals ze zelf al zeiden, gewoon een beetje shockeren en lol trappen. Ik kan er in ieder geval goed mee lachen, die overdreven gangsta ongein.
0
geplaatst: 1 maart 2007, 22:34 uur
5-3 nog snel
, heerlijke beats maar wat heeft die man (Mf Doom dus) een saaie flow en nare stem.
, heerlijke beats maar wat heeft die man (Mf Doom dus) een saaie flow en nare stem.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 2 maart 2007, 11:39 uur
ik vind hem juist een goede rapper, de meeste goede producers zijn maar matige rappers (Kanye, RZA) maar Doom weet mij volledig te interesseren.
0
geplaatst: 2 maart 2007, 14:56 uur
Oh ja sorry, als ik het vergeet mag iemand anders ook wel hoor..
Masta Ace vs. OC
0-1
Masta Ace vs. OC
0-1
0
geplaatst: 2 maart 2007, 14:57 uur
Conway Twitty schreef:
5-3 nog snel
5-3 nog snel
, heerlijke beats maar wat heeft die man (Mf Doom dus) een saaie flow en nare stem.Raekwon the chef schreef:
ik vind hem juist een goede rapper, de meeste goede producers zijn maar matige rappers (Kanye, RZA) maar Doom weet mij volledig te interesseren.
Een briljant rapper! Hij 'mormelt' een beetje en dat vind ik heel erg vet. Bovendien zijn zijn teksten fantastisch.
0
geplaatst: 2 maart 2007, 15:16 uur
0-2, Word....Life mag dan net niet tippen aan de grote mid 90's eastcoast klassiekers, maar komt zeker in de buurt.
0
geplaatst: 2 maart 2007, 18:23 uur
2-3
Masta Ace mag dit niet smadelijk verliezen? Uiteindelijk heeft hij in mijn ogen ook meer klassiekers achter zijn naam staan.
Ok, Word...Life is een beter album dan elk album van Ace, maar het gaat om MC-kwaliteiten, en Ace bewijst al 20 jaar zijn skills in the underground
Masta Ace mag dit niet smadelijk verliezen? Uiteindelijk heeft hij in mijn ogen ook meer klassiekers achter zijn naam staan.
Ok, Word...Life is een beter album dan elk album van Ace, maar het gaat om MC-kwaliteiten, en Ace bewijst al 20 jaar zijn skills in the underground
0
geplaatst: 2 maart 2007, 18:35 uur
P Jay schreef:
Ok, Word...Life is een beter album dan elk album van Ace, maar het gaat om MC-kwaliteiten,
Ok, Word...Life is een beter album dan elk album van Ace, maar het gaat om MC-kwaliteiten,
Inderdaad.
P Jay schreef:
en Ace bewijst al 20 jaar zijn skills in the underground
en Ace bewijst al 20 jaar zijn skills in the underground
Dus gaat het niet om hoelang iemand al actief is.

0
geplaatst: 2 maart 2007, 19:45 uur
Neen, maar als iemand zoals Ace in '88 al een uit het oog springend vers kan schrijven en dat begin 21e eeuw (in totaal andere omstandigheden en na verschillende tendensen) nog steeds kan doen, zegt dat ook iets over zijn MC-kwaliteiten.
Too Short bv. gaat ook al superlang mee, maar een groot deel van zijn corpus is slecht. Dit om maar aan te tonen dat ik niet enkel kijk naar hoelang iemand actief is, maar hoe de MC zich in verschillende tijdperken kan profileren.
Too Short bv. gaat ook al superlang mee, maar een groot deel van zijn corpus is slecht. Dit om maar aan te tonen dat ik niet enkel kijk naar hoelang iemand actief is, maar hoe de MC zich in verschillende tijdperken kan profileren.
0
geplaatst: 2 maart 2007, 19:50 uur
P Jay schreef:
Neen, maar als iemand zoals Ace in '88 al een uit het oog springend vers kan schrijven en dat begin 21e eeuw (in totaal andere omstandigheden en na verschillende tendensen) nog steeds kan doen, zegt dat ook iets over zijn MC-kwaliteiten.
Ik snao het. Snapté het ook al wel, maar vond dat ik even op de wat ongelukkige formulering moest wijzen. Neen, maar als iemand zoals Ace in '88 al een uit het oog springend vers kan schrijven en dat begin 21e eeuw (in totaal andere omstandigheden en na verschillende tendensen) nog steeds kan doen, zegt dat ook iets over zijn MC-kwaliteiten.

En je hebt gelijk, duurzaamheid is ook een kwaliteit.
0
eazyfan
geplaatst: 3 maart 2007, 09:35 uur
Was voor mij ook een erg moeilijk keuze, vind ze allebei fantastische MC's.
0
geplaatst: 3 maart 2007, 11:56 uur
5-3!
dat Mos Def met een kutplaat komt, betekend toch niet dat we zijn geniale verses op bv. Definition, Two Words of Mathematics moeten vergeten?
dat Mos Def met een kutplaat komt, betekend toch niet dat we zijn geniale verses op bv. Definition, Two Words of Mathematics moeten vergeten?
0
geplaatst: 3 maart 2007, 16:27 uur
Q-Uniq (Arsonists) vs Ill Bill (Non Phixion)
zijn volgens mij beide nog niet geweest.
1-0
zijn volgens mij beide nog niet geweest.
1-0
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.