MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Gangsta rap

zoeken in:
soundpacca schreef:

Wat je zegt

Vind ik niet.

raffael77 schreef:
Maak je weer een fout kerel. Getto Boys zijn geen dirty south.
Kwamen wel uit het zuiden maar vallen toch wel onder de betere Southern Hiphop. Dat is heel wat anders.

Nee kerel, een van de langst bestaande dirty south labels is toch echt Rap-A-Lot. Tegenwoordig bekend met artiesten als Devin the Dude en Lil Flip.

Kijk voor dat daar weer een discussie over ontstaat. Da Dirty South, is gewoon een bijnaam voor de zuidelijke staten van de VS er hangt niet persee een bepaalde muziek stijl aan.

En om aan te geven dat de term dirty wel degelijk van toepassing is op de Geto Boys..hier een stukje tekst:
I drove her to a spot that was quiet and dark
Yo yo, turned out the lights and found a place to park
Now I knew the girl was ready, she started gettin sweaty
But all was in my head was 'kill the bitch like Freddy'
I dug between the chair, and whipped out the machete
She screamed, I sliced her up until her guts were like spaghetti
A maniac, I stabbed the girl in her tits
And to stop her nerves from jumpin I just cut her to bits

Southern Hiphop daarentegen, zijn de artiesten zoals Outkast en Goodie Mob! Die overigens zelf al kwamen met die term Dirty South

Nou gaat de discussie zich weer ontpoppen tot Dirty South

raffael77
Lol grappig ben jij man. Dirty South is een woord voor zuiden hiphop maar wel typisch met een uptempo beat en snelle raps.

Ik geloof dat Goodie Mob ermee begon maar artiesten als Three 6 Maffia en dat soort groepen of rappers zijn er meer om bekent.
Ook bitch rappers als Lil Flip & Lil Weezy zijn dirty south stijl rappers.

Geto Boys, UGK en ook Outkast hadden wel een andere stijl.

Vergeet niet dat Dirty South naam veel later kwam, want Miami Bass is er al sinds begin jaren 80. Maggotron is zo'n beetje het begin van Southern Hiphop.

raffael77 schreef:
Lol grappig ben jij man. Dirty South is een woord voor zuiden hiphop maar wel typisch met een uptempo beat en snelle raps.

Ik geloof dat Goodie Mob ermee begon maar artiesten als Three 6 Maffia en dat soort groepen of rappers zijn er meer om bekent.
Ook bitch rappers als Lil Flip & Lil Weezy zijn dirty south stijl rappers.

Geto Boys, UGK en ook Outkast hadden wel een andere stijl.

Vergeet niet dat Dirty South naam veel later kwam, want Miami Bass is er al sinds begin jaren 80. Maggotron is zo'n beetje het begin van Southern Hiphop.

eehh grappig, maar ik geloof dat jij grappiger bent. Je gaat niet in op wat ik zeg maar komt met aanvullende feitjes om je ongelijk te verdoezelen dat vindt ik ook grappig........man.

Je beweerde dat geto boys geen dirty south waren, ik beweer dat alle zuiderlijke gasten tot de dirty south behoren. Kijk zonder de Geto boys had Lil Flip geen label gehad. Oftewel de Getoboys hebben de bakermat gelegd voor wat nu, inderdaad het meest, bekend is als dirtysouth, die vreselijke gasterige gouwetanden en lelijke hoezen rappers.

Miami Bass is maar een heeeeel klein deel van de south, meer afkomstig uit de electro en voorloper van oa Luke en zn 2live crew

Wat je zegt over snelle beats en ditto raps klopt ook niet. De jongste generatie die zich overduidelijk als Dirty SOuth profileert heeft dat juist helemaal niet, kijk maar Lil John en Ludacriss en dat soort lui. (die je waarschijnlijk bitches vindt)

Kos
Ik ben het niet met je eens hoor. Hoewel Geto Boys uit het Zuiden kwam is 'Dirty South ' als muziekterm pas van veel later en een heel andere stijl.

raffael77
Idd. Maar dat wil Soundpacca niet toegeven.
Dirty South is een term die pas later van toepassing was rond 95 geloof ik. Maar wordt wel meer erkend aan de hedendaagse rap uit het zuiden.

En ja ik vind ze bitches en zeker een schande vor hiphop land.

Ja nou okay, dan zijn de geto boys geen dirty south. Ik begrijp de weerstand tegen mijn uitleg volkomen, hoor. De Geto Boys representeerde zich niet als D-d-d-d-d dirty SOuth maar als 5th ward, Houston, Texas. Die sound die dirty sound genoemd word is een verder ontwikkelde vorm van de stijl van de Geto goys, of niet soms? Luister maar eens naar hun laatste (slechte) albums.

......hosting BET's Top 25 countdown in 2004, OutKast's André 3000 remarked that "Mind Playin' Tricks on Me" "put Southern rap on the map." The Geto Boy's Scarface later launched a successful solo career and is referred to by some as the original "King of the South."

Ze zijn echter sowieso grondleggers voor de zuiderlijke gangsterhiphop dus zonder geto boys geen dirty south...Zo dan.

Ik denk trouwens dat jullie weer denken aan Crunk, maar dat is weer anders en niet het zelfde als Dirty SOuth

Ik vind het niet allemaal bitches, sommige dingen zijn zelf vet, Kijk nou naar Mystikal, zo vernieuwend met zn hiphop James Brown stijl

Om het maar even over de eerste berichten van dit topic te hebben...

2Pac zag zichzelf niet als een gangsta rapper. Hij zag wat er op straat gebeurde en vertaalde dat toevallig naar muziek. Ikzelf zie hem ook niet als een typische gangsta rapper. Zijn eerste twee albums waren vrij politiek, en zijn 3e vind ik ook niet echt gangster achtig. "All Eyez On Me" dan weer wel, duidelijk met de invloed van Suge Knight & Death Row.

Ice Cube, Too Short, Ice T, Snoop Dogg, Spice-1, NWA, Eazy-E. Dat waren (en zijn) echte gangsta rappers.

Game schreef:
Om het maar even over de eerste berichten van dit topic te hebben...

2Pac zag zichzelf niet als een gangsta rapper. Hij zag wat er op straat gebeurde en vertaalde dat toevallig naar muziek. Ikzelf zie hem ook niet als een typische gangsta rapper. Zijn eerste twee albums waren vrij politiek, en zijn 3e vind ik ook niet echt gangster achtig. "All Eyez On Me" dan weer wel, duidelijk met de invloed van Suge Knight & Death Row.

Ice Cube, Too Short, Ice T, Snoop Dogg, Spice-1, NWA, Eazy-E. Dat waren (en zijn) echte gangsta rappers.

De Makaveli album is ook niet bepaalt heel erg gangsta,behalve dan die heerlijke Krazy.

Bij 50 Cent - Before I Self Destruct (2009):

Rhythm & Poetry schreef:
Sinds wanneer is 50 Cent een gangsterrapper en hoe klinkt urgent (dringend)? En mensen, hou nou toch eens op met conclusies te trekken als je ergens te weinig kaas van hebt gegeten, dat er weinig goeds overblijft in het genre slaat als kut op dirk.

Noem dan een 1 voorbeeld uit het genre dat nog goed is, en sinds wanneer is 50 GEEN gangsta?

Het precieze jaartal weet ik niet maar dat moet zo rond de eeuwwisseling zijn geweest, toen hij het grote geld rook. Of denk jij dat 50 Cent nog in de ghetto woont met een AK-47 op zijn schouders, gekocht bij Ammu-Nation? Overigens heb ik met het subgenre 'gangstarap', als je daar specifiek op doelt, niet zo veel. Vroeger was dat nog wel een keer leuk, maar ik ben toch meer van de andere hiphopvarianten.

En klik eens op mijn profiel, dan zie je wat ik zoal goed vind.

boomkat
Hij doet zich toch voor als G4ng$t4h rappert?

Boy
Wat is tegenwoordig een gangster? Ik denk dat al die gasten die claimen in de ghetto te wonen en dikwijls te schieten gewoon in een villa wonen met nog net geen vrouw, kind en hond. Dus wat noem je dan gangsta rap?

50 maakt al jaren geen Gangsta-rap meer. En je kan ook best wel blijven rappen over iets wat je vroeger hebt meegemaakt. Of het interessant blijft ligt dan ook geheel aan jezelf.

boomkat
Tja ik weet niet Crime Wave of Ok, You're Right misschien? Zolang je zulke muziek uit brengt, maakt het toch geen donder uit of je graag in de gebreide trui van mama rondloopt, moet snotteren bij een romantische komedie en graag warme chocolade drinkt voor de open haard. 't blijft gangsta-rap.

Bovendien, weet jij dan wat er zich allemaal in zijn privé optrekje afspeelt?

Dat is idd de discussie, maar als je het 50 zelf zou vragen, vindt hij zichzelf nog echt een hele gangster. Maw, wat is er dan nog over van een genre als bij wijze van spreken driekwart van de rappers die claimen ganster te zijn dat al niet meer zijn... Snoop, 50, Game, Ice Cube etc. Heeft iemand dan nog een voorbeeld van een rapper anno nov 2009 die echt hardcore gangster is?
@ Rhythm, profiel bekeken, kan me goed in je voorkeuren vinden. Zou voor de lol eens op de mijne moeten klikken. Snap daarom je opmerking niet zo....

Ja genoeg duizenden zo niet 10 of 100-duizenden maar die zitten in de bak, de hood, zijn underground etc etc. Lijk mij ook allemaal vrij logisch. Waarom zou je anders nog gangster zijn?

SSS
hanskie schreef:
(quote)

Noem dan een 1 voorbeeld uit het genre dat nog goed is

Ice Cube!

hanskie schreef:
Dat is idd de discussie, maar als je het 50 zelf zou vragen, vindt hij zichzelf nog echt een hele gangster. Maw, wat is er dan nog over van een genre als bij wijze van spreken driekwart van de rappers die claimen ganster te zijn dat al niet meer zijn... Snoop, 50, Game, Ice Cube etc. Heeft iemand dan nog een voorbeeld van een rapper anno nov 2009 die echt hardcore gangster is?
@ Rhythm, profiel bekeken, kan me goed in je voorkeuren vinden. Zou voor de lol eens op de mijne moeten klikken. Snap daarom je opmerking niet zo....

Nu snap ik het, jij had het specifiek over gangstarap, daar heb ik dus nooit zo veel aangevonden alhoewel een beetje N.W.A. natuurlijk nooit kwaad kan. Ik weet niet echt of er nu nog super gangsterrappers rondlopen aangezien ik daar dus te weinig kaas van heb gegeten. Dat is toch een beetje de tak van hiphop die ik links laat liggen.

boomkat
hanskie schreef:
Dat is idd de discussie, maar als je het 50 zelf zou vragen, vindt hij zichzelf nog echt een hele gangster.

En dan is het in essentie gewoon gangster-rap natuurlijk.

Maw, wat is er dan nog over van een genre als bij wijze van spreken driekwart van de rappers die claimen ganster te zijn dat al niet meer zijn... Snoop, 50, Game, Ice Cube etc.

Als driekwart clips als Crime Wave uitbrengt met dergelijke teksten en claimt zo te zijn dan maakt driekwart gangtarap. Het is natuurlijk niet zo zwart-wit denk aan Gimme the Loot bijv. Suggereert biggie dat hij dat zelf heeft meegemaakt of is het louter voor de leuke vertelstructuur / vorm?

Maarja volgens mij is deze discusie al 1000x gevoerd

Harco
Tuurlijk loopt er nog genoeg gangsterrappend volk rond. Vooral de bay area is één en al gangster. Jacka, Mitchy Slick, AP.9, Agerman, etc etc. In South Central en alle andere bekende wijken komt ook nog altijd genoeg spul uit. Zo is bv. South Central Cartel nog altijd bezig.

Om te zeggen dat gangsterrap dood is, nee, dat slaat nergens op. Dat is hetzelfde als wanneer mensen zeggen dat "echte hiphop" ( ) dood is. Gewoon verder kijken dan je neus lang is.

Maar goed, vallen de meeste dirty south albums ook niet onder gangsterrap? Een vrij ruim begrip vind ik het. The Infamous? Hell on Earth?

Harco
hanskie schreef:
Maw, wat is er dan nog over van een genre als bij wijze van spreken driekwart van de rappers die claimen ganster te zijn dat al niet meer zijn... Snoop, 50, Game, Ice Cube etc.

De bekendste rappers maken de game niet.

Dj2Jelle
Ik wou net zeggen, sommige normen uit het genre zijn gewoon overgenomen in hiphop over het algemeen. De gangstarap scene is groter dan je denkt.

Harco schreef:
The Infamous? Hell on Earth?

Dat noem ik meer hardcore.
Ik deel het zo in:
West-coast: Gangsta Rap
East-Coast: Hardcore Rap

Misschien niet correct, maar dat is gewoon zoals ik het indeel.

Kos
Harco schreef:
Zo is bv. South Central Cartel nog altijd bezig.

Meen je niet. .

SCC is wel Gangsta. Jeweetzelluf. .

Harco
Ja, man. Ik heb laatst een stukje geluisterd van hun nieuwe album. Geweldig was het niet, maar hey, ze zijn er nog!

raffael77
Bay Area is idd keihard en velen zijn er al gesneuveld of zitten in de bak.

raffael77 schreef:
Bay Area is idd keihard en velen zijn er al gesneuveld of zitten in de bak.

Idd. YouTube - Luniz featuring Bay Area All Stars "I Got 5 on It" (Re-Mix)

Gast
geplaatst: vandaag om 04:16 uur

geplaatst: vandaag om 04:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.