Genres / Hip-Hop / Gangsta rap
zoeken in:
0
geplaatst: 21 augustus 2007, 17:00 uur
raffael77 schreef:
Idd relax en bijna niet te geloven dat ze samen werken.
CMW, Juvenile Committee, Blac Monks luister daar ook eens naar vooral Black Monks is een echte aanrader.
(quote)
CMW, Juvenile Committee, Blac Monks luister daar ook eens naar vooral Black Monks is een echte aanrader.
Dat album van Blac Monks viel me echt heel erg tegen.
0
CaliLove
geplaatst: 23 augustus 2007, 03:06 uur
raffael77 schreef:
(quote)
Dat was een project waar ze Bloods en Crips lieten rappen en de besten van iedere gang kwam op de tape/album. Maar volgens mij namen ze de nummers apart op in de studio...
0
geplaatst: 23 augustus 2007, 22:38 uur
Bloods en Crips zijn gaaf. Vooral die rapper Batman op bangin on wax 2. Tweedy Bird Loc is tha man!!
0
geplaatst: 23 augustus 2007, 22:39 uur
Gangsta Rap horen? www.berkelbeats.nl elke donderdagavond 20:00-22:00. Of op de radio FM 106.1 Zutphen.
0
Relax
geplaatst: 13 november 2007, 20:57 uur
Bij Ghostface Killah - The Big Doe Rehab (2007):
Styles P. doet zich voor als een Gangster Rapper, zoals 50 Cent, als jij ervan houd ..
Ik vind het commercieele prul.
Styles P. doet zich voor als een Gangster Rapper, zoals 50 Cent, als jij ervan houd ..
Ik vind het commercieele prul.
0
Artifact
geplaatst: 13 november 2007, 21:10 uur
Nee laat meneertje Curtis lekker geforceerd over wereldproblemen schrijven, misschien dat we hem dan eerder serieus nemen.
En is nu opeens iedereen die scheldwoorden óf 'stoere' teksten gebruikt een 'gangster rapper' en betekend dat dan ook maar dat zij meteen zoals 50 Cent zijn. Kom op Relax, niet een beetje kortzichtig. Ook al zou hij het letterlijk hebben gezegt; het grote verschil is dat Styles vooral met dikke lyrics over dope beats heen raast itt tot fiddy vaak doet. Met 'gangster rap' ansich is helemaal niks mis.
Ik dat nummer met Kid Capri alvast geluisterd. Maar echt overtuigt ben ik niet. Heb het helemaal niet zo met die gitaren. Weet niet echt wat ik er mee moet.
En is nu opeens iedereen die scheldwoorden óf 'stoere' teksten gebruikt een 'gangster rapper' en betekend dat dan ook maar dat zij meteen zoals 50 Cent zijn. Kom op Relax, niet een beetje kortzichtig. Ook al zou hij het letterlijk hebben gezegt; het grote verschil is dat Styles vooral met dikke lyrics over dope beats heen raast itt tot fiddy vaak doet. Met 'gangster rap' ansich is helemaal niks mis.
Ik dat nummer met Kid Capri alvast geluisterd. Maar echt overtuigt ben ik niet. Heb het helemaal niet zo met die gitaren. Weet niet echt wat ik er mee moet.
0
Mezelf
geplaatst: 3 december 2007, 15:23 uur
Artifact schreef:
Nee laat meneertje Curtis lekker geforceerd over wereldproblemen schrijven, misschien dat we hem dan eerder serieus nemen.
Het heeft geen zin dit te zeggen, mensen als Relax zullen nooit hun mening veranderen, wat hun goedrecht is, maar wel jammer blijft.
Je hebt 3 soorten mensen als je het hebt over "gangsta-rap"
De mensen die het waarderen en het niet al te serieus nemen.
De mensen die denken dat het nep is en het dus niet leuk vinden.
En dan heb je nog de mensen die het helemaal niet luisteren voor wat voor redenen dan ook.
Als Steven Spielberg een mafia-film zou regisseren is hij toch ook niet opeens een "gangsta". Het is gewoon een soort van muziek, de artiest (rapper in dit geval) schetst een bepaalde situatie of beeld in zijn/haar nummer en in dit geval dus over "gangsta-dingen".
Styles P is gewoon een goede rapper, en ik zie niet in waarom op dit album dit slecht zou kunnen zijn of dat hij "nep" is. Daarnaast betwijfel ik het of bepaalde mensen net zoveel lef hebben om iets in iemands gezicht te zeggen dan vanachter hun toetsenbordjes.

0
geplaatst: 3 december 2007, 20:18 uur
Mezelf schreef:
Als Steven Spielberg een mafia-film zou regisseren is hij toch ook niet opeens een "gangsta". Het is gewoon een soort van muziek, de artiest (rapper in dit geval) schetst een bepaalde situatie of beeld in zijn/haar nummer en in dit geval dus over "gangsta-dingen".
Styles P is gewoon een goede rapper, en ik zie niet in waarom op dit album dit slecht zou kunnen zijn of dat hij "nep" is.
Ik snap je punt, maar de vergelijking is ongepast. Zo zou Spielberg in deze fictionele situatie nooit claimen dat hij het heeft meegemaakt, en zal er ook niet 'opscheppen'. - En dat is vaak het hinderlijke aan 'gangsta'-rappers; ze scheppen op over hun 'gangster'-leventje. Ook beweert zo'n rapper vaak dat zij het hebben meegemaakt - het zou dan ook wel 'leuk' zijn als dat echt zo is. Als dat niet zo is, beschouw ik het best 'nep'.Als Steven Spielberg een mafia-film zou regisseren is hij toch ook niet opeens een "gangsta". Het is gewoon een soort van muziek, de artiest (rapper in dit geval) schetst een bepaalde situatie of beeld in zijn/haar nummer en in dit geval dus over "gangsta-dingen".
Styles P is gewoon een goede rapper, en ik zie niet in waarom op dit album dit slecht zou kunnen zijn of dat hij "nep" is.
(note: ikzelf heb nooit iets van Styles P geluisterd, spreek meer over de 'gangstah'-rapper in het algemeen)
Mezelf schreef:
Daarnaast betwijfel ik het of bepaalde mensen net zoveel lef hebben om iets in iemands gezicht te zeggen dan vanachter hun toetsenbordjes.
Dat móet haast wel een drogreden zijn Daarnaast betwijfel ik het of bepaalde mensen net zoveel lef hebben om iets in iemands gezicht te zeggen dan vanachter hun toetsenbordjes.
Geen geldig argument. Ikzelf zou mij niet in een van de drie door jou genoemde mensen indelen, meer een mix. Kijk, ik kan er moeilijk naar luisteren hoe sommige gangsta-rappers het over 'ho's' hebben, hoe moeilijk ze het wel niet in de hood hebben, én tegelijkertijd over hoeveel geld ze wil niet hebben rappen (/braggen). (Ja, jammer dat ik in deze stereotypes moet praten).
Maar dat betekent niet dat ik er op een of andere manier helemaal niet van kan genieten. Er zijn genoeg rappers die het ook over gangster-onderwerpen hebben, maar dan met een serieuzere insteek (laten we zeggen, de oude Mobb Deep). Dat kan ik nog wel waarderen. Dus ja.
----
On topic - heb 't album maar een paar keer vluchting beluisterd. Zitten een paar wel lekkere tracks bij.
0
Mezelf
geplaatst: 4 december 2007, 09:14 uur
Chrisseh schreef:
Maar dat betekent niet dat ik er op een of andere manier helemaal niet van kan genieten. Er zijn genoeg rappers die het ook over gangster-onderwerpen hebben, maar dan met een serieuzere insteek (laten we zeggen, de oude Mobb Deep). Dat kan ik nog wel waarderen. Dus ja.
Mobb Deep is gevormd op een Art School, denk je dat zij "gangsta" zijn? Of Dr. Dre die in 1980 al rond liep in belachelijke kleren? Of Ice Cube die op een Universiteit zat?
Als je zoals jij redeneert is iedereen nep, het is gewoon een deel van de muziek, braggen en boasten. Als dit gecombineerd wordt met gangsta-elementen is het dus meteen nep.
Ik ga geen discussie meer hierover voeren, dat heeft geen zin zoals ik al zei.
0
geplaatst: 4 december 2007, 10:10 uur
Mezelf schreef:
Als je zoals jij redeneert is iedereen nep, het is gewoon een deel van de muziek, braggen en boasten...
Als je zoals jij redeneert is iedereen nep, het is gewoon een deel van de muziek, braggen en boasten...
Ik stoor me daar persoonlijk behoorlijk aan, mensen die zich dan anders voordoen dan ze daadwerkelijk zijn.
0
geplaatst: 4 december 2007, 10:15 uur
Ik hoorde laatste dat Al Pacino in het echt helemaal geen mafiabaas is.
0
geplaatst: 4 december 2007, 10:29 uur
Jordy schreef:
Nee hij zat bij gewoon bij Jessica Simpson in de klas.
0
geplaatst: 4 december 2007, 17:08 uur
Mezelf schreef:
Mobb Deep is gevormd op een Art School, denk je dat zij "gangsta" zijn? Of Dr. Dre die in 1980 al rond liep in belachelijke kleren? Of Ice Cube die op een Universiteit zat?
Sorry dat ik het misschien verkeerd formuleerde, maar ik heb helemaal nergens gezegd dat ik 'geloofde' dat Mobb Deep 'echte' gangsters zijn. Alleen dat zij een 'serieuzere insteek' hebben, waarmee ik bedoel dat ze ook al een heel stuk geloofwaardiger overkomen dan veel van de 'paradoxale' (zie m'n vorige post) gangsta-rappers die (nu) de boventoon voeren. En wat rap-skills of goede productie helpt natuurlijk ook. Mobb Deep is gevormd op een Art School, denk je dat zij "gangsta" zijn? Of Dr. Dre die in 1980 al rond liep in belachelijke kleren? Of Ice Cube die op een Universiteit zat?
Als je zoals jij redeneert is iedereen nep, het is gewoon een deel van de muziek, braggen en boasten. Als dit gecombineerd wordt met gangsta-elementen is het dus meteen nep.
Tjah, ik probeer nu een beetje uit te vogelen waarom volgens mijn redenatie alles 'nep is''.Er zijn iig genoeg rappers die geloofwaardiger overkomen (en waarschijnlijk ook 'echter' zijn).
Maar ik moet dan ook wel eerlijk zijn; gangsta-rap is mijn (hip-hop)genre ook niet echt, misschien een paar uitzonderingen daar gelaten..
Ik ga geen discussie meer hierover voeren, dat heeft geen zin zoals ik al zei.
Tja.. Beetje zonde om dan wel de bal te kaatsen 
0
raffael77
geplaatst: 4 december 2007, 21:49 uur
De enige echte Pimp die er was was en is nog steeds Ice-T.
Gangsters als rappers denk ik toch aan de Bloods & Crips.
Daarnaast hebben we nog Lifers Group die vanuit de gevangenis een album opnemen en je wakker schut dat het niet geweldig is om gangster te zijn en achter de tralies te zitten.
Jack U. Back (So You Wanna Be a Gangsta)is een track die direct korte metten maakt met al die zogenaamde gangster rappers.
NWA, Getoboys, DJ Quik, Kris Kross en velen andere worden gedist door een track te maken die samples bevat van al deze rappers.
Luister hun album en oordeel dan pas. Er staat zelfs een Organized Konfusion Remix op.
Album het Living Proof.
Gangsters als rappers denk ik toch aan de Bloods & Crips.
Daarnaast hebben we nog Lifers Group die vanuit de gevangenis een album opnemen en je wakker schut dat het niet geweldig is om gangster te zijn en achter de tralies te zitten.
Jack U. Back (So You Wanna Be a Gangsta)is een track die direct korte metten maakt met al die zogenaamde gangster rappers.
NWA, Getoboys, DJ Quik, Kris Kross en velen andere worden gedist door een track te maken die samples bevat van al deze rappers.
Luister hun album en oordeel dan pas. Er staat zelfs een Organized Konfusion Remix op.
Album het Living Proof.
0
Mezelf
geplaatst: 7 december 2007, 08:11 uur
DJ QUik is niet echt een gangsta-rapper hoor. Hij heeft heel wat party records en nummers die meer gaan over het vrouwelijk schoon. 
Bovendien is hij één van de weinigen die voor zichzelf alles produceert en is het gewoon steengooede muziek.

Bovendien is hij één van de weinigen die voor zichzelf alles produceert en is het gewoon steengooede muziek.
0
geplaatst: 7 december 2007, 12:13 uur
Als je een geuit Blood bent en openlijk beef hebt on wax met een Crip, dan vind ik hem toch wel een gangsta-rapper...
0
Mezelf
geplaatst: 27 maart 2008, 09:32 uur
Beef had hij niet met de Crips, maar met MC Eiht, vanwege een mixtape die eind jaren 80 uitkwam. Dit is gewoon een persoonlijke ruzie.
Als jij bij het leger werkt, en ik heb ruzie met jou, dan heb ik dus ruzie met het hele leger? Dacht het niet.
90% (als het niet meer is) van zijn tracks gaan over vrouwen enz. Dan heeft hij nog een paar disses en wat nummers met een "serieuzere" boodschap. Ik hoor hem nooit zeggen dat hij gangbanging promoot of iets dergelijks, ik hoor nooit de teksten die MC Eiht wel schreef.
Sterker nog, hij heeft de C uit Quick weggelaten als respect voor de Crips, leg me dan eens uit wat de beste man zo "gangsta" maakt? In mijn ogen is Quik gewoon iemand die van het leven geniet en geniale muziek maakt (dit overigens meestal zelf ook nog, wat de meesten niet kunnen zeggen).
Als jij bij het leger werkt, en ik heb ruzie met jou, dan heb ik dus ruzie met het hele leger? Dacht het niet.
90% (als het niet meer is) van zijn tracks gaan over vrouwen enz. Dan heeft hij nog een paar disses en wat nummers met een "serieuzere" boodschap. Ik hoor hem nooit zeggen dat hij gangbanging promoot of iets dergelijks, ik hoor nooit de teksten die MC Eiht wel schreef.
Sterker nog, hij heeft de C uit Quick weggelaten als respect voor de Crips, leg me dan eens uit wat de beste man zo "gangsta" maakt? In mijn ogen is Quik gewoon iemand die van het leven geniet en geniale muziek maakt (dit overigens meestal zelf ook nog, wat de meesten niet kunnen zeggen).
0
gipspoot
geplaatst: 27 maart 2008, 12:20 uur
@ raffael77: Precies Ice-T is de godfather of gangsta-rap in mijn ogen. Hij rapte naast dingen over het gangsterleven ook over het maatschappelijke problemen en dat maakt hem zo goed.
0
raffael77
geplaatst: 27 maart 2008, 13:22 uur
Schoolly D was de eerste maar Ice-T was een real Pimpin MC.
0
geplaatst: 28 september 2008, 19:06 uur
Boogie down productions (criminal minded)en de duo Kool G rap & Dj Polo waren toch ook een beetje Gangsta rap, of zit me een beetje te vergissen.
0
geplaatst: 28 september 2008, 21:13 uur
Gangster-rap is gewoon " gang affiliated rap music" om maar eens een term te gebruiken. Dat is wat anders als de gangster-film, die vaak (meestal) over mafiosi gaat. Een betere, want duidelijkere, naam zou eigenlijk zijn gang-rap!
Het is vaak zo dat rappers rappen over het gangleven, maar ook al doen ze dat niet en het zijn rappende (en zich zo profilerende) bendeleden dan is het nog steeds gangsterrap. Het grootste (let op niet allemaal!) deel van de hele westcoast is gangsterrap. Dat komt ook door de daarmee gerelateerde kleding stijl, chucks, hempies, blokhemden, slacks. Het is niet alleen de gangsterrap maar ook de gangsterstijl
De sound is allerminst gedefinieerd, maar blijft zich evalueren.
Nwa en de afsplitsing daarvan DrDre is wat mij betreft de meest eigen en meest gekopieerde westcoast gangster sound. Begonnen met die 808 bassbeats (boys in the hood) naar meer harde funk samples (straight outta..) tot een geheel eigen lazy funk sound (alwayz into something) Dre perfectioneerde die sound met the Chronic en Doggystyle en evolueerde hem weer op 2001.
The Game is de laatste grote (of bekendste) gangsterrapper volgens mijn boekje. East coast, kledingstijl etc, maar zn beat zijn wel weer anders als de Gfunk sound. Alhoewel hij wel weer teruggrijpt op NWA’s middenperiode.
Ice T is wel een uitzondering op de regel, die kwam oorspronkelijk ook uit het gang leven, maar rapte meer over het highrollers gangster gebeuren. Juist, mafiosos. Wel met een knipoog en hij gebruikt het woord gangster eigenlijk meer als een geuzennaam, OG, want gang bangen etc doet ie al lang niet meer.
Een rapper als Snoop, die zich duidelijk als crip (blauwe kleding wat de klok slaat) profileert is een mooie case, want zn liedjes gaan (vaak) helemaal niet meer over het gangleven; is hij nu een gangsterrapper of niet?
en @ Kill_illuminati
Helemaal ongelijk heb je niet, KoolGrap rapte zeker gangster achtige dingen (en goed ook) , maar meer als voorloper van dingen als Black moon en later Mobb deep en Wutang. Zeg maar de Eastcoast gangsterrap.
Toch zullen de meeste mensen meteen naar California wijzen als he over gangsterrap gaat.
Het is vaak zo dat rappers rappen over het gangleven, maar ook al doen ze dat niet en het zijn rappende (en zich zo profilerende) bendeleden dan is het nog steeds gangsterrap. Het grootste (let op niet allemaal!) deel van de hele westcoast is gangsterrap. Dat komt ook door de daarmee gerelateerde kleding stijl, chucks, hempies, blokhemden, slacks. Het is niet alleen de gangsterrap maar ook de gangsterstijl
De sound is allerminst gedefinieerd, maar blijft zich evalueren.
Nwa en de afsplitsing daarvan DrDre is wat mij betreft de meest eigen en meest gekopieerde westcoast gangster sound. Begonnen met die 808 bassbeats (boys in the hood) naar meer harde funk samples (straight outta..) tot een geheel eigen lazy funk sound (alwayz into something) Dre perfectioneerde die sound met the Chronic en Doggystyle en evolueerde hem weer op 2001.
The Game is de laatste grote (of bekendste) gangsterrapper volgens mijn boekje. East coast, kledingstijl etc, maar zn beat zijn wel weer anders als de Gfunk sound. Alhoewel hij wel weer teruggrijpt op NWA’s middenperiode.
Ice T is wel een uitzondering op de regel, die kwam oorspronkelijk ook uit het gang leven, maar rapte meer over het highrollers gangster gebeuren. Juist, mafiosos. Wel met een knipoog en hij gebruikt het woord gangster eigenlijk meer als een geuzennaam, OG, want gang bangen etc doet ie al lang niet meer.
Een rapper als Snoop, die zich duidelijk als crip (blauwe kleding wat de klok slaat) profileert is een mooie case, want zn liedjes gaan (vaak) helemaal niet meer over het gangleven; is hij nu een gangsterrapper of niet?
en @ Kill_illuminati
Helemaal ongelijk heb je niet, KoolGrap rapte zeker gangster achtige dingen (en goed ook) , maar meer als voorloper van dingen als Black moon en later Mobb deep en Wutang. Zeg maar de Eastcoast gangsterrap.
Toch zullen de meeste mensen meteen naar California wijzen als he over gangsterrap gaat.
0
raffael77
geplaatst: 28 september 2008, 22:32 uur
Ten 1e
Gangster rap komt uit het oosten. Het is Schoolly D die het op de kaart bracht. Niet alleen gangsterrap maar ook harcore stijl.
Nu is het wel zo dat gangster rap voornamelijk het hoofd onderdeel van westcoast rap was. Ze waren kwa tekst en flow niet zo goed als de eastcoast.
Wat ik wel vet vind van west en voornamelijk de jaren 80 stijlen zijn de electro beats 808 beats. Poppers & Lockers komen ook uit westcoast en daar zijn zij wel het beste in geweest.
Ice-T is een geval apart. Hij was een echte OG en ook de enige echte pimpin' mc die er was.
Alle anderen deden alsof ze pooiers waren maar hij was er echt 1.
The Game is echt een lachertje. Ik beschouw hem niet als gangster.
Als je uit de ghetto komt wil niet zeggen dat je gangster bent.
Ookal gebeuren er rare dingen om je heen.
Nu je het over de sound hebt is het niet Dr Dre die ermee is begonnen maar The Unknown DJ die bekent stond om Electro-Hop.
Hij produceerde bekende nummers als Beatronic & 808 Beats.
Ook produceerde hij nummer voor Ice-T, A.L.T., King-T & zelfs N.W.A..
Snoop is wack nu. Na het zien van murder was the case en veelal interviews ben ik erachter dat ook hij niet zo ghetto is zoals hij beweerd. Hij in het begin van zijn carriere zitten janken dat er van hem geen clibs worden uitgezonden maar hij niet nu zelfs roch muziek maakt en slecht ook.
Kool G Rap had mooie Mafia verhalen en wist dat met een super flow over te brengen.
Hij is bekend als storyteller mc maar ze beweren dat hij bij Juice Crew zijn beste dingen deed met freestylen.
Gangster rap komt uit het oosten. Het is Schoolly D die het op de kaart bracht. Niet alleen gangsterrap maar ook harcore stijl.
Nu is het wel zo dat gangster rap voornamelijk het hoofd onderdeel van westcoast rap was. Ze waren kwa tekst en flow niet zo goed als de eastcoast.
Wat ik wel vet vind van west en voornamelijk de jaren 80 stijlen zijn de electro beats 808 beats. Poppers & Lockers komen ook uit westcoast en daar zijn zij wel het beste in geweest.
Ice-T is een geval apart. Hij was een echte OG en ook de enige echte pimpin' mc die er was.
The Game is echt een lachertje. Ik beschouw hem niet als gangster.
Als je uit de ghetto komt wil niet zeggen dat je gangster bent.
Ookal gebeuren er rare dingen om je heen.
Nu je het over de sound hebt is het niet Dr Dre die ermee is begonnen maar The Unknown DJ die bekent stond om Electro-Hop.
Hij produceerde bekende nummers als Beatronic & 808 Beats.
Ook produceerde hij nummer voor Ice-T, A.L.T., King-T & zelfs N.W.A..
Snoop is wack nu. Na het zien van murder was the case en veelal interviews ben ik erachter dat ook hij niet zo ghetto is zoals hij beweerd. Hij in het begin van zijn carriere zitten janken dat er van hem geen clibs worden uitgezonden maar hij niet nu zelfs roch muziek maakt en slecht ook.
Kool G Rap had mooie Mafia verhalen en wist dat met een super flow over te brengen.
Hij is bekend als storyteller mc maar ze beweren dat hij bij Juice Crew zijn beste dingen deed met freestylen.
0
geplaatst: 28 september 2008, 22:35 uur
en ten tweede...? 
Ik denk juist dat het daarom goed is om een verschil in nuance aan te brengen tussen gang-rap en gangster rap. Je had halverwege de 90 jarig zelfs nog die blood en crips cds , die ken je vast nog wel, maar wel waren matig.
Die Unknown DJ sound dat klopt, maar toen was het alleen nog geen gangsterrap, meer een soort verlengde van die breakdance stijl. Die beruchte foto van Dre, waar Ez hem mee diste in de tijd van die battle, is uit die tijd. Dre inspireerde daar de eerste westcoast gangstersound van. Het gaat vooral om de teksten natuurlijk, daarom noemde ik boyz in the hood als referentie
Snoop vind ik ook een rare vogel, zeker geen geloofwaardige rapper meer, toch vind ik 'm als entertainer wel erg grappig
Met the Game bedoelde ik meer dat hij een van de laatste is met die stijl van kleding enzo en hij komt van de westcoas en is duidelijk een blood (tot vervelens toe) zn eerste plaat vond ik nog wel okay, daarna bagger.
Ja ik ga die Kool g rap storytelling shit gelijk weer eens even luisteren, hij is op Ice t na wel de koninig daarin. En ja ook dat ben ik met je eens, de eascoasters zijn altijd betere rappers geweest, qua flow teksten etc

Ik denk juist dat het daarom goed is om een verschil in nuance aan te brengen tussen gang-rap en gangster rap. Je had halverwege de 90 jarig zelfs nog die blood en crips cds , die ken je vast nog wel, maar wel waren matig.
Die Unknown DJ sound dat klopt, maar toen was het alleen nog geen gangsterrap, meer een soort verlengde van die breakdance stijl. Die beruchte foto van Dre, waar Ez hem mee diste in de tijd van die battle, is uit die tijd. Dre inspireerde daar de eerste westcoast gangstersound van. Het gaat vooral om de teksten natuurlijk, daarom noemde ik boyz in the hood als referentie
Snoop vind ik ook een rare vogel, zeker geen geloofwaardige rapper meer, toch vind ik 'm als entertainer wel erg grappig
Met the Game bedoelde ik meer dat hij een van de laatste is met die stijl van kleding enzo en hij komt van de westcoas en is duidelijk een blood (tot vervelens toe) zn eerste plaat vond ik nog wel okay, daarna bagger.
Ja ik ga die Kool g rap storytelling shit gelijk weer eens even luisteren, hij is op Ice t na wel de koninig daarin. En ja ook dat ben ik met je eens, de eascoasters zijn altijd betere rappers geweest, qua flow teksten etc
0
raffael77
geplaatst: 29 september 2008, 08:50 uur
Ojee je praat over een verschil van 10 jaar.
Die cd's waren echter wel leuk en ze zijn apart opgenomen in de studio.
Zij zijn ook de echte gang members, wat veel rappers niet waren.
In de early days niet en ook niet in de tijd van midden 90.
Kijk weer eens een kut stuk van nederlandse wikipedia ten opzichte van de engelse versie:
Dit is engels:
Andre Romelle Young (born February 18, 1965), primarily known by his stage name Dr. Dre, is an American record producer, rapper, and record executive. He is the founder and current CEO of Aftermath Entertainment and a former co-owner and artist of Death Row Records, also having produced albums for and overseeing the careers of many rappers signed to those record labels. As a producer he is credited as a key figure in the popularization of West Coast G-funk, a style of rap music characterized as synthesizer-based with slow, heavy beats.[2]
Dr. Dre began his career in music as a member of the World Class Wreckin' Cru and he later found fame with the influential gangsta rap group N.W.A, which popularized the use of explicit lyrics in rap to detail the violence of street life.[2] His 1992 solo debut The Chronic, released under Death Row Records, led him to become one of the best-selling American performing artists of 1993[3] and to win a Grammy Award for the single "Let Me Ride."[4] In 1996, he left Death Row to found his own label Aftermath Entertainment, producing a compilation album, Dr. Dre Presents the Aftermath, in 1996, and releasing a solo album titled 2001, in 1999, for which he won the Grammy producer's award the next year.[2]
During the 2000s, he focused his career on production for other artists, while occasionally contributing vocals in other artists' songs. Rolling Stone named him among the highest-paid performers of 2001[5] and 2004.[6] Dr. Dre also had acting roles in the 2001 films The Wash and Training Day.[7] His final solo studio album Detox is set to be released in 2008 following much delay and speculation.[8]
em hier NL versie en zie hoe ze de boel verdraaien.
van Key person ofterwijl sleutel figuur maar niet de founder.
Dr. Dre, artiestennaam van André Romell Young (Los Angeles, 18 februari 1965), is een Amerikaanse WestCoastproducer en -rapper. Hij is ook een ex-lid van de World Class Wreckin' Cru, en een ex-lid van N.W.A. Hij is de vormer van de G-Funk en word door vele gezien als de beste hiphop-producer ooit. Hij is ook de eigenaar van Aftermath Entertainment (1996-nu), en is voor de helft eigenaar geweest van Death Row Records (oprichting-1991).
Lees op beide pedia's maar de rest maar de holandse pedia verdraait de boel helemaal.
Lees ook maar eens het stuk over het woord MC & Turntablelist.
Die gasten weten echt niet waar ze over praten.
Die cd's waren echter wel leuk en ze zijn apart opgenomen in de studio.
Zij zijn ook de echte gang members, wat veel rappers niet waren.
In de early days niet en ook niet in de tijd van midden 90.
Kijk weer eens een kut stuk van nederlandse wikipedia ten opzichte van de engelse versie:
Dit is engels:
Andre Romelle Young (born February 18, 1965), primarily known by his stage name Dr. Dre, is an American record producer, rapper, and record executive. He is the founder and current CEO of Aftermath Entertainment and a former co-owner and artist of Death Row Records, also having produced albums for and overseeing the careers of many rappers signed to those record labels. As a producer he is credited as a key figure in the popularization of West Coast G-funk, a style of rap music characterized as synthesizer-based with slow, heavy beats.[2]
Dr. Dre began his career in music as a member of the World Class Wreckin' Cru and he later found fame with the influential gangsta rap group N.W.A, which popularized the use of explicit lyrics in rap to detail the violence of street life.[2] His 1992 solo debut The Chronic, released under Death Row Records, led him to become one of the best-selling American performing artists of 1993[3] and to win a Grammy Award for the single "Let Me Ride."[4] In 1996, he left Death Row to found his own label Aftermath Entertainment, producing a compilation album, Dr. Dre Presents the Aftermath, in 1996, and releasing a solo album titled 2001, in 1999, for which he won the Grammy producer's award the next year.[2]
During the 2000s, he focused his career on production for other artists, while occasionally contributing vocals in other artists' songs. Rolling Stone named him among the highest-paid performers of 2001[5] and 2004.[6] Dr. Dre also had acting roles in the 2001 films The Wash and Training Day.[7] His final solo studio album Detox is set to be released in 2008 following much delay and speculation.[8]
em hier NL versie en zie hoe ze de boel verdraaien.
van Key person ofterwijl sleutel figuur maar niet de founder.
Dr. Dre, artiestennaam van André Romell Young (Los Angeles, 18 februari 1965), is een Amerikaanse WestCoastproducer en -rapper. Hij is ook een ex-lid van de World Class Wreckin' Cru, en een ex-lid van N.W.A. Hij is de vormer van de G-Funk en word door vele gezien als de beste hiphop-producer ooit. Hij is ook de eigenaar van Aftermath Entertainment (1996-nu), en is voor de helft eigenaar geweest van Death Row Records (oprichting-1991).
Lees op beide pedia's maar de rest maar de holandse pedia verdraait de boel helemaal.
Lees ook maar eens het stuk over het woord MC & Turntablelist.
Die gasten weten echt niet waar ze over praten.
0
geplaatst: 29 september 2008, 09:50 uur
Vormer van de G-Funk?
ik dacht altijd dat DJ Quik en Above the Law veel eerder waren dan Dre
0
geplaatst: 29 september 2008, 11:01 uur
raffael77 schreef:
Ice-t is zeker een echte pooier zie z'n 18+ sites maar
Big daddy kane en Too $hort zijn in mijn ogen samen met Ice misschien wel een van de eerste Pimp Emcee's Vraag 1: Is Notorious B.I.G gangsta rap?
Vraag2: Hoezeer verschilt hardcore rap met gangsta rap?
0
geplaatst: 29 september 2008, 11:50 uur
nega schreef:
Vormer van de G-Funk?
Vormer van de G-Funk?
Voor mijn oren klinkt Evil4Zaggin van NWA al heel erg G-funk, in ieder geval een aantal nummers, daarin wordt zeker een begin gemaakt waar de Chronic dat perfectioneerde. Dre was de producer van NWA
0
geplaatst: 29 september 2008, 11:53 uur
Kill_illuminati schreef:
Big daddy kane en Too $hort zijn in mijn ogen samen met Ice misschien wel een van de eerste Pimp Emcee's
Vraag 1: Is Notorious B.I.G gangsta rap?
(quote)
Big daddy kane en Too $hort zijn in mijn ogen samen met Ice misschien wel een van de eerste Pimp Emcee's Vraag 1: Is Notorious B.I.G gangsta rap?
Ja die eerste vraag is lastig als je het met mij vraagt maakte Biggie wel gansterrap, maar niet volgens het boekje westcoast gangstarap. Meer in de stijl van Wu, Mobb en eerder Kool G rap.
Hardocre rap is meer een sound, harde beats snelle teksten, terwijl gangsterrap meer een stijl erom heen is.
0
Harco
geplaatst: 29 september 2008, 12:49 uur
Ik heb de discussie niet gelezen, maar ik zou G Rap en Polo onder de noemer hardcore rap scharen.
* denotes required fields.