Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
CaliLove
geplaatst: 5 september 2007, 10:43 uur
Ik geef het een 6, hij begint met een dope openingsline maar die beat vind ik maar matig en de rest van deze track ook eigenlijk.
0
geplaatst: 5 september 2007, 11:48 uur
Ik verhoog hem ook naar 8. Dit nummer bleef toch nog wel even hangen bij me.
0
geplaatst: 5 september 2007, 12:38 uur
ewalk schreef:
Allright, maar waarom geef je het nummer dat cijfer?
(quote)
Allright, maar waarom geef je het nummer dat cijfer?
Deels vanwege z'n baanbrekendheid. Je vind die beat goed of niet maar toen het nummer uitkwam was het gewoon redelijk vernieuwend. Ergens heeft het wel wat weg van Edan (op Beauty and the beat). Hij gebruikt invloeden die je normaal niet zo
terughoort in een doorsnee track. Daarnaast klinkt jhet gewoon lekker.
De intro vind ik ook erg mooi qua opbouw, zeker het begin waar je de dwarsfluit? hoort overgaan in in de bas.
Qua teksten heeft deze man ewoon een heerlijke flow op deze track, het UK accent moet je natuurlijk ook liggen.
0
geplaatst: 5 september 2007, 16:15 uur
Goh ik zie dat er precies 24 uur voorbij zijn dus ik grijp m'n kans om deze ondergroundclassic erin te gooien.
Deze twee zat ik eerst aan te denken
http://www.youtube.com/watch?v=HsGOueSxLlI
http://www.youtube.com/watch?v=33Fr3BTBBGQ
Maar het is dus deze geworden.
Eastflatbus Project - tried by twelve
http://www.youtube.com/watch?v=yXBckFyiMyU
Een track uit '94, hij is op verschillende platen uitgekomen.
Verdere informatie vind je natuurlijk ook hier.
http://www.discogs.com/artist/East+Flatbush+Project
Deze twee zat ik eerst aan te denken
http://www.youtube.com/watch?v=HsGOueSxLlI
http://www.youtube.com/watch?v=33Fr3BTBBGQ
Maar het is dus deze geworden.
Eastflatbus Project - tried by twelve
http://www.youtube.com/watch?v=yXBckFyiMyU
Een track uit '94, hij is op verschillende platen uitgekomen.
Verdere informatie vind je natuurlijk ook hier.
http://www.discogs.com/artist/East+Flatbush+Project
0
geplaatst: 5 september 2007, 16:30 uur
ewalk schreef:
Morgen 16.00 uur de volgende : Slum Village van Timo
Morgen 16.00 uur de volgende : Slum Village van Timo
Dus nog even wachten, denk 't

Ik denk dat er zoinzo genoeg animo voor is om de wat onbekendere hip-hop clips te laten beluisteren.
Maar die clip klinkt wel cool iig.
0
geplaatst: 5 september 2007, 17:37 uur
1 dag lijkt me voldoende toch?
Volgende is Slum Village van Timo inderdaad!
Volgende is Slum Village van Timo inderdaad!
0
geplaatst: 5 september 2007, 20:50 uur
Jup, het is Multiply van Slum Village! zeg wat je er van vind!
0
cortez
geplaatst: 5 september 2007, 23:09 uur
6 Het refreintje vind'k tegen gaan steken, verder wel OK,
goede productie.
goede productie.
0
geplaatst: 5 september 2007, 23:51 uur
Beat vind ik niet bijzonder. Meer doorsnee en vrij mak. Had van mij wel wat gevarieerder en uitdagender gemogen. Het refrein vind ik wat zwak. Vind het zangstukje niet echt logisch gekozen op het laatst. De rapstijl van Slum Village vind ik qua flow in dit nummer wat gewoontjes, de lyrics zijn wel okay. Vind het verder niet echt pakkend qua opzet.
7/10
7/10
0
geplaatst: 6 september 2007, 02:48 uur
Erg chille beat die me wel in de juiste stemming brengt.
Raps simpel, maar niet slecht, gewoon niet uit de band springend.
Refrein niet goed, maar niet storend zoals bij anderen vermeld.
Omdat we gul zijn: 7/10
Raps simpel, maar niet slecht, gewoon niet uit de band springend.
Refrein niet goed, maar niet storend zoals bij anderen vermeld.
Omdat we gul zijn: 7/10
0
geplaatst: 6 september 2007, 04:12 uur
Ik zal hem zo luisteren. 16 September kotmt Slum Village trouwens naar Breda Barst. Gratis festivalletje in Valkenbergpark dat 2 minuten lopen van station is. C-Mon & Kypski treden trouwens ook op en het is nog gratis ook dus ben je in de buurt....
0
geplaatst: 6 september 2007, 10:23 uur
Inderdaad, relaxte beat wel, refreintje is idd wat irritant. 6,5.
0
geplaatst: 6 september 2007, 11:51 uur
Offtopic:
Ach ja, Slum Village heeft zo zijn eigen stijl daar in, Elzhi legt het hier uit.... http://www.youtube.com/watch?v=LDz_eTkWuUE
De beat van dat nummer is gemaakt door Black Milk trouwens.
Ach ja, Slum Village heeft zo zijn eigen stijl daar in, Elzhi legt het hier uit.... http://www.youtube.com/watch?v=LDz_eTkWuUE
De beat van dat nummer is gemaakt door Black Milk trouwens.
0
geplaatst: 6 september 2007, 11:52 uur
Beat is goed, maar het refreintje irriteert mij en ik hou niet van die stotterende, opsommingsgewijsde manier van rappen. Van mij krijgt het een 6.
0
geplaatst: 6 september 2007, 12:48 uur
Klinkt gewoon lekker in het gehoor, en het sfeertje straalt er wel goed vanaf. Ik vind het refreintje juist wel chill, zij het dat het een beetje makkelijk is. MCs zijn gewoon prima.
6,5 of 7...
ik geef 't de 7.
Oh, ik wil ook nog wel een track aanbevelen, voor morgen na de aanbeveling van Revo, lijkt me.
Myspace van Junk Science
En daar het liedje 'House Wigger' aanklikken.
Ben benieuwd!
Hoop trouwens dat dit topic net zo'n succes wordt als het 'ontdek soul-topic'.
6,5 of 7...
ik geef 't de 7.
Oh, ik wil ook nog wel een track aanbevelen, voor morgen na de aanbeveling van Revo, lijkt me.
Myspace van Junk Science
En daar het liedje 'House Wigger' aanklikken.
Ben benieuwd!

Hoop trouwens dat dit topic net zo'n succes wordt als het 'ontdek soul-topic'.
0
CaliLove
geplaatst: 6 september 2007, 15:39 uur
Saaie track, ik had er nochtans meer van verwacht omdat ze van Detroit zijn...
Die rapper die opent vind ik dan nog wel goed, maar dat refrein is zo saai en diegenen die daarna rappen zijn ook niet veel bijzonders...
Typisch zo'n track waarvan ik in slaap zou vallen...
Ik geef het een 5.5*
Die rapper die opent vind ik dan nog wel goed, maar dat refrein is zo saai en diegenen die daarna rappen zijn ook niet veel bijzonders...
Typisch zo'n track waarvan ik in slaap zou vallen...
Ik geef het een 5.5*
0
geplaatst: 6 september 2007, 15:47 uur
Chrisseh schreef:
Dit vind ik een beetje te raar worden. Het is toch gewoon om 16:00 uur "Wie het eerst komt, het eerst maalt"? Of mag ik nu al reserveren voor over twee dagen?

0
geplaatst: 6 september 2007, 16:09 uur
psychonaatje schreef:
Dit vind ik een beetje te raar worden. Het is toch gewoon om 16:00 uur "Wie het eerst komt, het eerst maalt"? Of mag ik nu al reserveren voor over twee dagen?
(quote)

Idd..gewoon de video/track beoordelen van degene die als eerste na 16.00 uur post (toch?)
Btw..een 7 voor de Slum Village video..chill nummer redelijke raps..
0
geplaatst: 6 september 2007, 16:24 uur
Weinig soeps. Slechte beat en saaie tekst. Die clip is wel erg crappy, horen die witte letters erin?
4 (Horen we trouwens niet sterren te geven
) (Gaat nog over de slum video btw)
4 (Horen we trouwens niet sterren te geven
) (Gaat nog over de slum video btw)
0
geplaatst: 6 september 2007, 16:35 uur
Die clip heb ik zelf gemaakt... Je ziet toch ook Timo710 staan... En dat van die letters, zoiets heet typografie....
0
geplaatst: 6 september 2007, 16:38 uur
Psychonaatje schreef:

Oh ok, ook goed hoor. Ik dacht, aangezien zowel Timo en Revo ook 'voor hun beurt' een track aanbevolen...
Maar mij maakt niet uit hoor.
Oh, maar als 't wie 't eerst komt, wie 't eerst maalt is, het is nu 4 uur geweest... Dus, die van Revo doen, of wat?
0
geplaatst: 6 september 2007, 16:49 uur
Ben ik weer. Laten we maar gewoon doen eerste na 16.00 uur posten anders krijg je straks een behoorlijke wachtlijst. Heb geen zin om bij te gaan houden wie aan de beurt is. Dus na 16.00 First come first serve basis! Lijkt me fair!
Dus kom maar met een nieuwe. Van Revo is goed voor mij.
eastflatbushproject
Dus kom maar met een nieuwe. Van Revo is goed voor mij.
eastflatbushproject
0
geplaatst: 6 september 2007, 16:53 uur
Klinkt erg nineties. Op zich lekkere beat. Al wel vaak gebruikt maar lekkere flow, doet me aan Jeru denken, tekstueel wel leuk. Apart de soort Indiase sample er doorheen. Erg basic, niet al te melodieus (precies hoe hiphop met zijn naar mijn mening), spelen met samples, Syncopische pakkende beat, echte nineties eastcoast hiphop. Kan mij wel bekoren.
geef nu een 8, wil hem nog een paar keer horen.
geef nu een 8, wil hem nog een paar keer horen.
0
geplaatst: 6 september 2007, 18:51 uur
Chrisseh schreef:
Oh ok, ook goed hoor. Ik dacht, aangezien zowel Timo en Revo ook 'voor hun beurt' een track aanbevolen...
Ja, maar die dachten allebei dat ze wel op tijd waren. Als er nu niemand meer reserveert, gaat het morgen om 16:00 uur (en vanaf dan) goed, snap je?

0
geplaatst: 6 september 2007, 19:09 uur
Jajaja, ik snap 't wel hoor
zorg gewoon dat ik komende dagen lekker vroeg erbij ben
Ik vind 'Tried by Twelve' trouwens een erg lekker lied. Simplistische productie, maar dat maakt helemaal niet uit, ik vind 't erg lekker klinken. Refrein is leuk 'Cause I'd rather be tried by twelve than carried by six. Ik vind ook de openingszin erg geslaagd. Het is tekstueel natuurlijk vooral stoerdoenerij, maar hij komt er mee weg. MC doet het goed naar mijn mening.
8,5*
zorg gewoon dat ik komende dagen lekker vroeg erbij ben

Ik vind 'Tried by Twelve' trouwens een erg lekker lied. Simplistische productie, maar dat maakt helemaal niet uit, ik vind 't erg lekker klinken. Refrein is leuk 'Cause I'd rather be tried by twelve than carried by six. Ik vind ook de openingszin erg geslaagd. Het is tekstueel natuurlijk vooral stoerdoenerij, maar hij komt er mee weg. MC doet het goed naar mijn mening.
8,5*
0
geplaatst: 6 september 2007, 20:53 uur
9.0
Heerlijke straatrap uit de mid 90's. Dat Jamaicaanse accent dat je in die tijd ook bij Black Moon en Smif N Wessun hoorde vind ik ook erg dope. Meestal houd ik bij dit soort rap wat meer van de minimalistische productie met jazzy samples (zoals op Enta Da Stage) maar deze melodie is echt heel erg vet in mijn ogen.
Luister dit nummer sinds een paar maanden zeer regelmatig.
Heerlijke straatrap uit de mid 90's. Dat Jamaicaanse accent dat je in die tijd ook bij Black Moon en Smif N Wessun hoorde vind ik ook erg dope. Meestal houd ik bij dit soort rap wat meer van de minimalistische productie met jazzy samples (zoals op Enta Da Stage) maar deze melodie is echt heel erg vet in mijn ogen.
Luister dit nummer sinds een paar maanden zeer regelmatig.
* denotes required fields.